T-90

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 765
48 057
113
Hát én úgy gondolom , hogy az ilyetén "áthangolások" alkatrész cserékkel is járnak tehát nem lehet ugyan annak a motornak venni legfeljebb az alapjának ! Egy ilyen teljesítményű motornál nem lehet csak csavarni kettőt az adagolón és már ott a csoda !
Persze, de a munkapont állítgatásával is rengeteget lehet variálni a teljesítményen. Nagyon egyszerűen: ha kicsit eltolják a nyomatékcsúcsot (akár az adagoló pöckölésével), és mellé a fordulatszámot is megemelik, máris rendelkezésre áll a nagyobb teljesítmény.
Amit esélyes, hogy karbantartáson kell majd behozni, de attól még lehetséges.

Egy ilyen, nagyobb “parazitaellenállást” adó, komolyabb generátor pont indokolhat ilyet.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 477
18 411
113
Akkor ebben nem a T széria motorja van, hanem egy másik. A rejtély megoldva :cool:
A T széria motorereje:
T-55: 500 LE
T-62: 580 LE
T-72: 780/840 LE
T-90A: 1000 LE
T-90M: 1130 LE
A Jamz ennél kisebb lökettérfogatú és gyengébb LE-ben.

Ismét okosat akartál írni.
:)
Olvass inkább utána.

Nem állította, hogy másik motor, csak a T szériás tankok teljesítményét listázta.

Rosszul. Ahogy szokta.
Mert ért hozzá.
:)
Ennyire.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 477
18 411
113
Nagyobb teljesítményű generátortól lesz erősebb ugyan az a motor ! Aha mesélj még szíptezsvírem !


cuki-baby.jpg

Olvassd el még egyszer. Hátha leesik.
;)
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 477
18 411
113
Gondold el milyen szar élete lehet, ha ilyen hülyeségeken ráér itt pörögni. XD

Ráadásul ez a motorcsalád ennél is több teljesítmény változatban készült, hiszen volt 500 LE, majd 520 LE, majd tényleg volt a T-55-ben is 580 LE-s verzió, ahogyan a T-62-esben, amiben meg volt 620 LE-s is (T-62D) meg volt olyan T-62M amiben a T-72-es motorja volt.
És az első T-72-esek is 700 LE környékéről indultak, és a "végső" ural változatban volt csak 780 LE ami sokáig kitartott, majd lett 840LE majd 1000 LE majd 1130 LE manapság, de az se mind.
Ennél a leírt katyvasznál azért áttekinthetőbb volt az első hozzászólásom. Ráadásul alapvetően pontos is. Az, hogy a valóság ennél színesebb az részlet kérdés, de a nagy összkép szempontjából lényegtelen.

És meg is akarja magyarázni.....
"alapvetően pontos"...
:D
 

gorkamorka

Well-Known Member
2021. május 13.
1 299
2 216
113
Nem állította, hogy másik motor, csak a T szériás tankok teljesítményét listázta.
Dehogynem állította.

500LE-t adott meg a T-55 teljesítményére, és 580-at a T-62-re. Holott a valóságban a T-55 is 580LE-s, mivel ugyanaz a V55 motor hajtja.
Még akkor is ostobaságot állít, ha a T-54-el keverte, mert az is 520LE-t tudott.

500LE az bizony a II.Vh-s T-34 V2-34 motorja.
 

gorkamorka

Well-Known Member
2021. május 13.
1 299
2 216
113
Gondold el milyen szar élete lehet, ha ilyen hülyeségeken ráér itt pörögni. XD

Ráadásul ez a motorcsalád ennél is több teljesítmény változatban készült, hiszen volt 500 LE, majd 520 LE, majd tényleg volt a T-55-ben is 580 LE-s verzió, ahogyan a T-62-esben, amiben meg volt 620 LE-s is (T-62D) meg volt olyan T-62M amiben a T-72-es motorja volt.
És az első T-72-esek is 700 LE környékéről indultak, és a "végső" ural változatban volt csak 780 LE ami sokáig kitartott, majd lett 840LE majd 1000 LE majd 1130 LE manapság, de az se mind.
Ennél a leírt katyvasznál azért áttekinthetőbb volt az első hozzászólásom. Ráadásul alapvetően pontos is. Az, hogy a valóság ennél színesebb az részlet kérdés, de a nagy összkép szempontjából lényegtelen.
Össze vissza böfögsz mindenféle ostobaságot, látszik a leghalványabb fogalmad sincs a dolgokról. T-55-ben az M/AM változatig kizárólag a V55 (A-155) volt, akárcsak a T-62-ben.
Az is vicces, meglátsz egy T-72-est (vagy Karcev arcképét :p) egyből elélvezel, de még azt sem tudod, hogy a T-72 bizony 780LE-vel indult! Ha akkora szakértő lennél, mint aminek állítod magad, akkor tudnád, hogy a T-72 közvetlen elődje, az Objekt-172M is már a 780LE-s V46 motorral épült. A korábbi, kísérleti Objekt-172-nél volt csak a 730LE-s V45 motor.

De figyelj, van inkább egy ajánlatom!

Te bebizonyítod, FORRÁSOKKAL hogy a T-55-t, akár csak a korai változatot is 500LE-s motor hajtotta, cserébe elismerem nagyságodat, és többet nem írok ide.
Kapsz egy hetet.
Viszont amennyiben nem tudod bizonyítani FORRÁSOKKAL, akkor örökre eltakarodsz innen.

Áll az alku, vagy ismét a gyávaságba menekülsz?
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 567
32 067
113
Dehogynem állította.

500LE-t adott meg a T-55 teljesítményére, és 580-at a T-62-re. Holott a valóságban a T-55 is 580LE-s, mivel ugyanaz a V55 motor hajtja.
Még akkor is ostobaságot állít, ha a T-54-el keverte, mert az is 520LE-t tudott.

500LE az bizony a II.Vh-s T-34 V2-34 motorja.
Csak szólok,hogy a KV tankokba már akkor került a V2 motornak 600 lovas változata is.
Ezek a motorok mind ugyan azon motor fejlesztett változatai.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 765
48 057
113
Össze vissza böfögsz mindenféle ostobaságot, látszik a leghalványabb fogalmad sincs a dolgokról. T-55-ben az M/AM változatig kizárólag a V55 (A-155) volt, akárcsak a T-62-ben.
Az is vicces, meglátsz egy T-72-est (vagy Karcev arcképét :p) egyből elélvezel, de még azt sem tudod, hogy a T-72 bizony 780LE-vel indult! Ha akkora szakértő lennél, mint aminek állítod magad, akkor tudnád, hogy a T-72 közvetlen elődje, az Objekt-172M is már a 780LE-s V46 motorral épült. A korábbi, kísérleti Objekt-172-nél volt csak a 730LE-s V45 motor.

De figyelj, van inkább egy ajánlatom!

Te bebizonyítod, FORRÁSOKKAL hogy a T-55-t, akár csak a korai változatot is 500LE-s motor hajtotta, cserébe elismerem nagyságodat, és többet nem írok ide.
Kapsz egy hetet.
Viszont amennyiben nem tudod bizonyítani FORRÁSOKKAL, akkor örökre eltakarodsz innen.

Áll az alku, vagy ismét a gyávaságba menekülsz?
Kicsit túl komolyan veszed ezt az ügyet.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 591
56 292
113
Te bebizonyítod, FORRÁSOKKAL hogy a T-55-t, akár csak a korai változatot is 500LE-s motor hajtotta, cserébe elismerem nagyságodat, és többet nem írok ide.

Valójában még annyi sem:
"A hozzáadott teljesítmény a jobban optimalizált, 15:1 ±0,5 sűrítési aránynak és a továbbfejlesztett üzemanyag-befecskendező rendszernek köszönhető. A V-55-öt egy új és továbbfejlesztett VTI-4 légszűrővel párosították, amely segített csökkenteni az energiaveszteséget rendkívül poros környezetben.
A megnövekedett bruttó motor teljesítmény mellett az új motor robusztusabb és megbízhatóbb volt. A szovjet hadseregnek 350 kumulatív üzemóra garanciával szállították.
A tartály elektromos rendszereihez a G-5 elektromos generátorhoz rendelt teljesítmény és az AK-150 légkompresszor hozzáadása miatt a harckocsi meghajtásához rendelkezésre álló nettó teljesítmény csak 480 LE. Ez a bruttó teljesítmény 82, 76% -át teszi ki."

És ez a 480 LE szerintem a váltó bemeneten van, nem a lánckeréken....
Szóval a soha viszont nem látásra ;)
Az "ultimátum" adásodon meg azóta is röhögök. XD
Te komolyan elhiszed magadról, hogy vagy valaki...csak van egy rossz hírem :D
(A fórumnak is. Nem tűnik el, az opni meg be van zárva :()
Csak szólok,hogy a KV tankokba már akkor került a V2 motornak 600 lovas változata is.
Ezek a motorok mind ugyan azon motor fejlesztett változatai.

Sőt, a T-10-ben bruttó 700-750 LE volt változattól függően.
Két dologtól függött minden:
1. Van-e feltöltés
2. Mekkora legyen az élettartalom.

Kicsit túl komolyan veszed ezt az ügyet.

Meg úgy saját magát. Egy teljesen más jellegű, kb. lényegtelen beszélgetésben egy traktor kapcsán a tank teljesítményeknél 500-at írtam 520 helyet (Juhj, micsoda különbség!) és meg sem említettem, hogy végül mind bruttó 580 LE lett.
(Ahogyan mást sem említettem meg, lásd. T-62-es)
És most úgy érzi, hogy végre eljött az ő ideje XD
Hogy lehet valaki ekkora veréb :D
A nagyobb teljesítményű generátor használata magával vonhatja azt, hogy a motort áthangolják, hogy ki tudja szolgálni a nagyobb generátort - és így a motor lehet nagyobb teljesítményű.

Pontosan, hozzászólásom első része. Bruttó 580 LE-ből kb. 480 LE megy rá egyáltalán a váltóra. Az a motor valós teljesítménye.
(ma például autóknál is így mérik, segédberendezésekkel együtt. Ez a hivatalos mérési szabvány).
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 591
56 292
113
Te is pont ezt csinálod az első adandó alkalommal

Hát nagyon nem. És nagyon nem ebben a stílusban, mint amit itt rendszeresen leművelnek.
Ha nem érzed a különbséget, akkor nálad van a gond.

Ha meg nem elég jó a memóriád e téren nyugodtan visszaolvashatod, pl. a Nagen-el folytatott beszélgetésemet a Merkava I/II stabilizátorárol. Nem ebben a stílusban beszéltünk egymással, pedig nem értettünk egyet.
Jó, mondjuk mi embernek lettünk szocializálva, lehet ez az oka. :rolleyes:
 

gorkamorka

Well-Known Member
2021. május 13.
1 299
2 216
113
Valójában még annyi sem:
"A hozzáadott teljesítmény a jobban optimalizált, 15:1 ±0,5 sűrítési aránynak és a továbbfejlesztett üzemanyag-befecskendező rendszernek köszönhető. A V-55-öt egy új és továbbfejlesztett VTI-4 légszűrővel párosították, amely segített csökkenteni az energiaveszteséget rendkívül poros környezetben.
A megnövekedett bruttó motor teljesítmény mellett az új motor robusztusabb és megbízhatóbb volt. A szovjet hadseregnek 350 kumulatív üzemóra garanciával szállították.
A tartály elektromos rendszereihez a G-5 elektromos generátorhoz rendelt teljesítmény és az AK-150 légkompresszor hozzáadása miatt a harckocsi meghajtásához rendelkezésre álló nettó teljesítmény csak 480 LE. Ez a bruttó teljesítmény 82, 76% -át teszi ki."

És ez a 480 LE szerintem a váltó bemeneten van, nem a lánckeréken....
Szóval a soha viszont nem látásra ;)
Az "ultimátum" adásodon meg azóta is röhögök. XD
Te komolyan elhiszed magadról, hogy vagy valaki...csak van egy rossz hírem :D
(A fórumnak is. Nem tűnik el, az opni meg be van zárva :()


Sőt, a T-10-ben bruttó 700-750 LE volt változattól függően.
Két dologtól függött minden:
1. Van-e feltöltés
2. Mekkora legyen az élettartalom.



Meg úgy saját magát. Egy teljesen más jellegű, kb. lényegtelen beszélgetésben egy traktor kapcsán a tank teljesítményeknél 500-at írtam 520 helyet (Juhj, micsoda különbség!) és meg sem említettem, hogy végül mind bruttó 580 LE lett.
(Ahogyan mást sem említettem meg, lásd. T-62-es)
És most úgy érzi, hogy végre eljött az ő ideje XD
Hogy lehet valaki ekkora veréb :D


Pontosan, hozzászólásom első része. Bruttó 580 LE-ből kb. 480 LE megy rá egyáltalán a váltóra. Az a motor valós teljesítménye.
(ma például autóknál is így mérik, segédberendezésekkel együtt. Ez a hivatalos mérési szabvány).
Öreg, senki nem beszél nettó teljesítményről! Egyetlen forrás, vagy manuál sem! Nyugodtan átlapozhatod a T-55 műszaki leírásának mind a 676 oldalát, az egyedüli adat az 580LE lesz amit találsz. Senkit nem érdekel milyen veszteségek vannak az erőátviteli rendszerben!

"És ez a 480 LE szerintem a váltó bemeneten van, nem a lánckeréken...."
Látod, kis butus, még annyit sem tudsz, hogy a T-55 és T-62 kompresszora a sebességváltó segédrendszer lehajtásáról kapja a teljesítményt! És így próbálsz meg "szakérteni" mindent? Mindent IS? :D

De mindegy, te sem nettó teljesítményről írtál eredetileg. Szánalmas vergődés ez, csakhogy próbálj kibújni a szorult helyzetedből, mert teljesen nyilvánvaló, hogy vesztettél!
Van gerinced felvállalni?
Itt a bizonyíték, mennyire szánalmas vagy, "harckocsiszakértő" úr! :D
A T-55 esetén nettót adsz meg, a többinél meg bruttót? Ajajjj... :D
Elmész a boltba, aminek nem tetszik az ára, azt nettóban akarod fizetni, a többit meg bruttóban?
A T széria motorereje:
T-55: 500 LE
T-62: 580 LE
T-72: 780/840 LE
T-90A: 1000 LE
T-90M: 1130 LE
 

gorkamorka

Well-Known Member
2021. május 13.
1 299
2 216
113
Nem állította, hogy másik motor, csak a T szériás tankok teljesítményét listázta.
Ebből látszik, halvány lila fingja nincs miről beszél. Ha lenne, akkor tudná, hogy a T-55 a kezdetektől fogva az 580LE-es V55 motort használta. Ez önmagában is egy állítás. Más teljesítmény = más motor.
Nagyon sokan abban a tévhitben élnek, hogy a T-90-ben található motor lényegében ugyanaz, mint a T-34-ben található V2, csak turbóval. Az tény, hogy a legtöbb szovjet/orosz harckocsimotor őse a V2, de a valóság az, hogy a külső hasonlóság ellenére ezernyi apró részletben különböznek, szinte egyetlen csereszabatos alkatrész nincs közöttük. Már a V54 motorokat sem lehetett a V2 alkatrészeivel megjavítani.
 

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
695
1 913
93
Ebből látszik, halvány lila fingja nincs miről beszél. Ha lenne, akkor tudná, hogy a T-55 a kezdetektől fogva az 580LE-es V55 motort használta. Ez önmagában is egy állítás. Más teljesítmény = más motor.
Nagyon sokan abban a tévhitben élnek, hogy a T-90-ben található motor lényegében ugyanaz, mint a T-34-ben található V2, csak turbóval. Az tény, hogy a legtöbb szovjet/orosz harckocsimotor őse a V2, de a valóság az, hogy a külső hasonlóság ellenére ezernyi apró részletben különböznek, szinte egyetlen csereszabatos alkatrész nincs közöttük. Már a V54
Ebből látszik, halvány lila fingja nincs miről beszél. Ha lenne, akkor tudná, hogy a T-55 a kezdetektől fogva az 580LE-es V55 motort használta. Ez önmagában is egy állítás. Más teljesítmény = más motor.
Nagyon sokan abban a tévhitben élnek, hogy a T-90-ben található motor lényegében ugyanaz, mint a T-34-ben található V2, csak turbóval. Az tény, hogy a legtöbb szovjet/orosz harckocsimotor őse a V2, de a valóság az, hogy a külső hasonlóság ellenére ezernyi apró részletben különböznek, szinte egyetlen csereszabatos alkatrész nincs közöttük. Már a V54 motorokat sem lehetett a V2 alkatrészeivel megjavítani.
Amúgy ha egy 500 Loerós motort felhuznak 1000+ lóerőre, és nagyságrendileg vállalható szintén marad az élettartama, akkor ott kB max a tipúsjelzésben lesznek hasonlóságok. Meg két egyforma alátétet sem nagyon fogsz találni. A mai egyenmotorok, óriási teljesítményskálázhstósága az egy teljesen más történet. És ott is szinte mindíg sok dolog különbözik. Hogy minek mi meg ki az őse, az meg csak nézőpont kérdése. Mitől őse? Mert dugattyús, vagy mert, diesel, vagy mert "V" motor... Stb stb. Rengeteg mai friss személyauto motorban találsz olyatn alkatrészeket amik egy generációval ezelötti motorok an is ugyanazok.
Gyakorlatilag
 
  • Tetszik
Reactions: gorkamorka