Pontosan ezt írta, hogy ki kellett volna, csak ez valahogy kimaradt...
Hol mondtam neki ellent?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Pontosan ezt írta, hogy ki kellett volna, csak ez valahogy kimaradt...
Ha meg nem akkor ahogy Phoenix is mondja, simán földnek vezeti a gépet a robot ha nem jók az adatok amikből dolgozik.
Emlékezzünk a tavaly F-16-os tűzre, ahol mikor kellett volna, se vették ki a lőszerkészletet, aztán a nagyjavításon sikerült is telibetalálni a hangár előtt parkoló másik gépet.
A másik meg az, hogy a robotpilóta komplex rendszer. Össze dolgozik a navigációs rendszerekkel (giroszkópos-, rádió- és műholdas-navigációval is), jelet kap a sebességről, magasságról (a barometrikus és RÁDIÓ magasságmérőtől) is. Már az általam ismert, jó 2 évtizedes szovjet / orosz rendszerek is képesek voltak elvezetni egy beprogramozott útvonalon a gépet, és bejövetelt csinálni számított pontra. De többek között volt egy olyan üzemmód is, hogy előre beállított magasság elérésekor (amit a rádió magasságmérőtől kapott) felvette a gépet. Vagyis, ha a pilóta nem vette át a robottól a gépet, akkor az nem repült bele a földbe. Így meg pláne nem. Ez nem leszálláshoz bejövetel volt, hanem irányított becsapódás leszálló konfigurációban levő géppel.
A másik meg az, hogy a robotpilóta komplex rendszer. Össze dolgozik a navigációs rendszerekkel (giroszkópos-, rádió- és műholdas-navigációval is), jelet kap a sebességről, magasságról (a barometrikus és RÁDIÓ magasságmérőtől) is. Már az általam ismert, jó 2 évtizedes szovjet / orosz rendszerek is képesek voltak elvezetni egy beprogramozott útvonalon a gépet, és bejövetelt csinálni számított pontra. De többek között volt egy olyan üzemmód is, hogy előre beállított magasság elérésekor (amit a rádió magasságmérőtől kapott) felvette a gépet. Vagyis, ha a pilóta nem vette át a robottól a gépet, akkor az nem repült bele a földbe. Így meg pláne nem. Ez nem leszálláshoz bejövetel volt, hanem irányított becsapódás leszálló konfigurációban levő géppel.
A sokszor emlegetett Stephen Barlay könyven két ilyen eset is volt.Meg ott van az öreg/tapasztalt kapitányok arcvesztéstől való félelme, ami miatt sokszor mennek bele olyanba, hogy csakazértis leszállunk, nem megyünk kitérőre / nem hagyjuk veszni az ép gépet (értsd nem lángoló/zuhanó/leszállásra alkalmatlan gépből kattintani bizonyos egó felett cinkes) hozzáállása.
A sokszor emlegetett Stephen Barlay könyven két ilyen eset is volt.
Szóval itt is benne lehetett az, hogy az egyik lehet, hogy jobban tudta, hogy mit és hogyan köll aztán reccs.
- Fiatal első tiszt, a légitársaság egyik ikon veteránja. A checklistnél is csak morgott minden sorra a foga alatt, a fiatal tiszt nem merte szóvá tenni ezt a lazaságot. Leszállásnál érezte, hogy valami gáz van, de nem szólt. Palacsinta. A katasztrófában az volt a mázli, hogy asszem túlélte az első tiszt és utólag közölték vele, hogy a pilóta infarktust kapott és a lezuhanáskor már halott volt. Talán kicsit erélyesebb fellépés esetén kiderült volna...
- Másik példa, szintén öreg szekálja az első tisztet, hogy így szar, úgy szar, átveszi és a VCR utolsó rögzített felvétele a pilótától emlékeim szerint az volt, hogy "miért pont ez történik velünk".
- Vagy az sokszor felhozott B-52-es palacsinta, ahol a biztonságért felelős tiszt sorozatos szabályszegései miatt fellazult a fegyelem, de senki nem mert szólni.
Basszus én idézek fejből három esetet, ahol a "rangkórság" és kordifi és tapasztalat difi miatt lett palacsinta. Mennyi ilyen lehet még, amit nem is ismerek...
Hozhatnánk az ukrán Szu-27-es radomi balesetét is, amikor az öregek mondták, hogy majd mi megmutatjuk, mi repüljük a bemutatót...
Számos ilyen van/volt és sajnos lesz is a világtörténelemben. Polgári repülésben nem véletlenül vezették be az MCC képzést, de az sem véd meg mindentől.
Nagyon furán törik ketté a gép, ezt hogy sikerült összehozni?
Ez így törik ketté. A súlypont és a struktúra ilyen.
Teljes laikusként nekem a videón úgy tűnik, mintha a földet éréskor az orrfutó elakadna, és ahelyett, hogy kitörne vagy becsuklana, inkább a törzs törik el. Másképp nem látom, hogyan roppanhatna a törzs felfelé.A Repülőesemények (balesetek, szerencsétlenségek) topikból:
Olyan ismerősnek tűnt a törés jellege, aztán beugrott honnan:
A Tu-128 topikból.
https://forum.htka.hu/threads/tu-128-fiddler.1379/
Ahogy megkerestem azokat a képeket, amiket tavaly illesztettem be egy orosz oldalról -
https://aviaforum.ru/threads/tu-128-fotoalbom.23025/
- rögtön rájöttem, hogy csak annyi a hasonlóság, hogy - úgy tűnik - a főfutóművek itt is kibírták a tortúrát.
Viszont a törzs - a Tu-22M3-al ellentétben - a szárny mögött tört meg.
Úgy hogy a törzs végén meg ott van két k.nehéz és massziv hajtómű amik egy ilyen sok G-s becsapódásnál lefele nyomják a gép farát.Teljes laikusként nekem a videón úgy tűnik, mintha a földet éréskor az orrfutó elakadna, és ahelyett, hogy kitörne vagy becsuklana, inkább a törzs törik el. Másképp nem látom, hogyan roppanhatna a törzs felfelé.
Teljes laikusként nekem a videón úgy tűnik, mintha a földet éréskor az orrfutó elakadna, és ahelyett, hogy kitörne vagy becsuklana, inkább a törzs törik el. Másképp nem látom, hogyan roppanhatna a törzs felfelé.
Az orrfutó az első leérkezésnél nem is érintette a földet, a főfutók viszont ilyen süllyedési sebességnél ütközésig, koppanásig berugóztak, ez így már nem csillapított berugózás volt, és az egész sárkány azzal kapott egy hatalmas ütést. Mivel a főfutóművek (mint megtámasztási pont) mögött van beépítve a két nehéz hajtómű, ezek nem engedték lebólintani az egész gépet, így a hatalmas ütésszerű terhelés hatására tört le az egész orr-rész, az orrfutó már csak ezután, a leszakadt orr-rész bukfencezése közben találkozhatott valahogy a földdel.Teljes laikusként nekem a videón úgy tűnik, mintha a földet éréskor az orrfutó elakadna, és ahelyett, hogy kitörne vagy becsuklana, inkább a törzs törik el. Másképp nem látom, hogyan roppanhatna a törzs felfelé.
Így már érthető, köszi mindkettőtöknek.Az orrfutó az első leérkezésnél nem is érintette a földet, a főfutók viszont ilyen süllyedési sebességnél ütközésig, koppanásig berugóztak, ez így már nem csillapított berugózás volt, és az egész sárkány azzal kapott egy hatalmas ütést. Mivel a főfutóművek (mint megtámasztási pont) mögött van beépítve a két nehéz hajtómű, ezek nem engedték lebólintani az egész gépet, így a hatalmas ütésszerű terhelés hatására tört le az egész orr-rész, az orrfutó már csak ezután, a leszakadt orr-rész bukfencezése közben találkozhatott valahogy a földdel.
Teljes laikusként nekem a videón úgy tűnik, mintha a földet éréskor az orrfutó elakadna, és ahelyett, hogy kitörne vagy becsuklana, inkább a törzs törik el. Másképp nem látom, hogyan roppanhatna a törzs felfelé.
Igen, ez így már teljesen világos, közben néztem pár szerkezeti rajzot is.Nézd meg jobban (nagyobb felbontásban, nagyobb képernyőről), az orrfutó nem ér le, csak a főfutók.
Korábban már volt róla szó, hogy a szárny-törzs bekötés (centroplán) és a bombakamra egy megerősített egységet alkot, előtte gyengébb a törzs szerkezete, nem kell olyan légerőket kibírnia, így logikus, hogy ott roppan el. Repülésben a biztonsági tényező 1,5-1,8. Ha mindent ilyen brutális becsapódásra méreteznének, sokkal nagyobb lenne a gépek üres tömege.
A Jekatyerinburgot amikor felgyújtották, benne voltak a rakéták. Félig le volt bontva.Vagy, hogy ne menjünk olyan messzire, Taszáron is volt véletlen lövés földön, Szuhojból (de lőttek már el orrfutót is 21-esen). Szerencsére nem lett baj belőle. Levonták a tanúságot, és elkezdték alkalmazni az előírásokat, amit addig mellőztek. Nem is volt gond többet. De mint tudjuk, csak az hibázik a dolgozik, szóval nem ítélem el azokat, akik a rutin áldozatai lesznek. Ahogy az orosz mondja: Сефти форст!