Urbanisztika, építészet (múlt, jelen, jövő)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Lágymányos 2021:

IMG-6791-copy.jpg
Igen, ennél többet talán egy terület sem változott talán egész BP-n, kivéve, ahol semmi nem volt előtte.
A Blahán meg lecserélem a villamost és kocsikat meg a fényreklámokat és 1990-ben vagyok még mindig...
De kerület szinten is talán XI. a bajnok
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 976
14 053
113
Hát én igazi kőfaragásra gondoltam, kvázi pixelről-pixelre, a megfelelő anyagokból, gépekkel. Nem értek hozzá, csak látom, hogy a technológia elvben adott lenne a drága kőfaragás kiváltására úgy, hogy az eredeti kézimunka változatosságát is megtartjuk. Nyilván egy fontos műemlék esetében emberi munka kell, de talán a Kutyagumi utca 3. sz. házhoz le lehet gyártani több tucat kőrózsát géppel is.

Köszi a linket, művelődöm :)
Mostmár körbe-mutatott videóból digitalizálnak és nyomtatnak.
Nem is milliárdok, 1x kell megvenni! Sokkal olcsóbb mint az egyedi faragás, kivéve, ha indiai kézművessel csináltatják, rizzsel/kuszkusszal, hasonlókkal fizetve.
...mire ideér(ne) akkor is csilliárd-millióba kerülne!

3D-s video-szerkesztett rekonstruálás, hiányzó esetén újra-nyomtatás!
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 409
8 635
113
Azt a MOL tornyot azért jó lenne minél hamarabb eldózerolni a g*be.

Hát igen... toronyházak ott terjedtek el, ahol sűrű belvárosban így tudtak új irodaházakat építeni jó helyen. Felfele terjeszkedtek. De itt külterületről van szó, egy cégnek kell és hely van bőven. Cserébe elrontják a budapesti hagyományt, hogy nincs magasépület. Holott a 21. században lassan az lesz az érték, hogy nincs.
Inkább arra kellett volna nagyon rágyúrni - részben gondolom tették is - hogy majdhogynem passzívház legyen, földhő használata stb.
 
  • Szomorú
Reactions: tarzaan
M

molnibalage

Guest
Ha fent nagy volt a szél, akkor akár 1 métert is kilenghet egy felhőkarcoló.
Hááát, érdekes, hogy pont most írtam egy új felhőkarcoló eldózerolásáról:

Hát ezen aztán a nagy büdös semmi látszik....

Ezen már inkább.

Ezen meg hallani.

A BK-ról is van ilyen recsgős videó valahol.


 

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 813
4 986
113
Azt a MOL tornyot azért jó lenne minél hamarabb eldózerolni a g*be.
Ennek a területnek a fő problémája nem a MOL torony, hanem az, hogy nincs egy ABC sem a környéken...
Mondjuk én azon is csodálkoztam, amikor bejelntették a luxus panorámás házakat oda a MOL torony mellé, klassz a panoráma a hőerőműre...
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 685
14 707
113
Ennek a területnek a fő problémája nem a MOL torony, hanem az, hogy nincs egy ABC sem a környéken...
Mondjuk én azon is csodálkoztam, amikor bejelntették a luxus panorámás házakat oda a MOL torony mellé, klassz a panoráma a hőerőműre...

Te is vidéki vagy látom:)

Pestiek ezt úgy mondanák, hogy közért :)
 

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 813
4 986
113
Te is vidéki vagy látom:)

Pestiek ezt úgy mondanák, hogy közért :)
Én pedig ha ennyire túlegyszerűsítenék, mint te, akkor arra gondolnék, hogy a Kádár-nosztalgiát idézi a "Közért" megnevezés azoknál, aki Közértezik. 1952-1992-ig volt a budapesti állami élelmiszerbolt. De hogy neked is mutassak valamit, itt mellettünk mindig ABC-nek hívták, itt "vidéken", merthogy nem csak Közértből állt a világ...
 
M

molnibalage

Guest
Te is vidéki vagy látom:)

Pestiek ezt úgy mondanák, hogy közért :)
Én pedig ha ennyire túlegyszerűsítenék, mint te, akkor arra gondolnék, hogy a Kádár-nosztalgiát idézi a "Közért" megnevezés azoknál, aki Közértezik. 1952-1992-ig volt a budapesti állami élelmiszerbolt. De hogy neked is mutassak valamit, itt mellettünk mindig ABC-nek hívták, itt "vidéken", merthogy nem csak Közértből állt a világ...
Nos, agglomerációs és Bp-n 8 éve élőként mondhatom, hogy egyiket sem használja senki.
Felidézni sem tudtam mikor hallottam ezeket utoljára.

Bolt vagy simán a nevén nevezik. Penny (bár ez Bp-n ritka, mint a fehér holló), Coop (ebből sem tudnék egyet sem mondani, hogy hol van) , SPAR, TESO, Lidl, amit akarsz.

Meg egyéb vicces kifejezések honosnak, mint pl. a "madaras TESO". :)

Ennek a területnek a fő problémája nem a MOL torony, hanem az, hogy nincs egy ABC sem a környéken...
Mondjuk én azon is csodálkoztam, amikor bejelntették a luxus panorámás házakat oda a MOL torony mellé, klassz a panoráma a hőerőműre...
Annál több. Jelenleg igen erős elvágó hatása van a vasúti töltésnek az egész környéken, kötöttpályás közlekedés alig, csak az 1-es vili-de É-D irányban csak busz vagy 10+ perc séta a 47/49 vili vonala.
 

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 813
4 986
113
Nos, agglomerációs és Bp-n 8 éve élőként mondhatom, hogy egyiket sem használja senki.
Felidézni sem tudtam mikor hallottam ezeket utoljára.

Bolt vagy simán a nevén nevezik. Penny (bár ez Bp-n ritka, mint a fehér holló), Coop (ebből sem tudnék egyet sem mondani, hogy hol van) , SPAR, TESO, Lidl, amit akarsz.

Meg egyéb vicces kifejezések honosnak, mint pl. a "madaras TESO". :)


Annál több. Jelenleg igen erős elvágó hatása van a vasúti töltésnek az egész környéken, kötöttpályás közlekedés alig, csak az 1-es vili-de É-D irányban csak busz vagy 10+ perc séta a 47/49 vili vonala.
10 évet itt dolgoztam, nekem csak ez hiányzott. Igaz akkor a töltés túloldalán még csak az "Aranyhal" nevű intézmény (volt aki kocsmának, volt aki étteremnek hívta) volt, meg ipartelepek.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 908
15 416
113
Ennek a területnek a fő problémája nem a MOL torony, hanem az, hogy nincs egy ABC sem a környéken...
Mondjuk én azon is csodálkoztam, amikor bejelntették a luxus panorámás házakat oda a MOL torony mellé, klassz a panoráma a hőerőműre...

Amilyen jól néz ki a PR anyagokban közelről ugyanolyan iszonyat nyomasztó falanszter az egész. A Dunára panorámas (feltehetően horrordrága 2-3 milliós m2 áras) lakásokat leszámítva egymást leárnyékoló, sötét, szomszédos toronyházra vagy az említett hőerőműre kilátással való kisméretű lakások, a szokásos újépítésű betegségekkel (50-60 négyzetméterre bezsúfolva 3 szoba, hogy meglegyen a szobaszám és a CSOK, persze amerikaikonyhával, ami szerintem csak nagy alapterületű lakásba való igazából). A négyzetméterárat nem is merik kiírni, de min. olyan 1,5 milliósra tippelem.

Az alapkoncepció (víz mellett munka - és lakónegyed) amúgy nem lenne rossz, csak a megvalósítása, iszonyat kicsi alapterületre vannak bezsúfolva toronyházak. Ez így tisztán irodanegyednek is necces, élhetőség szempontjából szerintem ennél pl. a Marina sokkal jobb, de még a Tópark is.

A környék meg, khmm, egy gyorsforgalmi út meg egy átalakuló volt iparterület, menedzsergettókkal, szolgáltatás kb. semmi, csak ami helyben lesz, és persze lehet sétálni az amúgy csodaszép Kopaszi gáton. Itt tömegközlekedés semmi (80-100 milliós ingatlant kifizetni képes közönség nyugodt lehetsz, nem fog villamosozni) így a város közepén sikerült elérni ezzel a fejlesztéssel, hogy abszolút kocsis az egész, bárhova is akarsz menni. Csodálatos lesz, amikor ezek reggel és este ki- és berajzanak, ráadásul az egész környék úthálózata úgy ahogy van el lett k*rva azzal hogy a Lágymányosi a semmibe megy, ahelyett hogy a Hamzsabégi úton logikusan becsatlakozni az M1/M7 bevezetőbe,, ehelyett ráeresztik az erre teljesen alkalmatlan Budafoki útra. Részben emiatt az elk*rás miatt kell építeni a Galvani hidat is, hátha ott sikerül a normális útkapcsolat.
 
M

molnibalage

Guest
Amilyen jól néz ki a PR anyagokban közelről ugyanolyan iszonyat nyomasztó falanszter az egész.
Sajnos annak tűnik a távolból, de ennek megítéléséhez azért egy séta kéne a végén a befejezett állapotban, hogy érezhető legyen a végeredmény, a zöldfelület, árnyék stb. aránya.

Nem értem, hogy miért nem foglalkozik ezzel a szabályozás. Vitézy is most bejelentette, hogy végre nincs előírva min. garázs mennyiség. Szuper. Végre.
A zöldfelületre és annak mikéntjére miért nem vonatkozik ilyen minimum? Meg arra, hogy valódi árnyék legyen?
Azt lehet építeni azokat baszott nagy mammutokat, amikre tettem be képeket.


Meg itthon valami olyan térkő mánia dúl, amire szavak nincsenek.

Az alapkoncepció (víz mellett munka - és lakónegyed) amúgy nem lenne rossz, csak a megvalósítása, iszonyat kicsi alapterületre vannak bezsúfolva toronyházak. Ez így tisztán irodanegyednek is necces, élhetőség szempontjából szerintem ennél pl. a Marina sokkal jobb, de még a Tópark is.
A Tóparkot nem ismerem, de a Marinához többször eltekertem. Egész élhetőnek tűnt és viszonylag közel van a metró is. Tényleg nem Bivalybasznád külsőre sikerült élhetőnek tűnő környezetet kialakítani úgy, hogy gerincvonali kötöttpályás közlekedés van.

De akkor magyarázza meg már nekem valaki, hogy Észak-Csepel vagy csak a töküres senki által nem használt Népliget egy részét erre a célra nagyon komoly valódi nagy fás zöldterületi és közjót is ellátó kialakítással miért nem lehet építkezni?

Csesszék meg a városközponttól 15-20 km-re a semmibe épülnek a házak, de a várostól egy köpésnyire, MÁV, metró és villamos kapcsolattal csak ott rohad az egész. Onnan meg jár be a sok kocsi és rontják itt a városi levegőt. Hűt köszi...
Gratulálni tudok csak kis hazánk erőforrás menedzseléshez.

A Városligetből meg kifolynak az emberek.
Pedig a fővárosban annyi üres és rekultiválható hely lenne, ahol lazán minden lakó környeznek kb. saján mini ligetje lehetne.
Bár az emberek magatartása is érdekes. Hótt tömeg az NKE parkban, de tőle egy köpésnyire egy másik téren meg sehol senki.
Nagyon ostobán használjunk a köztereket, parkokat és közterületeket is.

A környék meg, khmm, egy gyorsforgalmi út meg egy átalakuló volt iparterület, menedzsergettókkal, szolgáltatás kb. semmi, csak ami helyben lesz, és persze lehet sétálni az amúgy csodaszép Kopaszi gáton. Itt tömegközlekedés semmi (80-100 milliós ingatlant kifizetni képes közönség nyugodt lehetsz, nem fog villamosozni) így a város közepén sikerült elérni ezzel a fejlesztéssel, hogy abszolút kocsis az egész, bárhova is akarsz menni.
A probléma akkor ezzel az van, hogy ha egy rétegnek mindig derogálni fog a tömegezés, akkor teljesen mindegy milyen mit húzunk fel, ha elvből nem használja.
Csodálatos lesz, amikor ezek reggel és este ki- és berajzanak, ráadásul az egész környék úthálózata úgy ahogy van el lett k*rva azzal hogy a Lágymányosi a semmibe megy, ahelyett hogy a Hamzsabégi úton logikusan becsatlakozni az M1/M7 bevezetőbe,, ehelyett ráeresztik az erre teljesen alkalmatlan Budafoki útra.
Igazából tiszta szerencse, hogy nem épült meg a Hamzsabégin az autópálya, mert akkor nem lehetne most elővárosi vasút bővítéshez infrát csinálni...

Bár azt sem értettem, hogy miért kellene oda városi autópálya.
Mert ha arra menne az M7 bevezetőig az út, akkor az Egér út mostani csati és egy elképzelt Hamzsabégi út közötti távolság eltérés 1 kőkemény kilométer.

EGY.

Csak akkor a Lágymányosi és a Petőfi híd forgalma is egy helyen menne be, annak is, aki igazából eleve csak a külső szakaszán akar az M7-re menni. Na, ez hol lenne jó...? Mert én sehol nem látom ennek a racionalitását. Nem jobb az, hogy a belvárosból akkor kitereled az átmenő forgalmat, aminek úgy alapvetően semmi keresnivalója nem lett ott?

Alapvető probléma, hogy aszfalttal cseszték tele az M1/7 bevezetőt is, amikor ott kb. 20+ éve villamosnak kéne kijárnia Budaörsre...
De hát az autó a szent tehén...

Részben emiatt az elk*rás miatt kell építeni a Galvani hidat is, hátha ott sikerül a normális útkapcsolat.
Nem, az önmagában is kéne, hogy Dél-Pest és Csepelről nézve a túlpart, ami látsz az ne olyan távolságban legyen forgalomra időben, mint egy Budaörs-Siófok táv. Évtizedes ősbűn annak a hídnak a hiánya, csak a délebbinek kellene talán először megépülnie. De igazság szerint ebben már nem vagyok meggyőzve annyira, mint 2-3 éve.
 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
11 056
9 573
113
Hát igen... toronyházak ott terjedtek el, ahol sűrű belvárosban így tudtak új irodaházakat építeni jó helyen. Felfele terjeszkedtek. De itt külterületről van szó, egy cégnek kell és hely van bőven. Cserébe elrontják a budapesti hagyományt, hogy nincs magasépület. Holott a 21. században lassan az lesz az érték, hogy nincs.
Inkább arra kellett volna nagyon rágyúrni - részben gondolom tették is - hogy majdhogynem passzívház legyen, földhő használata stb.

" a budapesti hagyományt, hogy nincs magasépület."

Miért jó ez a hagyomány?
 
M

molnibalage

Guest
" a budapesti hagyományt, hogy nincs magasépület."

Miért jó ez a hagyomány?
Miféle hagyomány...?
  • A SOTE ezek szerint nem létezik?
  • A Körszálló?
  • A Teve utcában a "Rendőrpalota"?
  • Az Árpád hídnál a iker Duna Tower?
  • MTA kutatóház a Budaörsi úton?
  • Teli van a város 10 emeletes panelokkal, de a nyolcadik kerületben 17 emeletes tornyok, mellette is cuki kis épületek.
  • Kelenföldön is vagy 6+ 13+ emeletes toronyház van.
  • Újapalotán is 13 emeletes, és a Víztoronyház
  • Észak-csepel legszélén is egy hatalmas torony.
Ezt csak így fejből, mert ezek felé már tekertem és jártam többször.

Nem az a baj, ha magas az épület, hanem ha kilóg a környezetből.
A MOL torony a Haller utcából kiválóan látszódik és lényegében egész Csepel-sziget északi részéről és Dél-Pestről. Terveztem is fotót lőni majd egy helyről igen kontrasztos tartalommal, csak a Nap nem akar sütni hozzá napok óta...
 
T

Törölt tag 4082

Guest
" a budapesti hagyományt, hogy nincs magasépület."

Miért jó ez a hagyomány?
Ez most majdnem milagros lesz, de pont azért amiért Bécs és Prága is a múlt század végén ragadva tengődik. Egy halott birodalom halott szívei, amik kétségbeesetten ragaszkodnak a múlt árnyaihoz. A hajdan volt dicsőség viszfényéhez. És a lassú rothadás szépen elsorvaszt itt mindent.