Ugyan ezeket a köröket lefutottátok az összes eddigi kudarcba fulladt Starship indításnál is.
Milyen óriási tragédia is történt? Elveszett egy Starship?
Na bumm (hogy stílszerű legyek!
)! Menet közben volt egy csomó, amelyik még a launchpadra sem jutott el. Megépítették, és szét is kapták. Elment rá egy csomó lóvé, meg idő. De ez bele volt kalkulálva.
Ha alaposan megnézitek ezt a mostani indítás, látszik, hogy piszok sokat tanulhattak ebből az egészből. Kezdve az állvány problémáival (korábban is sejthető volt, hogy baj lehet, mert már a Starship tesztjeinél is okozott hajtóműhibá, és robbanást is a lebontott indító).
Érdekes volt nézni, hogy a hajtóművek milyen státuszban voltak. Ha megnézitek még egyszer, akkor látható, hogy a volt olyan, amelyik a legelejétől nem ment. Volt amelyik menet közben állt le. És volt olyan is, amelyik menet közben visszaindult.
Ez tulajdonképpen egy Booster teszt volt. De hogyan teszteled a Boostert, ha nincs a tetején a Starship? Miért jelentene tragédiát egy különben is hard landingra (oceaning jobban mondva) tervezett Starship elvesztése? Így legalább olyan statikai, erőhatás adatokat kaptak, amit egy aerokupolával rendelkező Booster esetén soha.
Nekem az is tetszett, hogy lehet, hogy egy NASA teszten az első adandó alkalommal robbantottak volna, de látszott, hogy egyrész megpróbálták a kimozogni az asszimetrikus tolóerőt. Másrészt érezhető volt, hogy azért próbálták menteni a helyzetet, mert a szeparációra gyúrtak nagyon. Gondolom, hogy ez csak egy bizonyos szögben lehetséges, és végig abban bíztak, hogy meg tudják csinálni. Amikor elkezdett visszazuhanni a konstrukció, még akkor is kitartottak, mert valószínűleg a Starshipben akkor is lett volna elegendő erő, üzemanyag, hogy pályára álljon. Abban az esetben lehetett volna teljes sikerről beszélni, ha sikerül a szétbálás, és a visszatérés során nem robban fel a Starship és függölegesen csobbant volna a Csendesbe.
És ne felejtsük el, megvolt a MAXQ is. Azaz bizonyított, hogy működő konstrukcióról beszélhetünk.
És teljesen megértem, hogy nem építettek, csak egy "eldobható" - teszt - indító létesítményt Muskék. Ha a MAXQ-n, vagy még előtte széttörik az egész miskulancia, akkor lehetett volna menni vissza a Balettbe ugrálni. Onnantól az egész koncepció megkérdőjeleződhetett volna. De hogy a Légügytől nem kapnak egyhamar másik engedélyt az fix.