Vadászgép beszerzési tender (1995-2006)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
T. arcas!
A Net segítségével több "tákolmány táblázatot" is össze lehet hozni, bár két egyforma nem lesz köztük! De arányaiban hasonlók lesznek a tiédhez. A Falcon ára nekem pl. kevésnek tűnik, talán régi adat lehet.... Szóval számoljunk az egyszerűség kedvéért 20 millió USD-vel:

Elfogultságom miatt a románokról túl sok jót nem tudok elképzelni, de hülyének azért nem nézném őket! Ha 240 millió USD-ért újakat vehetnének /mely kiképzéssel, support-tal, plusz tart. hajtóművekkel és az anyjuk tyúkjával együtt sem lesz a duplája/ - akkor miért fizetnének 638 millió Eurót /kb. 3-szoros árat/ a használtakért...?!? - Ezt még tömött borítékkal sem tartom valószínűnek /mert Portugália szegény ország/...!!!

Tehát a román parlament a "Falconok árának" 2/3 -ával valami mást fog finanszírozni...!!!
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 228
24 336
113
:) A fenti táblázat nem az enyém, egy cseh HN (hospodárské noviny) cikkből emeltem ki...

Az, kedves sondor961, hogy a románok mit csinálnak a 2/3-ddal meg lényegében nekem tökmindegy...,egy gép végára akkor is a 600 misi körüli összegből adódik, mert egyszerűen az egész beszerzés ennyibe (fog) kerül(ni). Legalább is most úgy néz ki...

Nem kell hülyének lenni ahhoz,hogy megtömjék a zsebed,elég ha eljátszod...szerintem a románok is ezt teszik. Detto gripen ügy,hamár oly sokan emlegetik...legalább másnak is lejön,hogy nem csak a svédek a csehekkel és a magyarokkal ilyen ügyesek :)
Szerintem várjuk meg a végét...idővel kiderül mit kapnak a pénzükért...
A boritékról meg annyit, a "szegény Portugál" sem a saját pénzét osztogatja a románnak, hanem a románét :) a 600 misibe hidd el bele van ez kalkulálva. Aki csinált már pl. közbeszerzést (akármire nagy összeggel) az ezt tudja hogy hogyan is kell... :D
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
T. molni!
Nem vagyok tévedhetetlen! Amit a Gripen hajtóműről írtam, annak csak a fele igaz /gyengébb a Falconénál/. - Hiába, nehéz kitalálni, hogy melyik oldal a hiteles! De 30 másodperc alatt semmit sem lehet ellenőrizni, több oldal végignézése - eltérő adatokkal - meg 1 órába telik....

És köszönöm Allesmor Obranna segítségét! Legközelebb igyekszem figyelmesebben keresgélni...!
 
M

molnibalage

Guest
De 30 másodperc alatt semmit sem lehet ellenőrizni, több oldal végignézése - eltérő adatokkal - meg 1 órába telik....

RM12, F404 és F100 fajlagos fogyasztási adatot n+1 helyen találsz és minimális szórás van az adatokban. Fékpadi tolóerő dettó. A kettő szorzata az abszolút fogyasztás. (Középiskolás fizika a dimenzió analízis, legalábbis az én időmban az volt. A mértékegységek szorzazából tolóerő adódik ki.)

Az F-15 írás mellékletében meg ott a gigamega hajótmű táblázat. Vannak benne hibák, de a nagy összképet elég jól megmutatja.

Szóval baráti jótanácsom az, hogy ha ennyire nem vagy képben, akkor inkább ne írj le sztereotíp dolgokat és került a városi legendákat is.
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
T. molni! A leírtakat 1 repülős oldalról szedtem, de nem volt időm ellenőrizni! /Amúgy csak mezőgazdasági repülőket tankoltam, vadászgépeket soha..../
T. Terminator! 1961-ben születtem....

T. antigonosz!
Írtad: "minden alkatrésznek ... megvan a maga lejárati ideje." No ez így nem igaz, mert jó néhány alkatrész élettartama nincs korlátozva, de karbantartáskor ellenőrizni kell az állapotukat...!
A lejárati időt meg mérhetik repült órában, de lehet az naptári idő is az elöregedő akatrészek /pl. gumitömítések etc./ esetében. De egyes futóműalkatrészek élettartamát például a fel- és leszállások száma határozza meg....

Összességében az időszakos karbantartásokat a repült óraszámhoz igazítják, melyek alkalmával meghatározott alkatrészeket ellenőriznek ill. /szükség, pl. kopás esetén/ cserélik őket lejárati időtől függetlenül is....

Ebből már láthatod, hogy a repülőgépek kora mellékes, sokkal fontosabb, hogy hány órát töltöttek a levegőben....!

A portugál Falconokat tehát érdemes felújítani mert keveset repültek és valószínűleg jó állapotban vannak! /- Biztos nem "csillaghangárban" tartották őket, "jó" magyar szokás szerint..../
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 228
24 336
113
Gripenenként 2 AMRAAM-ként is felfoghatjuk ha üldözési mániánk van :)

Hát ettől nem kell tartani...,nálunk azt lehet tudni mennyi Sidewinderünk van?
A 10 GBU-n meglepődtem,...gondolom csak a képesség-alkalmazás elsajátítására elég...ebből konkrétan én többet vártam - márcsak presztízsből is! Az AN/ALQ-131-t picit irigylem, de csak picit :)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 470
84 534
113
arcas

Ne irigyeld!A Gripenben integrált van(minden gépben)ráadásul az egyik legmodernebb a világon.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 286
81 248
113
Gripenenként 2 AMRAAM-ként is felfoghatjuk ha üldözési mániánk van :)

Nekünk 40 darab AIM–120C–5-ösünk van, az meg három AIM120 román F-16osonként. Most akkor min fognak pörögni az üldözési mániások hogy az F-16 akkor is jobban manőverezik és a románok biztos F-35-öt vesznek arra kell a pénz....
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
AIM-9 az lassan a dísz kategória. Éles helyzetben indítási paramétereken belül kerülni kb egyenlő az öngyilkossággal.
 
M

molnibalage

Guest
AIM-9 az lassan a dísz kategória. Éles helyzetben indítási paramétereken belül kerülni kb egyenlő az öngyilkossággal.

Ez így általánosságban nagyon nem igaz. A környezet eszméletlen sokat számít. Ezen felül milyen AIM-9 változat és milyen támogatással? HOBS képesség?
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Ez így általánosságban nagyon nem igaz. A környezet eszméletlen sokat számít. Ezen felül milyen AIM-9 változat és milyen támogatással? HOBS képesség?

Önvédelemre jó, meg egy két egyéb hülye helyzetre amit még el tudok képzelni (alacsony magasság, hegyes terület), de ha Sidewinderrel akar valaki támadni élesben akkor igencsak izzadni fog. Persze kivételek vannak. X-re gondoltam egyébként.
 
M

molnibalage

Guest
Az a baj, hogy te azt képzeled, hogy az ellenfélnek tökéletes helyzetképes és BVR azonosítási képessége van. A valóság igen távol áll ettől...
 
M

molnibalage

Guest
Ott is simán kijön. Vedd le az AWACS elérhetőségét a Falconban vagy DCS-ben és voilá... A BMS4-ben ráadásul nincs IFF sem. Na, ha ilyen van, akkor nyami.

Ezen felül a repszimek padlock és FOV beállításai eléggé képesek felülmodellezni a VID-et...
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 228
24 336
113
Ah, köszi dudi! Már nem is irigylem :) igen, a Gripenbe integrált rendszerekre nem is gondoltam...végül is ez egy picit összetett dolog és legalább nem kell külön cipelnünk :)
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Amennyire tudom DCS-ben az IFF tévedhetetlen, az AWACS meg szerver függő. Sokszor nincs.

IFF és AWACS nélkül abszolút elképzelhető hogy közel kell menni.

Viszont jelenleg a DCS szerverek nagy része (már ahol egyáltalán van is értelmes mennyiségű ember) inkább csak A2A Quake címen fut. Érdekes helyzeteket szül az, hogy a bázis 10 percre van a frontvonaltól. Nagyon ritka, hogy értelmes tervezett bevetés van.

Én itt befejezném ha lehet, mielőtt ránkszólnak hogy túl sok az OT. Kösz, hogy kicsit szélesítetted a látóköröm.
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
Egyetértek Allesmor Obranna-val!
2001-ben tender nélkül a politikusok nyertek. Az ok:
A "mi lett volna, ha" típusú kérdéseknek meg nincs semmi értelme...!

Tisztelt arcas!
Azt nem tartom valószínűnek, hogy összköltségileg le lehetne dolgozni a két típus /Gripen - Falcon/ alapára közti különbséget....
De hiteles források hiányában erről fölösleges vitát nyitni....

Ja, "bulvársajtós általánosságok" miatt senkit sem állítanak bíróság elé! Viszont a fenti link alapján fogsz még találni hasonlókat....
Egy következmények nélküli ország felelőseit meg ne is keresgéld...!!!

Inkább örülj a Gripen "csodás győzelmeinek"...!!!
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 431
612
113
Tisztelt sondor961!

Kérlek - és ezt most moderátori minősítésben írom - amit írsz, azt bizonyítékkal, tényekkel (számok, vizsgálatok eredményei, szakmai linkek) támaszd alá.

<b>Ez egy szakmai fórum</b> és ha valaki ennyire ragaszkodik egy véleményhez, ráadásul ugyanezen indokkal hajlandó minden más véleménybe is belekötni, akkor úgy gondolom, hogy <b>ez egy elvárható minimum</b>.

Ellenkező esetben a moderátori jogkörömben elérhető eszközökkel kénytelen leszek véget vetni a - megfelelő alátámasztás híján alaptalannak is nevezhető - vádaskodásodnak és ebből fakadóan a témaromboló hozzáállásodnak ebben a fórumban.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 286
81 248
113
Egyetértek Allesmor Obranna-val!
2001-ben tender nélkül a politikusok nyertek. Az ok:
A "mi lett volna, ha" típusú kérdéseknek meg nincs semmi értelme...!

Tisztelt arcas!
Azt nem tartom valószínűnek, hogy összköltségileg le lehetne dolgozni a két típus /Gripen - Falcon/ alapára közti különbséget....
De hiteles források hiányában erről fölösleges vitát nyitni....

Ja, "bulvársajtós általánosságok" miatt senkit sem állítanak bíróság elé! Viszont a fenti link alapján fogsz még találni hasonlókat....
Egy következmények nélküli ország felelőseit meg ne is keresgéld...!!!

Inkább örülj a Gripen "csodás győzelmeinek"...!!!

Valószínűleg erre is emlékszel:


Ezek után nem mertek F16-ost venni.
 
Status
Not open for further replies.