Társadalmi folyamatok

<blockquote rel="melampo"><blockquote rel="blitzkrieg">Melampo: az örökmozgó nekem is kellene. :)
Miért lenne rá szükséged?
</blockquote>

Rákötök egy generátort és rezsit csökkentek az egész világnak. :)
Na hol van az a link a leírásról?</blockquote>

Nem kell link. A leg egyszerűbb a leg jobb. Erre rákötöl egy autó generátort és kész. A megtermelt energia függvényében elődöntöd, h mire használod. Például világításra. Vagy meleg vízre. Szerintem hőenergiába a leg optimálisabb. Nem kell rendszert kiépítened hozzá.

b51e5f34bffca5336e608bfb9d858db1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
karpatalja

A születésszám és a várható élettartalom két teljesen külön álló dolog!
Mindkettőre találsz külön grafikonokat. Az jól látszik, hogy ahol nő a várható élettartalom ott csökken a születésszám. Ez mindenhol így van a világon!
De a két dolgot ne keverjük, mind két szám mást mutat meg.

Ezért írtam a leg első commentben, h mit akarunk kimutatni vele.
Egyébként mi a különbség régen a csecsemő halál és most az elvetélt, vagy abortusz között? Ezzel csak azt akarom mondani, h az elsőt figyelembe veszi a statisztika, míg a másodikat nem. Hisz nem születtek meg.
 
<blockquote rel="blitzkrieg"><blockquote rel="melampo"><blockquote rel="blitzkrieg">Melampo: az örökmozgó nekem is kellene. :)
Miért lenne rá szükséged?
</blockquote>

Rákötök egy generátort és rezsit csökkentek az egész világnak. :)
Na hol van az a link a leírásról?</blockquote>

Ha mindössze ingyen energiára vágysz miért nem csinálsz egyet?</blockquote>

Csinálnék, ha tudnék. Azért kérem a linket, ne törjem magam, ha már rég van ilyen. :)
 
<blockquote rel="melampo"><blockquote rel="blitzkrieg"><blockquote rel="melampo"><blockquote rel="blitzkrieg">Melampo: az örökmozgó nekem is kellene. :)
Miért lenne rá szükséged?
</blockquote>

Rákötök egy generátort és rezsit csökkentek az egész világnak. :)
Na hol van az a link a leírásról?</blockquote>

Ha mindössze ingyen energiára vágysz miért nem csinálsz egyet?</blockquote>

Csinálnék, ha tudnék. Azért kérem a linket, ne törjem magam, ha már rég van ilyen. :)</blockquote>

Már miért nem tudnál?
 
<blockquote rel="blitzkrieg"><blockquote rel="melampo"><blockquote rel="blitzkrieg">Melampo: az örökmozgó nekem is kellene. :)
Miért lenne rá szükséged?
</blockquote>

Rákötök egy generátort és rezsit csökkentek az egész világnak. :)
Na hol van az a link a leírásról?</blockquote>

Nem kell link. A leg egyszerűbb a leg jobb. Erre rákötöl egy autó generátort és kész. A megtermelt energia függvényében elődöntöd, h mire használod. Például világításra. Vagy meleg vízre. Szerintem hőenergiába a leg optimálisabb. Nem kell rendszert kiépítened hozzá.

b51e5f34bffca5336e608bfb9d858db1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
</blockquote>

Nem láttam ezt, amikor írtam az előző hozzászólásom.

Azért ugye tudod, hogy ez messzebb van az örökmozgótól, mint Makó Jeruzsálemtől? :)
 
<blockquote rel="blitzkrieg"><blockquote rel="melampo"><blockquote rel="blitzkrieg">Melampo: az örökmozgó nekem is kellene. :)
Miért lenne rá szükséged?
</blockquote>

Rákötök egy generátort és rezsit csökkentek az egész világnak. :)
Na hol van az a link a leírásról?</blockquote>

Nem kell link. A leg egyszerűbb a leg jobb. Erre rákötöl egy autó generátort és kész. A megtermelt energia függvényében elődöntöd, h mire használod. Például világításra. Vagy meleg vízre. Szerintem hőenergiába a leg optimálisabb. Nem kell rendszert kiépítened hozzá.

b51e5f34bffca5336e608bfb9d858db1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
</blockquote>

Remélem, bizonyitott ez a mestermű erösebb szélben is :))
( Tetszik a jól méretezett, anyagtakarékos felfüggesztése).
 
Nem láttam ezt, amikor írtam az előző hozzászólásom.

Azért ugye tudod, hogy ez messzebb van az örökmozgótól, mint Makó Jeruzsálemtől? :)

Nem, nincs messze, sőt ez az örökmozgó csak a ti fejetekben van olyan mélyen beleverve egy téveszme, hogy már nem is veszitek észre.
 
<blockquote rel="karpatalja"><blockquote rel="blitzkrieg"><blockquote rel="melampo"><blockquote rel="blitzkrieg">Melampo: az örökmozgó nekem is kellene. :)
Miért lenne rá szükséged?
</blockquote>

Rákötök egy generátort és rezsit csökkentek az egész világnak. :)
Na hol van az a link a leírásról?</blockquote>

Nem kell link. A leg egyszerűbb a leg jobb. Erre rákötöl egy autó generátort és kész. A megtermelt energia függvényében elődöntöd, h mire használod. Például világításra. Vagy meleg vízre. Szerintem hőenergiába a leg optimálisabb. Nem kell rendszert kiépítened hozzá.

b51e5f34bffca5336e608bfb9d858db1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
</blockquote>

Nem láttam ezt, amikor írtam az előző hozzászólásom.

Azért ugye tudod, hogy ez messzebb van az örökmozgótól, mint Makó Jeruzsálemtől? :)</blockquote>

Az örökmozgó, nagyon kevés energiát termel.

Ennek a megoldásnak különböző változatát alkalmazhatod a szél elejétől függvényében. A hordókat ne fixen rögzítsd így ha elútazol befoldíthatod őket és akkor szünetel.
Ne használjál propellerest, mert az csak egyszerre egy irányból érkező és kizárólag erős szélben működik.
 
De amúgy jó ötlet lehet ez a szélkerék!
Nem az örökmozgóság a lényeg hanem a gondolkodásmód amire karpatalja meglátása világít rá, amit az ő szemléletmódja mutat. Soha ne adj sztereoip válaszokat egy felmerülő kérdésre, ne használj sablonokat egy probléma megoldására.
Mindig, minden probléma megoldásánál újra és újra lépésenként menj végig a legelső lépéstől a legutolsóig. Csak így találhatsz új és esetenként eddig még ismeretlen megoldásokat. És van amire egyedül csak így találsz megoldást. A minden jó megoldások általában semmire sem jók vagy legfeljebb félmegoldások.
Senki nem azért akart előállítani örökmozgót a történelem folyamán, hogy a "semmiből" állítson elő energiát. Ez a kérdés, hogy hogyan lehet a "semmiből" előállítani energiát fel sem szabadna, hogy merüljön, hisz ezt a kérdést senki nem is tette fel.
Az a kérdés, hogy hogyan lehet ingyen energiát előállítani.
Az pedig nagyon egyszerű. Egy egyébként is állandó vagy rendszeres jelleggel zajló energetikai folyamatból a számunkra hasznos célra időlegesen kicsatolunk egy szakaszt, majd a számunkra történt hasznosítás után visszavezetjük, vagy egyszerűen csak hagyjuk visszatérni az eredeti folyamatba. Lehetőleg a folyamatot nem gyorsítva, lassítva, időben eltolva mint a szén esetében mert a minél kisebb eltorzítása a folyamat eredeti lezajlásának a biztosíték arra, hogy ne okozzunk vele kárt.
Eklatáns példa a vízimalom.
Mára hála a századok óta folyó manipulációnak, olyan mélyen bevésődött a probléma hibás módon való szemlélete, hogy ha valaki meghallja az a szót, hogy perpetum mobile máris rávágja a számára egyetlen releváns válasznak tünő ökörséget, hogy az lehetetlen, mert "semiből" nem lehet energiát előállítani.
Ennek semmi köze a problémához. Senki,soha nem akart a "semmiből" energiát előállítani. Nem a "semmiből" akarunk energiát előállítani hanem ingyen.
 
Azt remélem tudjátok, hogy ingyen energia pont úgy nem létezik, mint a semmiből előállított...
Ugyanis az energia kinyerése mindig pénzbe kerül, hiszen elő kell hozzá állítani egy eszközt amit üzemeltetni is kell stb....
 
Van ez a tantárgy, tudomány, amelynek ismeretei nélkül ezen a fórumon sem folyhatna a társalgás.
Most drasztikusan el akarják vágni ezt a fontos ismeretanyagot a fiataloktól.
További a cikkben (kivételesen korrekt).
Alább a petíció, ennyit tudunk tenni egyelőre.
Írjátok alá! (Aktív és csak olvasó fórumtársakhoz is szólok!)
Köszönöm!

http://nol.hu/belfold/tobb-szaz-gimnaziumban-szunhet-meg-a-foldrajz-ketsegbeesetten-lazadnak-a-tanarok-1612127

http://www.peticiok.com/vegveszelyben_a_foldrajz_a_kozoktatasban
 
Van ez a tantárgy, tudomány, amelynek ismeretei nélkül ezen a fórumon sem folyhatna a társalgás.
Most drasztikusan el akarják vágni ezt a fontos ismeretanyagot a fiataloktól.
További a cikkben (kivételesen korrekt).
Alább a petíció, ennyit tudunk tenni egyelőre.
Írjátok alá! (Aktív és csak olvasó fórumtársakhoz is szólok!)
Köszönöm!

http://nol.hu/belfold/tobb-szaz-gimnaziumban-szunhet-meg-a-foldrajz-ketsegbeesetten-lazadnak-a-tanarok-1612127

http://www.peticiok.com/vegveszelyben_a_foldrajz_a_kozoktatasban

Szégyen. Hadd legyen a gyereknek minél kevesebb általános műveltsége. Pont a földrajz.. Anno ez volt a választott érettségi tantárgyam a gimnáziumban. Nagyon szerettem és szeretem mind a mai napig.
 
Azt remélem tudjátok, hogy ingyen energia pont úgy nem létezik, mint a semmiből előállított...
Ugyanis az energia kinyerése mindig pénzbe kerül, hiszen elő kell hozzá állítani egy eszközt amit üzemeltetni is kell stb....
Miért kevered, mosod össze a kinyerésre használt eszköznek, üzemeltetésének és magának az energiának az árát?
 
<blockquote rel="fip7">Azt remélem tudjátok, hogy ingyen energia pont úgy nem létezik, mint a semmiből előállított...
Ugyanis az energia kinyerése mindig pénzbe kerül, hiszen elő kell hozzá állítani egy eszközt amit üzemeltetni is kell stb....
Miért kevered, mosod össze a kinyerésre használt eszköznek, üzemeltetésének és magának az energiának az árát?

</blockquote>

Mert az, aki kinyeri az "ingyen" energiát, pont ezek miatt a költségek miatt nem fogja nekünk ingyen adni! Házilag én magam pl. nem tudok ingyenes geotermikus energiát kinyerni és azzal fűteni a lakást meg a fürdővizet, az a cég viszont aki ehhez befektet, kinyeri és elszállítja hozzám, az a saját költségei és elvárt nyeresége miatt nem fogja ingyen adni. Gyanítom, hogy te se adnád ingyen másnak.
 
melampo

Szerintem te vagy kicsit elkeveredve :-)
Emel már leírta a lényeget, annyival kiegészíteném, hogy a szén is ingyen ég meg az urán is ingyen hasad mégis pénzbe kerül az energiát kinyerni. Ingyen energia nem létezik, mert a hasznosítása mindig erőforrásba (pénzbe) kerül.
 
<blockquote rel="silurusglanis">Van ez a tantárgy, tudomány, amelynek ismeretei nélkül ezen a fórumon sem folyhatna a társalgás.
Most drasztikusan el akarják vágni ezt a fontos ismeretanyagot a fiataloktól.
További a cikkben (kivételesen korrekt).
Alább a petíció, ennyit tudunk tenni egyelőre.
Írjátok alá! (Aktív és csak olvasó fórumtársakhoz is szólok!)
Köszönöm!

http://nol.hu/belfold/tobb-szaz-gimnaziumban-szunhet-meg-a-foldrajz-ketsegbeesetten-lazadnak-a-tanarok-1612127

http://www.peticiok.com/vegveszelyben_a_foldrajz_a_kozoktatasban

Szégyen. Hadd legyen a gyereknek minél kevesebb általános műveltsége. Pont a földrajz.. Anno ez volt a választott érettségi tantárgyam a gimnáziumban. Nagyon szerettem és szeretem mind a mai napig. </blockquote>

Én egyet tudok érteni a megszüntetéssel. 5-8 osztályban is van földrajz, ott már meg kellene tanulja a gyerek, amit tudnia kell. Nekem pl. semmi újjat nem tanítottak gimnázium alatt földrajzórákon, amit tanítottak, azt már tudtam addig is. Aki pedig nem tanulta meg 8-dikig, az azután sem fogja.
Megjegyzem, hogy nagyon szerettem és ma is szeretem a földrajzt.
Ugyanígy, én az irodalmat is megszüntetném (vagy legalábbis kevesebb óraszámban oktatnám) az olyan szakokon, amihez nem kell. Pl. aki matekra vagy infóra megy, minek kell még irodalmat tanuljon? Írni-olvasni már megtanult, az általános műveltséghez szükséges irodalmat szintén megtanulta már.
Pl. volt osztálytársam (matek-infon), aki a reál tantárgyakból kitűnő volt, viszont a sok humán tantárgynak köszönhetően kisebb médiával zárt, mint az az osztálytársam, aki semmit nem értett a reál tantárgyakhoz. Gondolom értitek a probléma lényegét.
 
<blockquote rel="plushun"><blockquote rel="silurusglanis">Van ez a tantárgy, tudomány, amelynek ismeretei nélkül ezen a fórumon sem folyhatna a társalgás.
Most drasztikusan el akarják vágni ezt a fontos ismeretanyagot a fiataloktól.
További a cikkben (kivételesen korrekt).
Alább a petíció, ennyit tudunk tenni egyelőre.
Írjátok alá! (Aktív és csak olvasó fórumtársakhoz is szólok!)
Köszönöm!

http://nol.hu/belfold/tobb-szaz-gimnaziumban-szunhet-meg-a-foldrajz-ketsegbeesetten-lazadnak-a-tanarok-1612127

http://www.peticiok.com/vegveszelyben_a_foldrajz_a_kozoktatasban

Szégyen. Hadd legyen a gyereknek minél kevesebb általános műveltsége. Pont a földrajz.. Anno ez volt a választott érettségi tantárgyam a gimnáziumban. Nagyon szerettem és szeretem mind a mai napig. </blockquote>

Én egyet tudok érteni a megszüntetéssel. 5-8 osztályban is van földrajz, ott már meg kellene tanulja a gyerek, amit tudnia kell. Nekem pl. semmi újjat nem tanítottak gimnázium alatt földrajzórákon, amit tanítottak, azt már tudtam addig is. Aki pedig nem tanulta meg 8-dikig, az azután sem fogja.
Megjegyzem, hogy nagyon szerettem és ma is szeretem a földrajzt.
Ugyanígy, én az irodalmat is megszüntetném (vagy legalábbis kevesebb óraszámban oktatnám) az olyan szakokon, amihez nem kell. Pl. aki matekra vagy infóra megy, minek kell még irodalmat tanuljon? Írni-olvasni már megtanult, az általános műveltséghez szükséges irodalmat szintén megtanulta már.
Pl. volt osztálytársam (matek-infon), aki a reál tantárgyakból kitűnő volt, viszont a sok humán tantárgynak köszönhetően kisebb médiával zárt, mint az az osztálytársam, aki semmit nem értett a reál tantárgyakhoz. Gondolom értitek a probléma lényegét.</blockquote>

Az elég nagy baj, ha semmi újat nem tanítottak.
Geográfia, geológia, meteorológia, vízháztartás és felszín alatti vizek, ezeket mind a kisujjadból szoptad ki mikor bekerültél gimnáziumba?
 
Nem tudom, hogy mi a probléma pont a földrajzzal, főleg, hogy két évben tanulják heti kettő és heti egy órában. Nem arról kellene inkább szakmai(!) vitának zajlania, hogy mit tanítsanak földrajz alatt? Én például nagyon hiányolom a történelmi földrajzot, ami ált. elveszik valahol a történelem és a földrajztudomány között.
Megjegyzem, én sem emlékszem, hogy új ismereteket adott volna maga a földrajz középiskolában, igaz nekünk volt mellé sok kapcsolódó szakmai tantárgy.

<i>"Szilassi szerint ma a földrajz nem csak arról szól, hogy mi hol van, és Németországnak mi a fővárosa. "</i> Érdekes, mert fősulin földrajzszakos ismerősök rendszeresen ezt biflázták, meg a geológiát.