Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
T-90M-ek a műveleti területnél
Minden harckocsi így indul.Ippeg akartam Linkelni a felső videót,ahol egységesen,szépen,zsíros,kormos feketén füstölgött mina 3 ,ahogy elindult, de a gyaktéren,meg kb sehol.máshol nem látni,hogy ilyen pipecül pamacsolnak,nekem gyanús,hogy van egy harci beállítás hozzájuk,ahol rá van tekerve a keró,ill nem is kopog be,az előtöltés is módosítva lehet,gyanúsan így nem is 1130 pacival gazdálkodhat a pilóta a harctéren.
Papa, Te tényleg nem láttál még életben működő harckocsit? Én libsi vagyok, de láttam már ilyet!!!!Ippeg akartam Linkelni a felső videót,ahol egységesen,szépen,zsíros,kormos feketén füstölgött mina 3 ,ahogy elindult, de a gyaktéren,meg kb sehol.máshol nem látni,hogy ilyen pipecül pamacsolnak,nekem gyanús,hogy van egy harci beállítás hozzájuk,ahol rá van tekerve a keró,ill nem is kopog be,az előtöltés is módosítva lehet,gyanúsan így nem is 1130 pacival gazdálkodhat a pilóta a harctéren.
Nem is annyival gazdálkodik, mivel a T90MS és a T90M között van számos (kényszerszülte) különbség.Ippeg akartam Linkelni a felső videót,ahol egységesen,szépen,zsíros,kormos feketén füstölgött mina 3 ,ahogy elindult, de a gyaktéren,meg kb sehol.máshol nem látni,hogy ilyen pipecül pamacsolnak,nekem gyanús,hogy van egy harci beállítás hozzájuk,ahol rá van tekerve a keró,ill nem is kopog be,az előtöltés is módosítva lehet,gyanúsan így nem is 1130 pacival gazdálkodhat a pilóta a harctéren.
Az M-ben SOSNA-U van akárcsak a T-72B3-ban...Nem is annyival gazdálkodik, mivel a T90MS és a T90M között van számos (kényszerszülte) különbség.
Lőszermennyiség:
-T90MS: 40 db
-T90M: 43db (tippre a külső tároló méretét növelhették meg, így belefért +3 lövedék és kivető töltet)
RCWS űrméret:
-T90MS: 7,62mm
-T90M: 12,7 mm (az MS fegyverét gyengének találhatták a harckocsizók, erősebbre cserélték)
Motor/harcjármű tömeg:
-T90MS: V92S2F: 1130 Le / 48 tonna (23,5 Le/T)
-T90M: V92S2 1000Le / 46,5 tonna (21,5 Le/T)
Vagy nem tudják kellő mennyiségben gyártani az erősebb V92S2F verziót, vagy problémák vannak az erősebb verzió megbízhatóságával.
A csökkent tömeg valószínűleg kevesebb kiegészítő páncélt jelent, hogy ne romoljon számottevően a jármű mozgékonysága, terepjáró képessége a gyengébb motor miatt. Cserébe megjelent az RPG védő háló (ami szerintem kb. a halottnak a csók szintje).
Ami egyik verzión sincs továbbra sem: APS (ez mind közül a legkritikusabb szerintem).
A tűzvezető rendszer/optikák stb. elvileg mindkét típusban ugyanaz, ahhoz nem nyúltak a mérnökök. Valószínűleg a mérnökök és a katonák is úgy látták, hogy az MS-be pakolt cucc a kötelező minimum a 2020-as évtizedben.
Az első Ukrajnában elhullott, eredetileg exportra szánt T-90S, ami India helyett az örök vadászmezőkre távozott:
Igen, és az MS-ben is SOSNA-U volt a gunner view. Mivel a T90M Prorvy-3, a T72B3 (2016) és a B3M (2022) adja majd a harckocsierők gerincét, logikus és szükséges a belső rendszerek minél nagyobb egységesítése a logisztika egyszerűsítése miatt.Az M-ben SOSNA-U van akárcsak a T-72B3-ban...
Csak ne nevezzük modernnek.Igen, és az MS-ben is SOSNA-U volt a gunner view. Mivel a T90M Prorvy-3, a T72B3 (2016) és a B3M (2022) adja majd a harckocsierők gerincét, logikus és szükséges a belső rendszerek minél nagyobb egységesítése a logisztika egyszerűsítése miatt.
A franciáknak megfelelCsak ne nevezzük modernnek.
Igen, és az MS-ben is SOSNA-U volt a gunner view. Mivel a T90M Prorvy-3, a T72B3 (2016) és a B3M (2022) adja majd a harckocsierők gerincét, logikus és szükséges a belső rendszerek minél nagyobb egységesítése a logisztika egyszerűsítése miatt.
A franciáknak megfelel![]()
Ne beszélj marhaságot, ők is cserelik le folyamatosan, és az új járműveikbe sem az kerül már.A franciáknak megfelel![]()
Sehol nem írtam, hogy modern, ha te ezt látod valahol, vizsgáltasd meg a szemed. Azt írtam, hogy a szükséges minimum a 2020-as évtizedben.Csak ne nevezzük modernnek.
A T-90M-et nevezhetjük szükséges minimumnak de semmi mást nem ami az oroszoknak van.Sehol nem írtam, hogy modern, ha te ezt látod valahol, vizsgáltasd meg a szemed. Azt írtam, hogy a szükséges minimum a 2020-as évtizedben.
Amennyire tudom a 80BVM-et elsősorban a sarkvidék közeli egységek kapják, mivel a gázturbina indítása sokkal kevésbé problémás hideg környezetben, mint a dízel motoré. Nem tudom mennyi ideig tart bepöccinteni egy gázturbinát -40 fokon (majd a harckocsizók megmondják), de biztos sokkal gyorsabb, mint fél órán át melegíteni a szabadban álló dízelmotor teknőjét és váltóművét, hogy kiengedjen a bedermedt olaj.A T-80BVM-ben is Szoszna-U van.
És az ukrán / kisorosz katonáknak is.
Ne beszélj marhaságot, ők is cserelik le folyamatosan, és az új járműveikbe sem az kerül már.
Keresd meg, hogy mi van a modernizált Leclerc-ben.Mire cserélik az ő modelljüket ?
Amennyire tudom a 80BVM-et elsősorban a sarkvidék közeli egységek kapják, mivel a gázturbina indítása sokkal kevésbé problémás hideg környezetben, mint a dízel motoré. Nem tudom mennyi ideig tart bepöccinteni egy gázturbinát -40 fokon (majd a harckocsizók megmondják), de biztos sokkal gyorsabb, mint fél órán át melegíteni a szabadban álló dízelmotor teknőjét és váltóművét, hogy kiengedjen a bedermedt olaj.
Öhmm,attól, hogy a turbina elindul hidegen,pont annyi olaj tartozik hozzá a teknőjébe,ami keni, mint a dízelmotorhoz,és a gt-hez is tartozik sebességváltó,mint a dízelhez.
Egyébiránt vannak ilyen esetekre igazított olajok,így nem igényel több melegítést,a dízel,mint a gt,amennyiben fel van készítve a hidegre.
50 éve a tsz-ben is volt téli kenyőce a szovjet masinákhoz,meg nyári.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..