T-80

T-80BV Donbassban: kényszerített intézkedés vagy hatékony harci egység
Összességében a T-80U és T-80B tankokkal együtt legalább 3000 módosított B jármű van raktáron. Ez nagyon világosan mutatja, hogy Oroszország milyen potenciállal rendelkezik a nehézfegyverekben.

1989-ben volt:

- 13,000 T-64-es változat, a BV-ig bezárólag,

- 9,000 T-72-es, az Uráltól az Sz-ig

- 4,000 T-80/B/BV

- 1,000 T-80U

És több tízezres T-55 / 62-es.
 
Bele is álltak a talajba....

Nem emiatt álltak bele a talajba, hanem a Haditengerészetet kezdték el koncepciótlanul felfuttatni. Kell Haditengerészet, de nem Kirov / Orlan, meg a Kuznya, hanem maximum fregattok, és a tengeralattjárók teljesen okésak, a Tájfunok.

Akkor a Tu-160-as Blackjack is zöld pecsétet kapott, csak mégis mivel tudott többet, mint a Tu-22M Backfire ?

És teljesen külön Csernobil, Gorbacsov nyilatkozta, hogy a Szovjetunió államcsődjéért szólóban Csernobil felelős, és onnantól saját véleménnyel Jurij Andropov műve, helyi igazgatóként, hogy a minőségbiztosítási / építkezési / munkavédelmi előírásokat megszegve, hogy határidőre elkészüljön az erőmű, felhúzzák, aminek meg is lett az eredménye.
 
1989-ben volt:

- 13,000 T-64-es változat, a BV-ig bezárólag,

- 9,000 T-72-es, az Uráltól az Sz-ig

- 4,000 T-80/B/BV

- 1,000 T-80U

És több tízezres T-55 / 62-es.
Kérdés az, hogy ebből mi mennyire rohadt szét ezekből.

Volt pár vita a gázturbina vs dugattyús motorral felszerelt harckocsik területén. Azzal kapcsolatban van valami szakértő meglátás, hogy a hosszú tárolást melyik bírja jobban?
Elsőre a gázturbinára tippelnék, de abszolút nem vagyok benne biztos.
 
  • Tetszik
Reactions: Robur
Kérdés az, hogy ebből mi mennyire rohadt szét ezekből.

Volt pár vita a gázturbina vs dugattyús motorral felszerelt harckocsik területén. Azzal kapcsolatban van valami szakértő meglátás, hogy a hosszú tárolást melyik bírja jobban?
Elsőre a gázturbinára tippelnék, de abszolút nem vagyok benne biztos.
Ha hiszed ha nem, ezek a harckocsik valahogy nem tudnak (ennyi idő alatt) annyira szétrohadni, hogy egy gyári nagyjavítás ne segítene rajtuk. 2014 ezt nagyon jól bebizonyította.
 
Nem emiatt álltak bele a talajba, hanem a Haditengerészetet kezdték el koncepciótlanul felfuttatni. Kell Haditengerészet, de nem Kirov / Orlan, meg a Kuznya, hanem maximum fregattok, és a tengeralattjárók teljesen okésak, a Tájfunok.

Akkor a Tu-160-as Blackjack is zöld pecsétet kapott, csak mégis mivel tudott többet, mint a Tu-22M Backfire ?

És teljesen külön Csernobil, Gorbacsov nyilatkozta, hogy a Szovjetunió államcsődjéért szólóban Csernobil felelős, és onnantól saját véleménnyel Jurij Andropov műve, helyi igazgatóként, hogy a minőségbiztosítási / építkezési / munkavédelmi előírásokat megszegve, hogy határidőre elkészüljön az erőmű, felhúzzák, aminek meg is lett az eredménye.



Utólag könnyen okoskodik az ember, volt ott gond mindennel,a gazdasági modellel,az ideológiai háttérrel,a fegyverkezéssel,ahhoz a hadsereghez csak a nyugati, végtelenített pénznyomda lett volna elég, meg a nyugati gazdasági modell, tök felesleges volt az vsz-t fentartani,csak púp volt az Oroszok hátán,stb.
 
Kérdés az, hogy ebből mi mennyire rohadt szét ezekből.

Volt pár vita a gázturbina vs dugattyús motorral felszerelt harckocsik területén. Azzal kapcsolatban van valami szakértő meglátás, hogy a hosszú tárolást melyik bírja jobban?
Elsőre a gázturbinára tippelnék, de abszolút nem vagyok benne biztos.



Havonta 5 percre beindítod a dugattyús motort,mozdulsz vele 5 métert,hogy átforduljon az olaj a véghajtásokban,és a hajtás örök,meg a motor élet,meg 1 nap.
Az olajoknak,hűtőfolyadéknak van max felhasználhatósági ideje,pl 5 év,akkor csere,és kész.
Ékszíjak 10 év,az elektromosságot nem tudom, de azt is átkapcsolgatva,ugyanígy bírnia kell,a kapcsolók,relék biztos meghatározott időnként cserések,eloxidálódik az érintkező bennük,kb ennyi, a.külső rozsda szerintem érdektelen,harcászati szempontból.
 
Havonta 5 percre beindítod a dugattyús motort,mozdulsz vele 5 métert,hogy átforduljon az olaj a véghajtásokban,és a hajtás örök,meg a motor élet,meg 1 nap.
Az olajoknak,hűtőfolyadéknak van max felhasználhatósági ideje,pl 5 év,akkor csere,és kész.
Ékszíjak 10 év,az elektromosságot nem tudom, de azt is átkapcsolgatva,ugyanígy bírnia kell,a kapcsolók,relék biztos meghatározott időnként cserések,eloxidálódik az érintkező bennük,kb ennyi, a.külső rozsda szerintem érdektelen,harcászati szempontból.
Azokra az ukrán tanktemetőkből előhozott vasakra 20 évig senki rá sem nézett, csak rohadtak a télbe és a nyárba.
 
  • Tetszik
Reactions: tong djagbu and bel
Azokra az ukrán tanktemetőkből előhozott vasakra 20 évig senki rá sem nézett, csak rohadtak a télbe és a nyárba.
És ha fődarabok hiányoznak belőlük?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: tong djagbu
Utólag könnyen okoskodik az ember, volt ott gond mindennel,a gazdasági modellel,az ideológiai háttérrel,a fegyverkezéssel,ahhoz a hadsereghez csak a nyugati, végtelenített pénznyomda lett volna elég, meg a nyugati gazdasági modell, tök felesleges volt az vsz-t fentartani,csak púp volt az Oroszok hátán,stb.

- A Kirov / Orlan - osztály és a Kuznya erőltetése is ideológia / rendszerfüggetlen, most is a legnagyobb örömhírjük az volt az Oroszoknak, hogy több év sziszifuszi munka után végre 2024-től a tengereket fogja szelni a Kuznya és a Nahimov, pedig az arra eltékozolt pénzt sok másra költhették volna.

Vannak oldalak, amelyek hajlamosak butácska propagandát tolni, de elismerik végre, "Igen, az aktív védelmi rendszer / újrapozícionált lőszertároló / újraépített műszerezettség sok orosz tankot meg repülőt megmentett volna. Csak hát a pénz a nagyobb prioritású fegyverekre megy. " Abba meg nem látunk bele, hogy ezek a túlméretezett ladikok miért ilyen pénz - pénz - pénznyelők.

Más fegyvernemeknél is, pl. a drónoknál is most kapcsoltak, hogy az elhanyagolásuk mennyi katona életébe került, és utólag okosként rendelték el a háromműszakos gyártásukat, de legalább tanulnak.

- a Tu-22M és a Tu-160-as között milyen előrelépések vannak, ami indokolttá tette a másikat ? 500 Tu-95 Bear + 500 Tu-22M Backfire is eszetlen pusztítást hozott volna egy éles háborúban, a Tu-160-as fejlesztgetésével és 100 példány legyártásával nem lettek előrébb.

- Csernobilnál bűnös hanyagság volt, nem szimplán az RBMK technológia volt elavult, hanem a födémből kihagyták a tűzálló / erősített anyagokat, rideg, törékeny betonozás volt, a gépteremben több tíz centis vagy akár métert is meghaladó eltérések, akkor a vezetékek is hiányosak voltak, pedig katonai célú urán / plutóniumdúsítás folyt ott és írtak is titkosított párton belüli jelentést hogy ebbű' k***a nagy baj lesz more


 
És ha fődarabok hiányoznak belőlük?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Gyári nagyjavításra olyat visznek amiből nem hiányzik fődarab, ha kell összekukázzák a telepen.
 
T-80BVM
1606420075_174421.jpg
 
Miért van szüksége a T-80U-nak gumi kötényre és gumilapokra a tornyon?
Hamarosan a szovjet T-80U tank ünnepli a harci szolgálat negyvenedik évfordulóját. Úgy tűnik, hogy ilyen hosszú ideig a tankot végig és egészben kell tanulmányozni, de még annyi év után is találhat olyan kijelentéseket, hogy gumi "testkészlete" kötény és farok formájában szükséges az anti-kumulatív védelem megerősítéséhez. Természetesen ez egy mítosz. A valóság sokkal prózaibb: por és újra por.
 
Az ukránok még mindig használják a 4 hónapja hadizsákmányult ejtett T-80UK-t.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Néha 1 - 1 harckocsit sikerül zsákmányolni, teljesen sértetlen állapotban:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Néha 1 - 1 harckocsit sikerül zsákmányolni, teljesen sértetlen állapotban:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Illetve a captionben az áll, hogy már 11 működőképes, zsákmányolt ilyenjük van. Aztán, hogy a másik 10 milyen állapotban ...
 
Illetve a captionben az áll, hogy már 11 működőképes, zsákmányolt ilyenjük van. Aztán, hogy a másik 10 milyen állapotban ...

Jó állapotban levőket, mert üzemanyaghiányosan / demotivált, elszaladt személyzettel kerülnek megszerzésre. Négyről tudok, aminek az Ukrik nagyon örülnek. De nem csak az Oroszok vetik be az övéiket, ritkaságnak számító eredeti Ukrán T-80-ast is lehet látni, mert nekik a T-64B/BV az elsődleges típus.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

iU5fQwm.jpg


kpVS4tX.jpg


Gnutove-nál, Mariupoltól északkeletre, 20 km-re veszítették el őket, még a háború első napjaiban. Az Ukrán Tengerészgyalogság, ill. a Légimozgékonyságú Erők (Air Assault) bír T-80-asokkal békeidőben.

De a média jellemző módon csak az Orosz veszteségekről számol be, az Ukránokból meg valami Nyugati hadserereget csinálnak, aminek alig vannak veszteségei, pedig ez Szláv / Poszt-Szovjet belháború, és ők veszítenek területeket.

A topic témája elsődlegesen az Orosz T-80-asok, néha szó esik az Ukrán modernizációikról, külön topiccal is bírnak, mint a T-84-esek, és akkor az alapmodellű Ukrán T-80-asokról is posztolok 1 - 2 képet, a békeidőkből.
 
Zsákmányolt Ex-Orosz T-80U Ukrán színekben

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Havonta 5 percre beindítod a dugattyús motort,mozdulsz vele 5 métert,hogy átforduljon az olaj a véghajtásokban,és a hajtás örök,meg a motor élet,meg 1 nap.
Az olajoknak,hűtőfolyadéknak van max felhasználhatósági ideje,pl 5 év,akkor csere,és kész.
Ékszíjak 10 év,az elektromosságot nem tudom, de azt is átkapcsolgatva,ugyanígy bírnia kell,a kapcsolók,relék biztos meghatározott időnként cserések,eloxidálódik az érintkező bennük,kb ennyi, a.külső rozsda szerintem érdektelen,harcászati szempontból.
Ez igy nem több mint téves közhiedelem! A tömítések, gumi, müanyagalkatrészek egyszerüen elöregszenek, szétmàlanak. Semmit nem nyersz a havonta 5 percre beindítgatással. Söt! Azokat cserèlni maga a nagyjavitàs!