Nem Molni akarom hergelni.
Nem tudom linkelni, bemásolom:
''Biológiai metán
Szintetikus Audi e-gas tüzelőanyag
További kapacitással bővíti az Audi a hosszú távon fenntartható módon előállított e-gas termelését. Első együttműködő partnerként a Viessmann Group új biológiai technológiával kezdte meg a szintetikus motorhajtóanyag gyártását. A próbaüzem a Hessen tartománybeli Allendorfban február 29-én hivatalosan is megkezdte működését.
Az Audi e-gas előállításának folyamata két fő lépésből, az elektrolízisből és a metánfejlesztésből áll. Az első ütem során megújuló energiaforrásokból előállított elektromos árammal vizet bontanak oxigénre és hidrogénre. Az így keletkezett hidrogén a második lépésben szén-dioxiddal lép reakcióba, melynek során szintetikus metán keletkezik. Az Audi alsó-szászországi Werlte községben működő e-gas üzemében ez kémiai-katalitikus úton, nagy nyomáson és hőmérsékleten zajlik.
A Viessmann új üzemében a metánfejlesztés tisztán biológiai folyamat, amely során speciális mikroorganizmusok veszik fel a sejtfalukon keresztül a folyadékban oldott hidrogént és szén-dioxidot, majd e molekulákból építik fel a metánmolekulákat. A folyamat közepes, mintegy öt bar nyomáson és viszonylag kis hőmérsékleten zajlik. „Ezzel már az Audi e-gas történetének új fejezetét írjuk” – emelte ki a megnyitó alkalmával Reiner Mangold, az AUDI AG hosszú távon fenntartható termékfejlesztésének vezetője. „Mintegy két éve kezdte meg Werltében az Audi a fenntartható módon készülő üzemanyagának gyártását. Emellett immár egy partnerrel is együttműködünk, aki új technológiát is hozott.” A próbaberendezés más tekintetben is mérföldkőnek számít, ugyanis egész Németországban ez az első Power-to-Gas („elektromos energiából gáz”) üzem, amely ipari méretekben állít elő biológiai úton metánt. Nagy előnye, hogy közvetlenül fel tudja használni a nyers biogázban rendelkezésre álló szén-dioxidot is, így – a kémiai úton megvalósított metánfejlesztéstől eltérően – nem igényli azt nagy koncentrációjú és tisztított formában. Ezzel új beszerzési lehetőségek nyílnak meg, mivel már kisebb, önálló biogáztisztítást nem végző szennyvíztisztítók és biogáz üzemek is szolgálhatnak a széndioxid forrásaként. "
Forrás: Autótechnika 2016/3.