Type 212 osztály (Németország) / U212 Todaro

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Légperiszkópot könnyű kiszúrni, és utána drónnal követni.
Tudtommal a japcsik visszatáncoltak a Li-ion meghajtásból, és a Kockums Stirling motorját licenszelik, bár ebben @Cifu biztosan jobban értesült nálam.

Nope, a Soryu osztálynál kezdték el a Stirling-motor licenszet, majd a két utolsó egységnél (Oryo és Toryo) a Stirling motor helyére is lítium-ion aksi került (ahogy a "sima" aksik helyére is). Az új Taigei-osztálynál sehol sem említik a Stirling-motort, de a Lítium-ion aksikat igen, tehát alapvetően az Oryo-alosztályhoz hasonló lehet a kiépítése.

A miértre csak tippelni tudunk. Hpasp anyagában a francia Scorpéne adatok alapján nagyon kevésnek tűnik a Li-Ion aksi hatótávolsága a többi AIP-hez képest, de azért én ennél jobb adatokkal számolnék a Oryo, és pláne a Taigei esetén. Az a tippem, hogy a Taigei igen nagy, mondjuk 1200-1400 tengeri mérföldet is megtehet olyan 4-6 csomós sebességgel - de ami lényegesebb, hogy képes nagy sebességgel is akár egy napig haladni, ie.: mondjuk 20 csomóval egy napig (20x 24 = 480 tengeri mérföldes hatótávolság). A Scorpéne esetében van egy olyan adat is, mely szerint 12 csomóval képes egy napot megtenni Li-ion aksi esetén (12x 24 = 288 tengeri mérföldes hatótávolság.

A másik dolog, hogy a Taigei fejlesztése még 2004-ben kezdődött meg, külön diesel-erőforrást fejlesztettek hozzá (mérlegelték a Type-212A-nál használt MTU motort, de elégtelennek tartották), zajcsökkentési megoldásokat és egyebeket.

A japánoknak sem ismeretlen az üzemanyag-cella, lásd Toyota Mirai, és más járműfejlesztéseknél is asztalon van, tehát nem hinném, hogy nem került volna szóba adott esetben az üzemanyagcella-opció. Mivel általánosságban pragmatikus, de előre mutató megoldásokat preferálják, élnék a gyanúval, hogy nagyon alapos tesztelések után jutottak oda, hogy jobb nekik a gigászi Li-ion aksi, mint az üzemanyag-cella vagy a Stirling-motor.
 

wankel

Well-Known Member
2016. december 23.
891
3 942
113
EwT0IfNWUAAkfZL

Olasz és német U-boot hajózik be Taranto kikötőjébe. (Nem 1941-es, hanem 2018-as fotó. :) Salvatore Todaro és az U-32-es)
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 992
113
Orosz navigációs rendszerek vannak a német hadihajókon és tengeralattjárókon.

A Bild szerint Berlin 2005-ben kezdett együttműködni az orosz "Tranzas" céggel: Gerhard Schröder kancellár alatt a német haditengerészet mintegy 100 hajója volt felszerelve új navigációs rendszerekkel. Később a német állam a Tranzas Navi-Sailor 4000 rendszert választották a modern német U 35 (2015 óta üzemelő) és U 36 (2016 óta) tengeralattjárókhoz.
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 105
9 420
113

Ez meg még menőbb :)

(A fényképezés topiban posztolt hasonló fotók kapcsán jutott eszembe ez.)
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 336
25 060
113
Ez meg még menőbb :)

(A fényképezés topiban posztolt hasonló fotók kapcsán jutott eszembe ez.)
Valóban.
1-2x volt szerencsém ilyen nagy test mellett úszni - roppant félelmetes de örök élmény.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 199
81 088
113

NFS 2nd Contract Amendment Awarded

On 21 December 2022, in the frame of the NFS PC meeting, the 2nd Contract Amendment for U212 NFS was awarded. This is another major step towards the progressive development of the Near Future Submarine Programme.

The new Amendment focusses on the commercial and technical conditions for the production of a third NFS Submarine based on the design of the previous submarines, respectively NFS 1 and 2. The third Submarine (NFS 3) is planned to be delivered at the end of 2030.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 336
25 060
113
görög SOF közös gyakorlata egy Todaro sub-al /Scirè/ Szicília partjainál
a Dynamic Manta 23 keretein belül.
FqnS9-AXwAQhWgY
FqnS-WvXoAA2kq6
FqnS-sRWcAEPlCp
FqnS-_hXoAEaa5B
 
  • Tetszik
Reactions: Chima3ra