Igazandibol teljesen figyelmen kívül hagyhatunk minden Földi bizonyítékot pro vagy kontra, mert létezik egy mindent vivő ÁSZ a képletben ami pedig a Hold maga!
Remélem abban nincs vita, hogy a Hold nak nincs légköre, így minden felszini aktivitás, lábnyom szinte örökre fennmarad.
Na most a Holdraszállás óta a NASAtol függetlenül a Szovjetek, Japánok, Kínaiak, Indiaiak, is fényképezték a Holdat, és képzeld nemhogy nem cáfolják a Holdra szállást, hanem megerősíti azt.
Minden Hold misszió nyoma mai napig ott van a Holdon;
Mára részletesebb felvételein vannak a Hold felszínéről mint a tenger fenekről!
És képzeld, ezeken a feleveleken látszik az összes Hold misszió, legyen szovjet amerikai kinai mind! De olyan részletességgel, hogy az űrhajósok lábnyoma is látszik! És az akkor készült felvételekén látszódó képződmények beazonosíthatóak.
Apollo 17;
Meg mielőtt azt gondolnád, ez csak valamilyen kamu lenne, az ezeket a felveteleket készítő LRO műhold mai napig aktív így a legújabb becsapódásokrol, kínai járműről is készít felveteleket. Ezek a felvételek pedig egybe esnek a szondákéval.
Érdemes ítt nézelődni;
Bizony, vittek magukkal csizmát! Tényleg hihetetlennek tűnhet a dolog, hogy Heavy-duty bakancsot amit direkt csak a felszínen használták otthagyták, és ahelyett hogy visszahozozták volna inkább kőzetmintát hoztak a súlya helyett.. És nem zokniban jöttek vissza hanem abban a "cipőben" ami a ruhához tartozott és amire egyébként a csizmát húzták amikor a Holdon setáltak.
Kétkedni, szkeptikusnak lenni egy dolog. Amikor a bizonyítékokat figyelmen kívűl hagyod, feloldandó a Kognitív disszonanciát, az már szociálpszichológia kategória, és mint ilyen mentális állapotod egyensúly vesztésének indikátora.
Egyszer addig kotortam, mire a neten megtaláltam mind a 10-11ezer Holdon készített fényképet. Ennek a negyede se volt értékelhető. Jól felépítették a sztorit, ha csináltak 8000 elrontott felvételt is.
Mondjuk én is aktív holdtagadó voltam. Mikor a Duna TVnken néztük a Holdra szállást, és megjegyeztem, hogy ez nem lehet a Hold. Nézzék meg, a Hold sárga, ez meg itt szürke.
Már az megérne egy külön elmélkedést, hogy hogyan készülhetett el egyáltalán ennyi felvétel azokkal az eszközökkel, amelyekkel fönt voltak?
Ennyi idő alatt!! Mert ez is egy jó kérdés ám? Nagyon jó mégpedig, sok kutató kereste erre a megoldást.
Ha valami az alkalmazott harderek pont elég jól vannak dokumentálva, legyen szó fényképezőgépről, Hold roverről stb.
Pont az Apollo programba öntött milliárdok adtak nagy rúgást sok technikai fejlesztésnek, legyen szó számítógépről, kommunikációs adattovabbitasról, stb.
Ajánlom az alábbi YT csatornát ahol többek között Apollo hardver elektronika helyreállítással foglalkoznak Igen reszletesen;
Ez a fedélzeti számítógép;
Ez pedig a mikrohullámú kommunikáció, élő videó sugárzás stb;
De ezen túlmenően tonnányi anyag van minden utolsó csavarig visszamenőleg. ..
A komlex problémákon való felül kerekedeshez két direktivát ajánlanák figyelmedbe. Az első a bizonyára ismert Ockham borotvája filozófiai elv, amely szerint két, az adott jelenséget egyformán jól leíró magyarázat közül azt érdemes választani, amelyik az egyszerűbb.
A második a Sagan Standard ami; “extraordinary claims require extraordinary evidence”
Vagyis, egy rendkívüli állítás, rendkívüli bizonyítékot igényel.
Ez azt jelenti, hogy minél valószínűtlenebb egy bizonyos állítás a témával kapcsolatos meglévő bizonyítékok alapján, annál fajsújosabb bizonyítás, bizonyíték ami elvárható!
Például, ha azt állítom, hogy egy szárnyas egyszarvút láttam munkába menet, akkor erősebb bizonyítékot kellene felmutatnom az állítás igazolására, mintha azt állítanám, hogy lovat láttam. Ennek az az oka, hogy jelentős bizonyítékok támasztják alá, hogy léteznek lovak, de nincs értelmes bizonyíték az unikornisok létezésére, ami az utóbbi állítást rendkívülivé teszi.
Ez a legjobb kérdések egyike, igen!
..
Nézd, azért az látható, hogy vannak dolgok, amelyekben mindig megvan a totális összezárás, oldaltól függetlenül. A háború kitöréséig a koronavírus-narratíva is nagyjából egységesen futott! Aztán február 24-én délután már a nullára lett letekerve az egész kampány, tízezrével jöhettek a menekültek PCR-teszt nélkül. Senkinek még csak kérdése sem volt!
(Én csak olyan horderejű valamit tudok itt elképzelni, ami gyökeresen megváltoztatná a jelenlegi világszemléletet és a jelenlegi berendezkedést. Emberiség valódi eredete, vagy valami ilyen kaliberű dolog esetleg?)
Én ebben pont a dolog cáfolatát látom, azzal, hogy ideig óráig lehet csak valamit elleplezni, előbb utóbb kitudodik a dolog még egy totalitárius rendszerben is, nemhogy egy egyébként ellenséges nemzeteken átívelő összeesküvés működjön évtizedes viszonylatban.
Ezek is közismert dolgok, igen. De ezek hol cáfolják érdemben mindazokat a kérdéseket, amelyeket a hivatalos fotók, filmek felvetnek, s amelyeket a két dokumentumfilm is tárgyal. Mert ezek szinténfelvételek csak! Érted, hogy mire gondolok ugye!? Amit az utolsó mondatodban írsz, az pontosan illik rád is! "Amikor a bizonyítékokat figyelmen kívűl hagyod, feloldandó a Kognitív disszonanciát, az már szociálpszichológia kategória, és mint ilyen mentális állapotod egyensúly vesztésének indikátora."
..
Inkább beszéljünk a szegecselésről. Te komolyan beleültél volna egy ilyenbe? Komolyan ezzel voltak ott, vagy milyen felvétel ez?
..
Nem akarok én semmiről sem győzködni senkit. Téged se. De számomra valami nagyon-nagyon nem stimmel ezzel az egész Apollo holdraszállással. És minél több évtized telik el annál kevésbé! Meglehet a jogom, hogy látva a rengeteg csalást, manipulálást és hazudozást szkeptikus legyek? Meglehet! Ennyi.
Mi a problémád a szegecseléssel, vagy a felhasznált anyagokkal:
Akkor kezdjük el szájbarágósan!
Szerinted milyen anyagok vannak a képeken, és milyen anyagokra lett volna szükség a holdkompon.
Segítek egy kicsit. A Holdon NINCSEN légkör (nincs időjárás, és nincs légellenállas), minimális a gravitáció. Cserében viszont a direkt napsugárzás hatásait csökkenteni kell.
A Holdra kizárólag azért nehéz eljutni, mert problémás az elegendő hajtóanyag felvitele.
Nem csak odáig kell eljutni, de fel is kell tudni onnan szállni, ha nem akarjuk otthagyni az űrhajósokat.
És pont emiatt MINDEN felesleges eszköz ott kell maradjon a felszínen.
Mitöbb a holdkomp nagyobb része is a felszínen marad, ugyanis felesleges a felszálláshoz a landoláshoz szükséges üzemanyag tartályai, a talajfogáshoz szükséges lábak, és egyéb segédberendezések. A visszatérő modul tömege kg-ra ki volt számolva. És minden "felesleges" helyet holdkőzet hazahozására használtak.
Tehát a visszatérő modulnak (a holdkomp teteje) gyakorlatilag arra kellett csak képesnek lennie, amennyire pl. egy olyan űrállomásnak, amelyik a felső légkörben kering.
Elmondom, hogy jelenleg tesztelnek olyan modulokat a ISS-en, amelyik felfújható műanyagból van.
Igen, egy lufi!
Az Artemis I árnyékában kisebb figyelm irányul erre, de ettől még legalább annyira érdekes japán Hold missziójának tervezett nov. 30. indulása.
Márcsak azért is mert ez lesz az első Japán küldetés ami "soft" landolást hajt végre a Holdon.
És ráadásul ez lenne az első magán finanszírozású Hold misszió is.
Az iSpace Hakuto-R nevü szondája egy Falcon9-el indul majd.
+1 érdekesseg;
Nyugdíjazta egy rendkívül hosszú élettartamú DSCS-3 B7 (USA 113) műholdját az USA . A még 1995 júliusában felbocsátott katonai kommunikációs műhold több mint 27 évnyi működés után végül GEO temetői pályára került. Eredetileg 10éves működése tervezték.
A DSCS-3 (Defense Satellite Communications System 3) geostacionárius kommunikációs műhold, amelyet katonai státuszából kifolyólag extra sugárzás védett nukleárisan ellenálló képességű zárt láncú kommunikációt biztosító hardver.
A széria műholdjait eleinte meg Titan raketávalajd Atlasal állították pályara, de egyik példányát az Űrsikló is telepítette;
A váltást követően 6hónap után vissza tértek a Shenzhou 14 űrhajósai;
minden simán ment egészen a Földet èrésig, amikor is az ernyők nem oldottak le és emiatt a kapszula az oldalára borult. Az űrhajósoknak nem esett baja; https://youtu.be/nKbT1FAIXQA
Na a tegnapi rekord dokkolást követően ma kisebb katasztrófa helyzetet hozott össze Kína!
11-én sikeresen napszinkron pályára állították a Hosszú Menetelés CZ 6A rakétávak egy hivatalosan a legköri és tengeri környezetet megfigyelő SAR radar műholdjukat.
Majd kb egy napra rá, a rakéta harmadik (vég)fokozata 500-700 km pályán darabjaira hullott.
A probléma ezzel az, hogy a napszinkron egy igen "forgalmas" pálya. Különlegességet az adja, hogy a pálya síkja és a Nap iránya által bezárt szög állandó. Ezért a napszinkron műholdak adott felszíni részlet felett helyi időben mérve mindig azonos időpontban haladnak át, tehát együtt járnak a Nappal. Így állandó megvilágítási feltételek és árnyékhatás mellett vizsgálhatók a felszín formái és jelenségei, ami főként a Föld-megfigyelő, illetve erőforrás-kutató műholdak esetében különösen fontos, de épp ezért kém műholdakat is jellemzően erre telepítik.
Az első jelentések szerint már 50 felett jár a követett törmelékek száma.
Mivel az eset már jóval a szétvállas után történt, és ütközés se jelentettek, valószínűleg a harmadik fokozat felrobbanhatott ami a maradék üzemanyag felforrása miatti nyomásnövekedes következménye lehet. Az újraindítható harmadik fokozat állítólag kerozin és a hidrogén-peroxid kombinációját használja. Ez volt a CZ-6A második repülése.
Ezen az orbitális magasságon (500-700km) évtizedekbe is bele telhet mire a törmelék elég a légkörben. Addig meg potenciálisan veszélyes jelenthet rengeteg nagyertékű műholdra.
Ami pedig a November közepén pályán felrobbant fokozatot illeti, így néz ki a követett törmelékek szórasképe;
+1 érdekesseg;
Még a szovjetek űrhajós hagyományokhoz kapcsolódik amit a többi nemzet is átvett, egy a súlytalanság indikátorkent a legénységgel utazó játék figura felvitele. A nyugatiak általában plüss fugurák és sok a kereskedelmi forgalomban is kapható, és általában vissza is tér az adott legényseggel. Egy nemrég publikált orosz képen viszont fellelhető az eddigi (összes?) ilyen orosz küldetèshét kapcsolódó jaték, köztük több kézzel vart figura, kisautó, de egy szett StarWars bábú is felfedezhető.
A folyékony üzemanyagú hidrogén és oxigén üzemanyagot használó rakéták -180 Celsius fok és alatti hőmérsékletem tárolják ezeket az üzemanyagokat, vagyis könnyen lehetnek a leváló darabok jég darabok, és mintha hasonló videóknál a leválló habosított (hő-)szigetelő burkolatról is olvastam volna a tartályok külső felületén.
A folyékony üzemanyagú hidrogén és oxigén üzemanyagot használó rakéták -180 Celsius fok és alatti hőmérsékletem tárolják ezeket az üzemanyagokat, vagyis könnyen lehetnek a leváló darabok jég darabok, és mintha hasonló videóknál a leválló habosított (hő-)szigetelő burkolatról is olvastam volna a tartályok külső felületén.
Bővebbeb;
A kínai hordozók jellemzőén Hipergolikus üzemanyag+oxidálószer kombót használnak, de az is akkor működik jól ha a megfelelő hőmérsékleten tartják, ha túl hideg kikristályosodik, ha túl meleg elkezd lebomlani.
Ezért a panelek, amik úgy vannak kitalálva, hogy az indítást követően minél előbb le is potyogjanak;
A folyékony üzemanyagú hidrogén és oxigén üzemanyagot használó rakéták -180 Celsius fok és alatti hőmérsékletem tárolják ezeket az üzemanyagokat, vagyis könnyen lehetnek a leváló darabok jég darabok, és mintha hasonló videóknál a leválló habosított (hő-)szigetelő burkolatról is olvastam volna a tartályok külső felületén.
Kis korrekció a korábbi válaszomat illetően, mert bár valóban a legtöbb kínai hordozórakéta hiperbolikus tüzelőanyagot használ, és annak is kell a hőszigetelés a vázolt okok miatt, a videón szereplő Smart Dragon3 épp egy 4 fokozatú szilárd hajtóanyagú rakéta.
Az nyilván egy stabilabb tüzelőanyag, de az égés reakcióját ott is befolyásolja a keverék hőmérséklete. A melegebb gyorsabb égest eredményez. Ezért kontroll alatt tartják az amerikai Minuteman rakétákat is sárga paplannal takarva, és az idításkor huzalok rántják le róla.
Viszont jobban megnézve a videót itt nem ez a helyzet, ugyanis a panelek a rakéta csúcsáról a Fairing-ről potyognak. Ami arra utal, hogy magát a műholdat védik a hang és hő hatásoktól.
Így néz ki a szigetelés nélküli burkolat;
Itt pedig látható a bebugyolált "csúcs"
A videó elején jól latható;
Továbbá a már úton lévő Hakuto-R Hold leszálló egységhez tartozó Rover a korábbi képen megjelenitettel szemben inkább így néz ki;
A UAE építette rover mechanikai tesztjeit az Airbusnál végezték el.