Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A Pirsz lekapcsolását is elhalasztottík 1 nappal (talán ezért)Hivatalos forrásból még nincs megerősítve, de problémák merültek fel a Nauka meghajtó rendszerévél, ezért az első tervezett pálya korrekciót elhalasztották.
A pálya így is stabil, a hiba nem teljesen ismeretlen, dolgoznak a javításán..
Van valami roppant bájos abban, amikor egy Londonban élő magyar videóját egy magyar oldalon a VK-ról linkelik...
"The module has ~30 stable orbits at current altitude. "
Ezt az üzemanyagrendszert vágták szét anno meg mosták, meg hegesztették össze ismét?Jelenleg 196x390km-es ellipszispályán van. A 196km-es földközelpont elég alacsony.
Ha nem csinálnak vele valamit két napon belül, akkor a földközelponti légköri fékeződés miatt a földtávolpont egyre alacsonyabbra fog kerülni, így idővel az ISS elérhetetlen lesz.
Estére beprogramoztak egy tesztindítást, hogy mit reagálnak a hajtóművek. Ha működnek, akkor a földközelpontot kell megemelni mielőbb. Ha az üzemanyagrendszer sérült, akkor viszont nagy bajban lesznek.
Igen.Ezt az üzemanyagrendszert vágták szét anno meg mosták, meg hegesztették össze ismét?
Mint a Fobosz-Grunt.Ha jól értem ez azt jelenti, hogy 2 napon belül megoldás kell, vagy kuka az egész...
Pár hete volt pályaemelés az ISS-en. Nem hiszem hogy a de-orbit manőveren kívül lenne extra üzemanyag a Progresszben..Abba a Progresszbe ami még ott van az ISS-en nem lehet egy kis üzemanyagot tölteni, és "le" menne a Naukáért és elhozná az ISS-ig.
Csak ötletelek
Érthető a pesszimizmusod, bár szerintem az 50%-nál azért jobb esélyekkel indult.Őszintén szólva én olyan 50-50%-ot adtam volna eredetileg arra, hogy a Nauka sikeresen eléri az ISS-t, vagy sem.
Ez az a kategória, amire valahol számítani lehetett, hiszen lassan két évtizede tartó kanosszajárás volt a Nauka megépítése, befejezése, és számtalan vargabetűt ejtettek közben.
A fő probléma ezzel, hogy az Orosz űr-tudományos program nagyjából a Naukára épült hosszú-hosszú évek óta, az elvesztése hatalmas csapás lenne számukra. Ráadásul a kanyarban sincs semmi hasonló szintű megoldás, amivel adott esetben (legalább technikailag) pótolni lehetne...
Pár hete volt pályaemelés az ISS-en. Nem hiszem hogy a de-orbit manőveren kívül lenne extra üzemanyag a Progresszben..
Földről se tudnának ráküldeni másikat, mert nincs előkészítve. Az idő meg szűkös.
Elvileg a főhajtómű a Naukán egy üzemanyag körön van mint a manőverező fúvókák, ha "csak" a hajtóművél van gond és nem az üzemanyag rendszerrel talán azzal még kezdhetnek valamit. (Csak spekulálok én is)