T-64

Kiskunhalas.jpg

Nagyon dögösen nézz ki ez a BV változat, Veszprémben ilyenek robbantak fel a nyolcvanas évek végén, a 130. Harckocsizó Ezrednél.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Nekem ennek a szekérnek a futóműve sosem tetszett,azok a vékony futógörgők botrányosak,a lánc közepén támasztanak csak,jó,ha a lánc középső harmadán fekszenek fel,és még félbe is vannak vágva,hogy a lánc tüskéi középen fussanak,a 72-es,széles,gumírozott futógörgői 100x komolyabb terepjárást,ígérnek,ezt valahogy nem gondolták át,szerintem,persze tévedhetek is,nem ismerem az üzemelési eredményeket.
Meg fogsz lepődni, de nehéz terepen, különösen mély sárban a T-64 volt a jobb. A futómű öntisztulása sokkal jobban működött, egyrészt pont a vékony futógörgők, másrészt a lánctalp is korszerűbb kialakítású. Miután a T-72 is hasonló láncot kapott, a két típus közti különbség sokat csökkent nehéz terepen.

Az viszont okos ötlet,hogy a két első,és a hátsó görgők nem torziós rugózásúak,hanem spirál rugót kaptak,így hosszabb rugóúttal bírnak,ez jól jön akadályokra felhajtáskor,feltolatáskor.
Torziós az is. Amire gondolsz, azok a lengéscsillapítók.

Kis demonstráció:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Meg fogsz lepődni, de nehéz terepen, különösen mély sárban a T-64 volt a jobb. A futómű öntisztulása sokkal jobban működött, egyrészt pont a vékony futógörgők, másrészt a lánctalp is korszerűbb kialakítású. Miután a T-72 is hasonló láncot kapott, a két típus közti különbség sokat csökkent nehéz terepen.
Had ne mondjam már melyik tankon volt még hasonló görgő kialakítás :D
 

"
Гусеница Т-64 показала лучшую, из всех существующих, сцепляемость с грунтом. В дополнении с ажурностью и самоочищаемостью траков танк Т-64 превосходил Т-72 и Т-80 по показателям проходимости при движении на снежной целин и заболоченным участкам.

Для танка Т-72, по сравнению с Т-64, была характерна низкая проходимость в условиях весенне-осенней распутицы и по болоту. Так, например, в КВО учебном центре (г. Бердычев) обучение экипажей вождению в указанных условиях проводились на Т-64, т.к. танки Т-72 застревали и буксовали из-за забиваемости траков грунтом и подклинки опорных катков грязью."
 
Lőszer robbanás a veszprémi szovjet laktanyában, ahol a 130. szovjet harckocsizó ezred állomásozott ekkoriban. Ahány embert kérdezünk, annyi legenda van a lőszerrel feltöltött, lángoló harckocsik közé fegyverrel sorkatonákat beparancsoló tisztekről, katonai halottakról, civil sérültekről, valamint a laktanya telephelyen felrobbant szovjet harckocsikról.

Ami részemről konkrét:
Annó éjszakákat beszélgettem végig a kilencvenes évek elején, az elsőként a laktanyához érkező rendőrökkel és mentősökkel. Valamint a laktanya telephelyről készült fotósorozaton, felrobbant tornyukat vesztett T-64BV-k láthatóak. Van valahol még egy cikkem elmentve, amiben a vasútállomás robbanásban megsérült tetőszerkezetéről vannak fotók.

Biztos tud valaki itt jól összeszedett anyagot a történtekről és linkeli. Előre is köszönjük.
 
Kb. nincs két egyforma változat. :) Ahány T-64-es fotót nézek a gyűjteményemben, annyi féleképpen néznek ki. Nem igazán állapíthatóak egyértelmű alváltozatok. Gondolom szériától, korszerűsítés időpontjától és az azt végző üzemtől függött a pillanatnyi felszereltsége.

Volt olyan, amiben az optilai céltávolságmérőt lecserélték? Ezeken az 1993-ban, Berlinben fotózott példányon, mintha be lenne lemezelve az optika:
t64laser.jpg



Mindegyiken lóg egy poroltó. Vajon a veszprémi 1988-as robbanások hatására?

1974..78 közötti gyártású (hőkiegyenlítő csőköpennyel ellátott löveg 1974-től, de nincs rajta a Tucsa ködgránátvető 1979 januártól) T-64A (optikai távmérő) ami átesett 1983 után nagyjavításon (extra páncéllap a test homlokon), és igen megkapta a teljes kötényezést meg valami lézeres távmérővel szerelt tűzvezető rendszert, ami éppen a raktáron volt.
Nagyjavításkor azt raktak bele az adott harckocsiba, amit éppen találtak, így jó kis Frankenstein járműveket hoztak létre.
 
és igen megkapta a teljes kötényezést meg valami lézeres távmérővel szerelt tűzvezető rendszert, ami éppen a raktáron volt.
Azt a "valami lézeres távmérővel szerelt tűzvezető rendszert" úgy hívják TPD-K1... Bár ez azért elég messze van a tűzvezető rendszertől...

Nagyjavításkor azt raktak bele az adott harckocsiba, amit éppen találtak, így jó kis Frankenstein járműveket hoztak létre.
Vagy ami elő volt írva...
 
  • Tetszik
Reactions: Galcom and dudi
Azt a "valami lézeres távmérővel szerelt tűzvezető rendszert" úgy hívják TPD-K1... Bár ez azért elég messze van a tűzvezető rendszertől...


Vagy ami elő volt írva...
Volt egy halom (több 10.000) összevissza harckocsijuk, lehet, hogy voltak előírások, de az is biztos, hogy az 5 éves terveknek köszönhetően ezt tartani nem feltétlen tudták.
 
Lőszer robbanás a veszprémi szovjet laktanyában, ahol a 130. szovjet harckocsizó ezred állomásozott ekkoriban. Ahány embert kérdezünk, annyi legenda van a lőszerrel feltöltött, lángoló harckocsik közé fegyverrel sorkatonákat beparancsoló tisztekről, katonai halottakról, civil sérültekről, valamint a laktanya telephelyen felrobbant szovjet harckocsikról.

Ami részemről konkrét:
Annó éjszakákat beszélgettem végig a kilencvenes évek elején, az elsőként a laktanyához érkező rendőrökkel és mentősökkel. Valamint a laktanya telephelyről készült fotósorozaton, felrobbant tornyukat vesztett T-64BV-k láthatóak. Van valahol még egy cikkem elmentve, amiben a vasútállomás robbanásban megsérült tetőszerkezetéről vannak fotók.

Biztos tud valaki itt jól összeszedett anyagot a történtekről és linkeli. Előre is köszönjük.
Köszönöm a válaszod!
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Galcom
A Harkovi harckocsigyár bemutatta a modernizált parancsnoki T-64BVK-t.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Mark1993
Próbálják eladni, próbálnak pénzt keresni. Van miből választani...
T8c4LRm5qro.jpg
Az egyiket szívesen elfogadnám :) Hétvégénken jó elfoglaltság lenne mókolni rajta :)
Csak sajnos az a helyzet, hogy egyrészt nem adnak belőlük, másrészt meg már ezeknek a nagy része már nincs is meg ott. A háború után nagyon sokat elvittek a veszteségek pótlására. Régi kép lehet, mert még 72-esek is vannak, azokat meg nagyrészt eladták, állítólag alig van már belőlük ukrajnában.
 
Az egyiket szívesen elfogadnám :) Hétvégénken jó elfoglaltság lenne mókolni rajta :)
Csak sajnos az a helyzet, hogy egyrészt nem adnak belőlük, másrészt meg már ezeknek a nagy része már nincs is meg ott. A háború után nagyon sokat elvittek a veszteségek pótlására. Régi kép lehet, mert még 72-esek is vannak, azokat meg nagyrészt eladták, állítólag alig van már belőlük ukrajnában.
Nem is volt írva, hogy 2021. decemberi kép. ;) Ne aggódj van még nekik T-64 és T-72 is , igaz a T-72-ből kevesebb.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Sok helyen van még rendszerben? Gondolom afrikai országokban, de van ott fizetőképes kereslet ilyesmire?

Vagy tíz éve hobbiból, összeírtam az ukrán harckocsi exportot az ENSZ számára leadott jelentésekből. Biztos nem ez a legpontosabb adatkupac, és jóval többet is eladtak a valóságban, de arányok látszódnak belőle. kb 2008-ig:

Azeri 1993-94: 100 db T-55
Uganda 1995: 60 db T-55
Pakistan 1997-99: 320 db T-80UD
Algeria 1997-00: 67 db T-72
Algeria 2005: 21 db T-72
Macedonia 2001: 31 db T-72
Myanar 2002: 14 db. T-72
Azeri 2003-06: 48 db T-72
Jemen 2003: 32 db T-72
Gruzia 2005-07: 90 db T-72
DCongo 2006: 20 db T-55
Kenya 2007: 77 db T-72

Egy része más CIS országokból származik, majd az Ukránok exportálták papíron.