<blockquote rel="Montezuma">Apró kiegészítés:
Köszönöm. Egyébként lehetne ezt még sokáig kiegészíteni, de próbáltam meghúzni egy egészséges határvonalat a "nagyjából már biztosra vesszük" és a "még közérthető" között, már csak azért is, mert láthatóan a középiskolás iskolás fizikával is voltak alapvető bajok.
</blockquote>
Persze, egyértelmű. Nem is akartam jobban belemenni, olyan messzire vezet, hogy jobb nem is elindulni.
<blockquote rel="saxus"><blockquote rel="Montezuma">Apró kiegészítés:
Köszönöm. Egyébként lehetne ezt még sokáig kiegészíteni, de próbáltam meghúzni egy egészséges határvonalat a "nagyjából már biztosra vesszük" és a "még közérthető" között, már csak azért is, mert láthatóan a középiskolás iskolás fizikával is voltak alapvető bajok.
</blockquote>
Önmagában az, hogy a középiskolás iskolás fizikával is alapvető bajok vannak az nem lenne olyan nagy probléma, a nagyobb baj az az, hogy az általános iskolai matematikával is baj van.
</blockquote>
Valóban gond van, de nem a matematikával és a fizikával, hanem ezen tudományoknak az oktatási metodikájával. Pár évet tanítottam (elsősorban elméleti szakoktatás) mellékesben és amit tapasztaltam, annak ez a gyökere, ráadásul a véleményemmel nem vagyok egyedül, sok igazi tanár végzettségű is ezt vallja. Ez a probléma ráadásul nem csak magyar vonatkozású, hanem világszinten tapasztalható.
Jelenleg ott tart az oktatás/közoktatás, hogy funkcionális analfabéták tömegét termelik az intézmények, teljesen mindegy hogy középiskoláról vagy a felsőoktatásról beszélünk.
A gyerekeket a tanítás/okítás során két dologra nem tanítjuk meg: gondolkodni és tanulni. Ehelyett kész sémákat tolunk le a torkukon szem előtt tartva az írott tantárgyi követelményeket (mint valami szentírást), ami arra ugyan jó, hogy a gyereknek papírja legyen de valós komplex gondolkodásmódja és problémamegoldó képessége még véletlenül se.
Más topikban már írtam korábban, hogy a tudományaink alapja a filozófia, ez pedig nem semmi megértést és belátás kér de egyetlen dolgot nem tűr el: a dogmatikus kizárólagosságot. Aki ilyen vonalat követ, az nem különbözik semmiben a fundamentalista vakhittel megáldott vallási fanatikusoktól, csak az ő vallásának más a neve.