Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Igen, elvileg ezzel indokolták, hogy a jelenleg ismert vízbázishoz miért nem küldenének szondát/rovert. Találtak már bacit az ISS egzotikus pontjain is, szóval nem kizárható, hogy betokozódva át tudna menni egy-két pervezebb hangulatú faj. Emiatt se nagyon tetszik, amikor marsi üzemanyag előállításról beszélnek a helyi vízjégre alapozva: így is alig maradt valamennyi a bolygón, de nekünk muszáj azt is kikanalazni és eltüzelni a rakétákhoz. Oké, amúgy meg egy nagy halott szikláról beszélünk. Csak szopó lenne, ha n lépésszám utan meg vissza hoznánk a Földre az addigra agyon mutálódott cuccost.Elméletben előfordulhat, hogy pár vírus életben maradt mondjuk valamelyik Mars-szondán. Viszont táptalaj nélkül nem túl valószínű, hogy szaporodni tudnának...
...
Hát tekintettel arra, hogy most az ISS ilyen max 5 méteres átmérőjű modulokból áll, ha azt elkezdenéd forgatni abból valami ilyen lenne:Én már gondolkoztam, hogy miért nem visznek fel az ISS-re egy modult, ami forgatható? Így a centrifugális erő miatt olyan lenne, mintha lenne gravitáció. Sok haszna lenne.
Jó hát az egy másik termék. A F9 statisztikáját nem rontja. Amúgy is, ha az első FH rendben fel is megy, elég komoly valószínűséggel durrantanak a következő 5 fellövésen.Márpedig Musk a Falcon Heavy kapcsán előre vetítette, hogy már az is szép eredmény lesz, ha nem robban fel az indítóálláson...
Igen, a nagy árzuhanás az Atlas V-nál is megéneklésre került. És még nem is indultak az újra-újra fokozatok. Mondjuk ott érdekes biztosítói dilemma lehet: a dolog már kétszer nem robbant fel (mondjuk amúgy is a 2. fokozat szeret ilyet csinálni), viszont még mindig bele túrnak, tehát fennáll a human error veszélye.Mégis kénytelen volt jelentősen csökkentenie az árait, hogy versenyezni tudjon a SpaceX újrafelhasználás nélküli áraival.
Az újrafelhasznált fokozatokat felhasználó indítások árai még nem ismertek, de a pletykák szerint 40 millió dollár körül mozognak (max. 5,5 tonna @ GTO). Na ezzel sehogy sem fog versenyezni az Ariane 5, biztosítási díj ide vagy oda.
Hű ezt nem tudtam, köszi! Az alapján, hogy évente van 60-90 felövés, nem hittem volna, hogy sok szereplős lenne a piac (max a viszontbiztosítói lánc miatt).Tévedés, szinte minden nagyobb biztosítócég jelen van, és olyan éles a harc, hogy a biztosítási díjak túlságosan is alacsonyan mozognak - egyetlen indítási kudarc (és ezáltal biztosítási díjfizetés) odavághatja a teljes éves nyereséget. A megbízható rakétáknál, mint az Ariane 5 pedig mindössze 4%-os díjtétellel dolgoznak, ami azt jelenti, hogy egy 200 millió dolláros biztosítási díjtételnél mindössze 8 millió dollárt kell fizetnie a műhold tulajának a biztosító társaságnak. A SpaceX Falcon 9 esetében ez olyan 10-15% körül mozoghat.
A leszállás izgalmasra sikerült, mert pont 14 km magasan ment el a videó, de letette a pracliját a hajóra. 20 perc múlva folytatás, de akkor már alszok.6 óra + múlva SpaceX kilövés
A leszállás izgalmasra sikerült, mert pont 14 km magasan ment el a videó, de letette a pracliját a hajóra. 20 perc múlva folytatás, de akkor már alszok.
ezt a tweetet már próbáltam értelmezni, de nem ment: "third successful mission with a flight-proven orbital class rocket." - ezek szerint zsinórban harmadszorra startolt/érkezett vissza ugyanaz az első fokozat?
Nem, ez volt a 3. eset, hogy újrahasznosított (flight-proven) első fokozattal dolgoztak. Az "orbital class" azt jelenti, hogy "nem olyan kis szutyok mint a Branson New Shepherdje, amivel csak fel-le lehet liftezni".ezt a tweetet már próbáltam értelmezni, de nem ment: "third successful mission with a flight-proven orbital class rocket." - ezek szerint zsinórban harmadszorra startolt/érkezett vissza ugyanaz az első fokozat?
Te jobban benne vagy: találtál bármi utalást arra, hogy mikor lesz esedékes egy harmadik felküldése is valamelyik első fokozatnak?Nem, ez volt a harmadik alkalom, amikor újrafelhasznált első fokozattal indítottak rakétát. Eddig mindegyik alkalommal csak egyszer repült fokozatot fogtak be újra.
Nem, ez volt a 3. eset, hogy újrahasznosított (flight-proven) első fokozattal dolgoztak. Az "orbital class" azt jelenti, hogy "nem olyan kis szutyok mint a Branson New Shepherdje, amivel csak fel-le lehet liftezni".
Na ezt benéztem :-DZavar az erőben...
Van egy Sir Richard Branson, akinek van egy Virgin Galactic nevű cége. Az ő űrugró járművüket WhiteKnightTwo / SpaceShipTwo néven ismerjük.
Van egy Jeff Bezos, akinek van egy Blue Origin nevű cége. Az ő űrugró járművüket hívják New Shepard-nak...
Te jobban benne vagy: találtál bármi utalást arra, hogy mikor lesz esedékes egy harmadik felküldése is valamelyik első fokozatnak?
Akkor hátha megint a Szőke Mérnöknéni lenne és nem csak a hangját kölcsönözné a visszaszámlálásnak mint tegnap.
Neeem, a Szőke Mérnöknéni becsületes neve Kate Tice:Ha a szőke mérnöknéni alatt Gwynne Shotwell-t érted, a cég COO-ját, ő tegnap a Stanford egyetemen tartott előadást nem sokkal az indítás után. Még viccelődött is állítólag, hogy szerencse, hogy sikeres volt az indítás, különben most magyarázkodhatna egész este.
Amúgy mondott egy érdekes dolgot: a BFR építéséhez egy tengerparti gyáregységet terveznek (feltehetően a tengerparton lévő hangárt / épületet bérelnek vagy vásárolnak) Los Angeles mellett, mivel rövid úton kiderült, hogy egy 9 méter átmérőjű és ~50 méter hosszú tárgyat keresztül utaztatni a jelenlegi gyárközpontból a tengerig túl drága mulatság.
Hogy mikor lesz esetékes harmadik újrarepüléses út? Ez egy nagyon jó kérdés. Az első Core, ami már kétszer repült, a B1021-es azonosítójú Cape Canaveral-nak lesz ajándékozva, az nem repül többet. A második, a B1029-es legutóbbi információk szerint még Cape Canaveral-ban várja a sorsát. A harmadik, a B1031-es meg most repült ugye. Erős a gyanú, hogy majd csak a Block IV. és Block V. változatok fognak többször újra repülni, a többiek pedig vagy egyszer használatos módban repülnek újra, vagy majd a későbbi Falcon Heavy gyorsító fokozatokként lesznek felhasználva.
BFR esetében mondjuk lehetne olyan megoldás is (ha már reliable as F), hogy bárkára szállás után egy külső elláróhajóról megtolják annyi gázzal, hogy visszarepüljön a szárazföldi bázisra. LEO-nál nem marsi konfigban meg eleve maradhat annyi tartaléka, hogy vissza röppenjen a bázisig. Bárkás leszállásnál szerintem nem lehet megspórolni a lábat, mert láttunk már videót, ahol szépen ide-oda csúszott a hajó fedélzetén a ceruza. Kivéve, ha Musk befagyasztja...Ha a szőke mérnöknéni alatt Gwynne Shotwell-t érted, a cég COO-ját, ő tegnap a Stanford egyetemen tartott előadást nem sokkal az indítás után. Még viccelődött is állítólag, hogy szerencse, hogy sikeres volt az indítás, különben most magyarázkodhatna egész este.
Amúgy mondott egy érdekes dolgot: a BFR építéséhez egy tengerparti gyáregységet terveznek (feltehetően a tengerparton lévő hangárt / épületet bérelnek vagy vásárolnak) Los Angeles mellett, mivel rövid úton kiderült, hogy egy 9 méter átmérőjű és ~50 méter hosszú tárgyat keresztül utaztatni a jelenlegi gyárközpontból a tengerig túl drága mulatság.
Neeem, a Szőke Mérnöknéni becsületes neve Kate Tice:
BFR esetében mondjuk lehetne olyan megoldás is (ha már reliable as F), hogy bárkára szállás után egy külső elláróhajóról megtolják annyi gázzal, hogy visszarepüljön a szárazföldi bázisra.
Bárkás leszállásnál szerintem nem lehet megspórolni a lábat, mert láttunk már videót, ahol szépen ide-oda csúszott a hajó fedélzetén a ceruza.
Ha már BFR, a terhes hajót miért akarják vákuumban kémiai főhajtóművel mozgatni? Az nem sietős, ott bőven lehetne ionozni. Az X-sikló elvileg teszelte is ezt a LEO-manőverezést, vagy legalábbis volt a farán egy ilyen (vagy most teszeli, de a múlt idő rémlik). Ha tényleg a tömeg számít, akkor nincs értelme GTO fölött kémiaizni. A Dawn is már ionnal ment, pedig azt 2007-ben lőtték fel. Igaz, 15 hónap kellett neki a Marsig.