<blockquote rel="sirdavegd">Bocs, rosszul definiáltam a hosszú-hosszú távot. Legyen 30 év (olyan futamidővel a fejlett országok el tudnak adni államkötvényt is). USA esetében az államkötvényeknél 2,22% a hozam 30 éves lejáratnál (20 évesük nincs...), "A" minősítésű vállalatoknál ez most 3,73% 20 éves lejárattal. Tehát most lehet olcsón kibocsátani kötvényt a piacon, ha új projektet akar finanszírozni az ember.
2 db, az egyik kicsi már vagy 3+ éve üzemképtelen.most van rajta 3 rover
Ez mennyiségi növekmény, de nincs nem minőségi fejlődés a fajlagos költségek terén. Ha annyira olcsó lenne minden, akkor olyan szonda is mehetett volna a Plutohoz, ami nem flyby-t csinál., meg egy rakás műhold körülötte, emellett üzemelget a Huble mellett a Kepler, van egy csomó Nap-figyelő szondánk, leszálltunk egy üstökösön, megnéztük a Plutót, meg ismét van Jupiteres küldetés alig egy évtizeddel az előző után
2024 után nincs semmilyen finanszírozás jelen állás szerint.... És még ott az ISS is.
Ez viszont most nincs. Ha az ISS elvész, akkor én a láthatáron sem látom azt, hogy mikor lesz fent megint egy ekkora állomás.- igen, pontosan. Olcsósítani itt max tömegtermeléssel lehetne a leszállás-újrahasznosítás mellett, de akkor jönne a Molni által emlegetett űrszemét esete. ISS építése során azért jól jött az űrsikló és a rajta lévő Canadarm.
Ez bizony gond, a jövő állomásánal az első darabbal fel kell küldeni a darut és mobilnak kell lennie...Ez még problémás lehet az ISS utáni korszakra nézve: bármit akarunk odafent szerelni, ahhoz kell valami daru odafent is (most is a Mobile Servicing Systemmel pakolgatják helyére a dolgokat és teherűrhajókat odafent).
2024 után nincs semmilyen finanszírozás jelen állás szerint...<blockquote>. És még ott az ISS is.
Ez viszont most nincs. Ha az ISS elvész, akkor én a láthatáron sem látom azt, hogy mikor lesz fent megint egy ekkora állomás.- igen, pontosan. Olcsósítani itt max tömegtermeléssel lehetne a leszállás-újrahasznosítás mellett, de akkor jönne a Molni által emlegetett űrszemét esete. ISS építése során azért jól jött az űrsikló és a rajta lévő Canadarm.
Ez bizony gond, a jövő állomásánal az első darabbal fel kell küldeni a darut és mobilnak kell lennie...</blockquote>Ez még problémás lehet az ISS utáni korszakra nézve: bármit akarunk odafent szerelni, ahhoz kell valami daru odafent is (most is a Mobile Servicing Systemmel pakolgatják helyére a dolgokat és teherűrhajókat odafent).
"combined cycle air breathing engines and rocket motors"Valami új fejlesztés
http://www.popsci.com/chinas-hybrid-spaceplane-could-reset-21st-century-space-race
Korán van még, szóval:Business as usual https://pbs.twimg.com/media/Cpy_8dTVMAAVwpV.jpg:large
JCSAT-16 Mission
"SpaceX’s Falcon 9 rocket will deliver JCSAT-16,
a commercial communications satellite for SKY
Perfect JSAT Corporation, to a Geostationary
Transfer Orbit (GTO). SKY Perfect JSAT is a
leading satellite operator in the Asia-Pacific
region and provides high-quality satellite
communications to its customers using its fleet
of 16 satellites. SpaceX’s Falcon 9 successfully
launched JCSAT-14 in May."
Lehet, hogy pontatlan a memóriám, de mintha a kínaiak továbbra is hajtómű-importra szorulnának a hagyományos jet-ek kerén (légyen az akár polgári, akár katonai)
<blockquote>Lehet, hogy pontatlan a memóriám, de mintha a kínaiak továbbra is hajtómű-importra szorulnának a hagyományos jet-ek kerén (légyen az akár polgári, akár katonai)
</i>):
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..