Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Vagy egy Dragont.Elgondolkodtam ezen a szivárgáson....
Remélem nem jönnek megint valami szabotázs elmélettel.
Nem hiányzik, hogy elmérgesedjen a viszony emiatt.
Inkább szívesebben látnám, hogy összerántja a társaságot a probléma!
Ha a sérülés javítható, azt egy gyors Progressz inditással megoldjhatják, szerintem. De addig nem lesz elegendő menekülő férőhely a legénységnek.
Ha javithatatlannak bizonyul, akkor egy üres Szojúzt fog kelleni felküldeni.
Akarhogy is van/lesz, bizom benne, hogy összefogással, együttműködéssel megoldják a helyzetet az "űrmeghódíccsa" /by gacsat/ szellemében!
Utasként teljesen. 4 személyes, a Szojuz meg 3, szóval mehet vele egy pilóta. Egyébként ketten vagy hárman repültek ezzel a beteg madárkával?A logikus az lenne, hogy az indul, amelyiket hamarabb felkészítik!
Az persze kérdés, hogy a oroszok mennyire vannak felkészítve egy Dragonos utazásra.
Két orosz és egy aUtasként teljesen. 4 személyes, a Szojuz meg 3, szóval mehet vele egy pilóta. Egyébként ketten vagy hárman repültek ezzel a beteg madárkával?
Csak azért mert ezek még a kanyarban sincsennek, az idézett három pedig már a kilövő álláson várakozik, az utoló tesztekre.Ki tetszett hagyni a Bezos bandáját (Blue Origin) az Új Glenn-el meg az ULA-t a Vulcannal, Valószínűleg a Vulcan repül először, megkapják az elkészült BE 4 hajtóműveket.
BE-4 | Blue Origin
www.blueorigin.com
Az ilyen cserebere aligha lehetseges! Márcsak az egyéni űrruhák okán sem.A logikus az lenne, hogy az indul, amelyiket hamarabb felkészítik!
Az persze kérdés, hogy a oroszok mennyire vannak felkészítve egy Dragonos utazásra.
Az űrruhák nem testre szabottak, csak a kesztyűk. De ha nem kell csinálni semmit, gondolom a kesztyű pontatlansága nem oszt nem szoroz. Szóval 1 Crew Dragon 1 pilóta + 3 űrruha elvileg megoldást jelenthet.Csak azért mert ezek még a kanyarban sincsennek, az idézett három pedig már a kilövő álláson várakozik, az utoló tesztekre.
Az ilyen cserebere aligha lehetseges! Márcsak az egyéni űrruhák okán sem.
Szerintem a legvalószínűbb, hogy küldenek egy új Szojúzt, vagy ha biztonságosnak ítélik magát a kapszulát, és van olyan vészhelyzeti visszatérés protokoll, ami mondjuk Föld árnyékban tartva teljesíthető, akkor úgy jönnek vissza..
Én úgy tudom, hogy a Dragon űrruhák testre szabottak.Az űrruhák nem testre szabottak, csak a kesztyűk. De ha nem kell csinálni semmit, gondolom a kesztyű pontatlansága nem oszt nem szoroz. Szóval 1 Crew Dragon 1 pilóta + 3 űrruha elvileg megoldást jelenthet.
Én is ezt írtam, elvileg jöhet 1 Crew Dragon is a 3 fennlévőkért... sőt elvileg még 3 ember súlyát felviheti mint rakományt is. Persze mindez csak az agymenésem, lehet a valóság más.Én úgy tudom, hogy a Dragon űrruhák testre szabottak.
De ezzel a forgatókönyvel sem vagyunk előrébb, mert akkor másik három űrhajosnak kell másik jármű!
Nem fognak csereberélni. Szerintem előbb küldenek másik hajót!
Ok, de miért menne Dragon??? Van az oroszoknak Szojúz már előrehaladott állapotban! Nagy vészhelyzet nincs.Én is ezt írtam, elvileg jöhet 1 Crew Dragon is a 3 fennlévőkért... sőt elvileg még 3 ember súlyát felviheti mint rakományt is. Persze mindez csak az agymenésem, lehet a valóság más.
Az ULA 2023 elejét célozta meg az első Vulcan rakétaindításhoz a Cape Canaveralról egy holdleszállóvalCsak azért mert ezek még a kanyarban sincsennek, az idézett három pedig már a kilövő álláson várakozik, az utoló tesztekre.
Az ilyen cserebere aligha lehetseges! Márcsak az egyéni űrruhák okán sem.
Szerintem a legvalószínűbb, hogy küldenek egy új Szojúzt, vagy ha biztonságosnak ítélik magát a kapszulát, és van olyan vészhelyzeti visszatérés protokoll, ami mondjuk Föld árnyékban tartva teljesíthető, akkor úgy jönnek vissza..
Tényleg: Miért nem fordul el az ISS hajlásszöge, miközben a Föld körbe megy Nap körül?Úgy néz ki már tegnap megszűnt a Szojuz hűtőfolyadek szivárgása, alighanem kiürült a rendszer, ennek ellenére az oroszok mérése szerint 30°-on stabilizálódott a kapszula hőmérséklete, így nincs közvetlen veszély.
Arról nincs még info mi okozhatta a szivárgást, talán a mikro-meteor becsapódás lehet a legvalószínűbb, mert a hajó szeptember óta van az ISS-en. Az is szerencse, hogy épp tervezett űrsétakor még láthatóan szivárgott, így vizuálisan érzékelhető volt.
A másik felvetès, hogy a rendszer meghibásodott, azon alapul, hogy épp most télen van az ISS "High Beta Angle" miatt állandó napsütésben. Az ISS pályájának dőlése 51,6º a Föld egyenlítőjéhez képest. Ehhez hozzá jön a Föld tengely-dőlésszöge amely nyomán az ISS eléri ±75,1º a nap egyenlítői tengelyéhez viszonyítva.
Mivel azonban ez egy ismert es évente ismétlődő jelenség, nem rendkívüki, az ilyenkor jelentkező nagyobb hőterhelést a Szojuz hűtő rendszere lazán tudja kezelni.
Úton a Surface Water and Ocean Topography vagy a SWOT ami egy francia építésű műhold, innovatív, USA-ban gyártott radarműszerrel felszerelve egy SpaceX Falcon 9 rakéta fedélzetén.
Nasa elvesztette a kapcsolatot a 3 éves ICON szondával. ( @gacsat nem csak orosz műholdak romlanak el idő elött)
ICON Mission Out of Contact – ICON Mission
blogs.nasa.gov
Sok sok hajtóanyag kéne hozzá? Ehhez giroszkóp nem elég.Tényleg: Miért nem fordul el az ISS hajlásszöge, miközben a Föld körbe megy Nap körül?
Viszi magával!Tényleg: Miért nem fordul el az ISS hajlásszöge, miközben a Föld körbe megy Nap körül?
Tényleg: Miért nem fordul el az ISS hajlásszöge, miközben a Föld körbe megy Nap körül?
Valójában nem fordul el a Föld dőlesszöge, az relatív állandó! Pont ez adja az évszakok váltakozását! A 23.4° állandó, de ahogy télen máshol tartózkodik a Föld és nyáron pályája ellentétes pontján a dőlése nyomán hol az északi hol a déli féltekere jut több napsütés.Viszi magával!
Lényegében Igen, de nincs is semmi praktikus indok rá.Sok sok hajtóanyag kéne hozzá? Ehhez giroszkóp nem elég.
Ilyen elektronikát 40 éve nem láttunk. A Szu-25ösben van ilyen.Remélem lesz belőle valami.RR mikro-eaktor.
A fölső rajz rossz. A földtengely 23 fokos elhajlása a függőlegeshez képest értendő.Úgy néz ki már tegnap megszűnt a Szojuz hűtőfolyadek szivárgása, alighanem kiürült a rendszer, ennek ellenére az oroszok mérése szerint 30°-on stabilizálódott a kapszula hőmérséklete, így nincs közvetlen veszély.
Arról nincs még info mi okozhatta a szivárgást, talán a mikro-meteor becsapódás lehet a legvalószínűbb, mert a hajó szeptember óta van az ISS-en. Az is szerencse, hogy épp tervezett űrsétakor még láthatóan szivárgott, így vizuálisan érzékelhető volt.
A másik felvetès, hogy a rendszer meghibásodott, azon alapul, hogy épp most télen van az ISS "High Beta Angle" miatt állandó napsütésben. Az ISS pályájának dőlése 51,6º a Föld egyenlítőjéhez képest. Ehhez hozzá jön a Föld tengely-dőlésszöge amely nyomán az ISS eléri ±75,1º a nap egyenlítői tengelyéhez viszonyítva.
Mivel azonban ez egy ismert es évente ismétlődő jelenség, nem rendkívüki, az ilyenkor jelentkező nagyobb hőterhelést a Szojuz hűtő rendszere lazán tudja kezelni.
Úton a Surface Water and Ocean Topography vagy a SWOT ami egy francia építésű műhold, innovatív, USA-ban gyártott radarműszerrel felszerelve egy SpaceX Falcon 9 rakéta fedélzetén.
Nasa elvesztette a kapcsolatot a 3 éves ICON szondával. ( @gacsat nem csak orosz műholdak romlanak el idő elött)
ICON Mission Out of Contact – ICON Mission
blogs.nasa.gov
Ezt gondold újra! A rajz nem rossz!A fölső rajz rossz. A földtengely 23 fokos elhajlása a függőlegeshez képest értendő.