Űrkutatás

Pálya dőlésszöget is az egyenlítő síkon számítunk, ahogy szinte mindent a "vízszinthez" viszonyítunk.


Na most az, hogy mi zajlik a Twitternél, vagy a Teslával nem erre a topikra tartozik. Ami pedig releváns, nos ki kell, hogy ábrándítsalak, mert;
Épp most jelentette be a Starlink, hogy elérte az 1millió előfizetőt!
Épp most volt 3 sikeres F9 indítás 36 órán belül. Ezzel csak idén már vagy 60 sikeres F9 indításnál járnak!
Ami pedig a Csillaghajót illeti, tesztelgetik. Még idén akartak indulni vele, de egy statikus teszten megrongálódott a pad így csúsznak.
Egyenlőre nem látom okát a nagy kárörömre...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
pedig már a holdra kellene mennie...
 
pedig már a holdra kellene mennie...
Nem! Eredetileg egy Falcon Heavy-vel indított Dragon XL tett volna egy kanyart, csak azt dobták.
De mindegy is. Én speciel nem tudok világviszonylatban egy komolyabb futó hordozórakéta projektről ami ne csúszna. Japánok H2, Ariane6, Vulcan, New Glenn, SLS/Artemis stb. hogy az Oroszokat ne is említsük.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Na mi van hát MUSKÁTLIVAL a teslája leereszt az ürrepcsilye nem repked meglettek a HUMBUKBÓL a milliárdok és már nem is lényegesek ?
Csak addig kellettek a nagy szavak amég a milliárdok be nem folytak nagy igéretekkel behúzva a fél világot :D
És most cseszett el 45 milliárdot a Twitterre, ami9 a NASA >2 éves költségvetése, kijött volna belőle az SLS is 2x.
 
És most cseszett el 45 milliárdot a Twitterre, ami9 a NASA >2 éves költségvetése, kijött volna belőle az SLS is 2x.
A saját pénzét szerintem úgy költi, ahogy akarja. Szerintem jobb helyen van ott az a pénz. Egy közszolgáltatást revitalizál, és pénzt fial majd valószínűleg, ahelyett, hogy gyakorlatilag egy drága showt csinálna, kb. mint egy tüzijáték, csak autistáknak.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya
A saját pénzét szerintem úgy költi, ahogy akarja. Szerintem jobb helyen van ott az a pénz. Egy közszolgáltatást revitalizál, és pénzt fial majd valószínűleg, ahelyett, hogy gyakorlatilag egy drága showt csinálna, kb. mint egy tüzijáték, csak autistáknak.
Lássuk azt a revitalizálást. Bár nekem a közösségi média valahogy nem lett az élet része... 2xSLS kifejlesztési pénz... na mindegy, "öreg" vagyok.
 
Nemsokára indul az Ariane 5 rakéta, ezúttal három műholdal;

A rakéta 1.5m magasabb a megszokotól, hogy el férjen a fedélzetén az Eumetsat meteorológiai műholdja és két Intelsat Galaxy 35 es 36 műhold.
MTG-I1_rolling_out_to_launch_pad_article.jpg


Az MTGI1 az első a hat egységből álló meteorológiai flottából, spéci Föld figyelő detektorokkal, köztük villamlásfigyelővel;

IMG-20220907-172342.jpg


MTG-I1-Solar-panels-deployment-1100.jpg
Remek összefoglaló videó a legutóbbi Ariane 5 Eumetsat küldetés előkeszítesi munkálatokról, és pazar közeli lassitott felvételen maga a start;
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.



A ma indított két új PléiadesNeo műholdat szállító Vega-C viszont kudarcal zárult.
Az indítás ugyan sikeres volt, de a hivatalos sajtóközlemény szerint a rakétánál körülbelül 2 perc 27 másodperccel a felszállás után anomália lepett fel a Zefiro 40 motor indítása közeledtével.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
„A Vega első fokozatának számító P120C égése soran nyomás csökkenés regisztráltak a Zefiro 40-en, amely a Vega második fokozata” – mondta Stéphane Israël, az Arianespace vezérigazgatója. „És a nyomás esés követően pálya eltérését észleltük. Sajnos kijelenthető, hogy a küldetés elveszett.”
20221220z40stacking-678x452.jpg

A Zefiro 40 második fokozata hasonlóan a Vega C többi szilárd tüzelőanyaggal működő gyorsítófokozatához a rakéta fővállalkozója, az olasz Avio repülőgépgyártó cég gyártja. A második fokozatú motort úgy tervezték, hogy a 36 tonna szilárd hajtóanyagot körülbelül 90 másodperc alatt elégesse.
z40stacking-vv21.jpg
 
Remek összefoglaló videó a legutóbbi Ariane 5 Eumetsat küldetés előkeszítesi munkálatokról, és pazar közeli lassitott felvételen maga a start;
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.



A ma indított két új PléiadesNeo műholdat szállító Vega-C viszont kudarcal zárult.
Az indítás ugyan sikeres volt, de a hivatalos sajtóközlemény szerint a rakétánál körülbelül 2 perc 27 másodperccel a felszállás után anomália lepett fel a Zefiro 40 motor indítása közeledtével.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
„A Vega első fokozatának számító P120C égése soran nyomás csökkenés regisztráltak a Zefiro 40-en, amely a Vega második fokozata” – mondta Stéphane Israël, az Arianespace vezérigazgatója. „És a nyomás esés követően pálya eltérését észleltük. Sajnos kijelenthető, hogy a küldetés elveszett.”
20221220z40stacking-678x452.jpg

A Zefiro 40 második fokozata hasonlóan a Vega C többi szilárd tüzelőanyaggal működő gyorsítófokozatához a rakéta fővállalkozója, az olasz Avio repülőgépgyártó cég gyártja. A második fokozatú motort úgy tervezték, hogy a 36 tonna szilárd hajtóanyagot körülbelül 90 másodperc alatt elégesse.
z40stacking-vv21.jpg
Jó az a tükör az oldalán. Ajándék az UFÓknak.
 
  • Vicces
Reactions: BJani

Demising a Solar Array Drive Mechanism​

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Simulating the burn-up during atmospheric reentry of one of the bulkiest items aboard a typical satellite using a plasma wind tunnel. This Solar Array Drive Mechanism (SADM) has the essential task of keeping a satellite’s solar wings trained on the Sun, maintaining mission operations.
But its bulky nature presents a problem in terms of space debris guidelines. When a spacecraft reenters on an uncontrolled basis, the spacecraft operator has to prove that the on-ground casualty risk posed by its satellite is lower than 1 in 10 000.
So last year SADM manufacturer Kongsberg Defence & Aerospace (KDA) started an investigation supported by ESA, Hyperschall Technologie Göttingen GmbH (HTG) and the German Aerospace Center (DLR) to demonstrate the ‘demisability’ of one of its satellite products.
They began by modelling such a reentry using ESA’s dedicated SCARAB (Spacecraft Atmospheric Reentry and Aerothermal Break-up) software and comparable resources, tweaking the SADM by switching one screw to lower-melting-point alumimium to promote an earlier, higher-altitude breakup. Then their software model was compared to observed reality, by melting an actual SADM model inside DLR’s LK3 plasma wind tunnel in Cologne.
Arc-heated gas in the test chamber reaching speeds of several kilometres per second, reproducing reentry conditions.
Following assessment of the results, HTG went on to build a model of the SADM using ESA’s DRAMA (Debris Risk Assessment and Mitigation Analysis) software tool, which will be available to other DRAMA users in the future.
As part of a larger effort called Managing the end of life of satellites, ESA is developing technologies and techniques to ensure future low-orbiting satellites are designed according to the concept of ‘D4D’ – Design for Demise.
 
  • Hűha
Reactions: BJani
Alekszandr Lukasenko fehérorosz elnök meglátogatta a Jurij Gagarinról elnevezett Űrhajós Kiképző Központot, Csillagvárosban. A látogatása végén megismerkedett a 6 fehérorosz űrhajósjelölttel, csoportkép is készült velük. Nem akarom lelőni a poént, nézzétek végig a videót :)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Alekszandr Lukasenko fehérorosz elnök meglátogatta a Jurij Gagarinról elnevezett Űrhajós Kiképző Központot, Csillagvárosban. A látogatása végén megismerkedett a 6 fehérorosz űrhajósjelölttel, csoportkép is készült velük. Nem akarom lelőni a poént, nézzétek végig a videót :)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Úgy látszik nem elég jó az arcmemóriám.

Segítesz?


.
 
Találtam egy hosszabb videót, ezt a fehérorosz állami hírügynökség, a Belta készítette. Több mint 3000- jelentkezőből maradt 6.
A fehérorosz elnök azt kérte tőlük, hogy azok, akik nem repülhetnek, ne szomorkodjanak, mert egyrészt nem érdemes, hiszen az is óriási dolog, hogy idáig eljutottak, másrészt hozzátette azt is, hogy van elég munka, így nem csak egyvalaki fog közülük repülni:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ez a koncepció nekem csak annyiban érdekes, hogy ha tényleg az volt a terv, hogy a leszálláskor a fékező hajtóműveket épp csak leállítva essen a hideg vízbe a szerkezet, akkor sok értékes újrahasznosítható nem nagyon marad a gépen.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ez a koncepció nekem csak annyiban érdekes, hogy ha tényleg az volt a terv, hogy a leszálláskor a fékező hajtóműveket épp csak leállítva essen a hideg vízbe a szerkezet, akkor sok értékes újrahasznosítható nem nagyon marad a gépen.
Vazz, ez a Mézga Aladáré.