Urbanisztika, építészet (múlt, jelen, jövő)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
13 078
18 352
113
Én ezek javát visszaépíteném, akár eredeti tecnológiával:


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros and BJani
M

molnibalage

Guest
Én ezek javát visszaépíteném, akár eredeti tecnológiával:


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Reménytelen. A mai motorizáció mellett nem bontasz le hidat és teszel a helyére egy kisebb (!) kapacitásút.
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 806
26 400
113
Reménytelen. A mai motorizáció mellett nem bontasz le hidat és teszel a helyére egy kisebb (!) kapacitásút.
1 híd volt az egészben, a többi épület ami kinézetében pazar látványt nyújtana. A Duna parton lévők paloták lehetnének lakások a felső pár ezernek, de a többit is életre lehetne hívni, persze amiknél nem megoldható vagy idejét múlt szerepet töltene be azoknak új feladatot lehetne adni.
 
  • Tetszik
Reactions: tarzaan

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
13 078
18 352
113
1 híd volt az egészben, a többi épület ami kinézetében pazar látványt nyújtana. A Duna parton lévők paloták lehetnének lakások a felső pár ezernek, de a többit is életre lehetne hívni, persze amiknél nem megoldható vagy idejét múlt szerepet töltene be azoknak új feladatot lehetne adni.

Szállodák, mint eredetileg.
 
M

molnibalage

Guest
"Csak" átépíteni kell + az Erzsébetnéll amúgyis nagyon fontos lenne a forgalomcsökkentés, mert egy a város közepén áthaladó autópálya.
Ameddig az M0 nincs teljesen kész és a teljes elővárosi vasúti rendszer, addig az ötlet is nevetséges.
A hidat kisebbre átépíteni nem lehet és átalakítani. Ez kb. olyan lenne, mint menet közben egy gőzmozdonyból villanymozdonyt építeni. A Margit híd felújítása során is csak a BKV és villamos járhatott. A E. híd esetén ilyen nincs, a forgalom meg nem engedi meg, hogy lezárd.
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre
M

molnibalage

Guest
Durva, hogy mennyire a város széle volt az akkor. Lényegében szinte a semmit kötötte össze akkor?

154864416_4004761062875401_4388709398675789814_o.jpg
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 604
21 033
113
Durva, hogy mennyire a város széle volt az akkor. Lényegében szinte a semmit kötötte össze akkor?

154864416_4004761062875401_4388709398675789814_o.jpg
Ilyen az infrastruktúra fejlesztés. Küldeném mindenkinek aki a paksi meg midenféle más hidak értelmét vitatja...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 604
21 033
113
Akár, vagy ott van az Erzsébet híd, a mostani kommunista-minimalista stílusú helyett akár a régi vázát rá lehetne építeni. Nem vagyok statikus se építész, de laikusként azt mondom meg lehetne csinálni.
Nem kommunista minimalista a stílusa. Most is nagyon szép híd az Erzsébet híd. Őszintén szólva a szecesszió túltolását sem tartom kívánatosnak. Ha már régebbi építészeti stílus, akkor már Art-Deco kellene.
 
M

molnibalage

Guest
Akár, vagy ott van az Erzsébet híd, a mostani kommunista-minimalista stílusú helyett akár a régi vázát rá lehetne építeni. Nem vagyok statikus se építész, de laikusként azt mondom meg lehetne csinálni.
Ezt még értelmezni sem tudom. A régi híd kisebb volt. Sokkal. Vagy arra gondolsz, hogy díszítsék azonos módon? Inkább ne.
Azt is kérdéses, hogy a hídnak mennyi tartaléka van erre. Mert mióta tervezték, a gépjárművek átlag súlya "picit" megnőtt...
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 901
37 780
113
Ezt még értelmezni sem tudom. A régi híd kisebb volt. Sokkal. Vagy arra gondolsz, hogy díszítsék azonos módon? Inkább ne.

Szerintem sem, egyébként nem "kommunista stílusú" az Erzsébet-híd. Kölnben áll az eredetije.

Azt is kérdéses, hogy a hídnak mennyi tartaléka van erre. Mert mióta tervezték, a gépjárművek átlag súlya "picit" megnőtt...

Az átadáskor azért elég rendes próbaterhelést kapott.
 
M

molnibalage

Guest
Szerintem sem, egyébként nem "kommunista stílusú" az Erzsébet-híd. Kölnben áll az eredetije.



Az átadáskor azért elég rendes próbaterhelést kapott.
A próbaterhelés egy dolog. De az az igénybevétel, amit ma kap messze az eredeti terhelési szint felett lehet. Több és nehezebb jármű jár rajta.
 
  • Vicces
Reactions: Miskolci Ogre

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 806
26 400
113
Ezt még értelmezni sem tudom. A régi híd kisebb volt. Sokkal. Vagy arra gondolsz, hogy díszítsék azonos módon? Inkább ne.
Azt is kérdéses, hogy a hídnak mennyi tartaléka van erre. Mert mióta tervezték, a gépjárművek átlag súlya "picit" megnőtt...
Igen arra gondolok, hogy díszítsék azonos módon.
Szerintem van benne tartalék. Terhelési próbán jó pár tonna csücsült rajta: (1db ikarus60 8t, a Ganz UV 20t)
Erzsebet_Hid_terhelesi_probaja_1964.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 764
17 705
113
A próbaterhelés egy dolog. De az az igénybevétel, amit ma kap messze az eredeti terhelési szint felett lehet. Több és nehezebb jármű jár rajta.
Ugye eredetileg villamos is közlekedett rajta.
1237px-Az_Erzs%C3%A9bet_h%C3%ADd_terhel%C3%A9spr%C3%B3b%C3%A1ja._Fortepan_4407.jpg

Villamos már nincs, max néhány kukásautó vagy csuklós busz jelenti a legnagyobb terhelésű járművet manapság. Bizonyára nőtt a forgalom, de egy hidat pont a maximum forgalomra terveznek. Az, meg, hogy az átlagautók tömege is nőtt, nem igazán mérvadó, mert még így is elmaradnak a buszok tehergépkocsik tömegétől. Manapság meg már monitorozzák az átmenő forgalmat az összes hídon, és ugye ott van a hídmester is aki folyamatosan ellenőrzi a szerkezeti elemeket.
 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 604
26 456
113
A próbaterhelés egy dolog. De az az igénybevétel, amit ma kap messze az eredeti terhelési szint felett lehet. Több és nehezebb jármű jár rajta.
Ettől azért sokkal alaposabb szoktál lenni !

 
M

molnibalage

Guest
Ugye eredetileg villamos is közlekedett rajta.
1237px-Az_Erzs%C3%A9bet_h%C3%ADd_terhel%C3%A9spr%C3%B3b%C3%A1ja._Fortepan_4407.jpg

Villamos már nincs, max néhány kukásautó vagy csuklós busz jelenti a legnagyobb terhelésű járművet manapság. Bizonyára nőtt a forgalom, de egy hidat pont a maximum forgalomra terveznek. Az, meg, hogy az átlagautók tömege is nőtt, nem igazán mérvadó, mert még így is elmaradnak a buszok tehergépkocsik tömegétől. Manapság meg már monitorozzák az átmenő forgalmat az összes hídon, és ugye ott van a hídmester is aki folyamatosan ellenőrzi a szerkezeti elemeket.
Nagyon más az, hogy egyszer megterhelték max. terheléssel vagy az, hogy a dinamikus terhelés milyen frekvenciával és amplitúdóval érkezik.

Amikor még szőlő volt a Gellérthegyen.

155502240_4160413573993354_858485330923173482_n.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: BJani
M

molnibalage

Guest
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
M

molnibalage

Guest
Lágymányos 1880 táján.

fortepan_82323.jpg


1937 táján.
fortepan_134149.jpg


952_epiteszforum-lagymanyos-a-dunatol-elhoditott-varosresz-i-3-40-2020-11-27-135749.jpg


1940 fentről.
fortepan_25072.jpg


Lágymányos 1980.

fortepan_174885.jpg


regenesma1880.jpg


Ennél többet talán Bp egyetlen része sem változott az elmúlt 30 vagy 70 év alatt. Főleg, hogy most a túloldali látvány is más lett 1990 óta...

 
  • Tetszik
Reactions: fulcrum11 and BJani