UFO / UAP (Unidentified Aerial Phenomena)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 204
60 110
113
Csak, hogy legyen elképzelésetek arról, hogy primitív vas és bronz eszközökkel mekkora tárgyakat lehet megmozgatni, beteszek egy rövid leírást a "mennydörgés kő" elcipeléséről, ami kb. 1500 tonnás volt! (angol wiki)

"For the pedestal, a rapakivi granite monolith boulder known as the Thunder Stone (Russian: Гром-камень, romanized: Grom-kamen) was found at Lakhta, 6 km (3.7 mi) inland from the Gulf of Finland in 1768.[6] The Thunder Stone gained its name from a local legend that thunder split a piece off the stone. Falconet wanted to work on shaping the stone in its original location, but Catherine ordered it be moved before being cut.[7] As it was embedded to half its depth in the ground and the area was marshy terrain, the Russians had to develop new methods to dig up and transport the colossal stone. Marinos Carburis (Μαρίνος Χαρμπούρης), a Greek from the Island of Kefallonia and serving as lieutenant-colonel in the Russian Army, offered to undertake the project. Carburis had studied engineering in Vienna and is considered to be the first Greek to hold a diploma in engineering.[8]

Carburis directed workmen to wait for winter, when the ground was frozen, and then had them drag the large stone over the frozen ground to the sea for shipment and transport to the city. He developed a metallic sledge that slid over bronze spheres about 13.5 cm (6 inches) in diameter, over a track. The process worked in a way similar to the later invention of ball bearings. Making the feat even more impressive was that the labour was done entirely by humans; no animals or machines were used in bringing the stone from the original site to the Senate Square.[8] After Carburis devised the method, it took 400 men nine months to move the stone, during which time master stonecutters continuously shaped the enormous granite monolith.[3] Catherine periodically visited the effort to oversee their progress. The larger capstan was turned by 32 men, this just barely moving the rock. A further complication was the availability of only 100 m of track, which had to be constantly disassembled and relaid.[8] Nevertheless, the workers made over 150 m of progress a day while on level ground. Upon arrival at the sea an enormous barge was constructed exclusively for the Thunder Stone. The vessel had to be supported on either side by two full-size warships.[8] After a short voyage, the stone reached its destination in 1770, after nearly two years of work. A medal was issued to commemorate its arrival, with the legend "Close to Daring"
According to the fall 1882 edition of La Nature, the stone's dimensions before being cut were 7 × 14 × 9 m. Based on the density of granite, its weight was determined to be around 1500 tonnes.[8] Falconet had some of this cut away shaping it into a base, so the finished pedestal weighs considerably less."


Thunder_Stone.jpg


Az ókorban hasonló módszerekkel 400-500 tonnás köveket is lazán mozgattak.
Elég csak arra gondolni, hogy hány obeliszket vittek át a Rómaiak itáliába.
Igazoltan nem látok olyan műszaki kihívást, amely ne lett volna megugorható az embereknek önerőből.
Semmiféle földönkívüli segítségre nem volt szükségük.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 649
113
Vagy katonák kellenek majd nekik az intergalaktikus háborúba, gyalogok, vagy génminták, és hagyják az evolúciót dolgozni, hogy utána ötleteket meríthessenek az eredményekből... Vagy mint én gyerekkoromban a csigákkal ahogy játszottam (tenyészteni akartam őket): simán érdekel a dolog.
Ez mind szép, de már a mi világunk is afelé halad, hogy a jövő háborúit távirányitott vagy AI fegyverek fogják vívni. :)
Amúgy már Wells-ben felmerült, hogy egy teljesen idegen világ meglátogatása/meghódítása nem teljesen veszélytelen... mindkét irányban.
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 577
26 482
113
...
Talán az építészet topikban beszélgettünk erről. Akkor rengeteg forrást össze is gyűjtöttünk.
Hát én erről teljes egészében lemaradtam, majd megpróbálom megkeresni. :eek:

Korábban, ebben a topicban nem is olvastam erre ráutaló magatartást. Titkolózunk? :D
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 577
26 482
113
Szerintem is lehetséges az, hogy az ókorban jártak erre felé UFO-nauták, ahogyan ma is lehetségesnek tartom elvi síkon.
De ezt a dolgot ne keverjük az építészeti teljesítménnyel. Semmi olyan épület nem maradt ránk az ókorból amit ne tudtak volna emberek akkoriban fölépíteni!
Mivel nem tudtam, hogy az Urbanisztikai részlegen már beszélgettetek erről, így én pontosan e miatt tettem be a sziklahasítási videót! :)
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 568
113
Ez mind szép, de már a mi világunk is afelé halad, hogy a jövő háborúit távirányitott vagy AI fegyverek fogják vívni. :)
Amúgy már Wells-ben felmerült, hogy egy teljesen idegen világ meglátogatása/meghódítása nem teljesen veszélytelen... mindkét irányban.
Most még afelé haladunk, aztán majd lehet, hogy azon is túllépünk... Sok dolog van már meghaladva, ami egykor jó ötletnek tűnt.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Most még afelé haladunk, aztán majd lehet, hogy azon is túllépünk... Sok dolog van már meghaladva, ami egykor jó ötletnek tűnt.
igen robot robot elleni harc ha bekövetkezik az kb egy focimeccs jelentőségű dolog lessz és nem háború... ennyi erővel sakkal is ellehetne dönteni a dolgokat.
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
Csak, hogy legyen elképzelésetek arról, hogy primitív vas és bronz eszközökkel mekkora tárgyakat lehet megmozgatni, beteszek egy rövid leírást a "mennydörgés kő" elcipeléséről, ami kb. 1500 tonnás volt! (angol wiki)

"For the pedestal, a rapakivi granite monolith boulder known as the Thunder Stone (Russian: Гром-камень, romanized: Grom-kamen) was found at Lakhta, 6 km (3.7 mi) inland from the Gulf of Finland in 1768.[6] The Thunder Stone gained its name from a local legend that thunder split a piece off the stone. Falconet wanted to work on shaping the stone in its original location, but Catherine ordered it be moved before being cut.[7] As it was embedded to half its depth in the ground and the area was marshy terrain, the Russians had to develop new methods to dig up and transport the colossal stone. Marinos Carburis (Μαρίνος Χαρμπούρης), a Greek from the Island of Kefallonia and serving as lieutenant-colonel in the Russian Army, offered to undertake the project. Carburis had studied engineering in Vienna and is considered to be the first Greek to hold a diploma in engineering.[8]

Carburis directed workmen to wait for winter, when the ground was frozen, and then had them drag the large stone over the frozen ground to the sea for shipment and transport to the city. He developed a metallic sledge that slid over bronze spheres about 13.5 cm (6 inches) in diameter, over a track. The process worked in a way similar to the later invention of ball bearings. Making the feat even more impressive was that the labour was done entirely by humans; no animals or machines were used in bringing the stone from the original site to the Senate Square.[8] After Carburis devised the method, it took 400 men nine months to move the stone, during which time master stonecutters continuously shaped the enormous granite monolith.[3] Catherine periodically visited the effort to oversee their progress. The larger capstan was turned by 32 men, this just barely moving the rock. A further complication was the availability of only 100 m of track, which had to be constantly disassembled and relaid.[8] Nevertheless, the workers made over 150 m of progress a day while on level ground. Upon arrival at the sea an enormous barge was constructed exclusively for the Thunder Stone. The vessel had to be supported on either side by two full-size warships.[8] After a short voyage, the stone reached its destination in 1770, after nearly two years of work. A medal was issued to commemorate its arrival, with the legend "Close to Daring"
According to the fall 1882 edition of La Nature, the stone's dimensions before being cut were 7 × 14 × 9 m. Based on the density of granite, its weight was determined to be around 1500 tonnes.[8] Falconet had some of this cut away shaping it into a base, so the finished pedestal weighs considerably less."


Thunder_Stone.jpg


Az ókorban hasonló módszerekkel 400-500 tonnás köveket is lazán mozgattak.
Elég csak arra gondolni, hogy hány obeliszket vittek át a Rómaiak itáliába.
Igazoltan nem látok olyan műszaki kihívást, amely ne lett volna megugorható az embereknek önerőből.
Semmiféle földönkívüli segítségre nem volt szükségük.
Tényleg okosak voltak a régiek, a kivitelezésben nem is az emelés-szállítás inkább a tervezés és a megmunkálás hozza elő a titokzatos tudás kérdéseit. Engem pl. A furatok és moduláris építmények nyűgöznek le. Pl. hogy a rákba lehetett egy tenyérnyi kőfuvolába ívelt L-alakú furatot vésni kb. a kőkorszakban?

De ezekre vszeg tényleg nem a földönkívüli tech a válasz. De nekem a tüzes égi hajókon repülő istenségek mindig gyanúsak lesznek. :)
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 577
26 482
113

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 534
16 485
113
Kaputelefonos felvétel.
Biztos rakéta hajtóanyag maradvány, mert elfogult vagyok. :)

Nehéz megmondani pontosan mi lehet.
Mindenesetre nem UFO hanem UAP 'unidentified aerial phenomenon' azonosítatlan légköri jelenség. Nem hinném, hogy rakéta hajtóanyag maradvány lenne,bár a naplemente utáni idő a legalkalmasabb az olyan jelenségeknek, de annak túl statikus, és a fényereje is változó, inkább valami földi fényforrás lehet.

Tacoma egy közel 200ezres város annyira északra, hogy alkalmasint az északi fény is látható.
És Washington államban a legmagasabb az egy főre eső UFO és Big Foot észlelések száma.
 
  • Tetszik
Reactions: jani22

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 577
26 482
113
Nehéz megmondani pontosan mi lehet.
Mindenesetre nem UFO hanem UAP 'unidentified aerial phenomenon' azonosítatlan légköri jelenség. Nem hinném, hogy rakéta hajtóanyag maradvány lenne,bár a naplemente utáni idő a legalkalmasabb az olyan jelenségeknek, de annak túl statikus, és a fényereje is változó, inkább valami földi fényforrás lehet.

Tacoma egy közel 200ezres város annyira északra, hogy alkalmasint az északi fény is látható.
És Washington államban a legmagasabb az egy főre eső UFO és Big Foot észlelések száma.
Igen, az is lehet. Csak tippeltem. :)

A kép minősége kb. olyan, mintha ecsettel festették volna. De legalább lelkesek, mint ahogy írod. :)
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 577
26 482
113
...

Tacoma egy közel 200ezres város annyira északra, hogy alkalmasint az északi fény is látható.
És Washington államban a legmagasabb az egy főre eső UFO és Big Foot észlelések száma.
Elég lagymatagon álltam hozzá a témához. :D De ahogy rákerestem a város nevére, feldobott egy bejegyzést.

Az észlelés dátuma: 1896. november 27. Tehát vannak hagyományok arrafele. :)

 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 204
60 110
113
Szerintem a videó elég jól elmagyarázza a fotonos példán keresztül, hogy miért lehetséges a távoli bolygókra való utazás is, bizonyos sebesség felett:

Az is jól látszik a videóban, hogy a gyors utazás nem a bevitt energia hanem a tömeg kérdése, amely téridő görbületett okoz.
Ha a téridő görbületét ki tudod "simítani" valahogyan, akkor minimális energia befektetéssel is elképesztően gyorsan lehet utazni.
A kérdés az, hogyha a téridőnek van negatív görbülete akkor lehet-e neki pozitív görbületett adni. (Értsd, magad előtt összenyomni, mögötted kitágítani a téridő szövetét. Vagyis csalni :) )
Ugyanis ebben az esetben akár a fénysebességnél gyorsabb utazás is lehetségesnek tűnik a számomra.
(A foton sebessége , fénysebesség, lényegében a 0 téridő görbülettel elérhető maximális sebesség)
 
M

molnibalage

Guest
Szerintem a videó elég jól elmagyarázza a fotonos példán keresztül, hogy miért lehetséges a távoli bolygókra való utazás is, bizonyos sebesség felett:

Az is jól látszik a videóban, hogy a gyors utazás nem a bevitt energia hanem a tömeg kérdése, amely téridő görbületett okoz.
Ha a téridő görbületét ki tudod "simítani" valahogyan, akkor minimális energia befektetéssel is elképesztően gyorsan lehet utazni.
A kérdés az, hogyha a téridőnek van negatív görbülete akkor lehet-e neki pozitív görbületett adni. (Értsd, magad előtt összenyomni, mögötted kitágítani a téridő szövetét. Vagyis csalni :) )
Ugyanis ebben az esetben akár a fénysebességnél gyorsabb utazás is lehetségesnek tűnik a számomra.
(A foton sebessége , fénysebesség, lényegében a 0 téridő görbülettel elérhető maximális sebesség)
Szerintem a videó orbitális tévedést tartalmaz.
Totálisan összekeveri a téridő görbülését a gravitációval.
Nem azért keringenek a bolygók a a holdak a bolygók és a Nap körül, mert az egyenes meggörbülne. A videó meg azt állítja.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 204
60 110
113
Szerintem a videó orbitális tévedést tartalmaz.
Totálisan összekeveri a téridő görbülését a gravitációval.
Nem azért keringenek a bolygók a a holdak a bolygók és a Nap körül, mert az egyenes meggörbülne. A videó meg azt állítja.

Amennyire én tudom a gravitáció a téridő görbülete :)
Úgy 100 éve így ismeri a világ. A BME-n mit mondtak neked annó? o_O
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 204
60 110
113
Bár ugye van még a Nikola Tesla féle energiamező elmélet is. Lehet eltelik 100 év és kiderül, hogy neki volt igaza :)
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 463
5 287
113
Beteszem ide, bár vannak fenntartásaim. Pl. hogy egyszerre 16 MIG-21-est küldtek anno Taszáron egy UFO-ra, ami " a taszári repülőtér egyik leszálló pályáján megjelent".
Azért ennyi gépet egyszerre emelni akkor sem volt kis kihívás!
És hány leszálló pálya volt Taszáron?
Vagy füves is számít?

 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 534
16 485
113
Szerintem a videó elég jól elmagyarázza a fotonos példán keresztül, hogy miért lehetséges a távoli bolygókra való utazás is, bizonyos sebesség felett:

Az is jól látszik a videóban, hogy a gyors utazás nem a bevitt energia hanem a tömeg kérdése, amely téridő görbületett okoz.
Ha a téridő görbületét ki tudod "simítani" valahogyan, akkor minimális energia befektetéssel is elképesztően gyorsan lehet utazni.
A kérdés az, hogyha a téridőnek van negatív görbülete akkor lehet-e neki pozitív görbületett adni. (Értsd, magad előtt összenyomni, mögötted kitágítani a téridő szövetét. Vagyis csalni :) )
Ugyanis ebben az esetben akár a fénysebességnél gyorsabb utazás is lehetségesnek tűnik a számomra.
(A foton sebessége , fénysebesség, lényegében a 0 téridő görbülettel elérhető maximális sebesség)
Ennek a Tudomany topikban több értelme lett volna.

Egyébként a videó az utolsó pár perctől eltekintve, jól magyarázza el az alapvető fogalmakat, de a végére az a teleportálós rész még a paradoxonok kicsit lerontja a színvonalat.

Ugyanis nem azért nem utazhatunk az időbe visszafelé mert ilyen-olyan paradoxon lép fel, hanem mert a téridő -ahogy a videó jól elmagyarázza, folyamatos mozgásban van, és nem csak egy képzeletbeli negyedik dimenzióban, hanem pont, hogy a mi háromdimenziónkban!

A Föld forog +kering +a naprenderünk utazik a galaxisban +a Tejút is száguld valamerre. (+lehet az egész univerzum is halad valamerre).

Magyaran; Nem 'csak' az időben kellene visszameni, hanem a térben visszaforgatni az egész univerzumot, galaxist, napot, bolygót, atomot, stb..

Ami a téridő görbületét illeti, jelen ismereteink szerint csak a nagytömegű testek képesek elhajlítani, és nincs olyan, hogy összenyomjuk, ilyenformán az sincs, hogy kisimítjuk. Arra még végképp nincs bionyíték, hogy bármi kitérítené téridő görbületét a "masik" irányba.
Szerintem a videó orbitális tévedést tartalmaz.
Totálisan összekeveri a téridő görbülését a gravitációval.
Nem azért keringenek a bolygók a a holdak a bolygók és a Nap körül, mert az egyenes meggörbülne. A videó meg azt állítja.
A téridő görbülete a gravitációs jelenség.

A hatalmas tömegű Nap körül a Föld pedig nem azért kering, mert a Nap egy erőt fejt ki rá valami nem tisztázott módon, hanem mert a Föld a Nap körül létrejött térbeli „gödör” lejtős oldalán szalad körbe, a sebességének köszönhetően mindig azonos magasságban maradva.

A téridő görbületét már 1919-es "Eddington experiment" megfigyelessel sikerült igazolni, amikoris egy távoli csillag csoportot figyeltek meg amint a nap eltakarja napfogyatkozáskor.
Einstein-general-relativity-evidence-observation-light-prediction-1919.jpg


Az így megfigyelőkhöz eljutott fotonokat a nap eltèrítette ugyan, de relatív nézőpontjukból, azok továbbra is egyenesen haladtak.