Jó nekik.És a visszavontatás alatt elvégzik a a rutin ellenőrzéseket is. De látszik hogy növelni kell a leszálló platformok számát.
Jó nekik.És a visszavontatás alatt elvégzik a a rutin ellenőrzéseket is. De látszik hogy növelni kell a leszálló platformok számát.
A booster üresen is több mint 33tonna és 54méter magas. Csak gondolj bele mekkora úszó daru kellene a biztonságos mozgatásához nyilt vizen.A droneshipen állva szállítják a Falcont? Nem instabil az? Persze kikötözhetik, de akkor is. Nem lenen célszerűbb sima szállítóhajóra átpakolni és a droneshipek maradhatnának a helyszínen.
 
	 
	Elon Musk űrhajóján orosz nyelvű feliratokat találni
(A dokkoló orosz gyártmányú)
https://topcor.ru/14997-na-kosmicheskom-korable-ilona-maska-nashli-nadpisi-na-russkom.html
A booster üresen is több mint 33tonna és 54méter magas. Csak gondolj bele mekkora úszó daru kellene a biztonságos mozgatásához nyilt vizen.
A gyakorlatban landolàs után rögzítik a platformon, ezért nemrég fejlesztettek egy robotizált egységet "octagrabber" ami a booster alá áll, hidraulikusan emeli, és rögzíti.

Ez után jönnek a mérnökök akik "áramtalanítják" a hajtóműveket, és biztosítják a vontatáshoz, mert ugyan van saját meghajtó rendszere, de az csak a pozícióban tartáshoz használják. Vegül visszavontatják Cape kikötőbe ahol daruval átemelik.

A méretek érzékeltetéséhez nagyíts a booster lábánal, az a narancssárga izè az egy ember...
Elon Musk űrhajóján orosz nyelvű feliratokat találni
(A dokkoló orosz gyártmányú)
https://topcor.ru/14997-na-kosmicheskom-korable-ilona-maska-nashli-nadpisi-na-russkom.html
Tudnál mutatni valami forrást?A hír alapállítása nem igaz.
A SpaceX ugyanis teljesen saját gyártású dokkolót használ.
A képen látható dokkoló nem a SpaceX dokkolója, hanem az űrállomáson használt IDA adapter dokkolója. Méghozzá az a része amivel az űrállomás részben orosz tervezésű és gyártású APASz-95 dokkolójához csatlakozik az IDA adapter. Ezt a Boeing építette részben orosz alkatrészekből. Az IDA adapter másik fele viszont már a NASA szabvány szerinti NDS dokkoló, ami megfelel a nemzetközi IDSS dokkolószabványnak.
Amikor a Boeing által épített NASA NDS dokkolót elvitték a SpaceX-hez, azt a SpaceX mérnökei átvizsgálták. Úgy találták hogy szerintük, túl nehéz, túl sok áramot fogyaszt és túl sok alkatrészből áll. Ezért aztán megépítették a saját változatukat, ami már kétszer sikeresen dokkolt az ISS-hez.
Ez egybe is vág a SpaceX alapfilozófiájával, hogy helyben gyárt, amit csak lehet.
A Boeing továbbra is vásárol orosz alkatrészeket.
Igen.A "transzport" Dragon másmilyen dokkolót használ?
 
	Elon Musk űrhajóján orosz nyelvű feliratokat találni
(A dokkoló orosz gyártmányú)
https://topcor.ru/14997-na-kosmicheskom-korable-ilona-maska-nashli-nadpisi-na-russkom.html
Tudnál mutatni valami forrást?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/International_Docking_Adapter
"Boeing is the primary contractor for the IDAs and the adapters were assembled at their Houston Product Support Center.[7][8] Parts from subcontractors came from 25 American states and the primary structure is from Russian company RSC Energia.[5][8]"
A "transzport" Dragon másmilyen dokkolót használ?
Az űrhajók felőli részt is a Boeing gyártja nemcsak az IDA-t és lehet, hogy vannak abban is orosz alkatrészek. A képen tényleg az űrállomásra felszerelt IDA látszik.A Boeing szerződésben áll az Oroszokkal ez eddig sem volt titok, de ne mossuk már össze a SpaceX-el.
A te eredeti cikkedet is csak részigaszságot tartalmaz. Вадим Лукашевич Vadim Lukashevich "független" orosz szakértő nyilatkozatára támaszkodik, hogy ... a sikeres autómatikus dokkolás a oroszok àlltal fejlesztett és gyártott IDA international docking adapternek köszönhető.
Féligazság mert közös fejlesztés, nem csak orosz, a Boeing kapta a megbízást a gyártásra, amihez a RSC Energia szállította a primary structures ez a legnagyobb szerkezeti elem lehet, de emelett még voltak beszállítók 25államból.
Továbba az IDA az ISSen lévő rész, ilyenformán nem a Dragonon van ahogy a cikkben próbálják sugallni.
A SpaceXhez annyiban van köze hogy az első verziót a CRS7 balul sikerült küldetéssel vitték volna fel. Végül a CRS9 és CRS18al kerültek az ISSre.
Ami a IDA ürhajók felöli részét illeti azt a SpaceX házon belül oldja meg, de szerintem a Boeing is.
Itt a Wiki link eredeti 2017es forrása ami a fentieket irja le, szó nincs arról hogy az űrhajóba orosz alkatrészek kerülnének beépítésre.
https://www.nasa.gov/feature/docking-adapter-sets-stage-for-commercial-crew-craft
Az űrhajók felőli részt is a Boeing gyártja nemcsak az IDA-t és lehet, hogy vannak abban is orosz alkatrészek. A képen tényleg az űrállomásra felszerelt IDA látszik.
Igazad van találtam egy linket.A Boeing csak a saját űrhajó felőli dokkolóját gyártja.
A SpaceX dokkolója teljesen saját gyártmány.
Egy közös csavar nincs a kettőben.
A közös annyi bennük hogy a NASA NDS szabványnak felelnek meg.
Ravasz!

Ravasz!
Innentől rentábilis lesz ólommal bőven borított bányagépeket szállítani a Holdra.
Ha azt fizetik, hogy mennél nagyobb legyen a tömeg, akkor teret nyerhet a gigantománia, vagy - ami egy határon túl esélyesebb - vagy a hordozórakéták indítása számolatlanul.
Rosszul gondolom?
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..
