M
molnibalage
Guest
Ez valami tengó osztály?Britek leginkább periszkóppal, nem véletlenül nyomják a perishert...
.
Folyamatosan periszkópozni nem a hosszú élet záloga.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ez valami tengó osztály?Britek leginkább periszkóppal, nem véletlenül nyomják a perishert...
.
Ez valami tengó osztály?
Folyamatosan periszkópozni nem a hosszú élet záloga.
HMS TIRELESS en volt szerencsem eltolteni par napot. Alapvetoen a periszkop kezeles ugyanaz mint nallunk. A periszkop tetejen van az ESM egyseg. Miutan a passziv szonarral felderitettek a kornyeket eloszor toljak ki a periszkopot. Ha radarbesugarzast kap az EW a felszin attorese utan akkor az OOD vagy a CO bele se nez hanem engedi le azonnal. Igy a periszkop csak 1-2 masodpercet tolt a felszinen es ez az ido nem eleg hogy barmely radar is tracket kepezzen. Sot meg a normalis detektalashoz sem mert ilyen kis szarokkal ami hasonloan veri vissza a radarsugarakat tele van a tenger.Ez valami tengó osztály?
Folyamatosan periszkópozni nem a hosszú élet záloga.
A Perisher Course az egy elég gyilkos Brit tengeralattjáró parancsnok kiválasztási vizsga, és van arról is négy részes filmsorozat.
Tessék megnézni, amíg le nem szedik...
Nem jött át. Hogyan figyelsz "0-24" órában, hogy mikor jön támadó gép, ha csak randomra dugod fel a periszkópot...?HMS TIRELESS en volt szerencsem eltolteni par napot. Alapvetoen a periszkop kezeles ugyanaz mint nallunk. A periszkop tetejen van az ESM egyseg. Miutan a passziv szonarral felderitettek a kornyeket eloszor toljak ki a periszkopot. Ha radarbesugarzast kap az EW a felszin attorese utan akkor az OOD vagy a CO bele se nez hanem engedi le azonnal. Igy a periszkop csak 1-2 masodpercet tolt a felszinen es ez az ido nem eleg hogy barmely radar is tracket kepezzen. Sot meg a normalis detektalashoz sem mert ilyen kis szarokkal ami hasonloan veri vissza a radarsugarakat tele van a tenger.
Ha viszont nincs EW akkor periszkop szep folyamatosan emelkedik. Az OOD vagy a CO elobb gugolva ( rossz tengeresz nyelvek hivjak ugy a szitut hogy szaro pozicio ) nez bele es azzal egyutt all fel. Ezzel a modival meg megfigyelt vizeken sem olyan veszelyes feltolni a periszkopot. Raadasul nem is hagyod fent percekig. Manapsag mar az divik hogy nagy felbontasu kamera van parhuzamositva vele es egy korbenezes alatt felvetelt keszit amit a periszkop bevonasa utan melett kielemeznek hatha valamit nem latott meg vagy jol a fonok.
Ezt a kidugom a periszkopot es rogton meglatnak csak a regenyekben letezik. Ezert szar melo a tengo vadasze mert tobb szaz vagy ezer celt kell ellenoriznie meg egy olyan gyakorlaton is ahol tudja hogy ott van a tengo valahol ,mire tenylegesen megtalalja, ha megtalalja.
Ugyanez a valo eletben meg kurva fri=usztralo es konyen mondja mondhatja a szemelyzet " a ez is csak szemet vagy hullam "
Azt azért ne felejtsük el, hogy a szovjet flotta ellen felkészült és hatalmas tengerészeti tapasztalatokkal rendelkező brit flotta állt szemben egy hozzá képest gyenge argentín flottával. Az argik amíg harcra készültek, addig inkább a Falklandok környékén bóklásztak, mikor visszavonták a flottát akkor meg a kikötőik védelmére készülhettek. A Rio Gallegos támaszpont, ahonnan a légierejük a Falklandokhoz járt bevetésre az ország déli csücskében van, nem nagyon gondolhatták hogy a britek ha támadnak is a kontinentális területük ellen, pont délen harcászkodnának. A RG polgári reptér, nem egy jól felszerelt légibázis tengó-vadászokkal és "minden jóval", csak a szigetekhez közelebbi pozíció miatt indultak onnan. A reptér egyébként alig 15-20km-re van a tengertől, így az onnan bombateherrel felszálló argentín gépeket jó esély lehetett a part közeléből egy tengóról figyelni. Nem valószínű hogy az argiknak eszükbe jutott, mitől lehetnek olyan jól értesültek az angolok a várható légicsapásaikról.Nem jött át. Hogyan figyelsz "0-24" órában, hogy mikor jön támadó gép, ha csak randomra dugod fel a periszkópot...?
2011 májusában az Indiai óceánon az S87 HMS Turbulent légkondicionáló berendezése tönkre ment.
A hajó a felszínen úszott, az óceán vize 42°C-os volt, így a belső terek pillanatok alatt 60°C-osra melegedtek, 100%-os páratartalom mellett.
A legénység 26 tagja kapott hőgutát, amiből 8 állapota életveszélyes volt.
A Turbulent végül 200m mélységbe merült, hogy lehűtse a belső tereit.
Későbbi vizsgálat megállapította, hogy a hűtővíz nyílásokat kagylók blokkolták.
42 fokos lehet a tengervíz? Egész egyszerűen minden térkép, amit találok kb. a 30-32 fokos skálánál véget ér.
Nem jött át. Hogyan figyelsz "0-24" órában, hogy mikor jön támadó gép, ha csak randomra dugod fel a periszkópot...?
Ugyanez szúrt szemet nekem is, illetve hasonló térképeket találtam.
Max léghőmérséklet lehet a 42 fok.
Nem jött át. Hogyan figyelsz "0-24" órában, hogy mikor jön támadó gép, ha csak randomra dugod fel a periszkópot...?
Tudtommal a tengokon van radar"periszkóp" is.Éppenséggel használhatta azt is.Esetleg kombinálva a sonárral.Ha a fülelők sugárhajtóműzajt hallanak,kidugják a radart,2x körbeforgatják,majd fél perc múlva újra.Meghallod. Az elso napok alatt megfigyeled a fo leszallasi es felszallasi iranyokat valamint az iskolakor helyet. Ezutan ugy helyezkedsz hogy se ne tul kozel se ne tul tavol legyel tole. Amikor a gep felszall akkor azt meghallod a szonaron keresztul es a mar meglevo infoid alapjan tudod hol keresd a periszkopon keresztul. Megvan hogy hany gep es az is valszeg milyen tipusuak mennek.
A bombavetesnel meg amikor majdnem eltalaltak a tengot nem egy visszatero gep dobta oket hanem szinte majdnem biztos hogy egy a felszallasat valami okbol megszakito gep volt. Ez is mutatja hogy a repter kozel volt az oceanhoz es a tengo pontosan a fo megkozelitesi vonalaknal helyezkedett el.
Amúgy nagyon nagy köszi a posztokért, mindig vigyorgok örömömben milyen érdekességeket fogok olvasni!Egen, hibás fordítás, a felszínen volt 42°C fok, a hajóban 60°C.
Van rajtuk radar de azt csak kikotobe es kikotobol hasznaljak. Ha bekapcsolnak az olyan lenne mintha beleorditanak a nagy csendbe hogy ITT VAGYUNK!!!Tudtommal a tengokon van radar"periszkóp" is.Éppenséggel használhatta azt is.Esetleg kombinálva a sonárral.Ha a fülelők sugárhajtóműzajt hallanak,kidugják a radart,2x körbeforgatják,majd fél perc múlva újra.
Aktiv szonar meg ugyanez.Tudtommal a tengokon van radar"periszkóp" is.Éppenséggel használhatta azt is.Esetleg kombinálva a sonárral.Ha a fülelők sugárhajtóműzajt hallanak,kidugják a radart,2x körbeforgatják,majd fél perc múlva újra.
Erről az a vagy 30éves irás jut az eszembe,ami az ADATS komplexumot ismertette.És abban az iró azon megjegyzése,hogy a rendszer frekrencia sávugratásos olasz lokátorát még érzékelni se nagyon tudná a magyar EW,bemérni mégkevésbbé,zavarni meg csak dipolfüggönnyel-elektronikus úton sehogy.Az angoloknak 82ben a rádióik már sávugratásossak voltak,és gondolom,hogy a tengók radarjai sem a legócskábbak.Az argentinok technikai szinvonala átlagosan jócskán alatta maradt az angolnak.Korántsem biztos,hogy az argi REH ki tudott szurni egy 1-2 legyezést végző radartVan rajtuk radar de azt csak kikotobe es kikotobol hasznaljak. Ha bekapcsolnak az olyan lenne mintha beleorditanak a nagy csendbe hogy ITT VAGYUNK!!!
Ezek a tengoradarak NAVIGACIOS radarok. Abban a frekisavban es nem EW harcra tervezve mukodnek. Ez ervenyes az osszes ilyen radarra legyen az orosz amerikai brit akarmi. Nem felderito plane nem tuzvezeto radarok. Egyszeru NAV RADAR hogy kodben esoben vagy zsufolt kornyezetben biztonsaggal tudjon ki be navigalni a kikotobol szorosokban. Kint a tengeren elvetve kapcsoljak be harchelyzetben meg soha.Erről az a vagy 30éves irás jut az eszembe,ami az ADATS komplexumot ismertette.És abban az iró azon megjegyzése,hogy a rendszer frekrencia sávugratásos olasz lokátorát még érzékelni se nagyon tudná a magyar EW,bemérni mégkevésbbé,zavarni meg csak dipolfüggönnyel-elektronikus úton sehogy.Az angoloknak 82ben a rádióik már sávugratásossak voltak,és gondolom,hogy a tengók radarjai sem a legócskábbak.Az argentinok technikai szinvonala átlagosan jócskán alatta maradt az angolnak.Korántsem biztos,hogy az argi REH ki tudott szurni egy 1-2 legyezést végző radart
Hát egy 99es kiadású könyvem szerint a Valianton egy Type 1006 tipusú felderitő radar van.Hogy ez mire képes,nem részletezi.És külön ir egy navigációs radart.A német Type 209 hajók radarjára viszont azt irja,hogy 20km hatósugárban felderiti az alacsonyan repülő légi célokat.Mindenesetre elég valószinűtlen,hogy az alapvetően nem légi figyelésre tervezett periszkóppal kiszurjon a térség jellemzően rossz látási viszonyai között egy mondjuk 5kiló magasan repülő apró Dagger vagy A4 gépet.Ezek a tengoradarak NAVIGACIOS radarok. Abban a frekisavban es nem EW harcra tervezve mukodnek. Ez ervenyes az osszes ilyen radarra legyen az orosz amerikai brit akarmi. Nem felderito plane nem tuzvezeto radarok. Egyszeru NAV RADAR hogy kodben esoben vagy zsufolt kornyezetben biztonsaggal tudjon ki be navigalni a kikotobol szorosokban. Kint a tengeren elvetve kapcsoljak be harchelyzetben meg soha.
Hát egy 99es kiadású könyvem szerint a Valianton egy Type 1006 tipusú felderitő radar van.Hogy ez mire képes,nem részletezi.És külön ir egy navigációs radart.A német Type 209 hajók radarjára viszont azt irja,hogy 20km hatósugárban felderiti az alacsonyan repülő légi célokat.Mindenesetre elég valószinűtlen,hogy az alapvetően nem légi figyelésre tervezett periszkóppal kiszurjon a térség jellemzően rossz látási viszonyai között egy mondjuk 5kiló magasan repülő apró Dagger vagy A4 gépet.
Hát egy 99es kiadású könyvem szerint a Valianton egy Type 1006 tipusú felderitő radar van.Hogy ez mire képes,nem részletezi.És külön ir egy navigációs radart.A német Type 209 hajók radarjára viszont azt irja,hogy 20km hatósugárban felderiti az alacsonyan repülő légi célokat.Mindenesetre elég valószinűtlen,hogy az alapvetően nem légi figyelésre tervezett periszkóppal kiszurjon a térség jellemzően rossz látási viszonyai között egy mondjuk 5kiló magasan repülő apró Dagger vagy A4 gépet.
A nav radarok is kepesek legicelokat felderiteni ha azok a nyalabjukba tevednek. De ezek a radarok a felszin folott pasztaznak es nem a legteret. Tehat alacsonyan repulo heli gep rajta lesz a kepernyon de ha mar kicsit is magasabban repul vagy nem tul messze akkor vigan repkedhet anelkul hogy a navradar eszlelne. Nem az a dolga nem arra van tervezve."
Type 1006 Weapon Systems // Sensors/Electronics // Naval Radars
Country of Origin: Britain
The British Type 1006 navigation radar is a navalized version of the Kelvin Hughes 19/9A commercial radar."