Azért az oroszoknál kicsit más a hideg, mint nálunk. Ott akár -40 vagy az alatti hőmérséklet is előfordulhat.
Nincs erről manuálom, de sok helyen olvastam, hogy a dízel járműveket 30-40 perc beindítani abban a hidegben. A GT-s tankokat 3-5 perc körül írták.
Az jelentős különbség.
De ezeket csak olvastam az adott témában. Nem láttam róla hivatalos kezelési utasítást. Próbálni meg nem próbáltam![]()
30 éve még minden télen volt otthon mínusz 20 körüli cug,kicsit alatta, vagy felette,de volt,kint, a csába,ahol ezek a gépek dolgoztak,vagy a bányató mellett,gci hideg tudott lenni,akkoriban, a téli kenyőcékkel ezt sinán vette a szovjet technika, értem, hogy okkal vannak a gt-s hk-k a hidegebb részeken,nem azt vitatom,csak jeleztem, hogy az olajok,üzemanyag nem probléma,főleg ma már,azok miatt nem kellett melegíteni,vagy bármi extra,beindult,5 perc,és mehetett dolgozni.
Az is igaz,hogy a mínusz 20-25,az nem mínusz 40,vagy alatta.
A tank gt-jébe nem kell más olaj,mint a kopterekébe,repülőgépekbe,és azok is üzemelnek fent még.komolyabb mínuszban is.