Rosszul fogalmazam.Ezen a gépen nem lehet függőlegesre állítani.
A rotor tengely függőleges állásakor gondolnám hozzáférhetőnek a hajtóművet.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Rosszul fogalmazam.Ezen a gépen nem lehet függőlegesre állítani.
Az elméletemet, hogy a magassága ölte meg a Defiant reményeit, most látom picit igazolódni.Amennyire látom, hajófedélzeti üzemeltetés szempontjából eléggé vérzik mindkét gép, de jelenlegi formájukban talán a Defiant kicsit kevésbé.
Az elméletemet, hogy a magassága ölte meg a Defiant reményeit, most látom picit igazolódni.
Ebbe teljesen véletlenül most futottam bele Drummond tweetterén:
Ez így ennem a formában egyértelművé teszi, hogy mi is lehet a baja a Pentagonnak a Defiant-tal.
Igazából azon tűnődöm, hogy mennyit tudnának levenni a Valor magasságából, ha mégis inkább az egész hajtóművet forgatnák el?Valóban magas - igazán csak a koax miatt. De a Valor se alacsonyabb:
Azért nem árt, ha a gépet be lehet húzni ugyanazon a hangárajtón, amin idáig a Blackhawk befért.Nem tök mindegy? Az elvárt műszaki paraméterekbe nem fér bele egy alacsonyabb heli.
Amúgy komolyan gondolja bárki is, hogy ezen egy "kit érdekel" paraméter alapján döntenek?
Hogy "fú, magas, nem kell"?
Vannak olyan cégek, ahol ha 1,5 méternél magasabban dolgozol már lezuhanás elleni védelem kell.
Amúgy 1,5 méteres esésbe is frankón bele lehet halni.
Itt a két versenyzőnél nincs lényeges eltérés. Magasan, vagy kurva magasan dolgozol.
Ha védelem nélkül leesel, akkor mindkettőnél nagyon fáj / belehalsz.
Amúgy a Super Stallion is elég magas...
Erre az az igen egyszerű megoldás, hogy travel módban értelmetlen az doorgunner munkája. Egyszerűen túl nagy a földhöz viszonyított sebesség ahhoz hogy a földön lévő célokat pontosan el lehessen találni, ráadásul a gép mozgásának irányára nagy szögben.Azért nem árt, ha a gépet be lehet húzni ugyanazon a hangárajtón, amin idáig a Blackhawk befért.
De tegyük is ezt félre.
Engem az foglalkoztat, hogy vízszintes rezsimben a Valor légcsavarjai mennyiben lógnak a törzs alá.
Jobban örülnék annak, ha valahogy csökkenteni lehetne az átmérőt. Például több lapáttal. Bonyolódna az agy kialakítása?
Viszont az örvénygyűrű erőkarja csökkenne.
És ami miatt még szimpatikusabb lenne egy kisebb forgószárny/légcsavar átmérő, az a 45 fokos és 90 fokos helyzet, mert akkor több szabad lőirány marad a szárnytőnél, illetve a törzs mentén az esetleges függesztményeknek.
És a vibráció is csökkenne.
Én mindenképpen csökkenteném a rotorátmérőt.
A helikopter pozícióban mért magassággal meg biztos lehet még kezdeni valamit.
Bár a Stallion USMC gép, utánanéztem, még magasabb is.Amúgy a Super Stallion is elég magas...
Ki beszél itt a door gunnerről?Erre az az igen egyszerű megoldás, hogy travel módban értelmetlen az doorgunner munkája. Egyszerűen túl nagy a földhöz viszonyított sebesség ahhoz hogy a földön lévő célokat pontosan el lehessen találni, ráadásul a gép mozgásának irányára nagy szögben.
Tehát ha ténylegesen problémát jelentene az, hogy belóg a propeller kör a lőiranyba, akkor úgy sincs alkalmazva a géppuska. Ha meg földetérés, és indulás, vagy szimpla függeszkedés során szükséges az ajtó géppuska alkalmazása, akkor a propellerek fel vannak hajtva. És itt jön ki a Valor konstrukció előnye (pl. az Osprey-jel szemben), hogy nem fordul bele a függőleges módban sem a hajtóműgondola a lővonalba.
A tárolási méretet (főleg magasság) szépen lehet majd csökkenteni, ha összehajthatóra alakítják a propellert.
Erre több módszer is lehetne. Akár a hagyományos összehajtható helikopter propellerek mintájára, vagy a hajtómű gondola oldalaira is hajthatóak lennének szirom szerűen.
Az SB1 esetén viszont képtelenség csökkenteni a magasságot - konstrukciós okokból.
Nem a karbantartói munkavégzés magasságával van probléma, hanem a meglévő infra használatáról. Illetve arról, hogy az MH-60/SH-60 mint leváltandó platform helyett egyetlen típust tudnak-e alkalmazni, vagy a hajófedélzetre meg kell tartani a H-60-as platformot.Nem tök mindegy? Az elvárt műszaki paraméterekbe nem fér bele egy alacsonyabb heli.
Amúgy komolyan gondolja bárki is, hogy ezen egy "kit érdekel" paraméter alapján döntenek?
Hogy "fú, magas, nem kell"?
Vannak olyan cégek, ahol ha 1,5 méternél magasabban dolgozol már lezuhanás elleni védelem kell.
Amúgy 1,5 méteres esésbe is frankón bele lehet halni.
Itt a két versenyzőnél nincs lényeges eltérés. Magasan, vagy kurva magasan dolgozol.
Ha védelem nélkül leesel, akkor mindkettőnél nagyon fáj / belehalsz.
Amúgy a Super Stallion is elég magas...
Bocs de nincs szuperszámítógépem és a CFD szoftverem is a másik PC-n van, ami tavaly novemberben végleg beszart, így még várat magára a számok prezentálása.Tök jó dolog: Halandóknak még szemléletesebb lenne, hogy az 1-2%-os +tömeg és 5-20%-os költségnövekedés mennyi előnyt jelent a szokásos/klasszikus megoldáshoz képest.
Pölö: ennyivel nagyobb felszálló-/hasznos-tömeget és/vagy nagyobb sebességeket tesz lehetővé?
A számokat te tudod, becsülve/kb.
...és teljesebb a gondolatmenet, nekünk "civileknek".
Kösz.
.
Hja erre már megvan a megfejtés. Az utastér helyére építik be a fegyvertárat, amiből a gép teste mellé emelnék ki a felhasználandó rakétát. Erre vannak fix konzolos tervek, és vannak kitolható/kinyíló variánsok is.Ki beszél itt a door gunnerről?
Én csak a Hellfire-eket meg az APKWS-t szeretném elindítani a szárnyról anélkül, hogy a légcsavart lőném szét.
Nyilván nem terveztek olyan eszközt, am nem fér be a meglevő infrába...Nem a karbantartói munkavégzés magasságával van probléma, hanem a meglévő infra használatáról. Illetve arról, hogy az MH-60/SH-60 mint leváltandó platform helyett egyetlen típust tudnak-e alkalmazni, vagy a hajófedélzetre meg kell tartani a H-60-as platformot.
Ez már csak azért is kívánatos lenne, mert a Valor alkalmazási előnye igazán a tengeri alkalmazásban jön ki. Nem véletlen, hogy az Ospreyt elsősorban a USMC, és a Navy igényei miatt lett kifejlesztve.
Háát hogy ide az SB-1 biztosan nem fér be az tuti!Nyilván nem terveztek olyan eszközt, am nem fér be a meglevő infrába...
A Valor szállító heli mióta váltója egy ASW helinek....?Háát hogy ide az SB-1 biztosan nem fér be az tuti!
A Valor viszont a fentebbi módon összehajtva szinte biztosan.
A korábban emlegetett CH-53K azért irreleváns, mert azt kizárólag helikopter hordozóról/partraszálló hajóról üzemelteti a Marines. Ahol meg a hangárfedélzetben van jó nagy belmagasság.
Viszont a Navy minden egyes felszíni hajójára kell minimum 1, de romboló osztály esetén inkább 2 helikopter a komplex feladatokra.
A tengeren a nagyobb hatótávolság, és sebesség 2 olyan feature, amelyik gyakorlatilag mindent visz.
Tudod, ha van 2 géped, amelyik teljesíti az alap feltételeket, akkor azt fogják választani, amelyiket több feladatra lehet elsütni, akár a fegyveres erők minden ágába. Ez olcsóbbá teszi a gép gyártását, fenntartását, logisztikáját.
És ez miért jobb, mint megtartani a deszantteret és nem annak kárára fegyverezni fel a gépet?Hja erre már megvan a megfejtés. Az utastér helyére építik be a fegyvertárat, amiből a gép teste mellé emelnék ki a felhasználandó rakétát. Erre vannak fix konzolos tervek, és vannak kitolható/kinyíló variánsok is.