T-80

iu
 
T-80BVM ellenséges tűzben:
 
T-80BVM ellenséges tűzben:



Szerintem ez egy B3,bal hátul füstöl,ahol a kipufogó van,és nem nyújtott tornyos hátul,mint a T90M.
Végül is egy akna,2x atgm hátúlról,mintha a Leopardokat látnám....
 
Szerintem ez egy B3,bal hátul füstöl,ahol a kipufogó van,és nem nyújtott tornyos hátul,mint a T90M.
Végül is egy akna,2x atgm hátúlról,mintha a Leopardokat látnám....

A leírásban BVM van, de így , hogy laptopról nézem az nagy eséllyel egy B3-as. Igazad van szerintem!
 
  • Tetszik
Reactions: nani1980
Ez most zsákmányolt ukrán, vagy ukrán lelkületű orosz harckocsi?

Ukránok zsákmányoltak egy csomó orosz T-80BVM-et és társát, hadrafogható minőségben és mennyiségben, mind a Wikire, mind az adott egység Face oldalára is kiposztolták.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Újra látni fehér hollót. De erre tettek 4S22-t meg Kontakt-5-n megint Kontakt-1, stb.:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Újra látni fehér hollót. De erre tettek 4S22-t meg Kontakt-5-n megint Kontakt-1, stb.:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Az az érdekes, hogy ezekbe nem építik be a BVM rendszereit, pedig sokkal potensebb tankot eredmeényezne mint a BVM.
 
Minek jár le a szavatossága? o_O
Tudtommal acél, kerámia, poliuaretán van benne. Egyik sem romlandó.
Vagy nem.
Nincs más értelmes magyarázata annak, hogy a régebbi gyartású gyengebben védett BV-ket modernizálják, de az U-kat nem. Vagy van valami olyan konstrukciós baj velük, hogy meg sem éri. Ezt nem lehet annyival elintezni, hogy hasukra ütöttek és kész.
 
Vagy nem.
Nincs más értelmes magyarázata annak, hogy a régebbi gyartású gyengebben védett BV-ket modernizálják, de az U-kat nem. Vagy van valami olyan konstrukciós baj velük, hogy meg sem éri. Ezt nem lehet annyival elintezni, hogy hasukra ütöttek és kész.

Eleve 450 db-ot gyártottak, amiből kb. 170 db-ot exportáltak!
Nem volt 300 db ilyen tankjuk összesen.
Én is T-80U párti vagyok, és én azt a keveset is felújítottam volna.
De ők inkább a BV-t választották. Könnyen lehet azért, mert azok voltak a régebbi gyártású, szarabb állapotú tankok, alacsony védelmi szinttel, és úgy érezték ezzel kell valamit kezdeni. Ráadásul darabszám is volt bőven.
 
Eleve 450 db-ot gyártottak, amiből kb. 170 db-ot exportáltak!
Nem volt 300 db ilyen tankjuk összesen.
Én is T-80U párti vagyok, és én azt a keveset is felújítottam volna.
De ők inkább a BV-t választották. Könnyen lehet azért, mert azok voltak a régebbi gyártású, szarabb állapotú tankok, alacsony védelmi szinttel, és úgy érezték ezzel kell valamit kezdeni. Ráadásul darabszám is volt bőven.
Úgy lehetett volna modernizálni a U-kat, hogy a teknő és a torony fém testén (meg persze páncél) kívül minden 100% azonos lett voln a BVM-el. És ezt valamiért nem tették meg. Erre nekem nincs más logikus magyarázatom csak az, hogy valamiért nem tehették meg és ez a valami kizárólag a torony vagy a teknő páncélzata lehet és annak sem az acél része.
 
  • Tetszik
Reactions: tarzaan
Úgy lehetett volna modernizálni a U-kat, hogy a teknő és a torony fém testén (meg persze páncél) kívül minden 100% azonos lett voln a BVM-el. És ezt valamiért nem tették meg. Erre nekem nincs más logikus magyarázatom csak az, hogy valamiért nem tehették meg és ez a valami kizárólag a torony vagy a teknő páncélzata lehet és annak sem az acél része.

Azért most a semmiből gyártottál egy elméletet... :rolleyes:
Ennél az is logikusabb, hogy a T-80U nem bírta volna el a BVM modernizáció súlyát.
Pl. a T-80B az 42.5 tonna, a T-80U meg 46 tonna. Ahogyan a BVM is 46 tonna :rolleyes:
De ez is csak egy elmélet... Ha már infók nélkül csak ötletelgetünk.
 
Azért most a semmiből gyártottál egy elméletet... :rolleyes:
Ennél az is logikusabb, hogy a T-80U nem bírta volna el a BVM modernizáció súlyát.
Pl. a T-80B az 42.5 tonna, a T-80U meg 46 tonna. Ahogyan a BVM is 46 tonna :rolleyes:
De ez is csak egy elmélet... Ha már infók nélkül csak ötletelgetünk.
Mit nem bírt volna el? A kisebb tömegű elektronikát? Mert a Reliktet lehet, hogy nem bírja el, de nem is az a drága rajta, nem is az a modernizáció lényege, hogy a háborút leszámítva tök üresen milyen kazetták vannak felhegesztve a teknőre és a toronyra. Az U alapból jóval védetteb mint a BV, megkockáztatom, hogy a tök csupasz U (ami ugye nem is létezik,hisz az összesen széria elem a Kontakt V) védetteb, mint a Reliktes BVM.
 
Mit nem bírt volna el? A kisebb tömegű elektronikát?

Most döntsük el, hogy a BVM modernizációról beszélünk, vagy csak arról, hogy az U kapjon új elektronikát. Mert utóbbit könnyű összehozni, de az előbbit szerintem a súly miatt nem.
Ha megnézted a topikban a legutóbbi ilyen gyártásos videót, ott is mondják, hogy erősítették a felfüggesztést stb...
Hirtelen raktak is rá plusz páncélt!
Az eredeti BVM programban szerintem a T-80U hajtáslánca volt, annak torziós rúdjaival. Az meg lehet csak 46 tonnát bír el normálisan.
Gyanús, hogy az eredeti BVM modernizáció nem nehezebb nála...

Az U alapból jóval védetteb mint a BV, megkockáztatom, hogy a tök csupasz U (ami ugye nem is létezik,hisz az összesen széria elem a Kontakt V) védetteb, mint a Reliktes BVM.

Torony tekintetében mindenképpen. De azért itt komoly kavarodás van.
Mert ugye van az alap B teknőpáncél, ami 60+105+45. Aztán van a 82-es erősítésű B a 30+60+105+45-el.
Akkor van a már eleve BV-nek készül változatok 50+35+50+35+50-el ami a T-80U-é is volt sokáig.
Szóval a gyári BV-k és U-k nagyrészt egy szinten mozognak.
A torony esetén viszont óriási a különbség. kb. 450 mm KE a T-80B-k tornya a T-80U-é meg 620 mm KE.
A K5 védelme modern monolit nyilak ellen kb. 100-150 mm KE közötti, a Reliktét viszont 300 mm KE-re becsülik.
Ezeket csak így érdekességnek írtam. A T-80U baszott erős lenne relikttel!
Gyári kép a 90's évekből a T-80-asok modernizációjára:
4b59da84d452762959c6742544c88b0f.jpg

A T-80Y (U) esetén a 620-630 mm az a KE érték, a per jel mögött meg a kumulatív érték van ami 1000-1100 mm CE.
Az első ilyen sor a páncélteknő, a második a torony!
 
Most döntsük el, hogy a BVM modernizációról beszélünk, vagy csak arról, hogy az U kapjon új elektronikát. Mert utóbbit könnyű összehozni, de az előbbit szerintem a súly miatt nem.
Ha megnézted a topikban a legutóbbi ilyen gyártásos videót, ott is mondják, hogy erősítették a felfüggesztést stb...
Hirtelen raktak is rá plusz páncélt!
Az eredeti BVM programban szerintem a T-80U hajtáslánca volt, annak torziós rúdjaival. Az meg lehet csak 46 tonnát bír el normálisan.
Gyanús, hogy az eredeti BVM modernizáció nem nehezebb nála...



Torony tekintetében mindenképpen. De azért itt komoly kavarodás van.
Mert ugye van az alap B teknőpáncél, ami 60+105+45. Aztán van a 82-es erősítésű B a 30+60+105+45-el.
Akkor van a már eleve BV-nek készül változatok 50+35+50+35+50-el ami a T-80U-é is volt sokáig.
Szóval a gyári BV-k és U-k nagyrészt egy szinten mozognak.
A torony esetén viszont óriási a különbség. kb. 450 mm KE a T-80B-k tornya a T-80U-é meg 620 mm KE.
A K5 védelme modern monolit nyilak ellen kb. 100-150 mm KE közötti, a Reliktét viszont 300 mm KE-re becsülik.
Ezeket csak így érdekességnek írtam. A T-80U baszott erős lenne relikttel!
Gyári kép a 90's évekből a T-80-asok modernizációjára:
4b59da84d452762959c6742544c88b0f.jpg

A T-80Y (U) esetén a 620-630 mm az a KE érték, a per jel mögött meg a kumulatív érték van ami 1000-1100 mm CE.
Az első ilyen sor a páncélteknő, a második a torony!
A BVM modenizációban a Relikt kb kerekítési hiba, ha a költségeket, a ráfordított munkaórát vagy a harcértéket nézzük.

Ami a teknőt illeti: láttam olyan grafikát, amin a U-nál a textolitot kerámiára cserélték, ha ez igaz, akkor a teknő is jelentősen véddettebb mint a BV teknője.