Jót derültem a videón, amit valószínűleg otthon készített valaki (a macska miatt gondolom), aki a netről vett egyet. Ennél azért egyszerűbb a fel- és levétele. Valahol van egy képsorozatom, amit egy sajtónapon lőttek Centralnaja Uglovaján a hajózók beöltözéséről. Egy öltöztető katona segítségével, de akár egyedül is viszonylag hamar fel lehet venni. Némi rutinnal.
Egyébként a videó annyiból megtévesztő, hogy a VKK-6 magassági ruha és a sisakja (GS-6) nem része a túlélő ruhának. Csak a steppelt bélés a csizmácskákkal, meg a kétrétegű narancssárga cucc. Magassági ruhával és sisakkal eddig csak MiG-31-es személyzeten láttam, többnyire készültségben, vagy magas-légköri feladat esetében. A többi típuson (Szu-27/30/35) repülő hajózók a túlélő ruhát csak a kék hajózóra veszik fel, ami alatt speciális (állítólag) tűzálló és nedvszívó kétrészes alsóruhát viselnek. Ők a "hétköznapi" ZS-7AP sisakkal használják. Így viszont nyilván rosszabb a hőszigetelése, hamarabb kihűl a viselője. Szerintem a Szuhojok személyzetei is ebben az összeállításban használták.
Azért el lehet képzelni, hogy milyen kellemes így, magassági ruhára felvett túlélő cuccban, éppen csak sisak nélkül, el lenni 4 órát a készültségben 2. fokban! Pláne télen, fűtött helyiségben.
A későbbi hozzászólásodban írtakra: a fordítás jó, csak az eredeti szöveg kihagyott gumitömítésére vonatkozó részét nem értem. Egyszerűen nincs ilyen. Ha csak le nem vágják a gumírozott csukló és boka részeket, de ki lenne ilyen hülye?