Amit írok az inkább a magyar Griffhez jobban illene talán,de itt megy a vita róla, illetve részben ide is fér.
Adok én mindenki szavára,még ha nem is értünk mindig egyet.
Akkor kezdeném: Ugye régen szovjet gépeink voltak, azokból is elsősorban a 21-esek voltak a gerincek, a gép maga nem rossz. Maga a repülő az körülbelül egy rakéta, pilótafülkével. Egy hajtómű szárnyakkal... Beszéltem már olyan pilótával aki 21-est vezetett, ő mondta,hogy azért igen bivaly hajtóműve volt,még lekorlátozva is... volt,hogy lassítani kellett,mert az előírt sebesség felett repült, pár száz km/h-val és érezte,hogy a gép tudna többet is, de nem lehet mert nagy valószínűséggel a sárkány nem bírná,ha kicsutkázná. Viszont eléggé nagy sugárban fordul..stb.
Én nem bánom,hogy cseréltük,főleg akkor amikor..
Aztán jöttek a 29-esek, ismerjük a történetüket, itt már 2 rakétát lovagol az ember..
Igen potyogtak a szovjet gépek, de azért az üzemeltetési kultúra is teljesen más. Érdekes módon a lengyel 29-esek és a horvát 21 esek sem hullanak sorra. Miközben az ukránoknál az üzemeltetést megtapasztalhattuk...
Én nagyon sirattam a 29-est, mert gyönyörű a nagy vas, de molni pont a te Gripen FAQ-d győzött meg,hogy miért jobb.
A tenderről meg annyit,hogy a Mirage-al rosszabbul jártunk volna, ahogy az F-16 osokkal is, mivel drágák voltak és ha jól tudom ők is Jurassic Parkban nevelkedtek egy ideje, csak éppen a sivatagban.. Az F-18-as nekem nagyon Navy gépnek tűnik főleg,hogy Svájcot kivéve csak tenger/óceánparti országok üzemelteti, nagyon jó gép,de nekünk talán túl erős. Én örülök a Gripennek,mert szerintem ez a legszebb és azért sok jó dolgot hallani róla. A repült órák száma lehet,hogy drága de azért azt se felejtsük el,hogy a SAAB forgatott vissza tőkét a magyar gazdaságba, ami akkor nagyon jól jött. (Valószínű azt is fizetjük vissza).
A supportal/upgradeal az a helyzet,hogyha más végzi el akkor jó,hogy sokkal drágább. Amúgy a fegyverekre mindig nagyon magas a vám, így azért az is megdobja a cédulát.. és van még jó pár dolog is..
Kecskemétről azt olvastam,hogy többen nyilatkozták,mikor vita volt,hogy melyik reptér maradjon: Kecskemét volt az ahol a "csak ezt ne" kategóriába esett. (Az egyik AS számban van benne, ahol a tenderre pályázó Hornet szereplését mutatták be..)