Modjuk egy Pegazus rakétát mennyivel drágítana meg egy olyan gyorsító fokozat, mely 10.000 métre magasra emeli és 1000 km/h-ra gyorsítja?Ez az egész repülőgép-szerű vs. rakéta-szerű megoldás kulcsa.
Az előbbi sok indítás terén hosszú távon olcsóbb megoldás, de cserébe a kifejlesztés több erőforrást igényel (olvasd: drágább).
A második kifejlesztése jelenleg olcsóbb, vagyis kisebb tőkével neki lehet ugorni. Hosszú távon tehát hiába drágább, ez jelenleg a működő megoldás.
Az STS űrrepülőgép, az 50/50 (Szpiral), az X-30, a SpaceShipOne/Two/Three, a Virgin Orbit és számtalan más példa van arra, hogy ezt alátámassza.
Innen kezdve nehéz a befektetőket vagy akár az állami cégeket meggyőzni arról, hogy akkor a rizikósabb megoldás felé menjenek el.
Vagy egy "durung nagy" repülőnek, mely 30.000 métert és 3M-ret tud (mondjuk) egy rakátával a tetején, mennyivel lenne alacsonyabb az üzemeltetési kültsége mint egy újrafelhasználható első fokozatnak?