Visszajelzések és javaslatok

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 769
113
Nincs itt kéremszépen semmi látnivaló.
Oszoljanak
oszoljanak

Csak a gyengébbek kedvéért, hogy mi is a trollkodás:

A troll az internetes szlengben olyan személy megnevezése, aki provokatív, ingerlő módon, tárgyhoz nem tartozó üzenetekkel bombáz egy online közösséget (például internetes fórum, chat, blog, levelezőlista), vagy személyes hitbeli meggyőződését ellentmondást nem tűrő, pökhendi erőszakossággal sulykolja, azzal a konkrét szándékkal, hogy más felhasználókból heves reakciókat provokáljon ki, vagy más módon zavarja, lehetetlenítse el a témába vágó eszmecserét. A trollkodás idővel a kevésbé agresszív, inkább viccesebb gúnyolódást, élcelődést jelentő tevékenység jelzőjévé is vált, amivel fontosabb, komolyabb témák, személyek is nevetségessé tehetők, ezzel egyfajta kritikai élt adva. Korábban ilyen jellegű „trollkodás” volt például a politikusok karikatúrái.

Az a felhasználó, aki nem rendelkezik adminisztrátori jogokkal egy adott fórumon, csak egyet tehet a trollok ellen: nem „eteti” őket, azaz következetesen figyelmen kívül hagyja az adott személy hozzászólásait. Innen származik az angol Do not feed the trolls, azaz „ne etesd a trollokat” kifejezés (rövidítése DNFTT).

A troll szó másik jelentése egy északi mitológiából ismert lény. Az internetes szlengben használt változat azonban lehet nem ebből származik, hanem a trolling vagy trawling nevű horgászati technikából, amely során a horgász elhúzza a csalit a halak orra előtt, ahogy az internetes troll is teszi egy provokatív megjegyzéssel.

A trollok módszerei

[szerkesztés]
Alapvetően kétféle trollt különböztetünk meg: a provokatív troll egy feltűnő, érzelmek felkorbácsolására alkalmas üzenettel (amit azonban komoly állításnak vagy kérdésnek álcáz) próbálja felhívni magára a figyelmet.

A reaktív troll ezzel szemben nem provokál, hanem keres magának egy megfelelő célpontot, és őt támadja szavai, érvei kiforgatásával vagy személyeskedéssel.

Külön, speciális kategória még a thread breaking troll, aki egy fórummotor algoritmusának hibáit kihasználva olyan üzenetet posztol, amely vízszintesen vagy függőlegesen széthúzza az oldalt, nehezítve így annak olvashatóságát. Ez a stratégia alkalmas fórumok megölésére, az ott folyó eszmecsere ellehetetlenítésére.
[1]
Forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/Troll_(internet)
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 354
24 976
113
Mielőtt valakit banoltok visszanézitek ki mit tett a közösbe?
Szabály az szabály. Molni is volt pihenőn, meg más is aki azért tartalmat is hozott a "közösbe". Tudni kell hol a határ és kész.
Egyébként is egy régi HTKA-s mondás szerint "a rendszer tökéletes"! (már nem tudom melyik modi nemes gondolata volt, de belém égett :) )
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
22 072
73 264
113
Szabály az szabály. Molni is volt pihenőn, meg más is aki azért tartalmat is hozott a "közösbe". Tudni kell hol a határ és kész.
Egyébként is egy régi HTKA-s mondás szerint "a rendszer tökéletes"! (már nem tudom melyik modi nemes gondolata volt, de belém égett :) )
Nem örök tiltáson volt azonnal.
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 130
9 671
113
Mivel máshol többen kérdeztétek és itt valóban nem volt jelezve: igen, a kantin részlegben néhány topikot beszántottunk. Például egy meg nem nevezett, épp eltávon lévő tag közösség elleni "merényleteinek" helyszínét... :) (A topic sorsa miatti avataros tüntetés amúgy jópofa :D)

A háttérben csak annyi van, amit kollega írt - szerkesztőségi egyeztetés alapján a képviselni kívánt vonallal kevésbé kompatibilis pár téma ment a lomtárba:

Született egy szerkesztőségben egyeztetett döntés, ami alapján a "kocsmásító" jellegű topikoktól megszabadultunk.

Illetve pár olyan is, amikbe 5-10 éve nem érkezett hozzászólás és amúgy is maximum 2 kézen megszámolható hozzászólás volt bennük.

Végezetül mindenki megnyugodhat, nem lesz további tisztogatás az általunk is sokat látogatott kantinban.
 

J.G.

Well-Known Member
2023. április 11.
2 507
8 179
113
292873136f9d5ba8b40e8c8272d8cc78.jpg


(Képküldés.com-on kívül nekem nem működik más képmegosztó, ti mit használtok és mit másoltok be ide? Imgbb-ről ha a megtekintő linket vagy a html teljes linket másolom ide, ez lesz mindig: "image cannot be loaded from the passed link."
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: sixtus and ms07

sixtus

Well-Known Member
2022. február 22.
2 572
18 965
113
Sziasztok @Busho3301 + @Tcat . Olyan gonddal fordulok hozzátok, hogy Ogretanknak lejárt a tíltása, nekem írt, mert nem tud belépni ugyanis nem tudja a jelszavát. A jelszó megváltoztatására nem kap vmiért kódot sajnos. Azt kérdezi, hogy mi ilyenkor a teendő.
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 130
9 671
113
Sziasztok @Busho3301 + @Tcat . Olyan gonddal fordulok hozzátok, hogy Ogretanknak lejárt a tíltása, nekem írt, mert nem tud belépni ugyanis nem tudja a jelszavát. A jelszó megváltoztatására nem kap vmiért kódot sajnos. Azt kérdezi, hogy mi ilyenkor a teendő.

Spamben nézze meg első körben. Ez a jelszó kinullázó email szokott problémát okozni másoknak is. Ha ott sincs, dobjon egy emailt a [email protected] címre és kap egy random generáltat.
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 130
9 671
113
Közérdekű közlemények 2025-01

Néhány igen régóta tervben lévő, de csak most életbe lépő dolog röviden pontokba szedve.

#1: A Visszajelzések és javaslatok topic megnyitásra kerül
Alapvetően az eredeti működéssel, nevezetesen, hogy minimálisan moderált topic, ahol csak az alábbi 2 dolog miatt ütheti meg a bokáját valaki:

#1.1: A moderáció által alkalmazott büntetésekkel és büntetési tételekkel kapcsolatban nem lehet kommentelni, ezen döntéseken nem lehet rugózni. Ezt alapvetően nem engedi a fórumszabályzat és anno sem volt célja a topicnak, hogy ennek teret engedjen. Csak hosszú éveken át voltunk olyan balfékek, hogy minden egyes ilyen esetben szép türelmesen elmagyaráztuk a dolgokat, majd retorziók nélkül daráltuk az egymást kanálba fojtó "vitákat". Végül pedig inkább lezárásra került a topic.

#1.2: Az előzőhöz kapcsolódóan: az üzemeltetés megkérdőjelezése abban az esetben ha azt nettó sárdobálásként, trollkodásként, felkérdezésként, stb. ítéljük meg. A konstruktív javaslatoknak természetesen továbbra is tere van. Ezekre igyekszünk legalább röviden reagálni, vagy ha nem is, a szokott módon a belső szabályozási folyamatokban mérlegelni.

Ez a 2 pont itt is ugyanolyan elbírálásban részesül, mintha a fórum más részein adná elő az illető.

Régi aktív tagoknak és passzív olvasóknak talán furcsa lehet ezek ilyen erős kiemelése - de talán nem is, hiszen nekik sem lehet új, hogy egy bizonyos felhasználói réteg, jellemzően 2022 körüli regisztrációs dátummal közszolgáltatásként gondol a fórumra és előszeretettel köt bele az üzemeltetésbe.

Nos, ez nem közszolgáltatás. Hanem mondjuk egy kerti party. Ahol ha hőzöngeni kezdesz, párszor rádszólnak. Aztán amikor belesz@rtál a medencébe és értetlenkedsz hogy mi a baj, hiszen máshol nem volt gond, akkor kipenderítenek, nem pedig hozzád igazodnak.

-----

Kérnénk, hogy ne chatszobaként tekintsetek rá, mint ahogy tettétek időnként a múltban is. Illetve egyesek ne itt tolják túl a #bromance ügyeiket :D Ezen kettőért ugyan nem jár nyak elharapás, ellenben túltolása esetén #nincsharag de hosszabb-rövidebb időre letiltódhatnak a topicról az érintettek.

Az újranyitás apropóján ezt az utóbbi kérést egy rövidebb ideig vajszívűbben fogjuk megítélni, de ne cincogjanak túl hangosan az egerek, mert a macska azért csak itthon van :)

-----

#2: Kommunikációs csatornák
Szintén régi tervként az év végén beizzítottunk egy faék egyszerűségű, regisztráció nélkül is használható helpdesk / ticketing platformot. Milyen funkciót lát majd el ez?

  • Egyrészt kezdésnek felvittünk ide pár igen gyakori kérdést és rá a megoldást.
  • Másrészt, jóval lényegesebb, hogy az eddigi email alapú kommunikációs csatornát cseréli számunkra követhetőbb ticketing rendszerre. Tehát a platform változik, de továbbra is várunk bárminemű kérdést, kérést, fájást az oldallal kapcsolatosan.
  • A [email protected] email használatban marad természetesen, de a fórummal kapcsolatos ügyekre az elsőleges csatorna mostantól a ticketing rendszer.

Elérhetősége: https://htka.freshdesk.com
(Fórum láblécben és a WordPress oldal fejlécében belinkelve.)

-----

#3: Fórumszabályzat
Apróbb változásként:
  • bekerült elsődleges kommunikációs csatornaként az előző pontban említett helpdesk.
  • kapott egy új fokozatot a tiltási idő sor.

Ezen felül eddigi helyéről átemelésre került a fórummotor tartalomkezelőjébe. És mint már tapasztalhattátok a fenti 2 pont kombinációjából eredően mindnekinek az arcába tolja a fórum újbóli elfogadásra.

-----

#4 Frissítések
Mind a szerver, mind a fórummotor esetében esedékes nagyobb frissítési procedúra. Erre nem jelöltem ki fix idősávot, de a szokott módon igyekszem olyan időszakokban végezni, amikor kevesebben vagytok a fórumon. Mindenesetre ha a napokban rövidebb időszakokra nem tudjátok elérni az oldalt, fórumot, vagy az épp karbantartás módban van, akkor annak jó eséllyel ez lesz az oka.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
19 607
26 604
113
Közérdekű közlemények 2025-01

Néhány igen régóta tervben lévő, de csak most életbe lépő dolog röviden pontokba szedve.

#1: A Visszajelzések és javaslatok topic megnyitásra kerül
Alapvetően az eredeti működéssel, nevezetesen, hogy minimálisan moderált topic, ahol csak az alábbi 2 dolog miatt ütheti meg a bokáját valaki:

#1.1: A moderáció által alkalmazott büntetésekkel és büntetési tételekkel kapcsolatban nem lehet kommentelni, ezen döntéseken nem lehet rugózni. Ezt alapvetően nem engedi a fórumszabályzat és anno sem volt célja a topicnak, hogy ennek teret engedjen. Csak hosszú éveken át voltunk olyan balfékek, hogy minden egyes ilyen esetben szép türelmesen elmagyaráztuk a dolgokat, majd retorziók nélkül daráltuk az egymást kanálba fojtó "vitákat". Végül pedig inkább lezárásra került a topic.

#1.2: Az előzőhöz kapcsolódóan: az üzemeltetés megkérdőjelezése abban az esetben ha azt nettó sárdobálásként, trollkodásként, felkérdezésként, stb. ítéljük meg. A konstruktív javaslatoknak természetesen továbbra is tere van. Ezekre igyekszünk legalább röviden reagálni, vagy ha nem is, a szokott módon a belső szabályozási folyamatokban mérlegelni.

Ez a 2 pont itt is ugyanolyan elbírálásban részesül, mintha a fórum más részein adná elő az illető.

Régi aktív tagoknak és passzív olvasóknak talán furcsa lehet ezek ilyen erős kiemelése - de talán nem is, hiszen nekik sem lehet új, hogy egy bizonyos felhasználói réteg, jellemzően 2022 körüli regisztrációs dátummal közszolgáltatásként gondol a fórumra és előszeretettel köt bele az üzemeltetésbe.

Nos, ez nem közszolgáltatás. Hanem mondjuk egy kerti party. Ahol ha hőzöngeni kezdesz, párszor rádszólnak. Aztán amikor belesz@rtál a medencébe és értetlenkedsz hogy mi a baj, hiszen máshol nem volt gond, akkor kipenderítenek, nem pedig hozzád igazodnak.

-----

Kérnénk, hogy ne chatszobaként tekintsetek rá, mint ahogy tettétek időnként a múltban is. Illetve egyesek ne itt tolják túl a #bromance ügyeiket :D Ezen kettőért ugyan nem jár nyak elharapás, ellenben túltolása esetén #nincsharag de hosszabb-rövidebb időre letiltódhatnak a topicról az érintettek.

Az újranyitás apropóján ezt az utóbbi kérést egy rövidebb ideig vajszívűbben fogjuk megítélni, de ne cincogjanak túl hangosan az egerek, mert a macska azért csak itthon van :)

-----

#2: Kommunikációs csatornák
Szintén régi tervként az év végén beizzítottunk egy faék egyszerűségű, regisztráció nélkül is használható helpdesk / ticketing platformot. Milyen funkciót lát majd el ez?

  • Egyrészt kezdésnek felvittünk ide pár igen gyakori kérdést és rá a megoldást.
  • Másrészt, jóval lényegesebb, hogy az eddigi email alapú kommunikációs csatornát cseréli számunkra követhetőbb ticketing rendszerre. Tehát a platform változik, de továbbra is várunk bárminemű kérdést, kérést, fájást az oldallal kapcsolatosan.
  • A [email protected] email használatban marad természetesen, de a fórummal kapcsolatos ügyekre az elsőleges csatorna mostantól a ticketing rendszer.

Elérhetősége: https://htka.freshdesk.com
(Fórum láblécben és a WordPress oldal fejlécében belinkelve.)

-----

#3: Fórumszabályzat
Apróbb változásként:
  • bekerült elsődleges kommunikációs csatornaként az előző pontban említett helpdesk.
  • kapott egy új fokozatot a tiltási idő sor.

Ezen felül eddigi helyéről átemelésre került a fórummotor tartalomkezelőjébe. És mint már tapasztalhattátok a fenti 2 pont kombinációjából eredően mindnekinek az arcába tolja a fórum újbóli elfogadásra.

-----

#4 Frissítések
Mind a szerver, mind a fórummotor esetében esedékes nagyobb frissítési procedúra. Erre nem jelöltem ki fix idősávot, de a szokott módon igyekszem olyan időszakokban végezni, amikor kevesebben vagytok a fórumon. Mindenesetre ha a napokban rövidebb időszakokra nem tudjátok elérni az oldalt, fórumot, vagy az épp karbantartás módban van, akkor annak jó eséllyel ez lesz az oka.
1. ez a copyright-os kitétel: ha saját valamit osztok meg, akkor miért nem támaszthatom azt az igényt, hogy
ne lehessen máshol használni? mmint nyilván ha ezt az adott posztban ki is jelentem explicite.
2. ha privát kerti partyn vagyok, akkor nem közszereplő minőségemben teszem :p
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby

Lator

Well-Known Member
2017. március 7.
2 763
12 513
113
1. ez a copyright-os kitétel: ha saját valamit osztok meg, akkor miért nem támaszthatom azt az igényt, hogy
ne lehessen máshol használni? mmint nyilván ha ezt az adott posztban ki is jelentem explicite.
2. ha privát kerti partyn vagyok, akkor nem közszereplő minőségemben teszem :p
Ha privát kerti partin vagy elfogadod a vendéglátó törvényeit :)
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 622
25 870
113
1. ez a copyright-os kitétel: ha saját valamit osztok meg, akkor miért nem támaszthatom azt az igényt, hogy
ne lehessen máshol használni? mmint nyilván ha ezt az adott posztban ki is jelentem explicite.
2. ha privát kerti partyn vagyok, akkor nem közszereplő minőségemben teszem :p
Egy üveg whiskey-m lett volna rá, hogy te nem bírod befogni az ujjaidat és meghalsz ha nem reagálsz valamit. :D
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 475
20 753
113
Közérdekű közlemények 2025-01


#4 Frissítések

Mind a szerver, mind a fórummotor esetében esedékes nagyobb frissítési procedúra. Erre nem jelöltem ki fix idősávot, de a szokott módon igyekszem olyan időszakokban végezni, amikor kevesebben vagytok a fórumon. Mindenesetre ha a napokban rövidebb időszakokra nem tudjátok elérni az oldalt, fórumot, vagy az épp karbantartás módban van, akkor annak jó eséllyel ez lesz az oka.
A fórummotor pár életminőség-javító igazítása ezek szerint esedékes?

Leginkább a kezdőoldali Épp beszédtéma doboz linkjei az utolsó oldalra mutassanak?
Mobilon lehessen az utolsó oldalra lapozni egy gombnyomással a fórumban esetleg, az utolsó oldal számának beírása nélkül?