Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Minden harckocsi így indul.Ippeg akartam Linkelni a felső videót,ahol egységesen,szépen,zsíros,kormos feketén füstölgött mina 3 ,ahogy elindult, de a gyaktéren,meg kb sehol.máshol nem látni,hogy ilyen pipecül pamacsolnak,nekem gyanús,hogy van egy harci beállítás hozzájuk,ahol rá van tekerve a keró,ill nem is kopog be,az előtöltés is módosítva lehet,gyanúsan így nem is 1130 pacival gazdálkodhat a pilóta a harctéren.
Papa, Te tényleg nem láttál még életben működő harckocsit? Én libsi vagyok, de láttam már ilyet!!!!Ippeg akartam Linkelni a felső videót,ahol egységesen,szépen,zsíros,kormos feketén füstölgött mina 3 ,ahogy elindult, de a gyaktéren,meg kb sehol.máshol nem látni,hogy ilyen pipecül pamacsolnak,nekem gyanús,hogy van egy harci beállítás hozzájuk,ahol rá van tekerve a keró,ill nem is kopog be,az előtöltés is módosítva lehet,gyanúsan így nem is 1130 pacival gazdálkodhat a pilóta a harctéren.
Nem is annyival gazdálkodik, mivel a T90MS és a T90M között van számos (kényszerszülte) különbség.Ippeg akartam Linkelni a felső videót,ahol egységesen,szépen,zsíros,kormos feketén füstölgött mina 3 ,ahogy elindult, de a gyaktéren,meg kb sehol.máshol nem látni,hogy ilyen pipecül pamacsolnak,nekem gyanús,hogy van egy harci beállítás hozzájuk,ahol rá van tekerve a keró,ill nem is kopog be,az előtöltés is módosítva lehet,gyanúsan így nem is 1130 pacival gazdálkodhat a pilóta a harctéren.
Az M-ben SOSNA-U van akárcsak a T-72B3-ban...Nem is annyival gazdálkodik, mivel a T90MS és a T90M között van számos (kényszerszülte) különbség.
Lőszermennyiség:
-T90MS: 40 db
-T90M: 43db (tippre a külső tároló méretét növelhették meg, így belefért +3 lövedék és kivető töltet)
RCWS űrméret:
-T90MS: 7,62mm
-T90M: 12,7 mm (az MS fegyverét gyengének találhatták a harckocsizók, erősebbre cserélték)
Motor/harcjármű tömeg:
-T90MS: V92S2F: 1130 Le / 48 tonna (23,5 Le/T)
-T90M: V92S2 1000Le / 46,5 tonna (21,5 Le/T)
Vagy nem tudják kellő mennyiségben gyártani az erősebb V92S2F verziót, vagy problémák vannak az erősebb verzió megbízhatóságával.
A csökkent tömeg valószínűleg kevesebb kiegészítő páncélt jelent, hogy ne romoljon számottevően a jármű mozgékonysága, terepjáró képessége a gyengébb motor miatt. Cserébe megjelent az RPG védő háló (ami szerintem kb. a halottnak a csók szintje).
Ami egyik verzión sincs továbbra sem: APS (ez mind közül a legkritikusabb szerintem).
A tűzvezető rendszer/optikák stb. elvileg mindkét típusban ugyanaz, ahhoz nem nyúltak a mérnökök. Valószínűleg a mérnökök és a katonák is úgy látták, hogy az MS-be pakolt cucc a kötelező minimum a 2020-as évtizedben.
Az első Ukrajnában elhullott, eredetileg exportra szánt T-90S, ami India helyett az örök vadászmezőkre távozott:
Igen, és az MS-ben is SOSNA-U volt a gunner view. Mivel a T90M Prorvy-3, a T72B3 (2016) és a B3M (2022) adja majd a harckocsierők gerincét, logikus és szükséges a belső rendszerek minél nagyobb egységesítése a logisztika egyszerűsítése miatt.Az M-ben SOSNA-U van akárcsak a T-72B3-ban...
Csak ne nevezzük modernnek.Igen, és az MS-ben is SOSNA-U volt a gunner view. Mivel a T90M Prorvy-3, a T72B3 (2016) és a B3M (2022) adja majd a harckocsierők gerincét, logikus és szükséges a belső rendszerek minél nagyobb egységesítése a logisztika egyszerűsítése miatt.
A franciáknak megfelelCsak ne nevezzük modernnek.
Igen, és az MS-ben is SOSNA-U volt a gunner view. Mivel a T90M Prorvy-3, a T72B3 (2016) és a B3M (2022) adja majd a harckocsierők gerincét, logikus és szükséges a belső rendszerek minél nagyobb egységesítése a logisztika egyszerűsítése miatt.
A franciáknak megfelel
Ne beszélj marhaságot, ők is cserelik le folyamatosan, és az új járműveikbe sem az kerül már.A franciáknak megfelel
Sehol nem írtam, hogy modern, ha te ezt látod valahol, vizsgáltasd meg a szemed. Azt írtam, hogy a szükséges minimum a 2020-as évtizedben.Csak ne nevezzük modernnek.
A T-90M-et nevezhetjük szükséges minimumnak de semmi mást nem ami az oroszoknak van.Sehol nem írtam, hogy modern, ha te ezt látod valahol, vizsgáltasd meg a szemed. Azt írtam, hogy a szükséges minimum a 2020-as évtizedben.
Amennyire tudom a 80BVM-et elsősorban a sarkvidék közeli egységek kapják, mivel a gázturbina indítása sokkal kevésbé problémás hideg környezetben, mint a dízel motoré. Nem tudom mennyi ideig tart bepöccinteni egy gázturbinát -40 fokon (majd a harckocsizók megmondják), de biztos sokkal gyorsabb, mint fél órán át melegíteni a szabadban álló dízelmotor teknőjét és váltóművét, hogy kiengedjen a bedermedt olaj.A T-80BVM-ben is Szoszna-U van.
És az ukrán / kisorosz katonáknak is.
Ne beszélj marhaságot, ők is cserelik le folyamatosan, és az új járműveikbe sem az kerül már.
Keresd meg, hogy mi van a modernizált Leclerc-ben.Mire cserélik az ő modelljüket ?
Amennyire tudom a 80BVM-et elsősorban a sarkvidék közeli egységek kapják, mivel a gázturbina indítása sokkal kevésbé problémás hideg környezetben, mint a dízel motoré. Nem tudom mennyi ideig tart bepöccinteni egy gázturbinát -40 fokon (majd a harckocsizók megmondják), de biztos sokkal gyorsabb, mint fél órán át melegíteni a szabadban álló dízelmotor teknőjét és váltóművét, hogy kiengedjen a bedermedt olaj.
Öhmm,attól, hogy a turbina elindul hidegen,pont annyi olaj tartozik hozzá a teknőjébe,ami keni, mint a dízelmotorhoz,és a gt-hez is tartozik sebességváltó,mint a dízelhez.
Egyébiránt vannak ilyen esetekre igazított olajok,így nem igényel több melegítést,a dízel,mint a gt,amennyiben fel van készítve a hidegre.
50 éve a tsz-ben is volt téli kenyőce a szovjet masinákhoz,meg nyári.