Sajnos annak tűnik a távolból, de ennek megítéléséhez azért egy séta kéne a végén a befejezett állapotban, hogy érezhető legyen a végeredmény, a zöldfelület, árnyék stb. aránya.
Nem értem, hogy miért nem foglalkozik ezzel a szabályozás. Vitézy is most bejelentette, hogy végre nincs előírva min. garázs mennyiség. Szuper. Végre.
A zöldfelületre és annak mikéntjére miért nem vonatkozik ilyen minimum? Meg arra, hogy valódi árnyék legyen?
Azt lehet építeni azokat baszott nagy mammutokat, amikre tettem be képeket.
Arra van területi szabályozás, hogy mennyire lehet beépíteni (%-ban) az adott telket. Hogy a zoldfeluletet miért nem írják elő (?) passz, de gyanítom egyéb szempontok, pl. úton való megközelítés lehetőségének biztosítása miatt lehet nem is lehetne.
Hogy a garázs eloiras mire jó azt nem értem. Belvárosi környezetben nem oszt nem szoroz, mert nincs üres telek, egy két bontás vagy foghíjtelek beépítése zajlik.. rozsdaovezetben talán lesz eredmenye, de a kocsik számát nem fogja befolyasolni, mert max parkolnak az utcán, hiszen ott lesz hely, vagy az elmeletben mas rendeltetésű területre majd úgyis be parkolnak a lakók a telken belüli csillaggarázsba, ha arra van igényük (és minnél külsőbb területre megyünk a városmagtól, annál inkább lesz).
A Tóparkot nem ismerem, de a Marinához többször eltekertem. Egész élhetőnek tűnt és viszonylag közel van a metró is. Tényleg nem Bivalybasznád külsőre sikerült élhetőnek tűnő környezetet kialakítani úgy, hogy gerincvonali kötöttpályás közlekedés van.
A tópark egész élhetőnek és elérhetőnem tűnik, nagyon poén a hatalmas to mellette (eredetileg az egész környéket be akartak építeni, a tótól délre lévő mezőket is, de csak egy resze valósult meg) csak kinn van a fenében, mintha alig lenne lakó úgyhogy elég kísértetváros jellege van. Egy ismerős ott lakik, ő szereti.
A Marina amúgy jópofa, főleg a közvetlen Duna kapcsolat, csak horror drága az is, és már nagyon kezd beépülni. Nagy részét szerintem megvették befektetők és most kiadják expatoknak. Ott a Duna Pláza és a metró is közel van. Viszont a parti lakásokat leszámítva itt kb a szomszéd ház nappaliját nézegeted szóval annyira nem poén, cserébe lehet sétálni a Duna parton és van tök jó jatszótere is. Azonkívül nem kell kimenni a Szigetre, páholyból élvezheted a szemben lévő Nagyszínpadot minden nyáron.
De akkor magyarázza meg már nekem valaki, hogy Észak-Csepel vagy csak a töküres senki által nem használt Népliget egy részét erre a célra nagyon komoly valódi nagy fás zöldterületi és közjót is ellátó kialakítással miért nem lehet építkezni?
Ahm, a Népliget az egy park... oké, elvileg az. Eszak csepel pedig tele van kikötői ipari résszel, a víztisztító teleppel ha jól emlékszem, a maradék pedig majd Fudan - Diákvaros lesz.
Csesszék meg a városközponttól 15-20 km-re a semmibe épülnek a házak, de a várostól egy köpésnyire, MÁV, metró és villamos kapcsolattal csak ott rohad az egész. Onnan meg jár be a sok kocsi és rontják itt a városi levegőt. Hűt köszi...
Gratulálni tudok csak kis hazánk erőforrás menedzseléshez.
Olcsó a telek, ennyi. Lehet beljebb is de akkor meg a kereslet kínálat szabályai szerint lehet majd haborogni hogy milyen drága a lakás. A fajlagos költség sajnos csak akkor csökken, ha sok lakás épül kis területre sűrű beépítéssel, és / vagy a telekár alacsony.
A probléma akkor ezzel az van, hogy ha egy rétegnek mindig derogálni fog a tömegezés, akkor teljesen mindegy milyen mit húzunk fel, ha elvből nem használja.
Az árszintje viszont erre lövi be, a törzsközönsége a lízingelt BMW i3-al akar nyomulni és mutatni magát, nem a villamoson,
Igazából tiszta szerencse, hogy nem épült meg a Hamzsabégin az autópálya, mert akkor nem lehetne most elővárosi vasút bővítéshez infrát csinálni...
Simán elfer mind a kettő egymás mellett, eleve így volt kialakítva, mind a sín, mind a 2x2 sávos útnak volt helye. utolsó oldalon ott a metszet meg a tervezepési előzmény
Bár azt sem értettem, hogy miért kellene oda városi autópálya.
Mert ha arra menne az M7 bevezetőig az út, akkor az Egér út mostani csati és egy elképzelt Hamzsabégi út közötti távolság eltérés 1 kőkemény kilométer.
EGY.
Csak akkor a Lágymányosi és a Petőfi híd forgalma is egy helyen menne be, annak is, aki igazából eleve csak a külső szakaszán akar az M7-re menni. Na, ez hol lenne jó...? Mert én sehol nem látom ennek a racionalitását. Nem jobb az, hogy a belvárosból akkor kitereled az átmenő forgalmat, aminek úgy alapvetően semmi keresnivalója nem lett ott?
Mert tehermentesítené a belvárosi hidakat pont az átmenő forgalom miatt. Nem kellene bemenni a Hungarian belülre, pontosan ez lett volna a cél. Mielőtt megépült a lágymányosi híd reálisan vagy az Erzsebeten mentél vagy a Petőfi hídon, ehhez be kellett menni tok fölöslegesen és kóvályog benne a forgalom.
Szoval megépült a híd a tehermentesítésre, csak arra alkalmatlan nyomvonala van Budán, mert nehany lakó hisztikézni kezdett. Most ugyanerre megépítik a Galváni hidat.. ja és hisztizik pár ‘civil’ hogy jujj mi lesz a határ úti kíserdővel, mert az ugye fontosabb mint a város érdeke..
Az az egy kilométer sem ugyanannyi mondjuk Rákóczi - Kossuth lajos utca tengelyen, vagy az M7 bevezetőn. Nagy atéresztőképessegét és alacsonyan környezeti terhelést úgy lehet elérni (mondok két számot - körúton geri sáv után 15-16 litert zabal a kocsi, mert folyamatosan all, ugyanez Hungarian ha lehet folyamatosan haladni 4 liter alá is ment.. melyik is a zöldebb?), ha nincs semmilyen keresztező forgalom vagy lámpa.
Így most a Budafoki úton lehet menni, csak van közben fél tucat lámpa, lekanyarodas, kihajtó autók, fordulók.. és mivel ezt mindenki tudja, ha nem a Hungarian jön eleve, akkor nem megy az elvileg tehermentesítő hídra, hanem használja a régi útvonalat.
Alapvető probléma, hogy aszfalttal cseszték tele az M1/7 bevezetőt is, amikor ott kb. 20+ éve villamosnak kéne kijárnia Budaörsre...
De hát az autó a szent tehén...
Busz most is van oda. Budaörsre a 4-es metrónak kell menni, ha nem loptak volna ki belőle a pénzt illetve nem építészirodák designer állomásokban való önmegvalósítására költik, mehetett is volna háromszor annyi pénzből, mint amennyivel terveztek.. villamos reménytelenül lassú lenne ekkora távra, javaslom egyszer a kamara erdei járatot (41 vagy 47?)..
M1/M7-es bevezetőre pedig szükség van aszfalttal, mégis mit vársz attól helytől, ahol az ország legnagyobb városában ahol a legtöbb dunai átkelő van találkozik az ország legforgalmasabb útjábal..?
Nem, az önmagában is kéne, hogy Dél-Pest és Csepelről nézve a túlpart, ami látsz az ne olyan távolságban legyen forgalomra időben, mint egy Budaörs-Siófok táv. Évtizedes ősbűn annak a hídnak a hiánya, csak a délebbinek kellene talán először megépülnie. De igazság szerint ebben már nem vagyok meggyőzve annyira, mint 2-3 éve.
Ha jól tudom mind a kettő meg fog épülni, latotavolsagra, szóval annyira nem érdekes már a probléma. Egyébként ez is csak abból fakad, hogy évtizedek óta nincs érdemi fejlesztés út és hidhálozatban, pedig a terv megvolt rá már rég, helyet is csináltak neki. Aztán előbb nem volt pénz (kommunizmus vége), majd komoly szándék, közben a város meg csak nőtt és nőtt és csodák csodájára az 1950-es években akkori igényre csinált úthálózat már nem tudja kiszolgálni. Iszonyu deficit van Duna hidak terén, Budapesten is, főleg délen, de helyzet ennél sokkal rosszabb északra és délre haladva. Vicc, hogy Esztergomnál van az első híd pest után, az is csak azóta hogy az első Orbán kormány újra építette a Mária Valériát.. előtte mehettél Komáromig..! Délen pedig Dunaújvárosig.. a paksi és a váci hidak majd végre ezt is helyreteszik végre-valahára.