T-90

T-90M-ek a műveleti területnél

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.




Ippeg akartam Linkelni a felső videót,ahol egységesen,szépen,zsíros,kormos feketén füstölgött mina 3 ,ahogy elindult, de a gyaktéren,meg kb sehol.máshol nem látni,hogy ilyen pipecül pamacsolnak,nekem gyanús,hogy van egy harci beállítás hozzájuk,ahol rá van tekerve a keró,ill nem is kopog be,az előtöltés is módosítva lehet,gyanúsan így nem is 1130 pacival gazdálkodhat a pilóta a harctéren.
 
Ippeg akartam Linkelni a felső videót,ahol egységesen,szépen,zsíros,kormos feketén füstölgött mina 3 ,ahogy elindult, de a gyaktéren,meg kb sehol.máshol nem látni,hogy ilyen pipecül pamacsolnak,nekem gyanús,hogy van egy harci beállítás hozzájuk,ahol rá van tekerve a keró,ill nem is kopog be,az előtöltés is módosítva lehet,gyanúsan így nem is 1130 pacival gazdálkodhat a pilóta a harctéren.
Minden harckocsi így indul.
 
  • Tetszik
Reactions: Kopi2000
Ippeg akartam Linkelni a felső videót,ahol egységesen,szépen,zsíros,kormos feketén füstölgött mina 3 ,ahogy elindult, de a gyaktéren,meg kb sehol.máshol nem látni,hogy ilyen pipecül pamacsolnak,nekem gyanús,hogy van egy harci beállítás hozzájuk,ahol rá van tekerve a keró,ill nem is kopog be,az előtöltés is módosítva lehet,gyanúsan így nem is 1130 pacival gazdálkodhat a pilóta a harctéren.
Papa, Te tényleg nem láttál még életben működő harckocsit? Én libsi vagyok, de láttam már ilyet!!!!
 
Ippeg akartam Linkelni a felső videót,ahol egységesen,szépen,zsíros,kormos feketén füstölgött mina 3 ,ahogy elindult, de a gyaktéren,meg kb sehol.máshol nem látni,hogy ilyen pipecül pamacsolnak,nekem gyanús,hogy van egy harci beállítás hozzájuk,ahol rá van tekerve a keró,ill nem is kopog be,az előtöltés is módosítva lehet,gyanúsan így nem is 1130 pacival gazdálkodhat a pilóta a harctéren.
Nem is annyival gazdálkodik, mivel a T90MS és a T90M között van számos (kényszerszülte) különbség.

Lőszermennyiség:
-T90MS: 40 db
-T90M: 43db (tippre a külső tároló méretét növelhették meg, így belefért +3 lövedék és kivető töltet)

RCWS űrméret:
-T90MS: 7,62mm
-T90M: 12,7 mm (az MS fegyverét gyengének találhatták a harckocsizók, erősebbre cserélték)

Motor/harcjármű tömeg:
-T90MS: V92S2F: 1130 Le / 48 tonna (23,5 Le/T)
-T90M: V92S2 1000Le / 46,5 tonna (21,5 Le/T)

Vagy nem tudják kellő mennyiségben gyártani az erősebb V92S2F verziót, vagy problémák vannak az erősebb verzió megbízhatóságával.
A csökkent tömeg valószínűleg kevesebb kiegészítő páncélt jelent, hogy ne romoljon számottevően a jármű mozgékonysága, terepjáró képessége a gyengébb motor miatt. Cserébe megjelent az RPG védő háló (ami szerintem kb. a halottnak a csók szintje).

Ami egyik verzión sincs továbbra sem: APS (ez mind közül a legkritikusabb szerintem).

A tűzvezető rendszer/optikák stb. elvileg mindkét típusban ugyanaz, ahhoz nem nyúltak a mérnökök. Valószínűleg a mérnökök és a katonák is úgy látták, hogy az MS-be pakolt cucc a kötelező minimum a 2020-as évtizedben.
 
Nem is annyival gazdálkodik, mivel a T90MS és a T90M között van számos (kényszerszülte) különbség.

Lőszermennyiség:
-T90MS: 40 db
-T90M: 43db (tippre a külső tároló méretét növelhették meg, így belefért +3 lövedék és kivető töltet)

RCWS űrméret:
-T90MS: 7,62mm
-T90M: 12,7 mm (az MS fegyverét gyengének találhatták a harckocsizók, erősebbre cserélték)

Motor/harcjármű tömeg:
-T90MS: V92S2F: 1130 Le / 48 tonna (23,5 Le/T)
-T90M: V92S2 1000Le / 46,5 tonna (21,5 Le/T)

Vagy nem tudják kellő mennyiségben gyártani az erősebb V92S2F verziót, vagy problémák vannak az erősebb verzió megbízhatóságával.
A csökkent tömeg valószínűleg kevesebb kiegészítő páncélt jelent, hogy ne romoljon számottevően a jármű mozgékonysága, terepjáró képessége a gyengébb motor miatt. Cserébe megjelent az RPG védő háló (ami szerintem kb. a halottnak a csók szintje).

Ami egyik verzión sincs továbbra sem: APS (ez mind közül a legkritikusabb szerintem).

A tűzvezető rendszer/optikák stb. elvileg mindkét típusban ugyanaz, ahhoz nem nyúltak a mérnökök. Valószínűleg a mérnökök és a katonák is úgy látták, hogy az MS-be pakolt cucc a kötelező minimum a 2020-as évtizedben.
Az M-ben SOSNA-U van akárcsak a T-72B3-ban...
 
Az első Ukrajnában elhullott, eredetileg exportra szánt T-90S, ami India helyett az örök vadászmezőkre távozott:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Indiának van 2,000 T-90-ese, és mennyit szántak amellé, eredetileg ?
 
Az M-ben SOSNA-U van akárcsak a T-72B3-ban...
Igen, és az MS-ben is SOSNA-U volt a gunner view. Mivel a T90M Prorvy-3, a T72B3 (2016) és a B3M (2022) adja majd a harckocsierők gerincét, logikus és szükséges a belső rendszerek minél nagyobb egységesítése a logisztika egyszerűsítése miatt.
 
Igen, és az MS-ben is SOSNA-U volt a gunner view. Mivel a T90M Prorvy-3, a T72B3 (2016) és a B3M (2022) adja majd a harckocsierők gerincét, logikus és szükséges a belső rendszerek minél nagyobb egységesítése a logisztika egyszerűsítése miatt.

A T-80BVM-ben is Szoszna-U van.

A franciáknak megfelel :)

És az ukrán / kisorosz katonáknak is. :)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A T-80BVM-ben is Szoszna-U van.



És az ukrán / kisorosz katonáknak is. :)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Amennyire tudom a 80BVM-et elsősorban a sarkvidék közeli egységek kapják, mivel a gázturbina indítása sokkal kevésbé problémás hideg környezetben, mint a dízel motoré. Nem tudom mennyi ideig tart bepöccinteni egy gázturbinát -40 fokon (majd a harckocsizók megmondják), de biztos sokkal gyorsabb, mint fél órán át melegíteni a szabadban álló dízelmotor teknőjét és váltóművét, hogy kiengedjen a bedermedt olaj.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Amennyire tudom a 80BVM-et elsősorban a sarkvidék közeli egységek kapják, mivel a gázturbina indítása sokkal kevésbé problémás hideg környezetben, mint a dízel motoré. Nem tudom mennyi ideig tart bepöccinteni egy gázturbinát -40 fokon (majd a harckocsizók megmondják), de biztos sokkal gyorsabb, mint fél órán át melegíteni a szabadban álló dízelmotor teknőjét és váltóművét, hogy kiengedjen a bedermedt olaj.




Öhmm,attól, hogy a turbina elindul hidegen,pont annyi olaj tartozik hozzá a teknőjébe,ami keni, mint a dízelmotorhoz,és a gt-hez is tartozik sebességváltó,mint a dízelhez.
Egyébiránt vannak ilyen esetekre igazított olajok,így nem igényel több melegítést,a dízel,mint a gt,amennyiben fel van készítve a hidegre.
50 éve a tsz-ben is volt téli kenyőce a szovjet masinákhoz,meg nyári.
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle
Öhmm,attól, hogy a turbina elindul hidegen,pont annyi olaj tartozik hozzá a teknőjébe,ami keni, mint a dízelmotorhoz,és a gt-hez is tartozik sebességváltó,mint a dízelhez.
Egyébiránt vannak ilyen esetekre igazított olajok,így nem igényel több melegítést,a dízel,mint a gt,amennyiben fel van készítve a hidegre.
50 éve a tsz-ben is volt téli kenyőce a szovjet masinákhoz,meg nyári.

Azért az oroszoknál kicsit más a hideg, mint nálunk. Ott akár -40 vagy az alatti hőmérséklet is előfordulhat.
Nincs erről manuálom, de sok helyen olvastam, hogy a dízel járműveket 30-40 perc beindítani abban a hidegben. A GT-s tankokat 3-5 perc körül írták.
Az jelentős különbség.
De ezeket csak olvastam az adott témában. Nem láttam róla hivatalos kezelési utasítást. Próbálni meg nem próbáltam :D
 
Az egyik orosz feliratkozóm küldte a videót, aki mozgósítottként ott van a fronton. :
Szvjatovo-Kremennaja térsége,ahol a T-90M Proriv megerősített ukrán állásokat lőtt szét. Mikor az ukránok ATGM-et lőttek a tankra a védelmi rendszere automatikusan bekapcsolta a ködgránátok kilövését. A legénység sértetlen, folytatják a harcot.