Urbanisztika, építészet (múlt, jelen, jövő)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Kis időutazás, ekkor volt egyetem 2. félév nekem.
Mai szemmel eszméletlenül lelakottan nézett ki a város.
A villamos peronok biztonsága mai szemmel nem létező.

 
  • Tetszik
Reactions: enzo and Kurfürst

fulcrum11

Well-Known Member
2015. április 17.
246
293
63
Kis időutazás, ekkor volt egyetem 2. félév nekem.
Mai szemmel eszméletlenül lelakottan nézett ki a város.
A villamos peronok biztonsága mai szemmel nem létező.

Ez jó volt, köszi :) A jó kis UV-k, piros-kék 7-es busz meg a 6-os villamos még megkerülte a háztömböt.
Én pont ebben az évben lettem ötödikes a Villányi úton, úgyhogy arra jártam minden nap, de már nem is rémlett, hogy ilyen macskaköves volt. A megállók tényleg durván keskenyek, meg semmi elválasztás.
Azóta rengeteget szépült és sokkal élhetőbb gyalogosként, az biztos.
 
M

molnibalage

Guest
Ez jó volt, köszi :) A jó kis UV-k, piros-kék 7-es busz meg a 6-os villamos még megkerülte a háztömböt.
Én pont ebben az évben lettem ötödikes a Villányi úton, úgyhogy arra jártam minden nap, de már nem is rémlett, hogy ilyen macskaköves volt. A megállók tényleg durván keskenyek, meg semmi elválasztás.
Azóta rengeteget szépült és sokkal élhetőbb gyalogosként, az biztos.
Igen 2006-is kerülte a 6-os, az utolsó hurok végállomások egyike volt. A Combino érkezésére építették át a végállomást.
A Gellért tér is máshogy nézett ki. Nekem az jobban tetszett. Néhány kép itt 2001 körüli állapotokat mutat.

A durva az, hogy ha 2001-be csak kicserélték volna az autópark egy részét csont nélkül módszerváltás előtti utcakép lett volna.
A még durvább az, hogy ez a Blahán szinte ma is igaz lenne. Ganz vili + régi autók és 1990-ben lennél. Megállt ott az idő nagyon.
Ezzel szemben Vágóhíd tája és dél Buda. Komplett új városrészek vannak...
 

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 799
4 963
113
Nézzük mi történik még Budán:
  • az Önkormányzat lakossági facebook-fórumot tartott, amin egy egy rövid prezentációt és látványfilm-vetítést követően a kerületi lakosok tehették fel a kérdéseiket
  • a tervek megjelenését követően két nagyobb civil vagy álcivil csoportosulás is bejelentette a tiltakozását a project ellen
  • az önkormányzat honlapjáról ugyan nem elérhető, és a google sem találja, de az önkormányzat a facebook oldalára belinkelte a project dokumentációját, amiben benne van a megkötött szerződés is
  • ugyan alig egy hónapja azt mondták, hogy ez csak egy megvalósíthatósági tanulmány, és még további részletes hatástanulmányokat fognak készíttetni, hogy megnyugtassák a felborzolt lakossági kedélyeket
  • a project azt hivatott megoldani, hogy a budai vár körzetébe naponta többszáz busz érkezik, és ezek összevissza szabálytalanul parkolnak, járatják a motort, akadályozzák a közlekedést, a korábban kialakított buszparkolók kapacitása és elhelyezkedése nem elegendő, ezért mindenhol megtiltanák a buszok várakozását, és csak ezen az új turistabuszterminálon lehetne letenni és felvenni a turistákat. A dolog kicsit ellentmondásos, mert elvileg minden busz csak egy 5 perces ablakot kapna erre, ami indokolt is lenne a várt forgalmi terhelés alapján, de ugyanakkor pihenő és kiszolgáló létesítményeket is terveznek a sofőrök részére, kissé ellentmondásos, hogy most itt csak fel-lepakolás lesz, vagy itt fognak parkolni a buszok. Mellesleg további vásárlandó elektromos buszokkal szállítanák innen a turistákat.
  • A polgármester facebookon bejelentette, hogy a fórumot követően aláírta a bérleti szerződést, amit a projektoldalon le is közöltek, ez alapján:
--határozott 10 évre kötik a bérleti szerződést, amin a buszterminál létesül, és ez 5 évvel meghosszabbítható.
--a szerződés lejáratakor a területet majdnem eredeti állapotba visszaállítva kell visszaszolgáltatni, ezért van a projektben sok helyen kihangsúlyozva, hogy egyszerűen bontható a parkoló speciális felülete a sínek sértése nélkül kerül rá és le róla.
--ha az önkormányzat visszalép a határozott idejű szerződéstől, akkor egy összegben ki kell fizetni a 10 éves bérleti díjat és pápá
-az önkormányzat hangsúlyozza, hogy megoldják a buszproblémát, csak azt nem teszik hozzá, hogy csak ideiglenesen, és nem publikálják, hogy tulajdonképpen mi a végleges megoldás?
-rozsdaövezetnek tüntetik fel a beruházás területét, ami gyakorlatilag pár nem használt vágány és egy vasúti bódé. A fényképek hátterében ott van három ipari épület, amiben már vagy 15 éve működik szgk vizsgapont, autószervíz és működött korábban autómosó is (most már a szerviz működik ott is). Mágikusan pont e hó végével kell beszüntessék a tevékenységet a szervízben és költözniük. Véletlen (hisz valaki benne?). Amúgy a látványtervek alapján pont ezeket az épületeket nem is érinti a beruházás, a kiürítés maximum arra jó, hogy "valódi rozsdaövezetnek" lehessen nevezni a tegnap publikált önkormányzati projektoldalon.
 
  • Dühítő
Reactions: fip7
M

molnibalage

Guest
Szigetszentmiklós, 1950.
A Kéktó és HÉV íve nélkül nem ismerném fel még én sem...

179538186_544059993249222_397145283880683563_n.png


1962.
179533935_812386246372215_915792000337724317_n.png

A sárgával jelölt hely a tesóknak van, személyes oka van. :)
Érdekel valakit egy mini sorozat?
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 167
10 590
113
-rozsdaövezetnek tüntetik fel a beruházás területét, ami gyakorlatilag pár nem használt vágány és egy vasúti bódé. A fényképek hátterében ott van három ipari épület, amiben már vagy 15 éve működik szgk vizsgapont, autószervíz és működött korábban autómosó is (most már a szerviz működik ott is). Mágikusan pont e hó végével kell beszüntessék a tevékenységet a szervízben és költözniük. Véletlen (hisz valaki benne?). Amúgy a látványtervek alapján pont ezeket az épületeket nem is érinti a beruházás, a kiürítés maximum arra jó, hogy "valódi rozsdaövezetnek" lehessen nevezni a tegnap publikált önkormányzati projektoldalon.
Márhogy gondolom a MÁV-tól bérlik. most szerinted tényleg az állami MÁV felmondja a szerződéseket az ellenzéki önkormányzat kedvéért? Pont Budapest egyik legdrágább területén kell autószerviz? Amúgy nem tudom, fasz televan ezekkel a turistabuszokkal, tessék szépen felszállni a BKV-ra.
 

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 799
4 963
113
Márhogy gondolom a MÁV-tól bérlik. most szerinted tényleg az állami MÁV felmondja a szerződéseket az ellenzéki önkormányzat kedvéért? Pont Budapest egyik legdrágább területén kell autószerviz? Amúgy nem tudom, fasz televan ezekkel a turistabuszokkal, tessék szépen felszállni a BKV-ra.
Nem a "kedvéért". Hanem azért mert az alagutat záros időn belül el kell kezdeni építeni. A MÁV sem rakatta volna bele a szerződésbe hogy egy kormányzati nagyberuházás miatt potenciálisan ki kell vágni a bérlőt, ha ez nem lenne emberi számítás szerint várható. Nem én találom ki, benne van a bérleti szerződésben.
Amúgy meg itt is élnek emberek, a várban lakóknak a mindennapi élelmiszer megvásárlása is gondot jelentett, az önkormányzatnak kellett beavatkoznia, hogy normális áron legyen élelmiszerbolt például. Ugyanígy a "drága környékről" eltűnnek az alapvető cikkeket árusító kisebb hasznot termelő boltok mert nem rentábilisek és lehet utazni értük, a környék normális ittélésre egyre kevésbé komfortossá válik ezáltal. Ilyen az is, hogy most már nem lesz a környéken autószervíz és vizsgahely, ami volt egészen eddig, lehet menni a BAHon kívülre.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 799
4 963
113
Röviden: egyéni szgk vs tömegközlekedés preferálása. Nem viccből került annak idején bele a szabályozásba, látták, hogy a rendszerváltás előtt mennyi autó volt és utána hogy elszaporodtak. Annakidején rohamosan kezdtek fogyni a szabad parkolóhelyek és ezzel nem tudtak lépést tartani, ezért írták bele a szabélyzatba, hogy új lakást csak új parkolóhellyel lehet létesíteni. Ma pedig oda jutottunk el, hogy már maguk az utak olyan szinten terheltek, hogy úgysem látják belátható időn belül megoldani, ezért ne erőltessük tovább ezt a parkolódolgot, mert csak még több kocsi lesz az utakon, mégis térjünk vissza arra, hogy legyen a tömegközlekedés a prioritás, mert az szgk helyzet kezd menedzselhetetlen lenni...
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 167
10 590
113
Nem a "kedvéért". Hanem azért mert az alagutat záros időn belül el kell kezdeni építeni. A MÁV sem rakatta volna bele a szerződésbe hogy egy kormányzati nagyberuházás miatt potenciálisan ki kell vágni a bérlőt, ha ez nem lenne emberi számítás szerint várható. Nem én találom ki, benne van a bérleti szerződésben.
Amúgy meg itt is élnek emberek, a várban lakóknak a mindennapi élelmiszer megvásárlása is gondot jelentett, az önkormányzatnak kellett beavatkoznia, hogy normális áron legyen élelmiszerbolt például. Ugyanígy a "drága környékről" eltűnnek az alapvető cikkeket árusító kisebb hasznot termelő boltok mert nem rentábilisek és lehet utazni értük, a környék normális ittélésre egyre kevésbé komfortossá válik ezáltal. Ilyen az is, hogy most már nem lesz a környéken autószervíz és vizsgahely, ami volt egészen eddig, lehet menni a BAHon kívülre.
Hát, mint a vasút tervezéssel két évtizede foglalkozó mondom neked, hogy mire abból az alagútból kapavágás lesz, az 8-10 év ha minden nagyon jól megy...
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75
M

molnibalage

Guest
Röviden: egyéni szgk vs tömegközlekedés preferálása. Nem viccből került annak idején bele a szabályozásba, látták, hogy a rendszerváltás előtt mennyi autó volt és utána hogy elszaporodtak. Annakidején rohamosan kezdtek fogyni a szabad parkolóhelyek és ezzel nem tudtak lépést tartani, ezért írták bele a szabélyzatba, hogy új lakást csak új parkolóhellyel lehet létesíteni. Ma pedig oda jutottunk el, hogy már maguk az utak olyan szinten terheltek, hogy úgysem látják belátható időn belül megoldani, ezért ne erőltessük tovább ezt a parkolódolgot, mert csak még több kocsi lesz az utakon, mégis térjünk vissza arra, hogy legyen a tömegközlekedés a prioritás, mert az szgk helyzet kezd menedzselhetetlen lenni...
Amúgy a zöldfelület minimumát is előírhatnák, hogy ne ilyen betonbálnák épüljenek...
 

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 799
4 963
113
Hát, mint a vasút tervezéssel két évtizede foglalkozó mondom neked, hogy mire abból az alagútból kapavágás lesz, az 8-10 év ha minden nagyon jól megy...
Akkor szerintem nem azzal számolnak, hanem valami mással. Bár a kormány idő közben bejelentette a rozsdaövezet programját, nem lennék meglepve ha a Déli vágányai érintettek lennének (amit a polgármesterünk elhagyott ipari rozsdaövezetként reklámoz, és pont most május 1-vel kellett leállítani a hivatkozott ipari épületekben az autószervízt meg a vizsgapontot, olyan óriási ez a rozsdaövezet, hogy ez a vizsgahely meg szervíz meg is töltötte, sőt a parkoló alig volt elég a kuncsaftoknak - szóval azt a három épületet rozsdaövezetezni, hát...)
 

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 799
4 963
113
Hát, mint a vasút tervezéssel két évtizede foglalkozó mondom neked, hogy mire abból az alagútból kapavágás lesz, az 8-10 év ha minden nagyon jól megy...
Amúgy meg nem sietek sehova... 8-10 év belefér. Már 35 éve élek itt, és mégegyszer ennyi belefér, ha nem teszik élhetetlenné a környéket a lakosság számára. De ha úgy vesszük már dédnagyapám is itt lakott két házzal odébb amikor leszerelt, és remélem, hogy a gyerekeim számára is élhető marad a környék. Az a baj az emberekkel, hogy mindenki mindent azonnal akar megoldani, és nem túl jól, mert a 4 éves ciklus alatt valami eredmény felmutatási kényszer van... én tökéletesen kibékülök vele, ha lassan, de jó megoldás születik.