Űrkutatás

Hivatalos forrásból még nincs megerősítve, de problémák merültek fel a Nauka meghajtó rendszerévél, ezért az első tervezett pálya korrekciót elhalasztották.
A pálya így is stabil, a hiba nem teljesen ismeretlen, dolgoznak a javításán..
A Pirsz lekapcsolását is elhalasztottík 1 nappal (talán ezért)
 
Nauka
Hbk3z7Wml8U.jpg

Van valami roppant bájos abban, amikor egy Londonban élő magyar videóját egy magyar oldalon a VK-ról linkelik...
 
Jelenleg 196x390km-es ellipszispályán van. A 196km-es földközelpont elég alacsony.

Ha nem csinálnak vele valamit két napon belül, akkor a földközelponti légköri fékeződés miatt a földtávolpont egyre alacsonyabbra fog kerülni, így idővel az ISS elérhetetlen lesz.

Estére beprogramoztak egy tesztindítást, hogy mit reagálnak a hajtóművek. Ha működnek, akkor a földközelpontot kell megemelni mielőbb. Ha az üzemanyagrendszer sérült, akkor viszont nagy bajban lesznek.
 
Jelenleg 196x390km-es ellipszispályán van. A 196km-es földközelpont elég alacsony.

Ha nem csinálnak vele valamit két napon belül, akkor a földközelponti légköri fékeződés miatt a földtávolpont egyre alacsonyabbra fog kerülni, így idővel az ISS elérhetetlen lesz.

Estére beprogramoztak egy tesztindítást, hogy mit reagálnak a hajtóművek. Ha működnek, akkor a földközelpontot kell megemelni mielőbb. Ha az üzemanyagrendszer sérült, akkor viszont nagy bajban lesznek.
Ezt az üzemanyagrendszert vágták szét anno meg mosták, meg hegesztették össze ismét?
 
Abba a Progresszbe ami még ott van az ISS-en nem lehet egy kis üzemanyagot tölteni, és "le" menne a Naukáért és elhozná az ISS-ig.
Csak ötletelek
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby
Abba a Progresszbe ami még ott van az ISS-en nem lehet egy kis üzemanyagot tölteni, és "le" menne a Naukáért és elhozná az ISS-ig.
Csak ötletelek
Pár hete volt pályaemelés az ISS-en. Nem hiszem hogy a de-orbit manőveren kívül lenne extra üzemanyag a Progresszben..
Földről se tudnának ráküldeni másikat, mert nincs előkészítve. Az idő meg szűkös.
Elvileg a főhajtómű a Naukán egy üzemanyag körön van mint a manőverező fúvókák, ha "csak" a hajtóművél van gond és nem az üzemanyag rendszerrel talán azzal még kezdhetnek valamit. (Csak spekulálok én is)
 
Őszintén szólva én olyan 50-50%-ot adtam volna eredetileg arra, hogy a Nauka sikeresen eléri az ISS-t, vagy sem. :(

Ez az a kategória, amire valahol számítani lehetett, hiszen lassan két évtizede tartó kanosszajárás volt a Nauka megépítése, befejezése, és számtalan vargabetűt ejtettek közben.
A fő probléma ezzel, hogy az Orosz űr-tudományos program nagyjából a Naukára épült hosszú-hosszú évek óta, az elvesztése hatalmas csapás lenne számukra. Ráadásul a kanyarban sincs semmi hasonló szintű megoldás, amivel adott esetben (legalább technikailag) pótolni lehetne...
 
Őszintén szólva én olyan 50-50%-ot adtam volna eredetileg arra, hogy a Nauka sikeresen eléri az ISS-t, vagy sem. :(

Ez az a kategória, amire valahol számítani lehetett, hiszen lassan két évtizede tartó kanosszajárás volt a Nauka megépítése, befejezése, és számtalan vargabetűt ejtettek közben.
A fő probléma ezzel, hogy az Orosz űr-tudományos program nagyjából a Naukára épült hosszú-hosszú évek óta, az elvesztése hatalmas csapás lenne számukra. Ráadásul a kanyarban sincs semmi hasonló szintű megoldás, amivel adott esetben (legalább technikailag) pótolni lehetne...
Érthető a pesszimizmusod, bár szerintem az 50%-nál azért jobb esélyekkel indult.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Pár hete volt pályaemelés az ISS-en. Nem hiszem hogy a de-orbit manőveren kívül lenne extra üzemanyag a Progresszben..
Földről se tudnának ráküldeni másikat, mert nincs előkészítve. Az idő meg szűkös.
Elvileg a főhajtómű a Naukán egy üzemanyag körön van mint a manőverező fúvókák, ha "csak" a hajtóművél van gond és nem az üzemanyag rendszerrel talán azzal még kezdhetnek valamit. (Csak spekulálok én is)

Az tiszta, hogy nincs +üzag. a Progresszben, de az Zarjaban lennie kell.
Biztos lehet visszafele is tölteni....talán.
Nagy durranás lehetne ha így meg tudnák oldani! :-)
Remélem a manőver hajtóművek beindulnak!
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby
Pár hete volt pályaemelés az ISS-en. Nem hiszem hogy a de-orbit manőveren kívül lenne extra üzemanyag a Progresszben..
Földről se tudnának ráküldeni másikat, mert nincs előkészítve. Az idő meg szűkös.
Elvileg a főhajtómű a Naukán egy üzemanyag körön van mint a manőverező fúvókák, ha "csak" a hajtóművél van gond és nem az üzemanyag rendszerrel talán azzal még kezdhetnek valamit. (Csak spekulálok én is)
Nem magával a főhajtóművel van gond.
Az üzemanyagtartályok (legalábbis egy részük) kaphattak túlnyomást. A kérdés hogy a harmonikaszerű zsákok, amiket a nyomógázzal felfújnak bennük az üzemanyag kiszorításához, a túlnyomástól átszakadtak, vagy sem. Nem tudni hogy a 30-35 bar-os nagynyomású, vagy az 5-8 bar-os kisnyomású tartályok kaptak pofont, vagy csak sikerült összenyitniuk a két rendszert...

A lehetséges szcenáriókkal oldalakat lehetne teleírni, de legkésőbb a holnapi pályadatokból megtudjuk, mit alkottak a manőverfúvókákkál.
 
Az tiszta, hogy nincs +üzag. a Progresszben, de az Zarjaban lennie kell.
Biztos lehet visszafele is tölteni....talán.
Nagy durranás lehetne ha így meg tudnák oldani! :)
Remélem a manőver hajtóművek beindulnak!
A Zarja hajtóművei két évtizede az üzemanyagtartályai legalább egy évtizede teljesen üzemen kívül vannak. Nincs bennük plusz üzemanyag.
 
Továbbra sincsenek biztató hirek. Űgy tűnik, hogy a Nauka fő hajtóművével vannak a problémák..

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Lassan Oroszország kérheti felvételét az ESAba, mert a saját űrprogramnak lassan vége
 
  • Tetszik
Reactions: endre and gacsat
A spacejunk.hu lapon folyamatosan jönnek a hírek.
Valamelyik twitter csatornán már más is javasolta, hogy egy Sojuz/Progres menjen le a Naukáért! :-)
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby