Urbanisztika, építészet (múlt, jelen, jövő)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Gondolom az alsó az újabb, de az tűnik a kevésbé zöldnek....
Mert más a szín és bent nem nagy, hanem még csak kisebbek a fák. Azt én sem értem meg, hogy miért nem lehet azokat megtartani és miért kis új fákkal pótolják.

De nem ez a kép lényege. Nézd meg az épület / zöld arányát.
Na, ezt nézd meg Közvágóhídnál és Budapartnál. Na, ez a lényeg.

Az 1912-essel kb. kiegyeznék.

Persze, nagyon szükség van a Tabán nevezetű nyomornegyedre....
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 926
17 981
113
Mert más a szín és bent nem nagy, hanem még csak kisebbek a fák. Azt én sem értem meg, hogy miért nem lehet azokat megtartani és miért kis új fákkal pótolják.

De nem ez a kép lényege. Nézd meg az épület / zöld arányát.
Na, ezt nézd meg Közvágóhídnál és Budapartnál. Na, ez a lényeg.



Persze, nagyon szükség van a Tabán nevezetű nyomornegyedre....

Gondolom van valami támogatás az új fák ültetésére.

A Tabánért java részéért nem nagy kár, de pár épületért az Erzsébet-híd hídfőjénél igen.
 
M

molnibalage

Guest
Az érintett terület Bp. teljes területének 10%-a sem lenne...
Semmit nem kell újraépíteni. A belváros nagy része régi épület.
Azok is le vannak pusztulva sokszor. Hova kell "újraépíteni"?

Beszarok.
Komolyan mondom.

Nem az épület kora számít, hanem egy város élhetősége.
A belvárosban a szép és nagyrészt egységes városkép megvan.
De azon is beszarok, hogy egyesek sanszosan a távolból dumával valahogy állandóan bele akarnak pofázni, hogy milyen épületben éljenek egyesek, csak mert nekik van egy fixa ideájuk és vonzódnak az elavult szarhoz.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 926
17 981
113
Semmit nem kell újraépíteni. A belváros nagy része régi épület.
Azok is le vannak pusztulva sokszor. Hova kell "újraépíteni"?

Beszarok.
Komolyan mondom.

Nem az épület kora számít, hanem egy város élhetősége.
A belvárosban a szép és nagyrészt egységes városkép megvan.
De azon is beszarok, hogy egyesek sanszosan a távolból dumával valahogy állandóan bele akarnak pofázni, hogy milyen épületben éljenek egyesek, csak mert nekik van egy fixa ideájuk és vonzódnak az elavult szarhoz.

A palota negyedben szerencsére több dolgot újra építettek.

A Duna korzó és a Kálvin-tér szintén megérdemelné.

A belváros kupolái is jöhetnének.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 740
61 098
113
Ez most majdnem milagros lesz, de pont azért amiért Bécs és Prága is a múlt század végén ragadva tengődik. Egy halott birodalom halott szívei, amik kétségbeesetten ragaszkodnak a múlt árnyaihoz. A hajdan volt dicsőség viszfényéhez. És a lassú rothadás szépen elsorvaszt itt mindent.
Nem hivatásom se Prágát, se Bécset védeni. Prágát nem is ismerem, Bécset azonban igen. Az állitásod a tengődésről stb egyszerűen nem igaz. Idejét múlt sablonokban gondolkozol. Nézz utána. :)
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Sajnos annak tűnik a távolból, de ennek megítéléséhez azért egy séta kéne a végén a befejezett állapotban, hogy érezhető legyen a végeredmény, a zöldfelület, árnyék stb. aránya.

Nem értem, hogy miért nem foglalkozik ezzel a szabályozás. Vitézy is most bejelentette, hogy végre nincs előírva min. garázs mennyiség. Szuper. Végre.
A zöldfelületre és annak mikéntjére miért nem vonatkozik ilyen minimum? Meg arra, hogy valódi árnyék legyen?
Azt lehet építeni azokat baszott nagy mammutokat, amikre tettem be képeket.

Arra van területi szabályozás, hogy mennyire lehet beépíteni (%-ban) az adott telket. Hogy a zoldfeluletet miért nem írják elő (?) passz, de gyanítom egyéb szempontok, pl. úton való megközelítés lehetőségének biztosítása miatt lehet nem is lehetne.

Hogy a garázs eloiras mire jó azt nem értem. Belvárosi környezetben nem oszt nem szoroz, mert nincs üres telek, egy két bontás vagy foghíjtelek beépítése zajlik.. rozsdaovezetben talán lesz eredmenye, de a kocsik számát nem fogja befolyasolni, mert max parkolnak az utcán, hiszen ott lesz hely, vagy az elmeletben mas rendeltetésű területre majd úgyis be parkolnak a lakók a telken belüli csillaggarázsba, ha arra van igényük (és minnél külsőbb területre megyünk a városmagtól, annál inkább lesz).


A Tóparkot nem ismerem, de a Marinához többször eltekertem. Egész élhetőnek tűnt és viszonylag közel van a metró is. Tényleg nem Bivalybasznád külsőre sikerült élhetőnek tűnő környezetet kialakítani úgy, hogy gerincvonali kötöttpályás közlekedés van.

A tópark egész élhetőnek és elérhetőnem tűnik, nagyon poén a hatalmas to mellette (eredetileg az egész környéket be akartak építeni, a tótól délre lévő mezőket is, de csak egy resze valósult meg) csak kinn van a fenében, mintha alig lenne lakó úgyhogy elég kísértetváros jellege van. Egy ismerős ott lakik, ő szereti.

A Marina amúgy jópofa, főleg a közvetlen Duna kapcsolat, csak horror drága az is, és már nagyon kezd beépülni. Nagy részét szerintem megvették befektetők és most kiadják expatoknak. Ott a Duna Pláza és a metró is közel van. Viszont a parti lakásokat leszámítva itt kb a szomszéd ház nappaliját nézegeted szóval annyira nem poén, cserébe lehet sétálni a Duna parton és van tök jó jatszótere is. Azonkívül nem kell kimenni a Szigetre, páholyból élvezheted a szemben lévő Nagyszínpadot minden nyáron. :D

De akkor magyarázza meg már nekem valaki, hogy Észak-Csepel vagy csak a töküres senki által nem használt Népliget egy részét erre a célra nagyon komoly valódi nagy fás zöldterületi és közjót is ellátó kialakítással miért nem lehet építkezni?

Ahm, a Népliget az egy park... oké, elvileg az. Eszak csepel pedig tele van kikötői ipari résszel, a víztisztító teleppel ha jól emlékszem, a maradék pedig majd Fudan - Diákvaros lesz.

Csesszék meg a városközponttól 15-20 km-re a semmibe épülnek a házak, de a várostól egy köpésnyire, MÁV, metró és villamos kapcsolattal csak ott rohad az egész. Onnan meg jár be a sok kocsi és rontják itt a városi levegőt. Hűt köszi...
Gratulálni tudok csak kis hazánk erőforrás menedzseléshez.

Olcsó a telek, ennyi. Lehet beljebb is de akkor meg a kereslet kínálat szabályai szerint lehet majd haborogni hogy milyen drága a lakás. A fajlagos költség sajnos csak akkor csökken, ha sok lakás épül kis területre sűrű beépítéssel, és / vagy a telekár alacsony.

A probléma akkor ezzel az van, hogy ha egy rétegnek mindig derogálni fog a tömegezés, akkor teljesen mindegy milyen mit húzunk fel, ha elvből nem használja.

Az árszintje viszont erre lövi be, a törzsközönsége a lízingelt BMW i3-al akar nyomulni és mutatni magát, nem a villamoson,

Igazából tiszta szerencse, hogy nem épült meg a Hamzsabégin az autópálya, mert akkor nem lehetne most elővárosi vasút bővítéshez infrát csinálni...

Simán elfer mind a kettő egymás mellett, eleve így volt kialakítva, mind a sín, mind a 2x2 sávos útnak volt helye. utolsó oldalon ott a metszet meg a tervezepési előzmény


Bár azt sem értettem, hogy miért kellene oda városi autópálya.
Mert ha arra menne az M7 bevezetőig az út, akkor az Egér út mostani csati és egy elképzelt Hamzsabégi út közötti távolság eltérés 1 kőkemény kilométer.

EGY.

Csak akkor a Lágymányosi és a Petőfi híd forgalma is egy helyen menne be, annak is, aki igazából eleve csak a külső szakaszán akar az M7-re menni. Na, ez hol lenne jó...? Mert én sehol nem látom ennek a racionalitását. Nem jobb az, hogy a belvárosból akkor kitereled az átmenő forgalmat, aminek úgy alapvetően semmi keresnivalója nem lett ott?

Mert tehermentesítené a belvárosi hidakat pont az átmenő forgalom miatt. Nem kellene bemenni a Hungarian belülre, pontosan ez lett volna a cél. Mielőtt megépült a lágymányosi híd reálisan vagy az Erzsebeten mentél vagy a Petőfi hídon, ehhez be kellett menni tok fölöslegesen és kóvályog benne a forgalom.

Szoval megépült a híd a tehermentesítésre, csak arra alkalmatlan nyomvonala van Budán, mert nehany lakó hisztikézni kezdett. Most ugyanerre megépítik a Galváni hidat.. ja és hisztizik pár ‘civil’ hogy jujj mi lesz a határ úti kíserdővel, mert az ugye fontosabb mint a város érdeke..

Az az egy kilométer sem ugyanannyi mondjuk Rákóczi - Kossuth lajos utca tengelyen, vagy az M7 bevezetőn. Nagy atéresztőképessegét és alacsonyan környezeti terhelést úgy lehet elérni (mondok két számot - körúton geri sáv után 15-16 litert zabal a kocsi, mert folyamatosan all, ugyanez Hungarian ha lehet folyamatosan haladni 4 liter alá is ment.. melyik is a zöldebb?), ha nincs semmilyen keresztező forgalom vagy lámpa.

Így most a Budafoki úton lehet menni, csak van közben fél tucat lámpa, lekanyarodas, kihajtó autók, fordulók.. és mivel ezt mindenki tudja, ha nem a Hungarian jön eleve, akkor nem megy az elvileg tehermentesítő hídra, hanem használja a régi útvonalat.

Alapvető probléma, hogy aszfalttal cseszték tele az M1/7 bevezetőt is, amikor ott kb. 20+ éve villamosnak kéne kijárnia Budaörsre...
De hát az autó a szent tehén...

Busz most is van oda. Budaörsre a 4-es metrónak kell menni, ha nem loptak volna ki belőle a pénzt illetve nem építészirodák designer állomásokban való önmegvalósítására költik, mehetett is volna háromszor annyi pénzből, mint amennyivel terveztek.. villamos reménytelenül lassú lenne ekkora távra, javaslom egyszer a kamara erdei járatot (41 vagy 47?)..

M1/M7-es bevezetőre pedig szükség van aszfalttal, mégis mit vársz attól helytől, ahol az ország legnagyobb városában ahol a legtöbb dunai átkelő van találkozik az ország legforgalmasabb útjábal..?

Nem, az önmagában is kéne, hogy Dél-Pest és Csepelről nézve a túlpart, ami látsz az ne olyan távolságban legyen forgalomra időben, mint egy Budaörs-Siófok táv. Évtizedes ősbűn annak a hídnak a hiánya, csak a délebbinek kellene talán először megépülnie. De igazság szerint ebben már nem vagyok meggyőzve annyira, mint 2-3 éve.

Ha jól tudom mind a kettő meg fog épülni, latotavolsagra, szóval annyira nem érdekes már a probléma. Egyébként ez is csak abból fakad, hogy évtizedek óta nincs érdemi fejlesztés út és hidhálozatban, pedig a terv megvolt rá már rég, helyet is csináltak neki. Aztán előbb nem volt pénz (kommunizmus vége), majd komoly szándék, közben a város meg csak nőtt és nőtt és csodák csodájára az 1950-es években akkori igényre csinált úthálózat már nem tudja kiszolgálni. Iszonyu deficit van Duna hidak terén, Budapesten is, főleg délen, de helyzet ennél sokkal rosszabb északra és délre haladva. Vicc, hogy Esztergomnál van az első híd pest után, az is csak azóta hogy az első Orbán kormány újra építette a Mária Valériát.. előtte mehettél Komáromig..! Délen pedig Dunaújvárosig.. a paksi és a váci hidak majd végre ezt is helyreteszik végre-valahára.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani and nyugger
M

molnibalage

Guest
Hogy a garázs eloiras mire jó azt nem értem. Belvárosi környezetben nem oszt nem szoroz, mert nincs üres telek, egy két bontás vagy foghíjtelek beépítése zajlik.. rozsdaovezetben talán lesz eredmenye, de a kocsik számát nem fogja befolyasolni, mert max parkolnak az utcán, hiszen ott lesz hely, vagy az elmeletben mas rendeltetésű területre majd úgyis be parkolnak a lakók a telken belüli csillaggarázsba, ha arra van igényük (és minnél külsőbb területre megyünk a városmagtól, annál inkább lesz).
Ahol lakom a parkolóhelyek kb. 1/3-a alsó hangon üres, amikor mindenki itthon van. Cserébe a belső tér egyik része, ahol van kb. 16 hely, az lehetne kert is. De nem. Ott kocsi van, 16 helyen kb. 4, a többi része meg kong az ürességtől. Ha nincs előírás, akkor oda lehetett volna még zöldet tenni, ami nem fért már el a föld alá...

Mert ma nem lehet elvenni azon helyeket akkor sem, ha nincsenek kihasználva, mert valakinek a tulajdona.
A tópark egész élhetőnek és elérhetőnem tűnik, nagyon poén a hatalmas to mellette (eredetileg az egész környéket be akartak építeni, a tótól délre lévő mezőket is, de csak egy resze valósult meg) csak kinn van a fenében, mintha alig lenne lakó úgyhogy elég kísértetváros jellege van. Egy ismerős ott lakik, ő szereti.
Nincs az az isten, hogy olyan helyre költözzek. Szó szerint a semmi közepén, csak autóval érhető el, de csak olyan útvonalon, ami rendszeresen bedugul.
Agyhalál a köbön.
Ahm, a Népliget az egy park... oké, elvileg az. Eszak csepel pedig tele van kikötői ipari résszel, a víztisztító teleppel ha jól emlékszem, a maradék pedig majd Fudan - Diákvaros lesz.
Meg lehet változtatni egy terület besorolását. A sarkába is épült egy teljesen élhetőnek látszó lakópark. És valóban az. A házak között hatalmas zöld, hátul kijárat a zöldbe. A Népliget egy hatalmas terület, aminek nagyrészt kihasználatlan. Mert egész egyszerűen a méretéhez képest nem él ott senki.
Az árszintje viszont erre lövi be, a törzsközönsége a lízingelt BMW i3-al akar nyomulni és mutatni magát, nem a villamoson,
Ezek szerint, akkor nettó agyhalottaknak telik i3-ra, de még azt sem tudja megnézni, hogy egy ekkora szutyok helyre költözik, amikor egy elefántköpésnyire ott van Kelenvölgy?
Simán elfer mind a kettő egymás mellett, eleve így volt kialakítva, mind a sín, mind a 2x2 sávos útnak volt helye. utolsó oldalon ott a metszet meg a tervezepési előzmény

Csak a parkból nem maradna semmi és a házak előtt néhány méterre lenne egy autópálya.
Mondjuk ennek fényében szánalom köbön a lakók tiltakozás, hogy úúúúúúúúúúúúrsten (amikor csendesebb lesz az egész), amikor autópályát basztak volna az orruk elé és csak azért nem történt meg, mert nem volt rá pénz...

Mert tehermentesítené a belvárosi hidakat pont az átmenő forgalom miatt. Nem kellene bemenni a Hungarian belülre, pontosan ez lett volna a cél. Mielőtt megépült a lágymányosi híd reálisan vagy az Erzsebeten mentél vagy a Petőfi hídon, ehhez be kellett menni tok fölöslegesen és kóvályog benne a forgalom.
Ezt egész egyszerűen nem értem. Hogyan tehermentesítene bármit, amikor ugyanarra a hídra vezet rá, amire a mostani Egér út --> Szerémi. A távolság eltérés 1 km 7,3 km alatt. Aki a Hungária felé megy az nem a Nagyszőlős felé megy, mert az a Nagykörútra visz rá, nem a Hungáriára.

Így most a Budafoki úton lehet menni, csak van közben fél tucat lámpa, lekanyarodas, kihajtó autók, fordulók.. és mivel ezt mindenki tudja, ha nem a Hungarian jön eleve, akkor nem megy az elvileg tehermentesítő hídra, hanem használja a régi útvonalat.
Na, mert ha lenne a Hamzsabéig végig letarolt táj és 2x2 sáv, akkor arról 0 db lehajtó lenne?
Mert szintben keresztezve sem volt pénz megépíteni, nemhogy lábakon állva. Hála istenek.
Busz most is van oda.
Ami csúcsidőben szart sem ér, ha beáll a sok autó miatt az egész bevezető.
Budaörsre a 4-es metrónak kell menni, ha nem loptak volna ki belőle a pénzt illetve nem építészirodák designer állomásokban való önmegvalósítására költik, mehetett is volna háromszor annyi pénzből, mint amennyivel terveztek.. villamos reménytelenül lassú lenne ekkora távra, javaslom egyszer a kamara erdei járatot (41 vagy 47?)..
A metró nem lenne rossz.
A villamos példának hozása rossz.
Mert kicsit unom azt, hogy lelakott, rossz nyomvonalon levő villamos a példa sokaknál, amikor villamos vs. bármi más van.
Mert Budaörsre nem arra menne villamos, hogy a táv felén rossz irányba megy egy lassú jelekkel terhet pályán....

Ha létezne ki egy elképzelt pálya, akkor sem lenne jó. A zöld meg egy leágazás egy meglevő vonalról. De, amúgy, ha utólag a fél bevezetőt át lehetett építeni, akkor olyan nehéz lett volna elképzelni az 1-es villamos lemenni a föld alá aztán átmenni le, A belváros és Hungária felől is járhatna elvi szinten villamos. Ha lenne hol... Mert most már nincs hely...
Itthon meg elképzelhetetlen az, hogy a szent autók helyét kötöttpálya vegye át, még akkor sem, ha egy komplett városrész és elővárost ki tudna szolgálni...

w1RppaV.png


M1/M7-es bevezetőre pedig szükség van aszfalttal, mégis mit vársz attól helytől, ahol az ország legnagyobb városában ahol a legtöbb dunai átkelő van találkozik az ország legforgalmasabb útjábal..?
Hogy épüljön máshol több híd, ami hála istennek történik.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Kis ingatlanpiaci lehervasztó.

 
  • Tetszik
Reactions: fulcrum11
M

molnibalage

Guest
Kis ingatlanpiaci lehervasztó.

Azért néha azt érzem, hogy azért az ipse objektívjével bajok vannak.

(Nappali és három-négy szoba méretben, 140-200 négyzetméteres házak, jó esetben garázs is.
Egyetlen embert sem ismerek, aki ekkora házban lakott volna.
Pedig ismerek elég tehetős embereket.
Ehhez nagyon nagy családi örökség és sokminden más is kéne.

Egy jó négyszobás lakható ingatlan nehogy már ne férjen bele 100 nm-be...

Ha létezne olyan átlagos kétkeresős család, ahol 500 nettó táján keres a család két tagja, akkor sem lehet ezeket az ingatlanokat megfizetni, mert anyu évekre kizuhan a keresésből. és 100 milla táján a 10 millás CSOK is seggtörlésre elég.

Ha ezt céloznám meg, akkor életem végig bérelt kecóban laknék, mert ez emberi környéken átlagember számára megfizethetetlen.
Itthon az emberek cirka 90%-nak hitellel CSOK-kal és családi segítséggel nincs 40-45 misije egy ingatlanra.

Bár lehet, hogy nem Budaörs Budakeszi és egyéb felkapott környéknek kéne lenni a mintának. Értem én, hogy ő tehetős és ott lakik ,de bármilyen hihetetlen van más irányba is agglomeráció vagy urambocsá, Csepel, Soroksár, stb.

Amúgy már a 2. komment is jópfa.

Péter
2021-05-27 at 11:36
Én ezt nem értem. A kormány szerint a családoknak egyszerűbb lett az ingatlanhoz jutás hála a rengeteg kedvezménynek, és az árakkal sincs gond mert az infláció is a célérték körül alakul… valaki itt nem mond igazat :/

balazs
2021-05-27 at 11:47
Koszonom a beszamolot, kivanom hogy talajatok valamit hamarosan.
Jol kereso mernoknek tartom magam lassan 10 eve a palyan, aki a kezdetektol fogva a kornyezetet megbotrankoztato mertekben takarekoskodik reszben a blog inspiraciojanak koszonhetoen. Egy eve kulfoldon lakom. Az otthoni ingatlanpiaci helyzet alakulasat latva lassan a hazamba hazaterest koveto kenyelmes haz hitel nelkuli vasarlasanak idillikus gondolata is kezd szertefoszlani bennem (parommal egyutt 2 csaladbol oroklott budapesti lakassal is).
Nem ertem hogy van ennyi ember akinek megeri ennyiert hazat venni Budapest kornyeken az arakat igy felverve? (Megeri alatt a sok munkat vagy a tobb evtizedes eladosodast ertem.) Vagy televan a megye mernokokkel/ugyvedekkel/orvosokkal/sikeres vallalkozokkal tizmilliokkal tomott bankszamlakkal? Honnan van ennyi penz?

Ezen én is elszoktam gondolkozni. 38 vagyok, most már so-so keresek, párkapcsolatban és nincs 2-3 évben belül belátható távban a saját lakás.
Mivel sokáig félretenni is alig tudtam...
Az ember meg nem feltétlen akar 30+ felett is a szüleinél dekkolni...
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 4082

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 740
61 098
113
Azért néha azt érzem, hogy azért az ipse objektívjével bajok vannak.


Egyetlen embert sem ismerek, aki ekkora házban lakott volna.
Pedig ismerek elég tehetős embereket.
Ehhez nagyon nagy családi örökség és sokminden más is kéne.

Egy jó négyszobás lakható ingatlan nehogy már ne férjen bele 100 nm-be...

Ha létezne olyan átlagos kétkeresős család, ahol 500 nettó táján keres a család két tagja, akkor sem lehet ezeket az ingatlanokat megfizetni, mert anyu évekre kizuhan a keresésből. és 100 milla táján a 10 millás CSOK is seggtörlésre elég.

Ha ezt céloznám meg, akkor életem végig bérelt kecóban laknék, mert ez emberi környéken átlagember számára megfizethetetlen.
Itthon az emberek cirka 90%-nak hitellel CSOK-kal és családi segítséggel nincs 40-45 misije egy ingatlanra.

Bár lehet, hogy nem Budaörs Budakeszi és egyéb felkapott környéknek kéne lenni a mintának. Értem én, hogy ő tehetős és ott lakik ,de bármilyen hihetetlen van más irányba is agglomeráció vagy urambocsá, Csepel, Soroksár, stb.

Amúgy már a 2. komment is jópfa.

Péter




Ezen én is elszoktam gondolkozni. 38 vagyok, most már so-so keresek, párkapcsolatban és nincs 2-3 évben belül belátható távban a saját lakás.
Mivel sokáig félretenni is alig tudtam...
Az ember meg nem feltétlen akar 30+ felett is a szüleinél dekkolni...
Már nem is erdemes elköltözni otthonról, pár évvel a nyugdij előtt. :)
 
M

molnibalage

Guest
Már nem is erdemes elköltözni otthonról, pár évvel a nyugdij előtt. :)
Viccnek jó, csak sajnos ezen én és egy generációnyi fiatal nem tud nevetni.
Egy csöppet sem.

A cucalizmus alatt is lényegében állami építési programmal sikerült csak az iszonyatos lakhatási válságon segíteni.
Lehet, hogy ideje lenne ezen elgondolkozni odafent. Nem mindenféle támogatást locsolni, amivel csak az árakat sikerült jól felnyomni még a korábban megfizethető kategóriában is. Vagy ÁFA mentesség tenni az építőanyagokat vagy bármi.

Mert ma lassan ott tartunk, hogy pályakezdőként szobát nem tud kivenni az ember. Nem spórolni, csak egyik napról a másikra élni.
Ez a fantasztikus jövőkép?
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Viccnek jó, csak sajnos ezen én és egy generációnyi fiatal nem tud nevetni.
Egy csöppet sem.

A cucalizmus alatt is lényegében állami építési programmal sikerült csak az iszonyatos lakhatási válságon segíteni.
Lehet, hogy ideje lenne ezen elgondolkozni odafent. Nem mindenféle támogatást locsolni, amivel csak az árakat sikerült jól felnyomni még a korábban megfizethető kategóriában is. Vagy ÁFA mentesség tenni az építőanyagokat vagy bármi.

Mert ma lassan ott tartunk, hogy pályakezdőként szobát nem tud kivenni az ember. Nem spórolni, csak egyik napról a másikra élni.
Ez a fantasztikus jövőkép?
Lassan?
Nem egy, nem két terület van, ahol a pályakezdő seggét verheti a földhöz havi 200 nettóval. Na most 12 nmes lukak mennek 120+rezsiért.
De eddig a legjobb az 120+rezsi+2 hónap kaució+2 hónap rezsikaució volt valami 20 nmes szarért
 
M

molnibalage

Guest
Lassan?
Nem egy, nem két terület van, ahol a pályakezdő seggét verheti a földhöz havi 200 nettóval. Na most 12 nmes lukak mennek 120+rezsiért.
De eddig a legjobb az 120+rezsi+2 hónap kaució+2 hónap rezsikaució volt valami 20 nmes szarért
Nem véletlenül lakom 5 éve ugyanabban a bérelt lakásban. Amikor 110+ rezsiért vettem ki 2016-ben húztam a számat, némá.
Akkor sokkal kevesebbet kerestem, de vagy ez volt vagy haza a szülőhöz....
Ma a seggemet verem a földhöz, hogy csak ennyi. 2 szobás, 15 éves.

Meg persze sokkal többet keresek és párkapcsolat is lendített az anyagi helyzeten, de a katasztrofálisból csak "valamiféle jövőkép azért már van" helyzetben vagyok. De az, hogy hitellel és minden mással 40 milla fölé lőjek kb. az álom kategóriában van.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Nem véletlenül lakom 5 éve ugyanabban a bérelt lakásban. Amikor 110+ rezsiért vettem ki 2016-ben húztam a számat, némá.
Akkor sokkal kevesebbet kerestem, de vagy ez volt vagy haza a szülőhöz....
Ma a seggemet verem a földhöz, hogy csak ennyi. 2 szobás, 15 éves.

Meg persze sokkal többet keresek és párkapcsolat is lendített az anyagi helyzeten, de a katasztrofálisból csak "valamiféle jövőkép azért már van" helyzetben vagyok. De az, hogy hitellel és minden mással 40 milla fölé lőjek kb. az álom kategóriában van.
Igen, mostanság c
Nem véletlenül lakom 5 éve ugyanabban a bérelt lakásban. Amikor 110+ rezsiért vettem ki 2016-ben húztam a számat, némá.
Akkor sokkal kevesebbet kerestem, de vagy ez volt vagy haza a szülőhöz....
Ma a seggemet verem a földhöz, hogy csak ennyi. 2 szobás, 15 éves.

Meg persze sokkal többet keresek és párkapcsolat is lendített az anyagi helyzeten, de a katasztrofálisból csak "valamiféle jövőkép azért már van" helyzetben vagyok. De az, hogy hitellel és minden mással 40 milla fölé lőjek kb. az álom kategóriában van.
Én kb 70ért mindennel bérlek szobát, de én is összeteszem a kezem. Csak ugye nálam is bejött a párkapcsolat, és mivel a Drága még tanul ez rövid távon nem javít az anyagiakon, és közben újat kéne találni, ahol elférünk ketten. Hát ne tudd meg... Szóval vagy eladom a vesém, vagy keresek másodállást. Nagyon remek kilátások... Igaz persze 32 éves lettem én még csak :)
 
M

molnibalage

Guest
Igen, mostanság c

Én kb 70ért mindennel bérlek szobát, de én is összeteszem a kezem. Csak ugye nálam is bejött a párkapcsolat, és mivel a Drága még tanul ez rövid távon nem javít az anyagiakon, és közben újat kéne találni, ahol elférünk ketten. Hát ne tudd meg... Szóval vagy eladom a vesém, vagy keresek másodállást. Nagyon remek kilátások... Igaz persze 32 éves lettem én még csak :)
Na kettőt találhatsz miért van az, hogy a Militavia csatorna elindult és megpróbálom valamiféle keresti lehetőségként kezelni.
Mert, ha az angol bejön, akkor az kézzelfogható pénzmennyiséget jelent. Mármint az angol videózás, ha bejön. A magyar az tényleg csak hobbi. Kb. fagyipénz.
Ez van. Szép dolog a lelkesedés, de azért egy ponton túl...