Azért az oroszoknál kicsit más a hideg, mint nálunk. Ott akár -40 vagy az alatti hőmérséklet is előfordulhat.
Nincs erről manuálom, de sok helyen olvastam, hogy a dízel járműveket 30-40 perc beindítani abban a hidegben. A GT-s tankokat 3-5 perc körül írták.
Az jelentős különbség.
De ezeket csak olvastam az adott témában. Nem láttam róla hivatalos kezelési utasítást. Próbálni meg nem próbáltam
30 éve még minden télen volt otthon mínusz 20 körüli cug,kicsit alatta, vagy felette,de volt,kint, a csába,ahol ezek a gépek dolgoztak,vagy a bányató mellett,gci hideg tudott lenni,akkoriban, a téli kenyőcékkel ezt sinán vette a szovjet technika, értem, hogy okkal vannak a gt-s hk-k a hidegebb részeken,nem azt vitatom,csak jeleztem, hogy az olajok,üzemanyag nem probléma,főleg ma már,azok miatt nem kellett melegíteni,vagy bármi extra,beindult,5 perc,és mehetett dolgozni.
Az is igaz,hogy a mínusz 20-25,az nem mínusz 40,vagy alatta.
A tank gt-jébe nem kell más olaj,mint a kopterekébe,repülőgépekbe,és azok is üzemelnek fent még.komolyabb mínuszban is.