Hopsz, a CRS-28 2. fokozata sima és nem vákum optimalizált Merlinnel repült, jól láttam?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Jé, tényleg!Hopsz, a CRS-28 2. fokozata sima és nem vákum optimalizált Merlinnel repült, jól láttam?
A várhatóan május 12-én induló legújabb SpaceX Rideshare-8 küldetés Payload logját böngészve fedeztem fel a BME MRC-100 műholdját ami a SMOG sorozat eddigi legnagyobb példánya a maga 5×5×15cm méretével.
A működést biztosító alegységek valamint az elekroszmog vizsgálatát végző berendezésen kívül egy helyzetstabilizáló rendszer is helyet kapott rajta. Fedélzetén meghívott "utasként" három egyetemen (Szegedi Tudományegyetem, Széchenyi István Egyetem Győr, Debreceni Egyetem) készült önálló kísérletek mellett a H-Ion és a 27G Kft. mérőeszközei is a világűrbe kerülnek.
Az MRC-100 főbb paraméterei:
Mérete: 5 X 5 X 15 cm
Súlya: 575 gramm
Tervezett pálya: kb 500 km magas napszinkron pálya
Küldetése: 30 MHz - 3 GHz között a Földközeli rádióspektrum sűrűség vizsgálata
A várható start időpontja: legkorábban 2023. május
A kommunikációs UHF rádiócsatorna: a 437 MHz-es sávban
Várható aktív élettartama: min. 1 év
Bővebben;
A műholdat a Glasgowi AlbaOrbital hordozó állítja majd pályára. A hordozó és benne a Magyar hold balra legfelül látható ha jól tévedek, vagy balra közeptájt, kicsit hátrébb. A korábbi vetőcsöves cluster így nézett ki;
A szín ne tévesszen meg, illetve a log szerint 6-8 pocket cubesat-ot visz ezúttal. A miénk mellett van Román és török is a csövekben.
Egyébként igazi csemege is akad még a Rideshare fedélzeten, mint pl a SpeiSat “Guardian of Hope” (3U, Vatican cubesat) ez az egyház első hivatalos küldetése!
Készülget az új metános rakétahajtómű az újrafelhasználható Amur rakétához
RD0177-nek hívják 100 tonna tolóerővel rendelkezik, ez év végére megépítik az első teszt példányt. 2025 végére már nagy tömegben gyártják.
2025-végére igerik a prototípus fázis befejezését! (Ha minden a tervek szerint halad)Készülget az új metános rakétahajtómű az újrafelhasználható Amur rakétához
RD0177-nek hívják 100 tonna tolóerővel rendelkezik, ez év végére megépítik az első teszt példányt. 2025 végére már nagy tömegben gyártják.
Érdekes, hogy a videó elején még fontos volt leragasztani a precíziós mérő robot logóját, később a gyárban már nem, mert büszkén mutatják az olasz DMC CNC gépeken készült alkatrészeket..2025 az új 2020...
Az barátok közt is 14 év fejlesztési idő! (2011-ben indult a program)Szerintem a Raptor sem fog 2025 előtt kilépni a prototípus állapotból. De arra nem fogadnék, hogy megbízható és újra felhasználható lesz addigra.
Az SLS programban a hajtóművek adottak voltak, ha jól tudom a SSME-ket használták eddig.Az barátok közt is 14 év fejlesztési idő! (2011-ben indult a program)
Hajtóműre! Ennek tükrében azért már máshogy néz ki az SLS program fejlesztési ideje. És persze tök hihető, hogy az oroszoknak meg elég lesz pár év...
Az RS25 is átesett némi újratervezésen, az olcsósitás jegyében.Az SLS programban a hajtóművek adottak voltak, ha jól tudom a SSME-ket használták eddig.
De ha minden igaz, a BE-4 már készen van, lassan már kész rakétát is indítanak vele. Nem alacsony hűségű prototípust.
Valószínűleg egyszerűbb a nulláról megtervezni a hajtóművet, mint egy meglévőt átvariálni.Mellékesen mennyire bonyolult egy kerozin/oxygén hajtűművet áttervezni metán/oxygénre? Elvileg ugye a Raptor kb. 0ról indult.
Hát mondjuk oxidizer-rith staged combustion mint az RD-170 családnál. De totál laikus vagyok, elnézést, ha nagy marhaságot mondok.Az RS25 is átesett némi újratervezésen, az olcsósitás jegyében.
Ami a BE4-et illeti épp nemrég indították be először a Vulcant;
Valószínűleg egyszerűbb a nulláról megtervezni a hajtóművet, mint egy meglévőt átvariálni.
Nem elég csak a keveréken állítani!
Sokminden függ az alkalmazott ciklustól, hűtési megoldástól, stb.
Nem gond, nem hiszem, hogy akad itt rakéta hajtómű mérnök!Hát mondjuk oxidizer-rith staged combustion mint az RD-170 családnál. De totál laikus vagyok, elnézést, ha nagy marhaságot mondok.
A metán nem kormol annyira, nem kell pucoválni minden használat előtt a hajtóművet és olcsó, főleg az oroszoknál.2025-végére igerik a prototípus fázis befejezését! (Ha minden a tervek szerint halad)
Érdekes, hogy a videó elején még fontos volt leragasztani a precíziós mérő robot logóját, később a gyárban már nem, mert büszkén mutatják az olasz DMC CNC gépeken készült alkatrészeket..
A metánnak meg nyilván vannak előnyei, de nem értem a mostani hájpot, amit még Elon indított el, és most mindenki Metán hajtóművet akar. Pont a F9 a jó bizonyíték, hogy strapabíró igásló kell újrahasználhatósággal, nem kell feltalálni a spanyol viaszt!
Az oroszoknak tele a padlás a szovjet éra különböző működésű/teljesítményű KeroLOX hajtóműveivel. Azok gyártásban van tapasztalatuk, én biztos nem erőltettem volna az ujhullámos Metánt, hanem fogtam volna az egyik meglévő bevált hardvert, és azt tettem volna ujrahasználhatóvá.