Type 212 osztály (Németország) / U212 Todaro

Légperiszkópot könnyű kiszúrni, és utána drónnal követni.
Tudtommal a japcsik visszatáncoltak a Li-ion meghajtásból, és a Kockums Stirling motorját licenszelik, bár ebben @Cifu biztosan jobban értesült nálam.

Nope, a Soryu osztálynál kezdték el a Stirling-motor licenszet, majd a két utolsó egységnél (Oryo és Toryo) a Stirling motor helyére is lítium-ion aksi került (ahogy a "sima" aksik helyére is). Az új Taigei-osztálynál sehol sem említik a Stirling-motort, de a Lítium-ion aksikat igen, tehát alapvetően az Oryo-alosztályhoz hasonló lehet a kiépítése.

A miértre csak tippelni tudunk. Hpasp anyagában a francia Scorpéne adatok alapján nagyon kevésnek tűnik a Li-Ion aksi hatótávolsága a többi AIP-hez képest, de azért én ennél jobb adatokkal számolnék a Oryo, és pláne a Taigei esetén. Az a tippem, hogy a Taigei igen nagy, mondjuk 1200-1400 tengeri mérföldet is megtehet olyan 4-6 csomós sebességgel - de ami lényegesebb, hogy képes nagy sebességgel is akár egy napig haladni, ie.: mondjuk 20 csomóval egy napig (20x 24 = 480 tengeri mérföldes hatótávolság). A Scorpéne esetében van egy olyan adat is, mely szerint 12 csomóval képes egy napot megtenni Li-ion aksi esetén (12x 24 = 288 tengeri mérföldes hatótávolság.

A másik dolog, hogy a Taigei fejlesztése még 2004-ben kezdődött meg, külön diesel-erőforrást fejlesztettek hozzá (mérlegelték a Type-212A-nál használt MTU motort, de elégtelennek tartották), zajcsökkentési megoldásokat és egyebeket.

A japánoknak sem ismeretlen az üzemanyag-cella, lásd Toyota Mirai, és más járműfejlesztéseknél is asztalon van, tehát nem hinném, hogy nem került volna szóba adott esetben az üzemanyagcella-opció. Mivel általánosságban pragmatikus, de előre mutató megoldásokat preferálják, élnék a gyanúval, hogy nagyon alapos tesztelések után jutottak oda, hogy jobb nekik a gigászi Li-ion aksi, mint az üzemanyag-cella vagy a Stirling-motor.
 
EwT0IfNWUAAkfZL

Olasz és német U-boot hajózik be Taranto kikötőjébe. (Nem 1941-es, hanem 2018-as fotó. :) Salvatore Todaro és az U-32-es)
 
Orosz navigációs rendszerek vannak a német hadihajókon és tengeralattjárókon.

A Bild szerint Berlin 2005-ben kezdett együttműködni az orosz "Tranzas" céggel: Gerhard Schröder kancellár alatt a német haditengerészet mintegy 100 hajója volt felszerelve új navigációs rendszerekkel. Később a német állam a Tranzas Navi-Sailor 4000 rendszert választották a modern német U 35 (2015 óta üzemelő) és U 36 (2016 óta) tengeralattjárókhoz.
 
Type 212 CD a STEALTH tengeralattjáró...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Type 212CD Stealth:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A tengerek F-117A-ja..? Jönnek a Sonar-Stealth tengók...
 
Type 212CD Stealth:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A tengerek F-117A-ja..? Jönnek a Sonar-Stealth tengók...
Legalábbis 2 német és 4 holland...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Matróz Kommandó
Német tengeralatjárók Ukrajnának:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Ez meg még menőbb :)

(A fényképezés topiban posztolt hasonló fotók kapcsán jutott eszembe ez.)
 
Ez meg még menőbb :)

(A fényképezés topiban posztolt hasonló fotók kapcsán jutott eszembe ez.)
Valóban.
1-2x volt szerencsém ilyen nagy test mellett úszni - roppant félelmetes de örök élmény.
 

NFS 2nd Contract Amendment Awarded

On 21 December 2022, in the frame of the NFS PC meeting, the 2nd Contract Amendment for U212 NFS was awarded. This is another major step towards the progressive development of the Near Future Submarine Programme.

The new Amendment focusses on the commercial and technical conditions for the production of a third NFS Submarine based on the design of the previous submarines, respectively NFS 1 and 2. The third Submarine (NFS 3) is planned to be delivered at the end of 2030.
 
  • Tetszik
Reactions: endre