Zhuhai International Aviation & Aerospace Exhibition / China Airshow (Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 895
67 680
113
Jönnek a képek:

44977555_744582399242673_2049186385058856960_o.jpg


45013100_744582385909341_6845577038259027968_o.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 895
67 680
113

Ehhez a dizájnhoz már csak annyi kellene, hogy a két negatív V pótvezérsík is mozgatható legyen, meg a kacsaszárnyak tövétől húzódjon egy él egészen az orrig.
Amolyan csónak forma, mint a Raptornál, vagy az F-35-ösnél.
Ja és a GSF redőnyök vektorálás miatt kitéríthető külső harmada vegyen részt a nagy magasságú repüléskenél a gázsugár összetartásában, mint amilyen extra vezérlések a 60-as, 70-es években még voltak egyes harmadik generáció típusok hajtóművein, vagy a MiG-29-es legelső proto példányán.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 771
113
Mik lehetnek azok az akármik a hajtómű előtt a gép törzsén?
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Azt megtudnátok mondani hogy Kína miért erőlteti a vektorlást HMD+ aim-9x féle rakéták korában? o_O
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 895
67 680
113
Erőlteti, vagy sem, sokkal elegánsabb megoldást fabrikáltak, mint a japánok, akik pár éve előálltak a saját 5gen prototípusukkal és azon a rég elfeledett deflektorlapos TVC éktelenkedett. Az ilyet legutoljára a NASA Dyden használt az X-31-esen és az F-18HARV-on és a legkevésbé hatékony megoldásnak bizonyult.
A japánok neha igencsak furcsák...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Roni

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 690
19 022
113
Erőlteti, vagy sem, sokkal elegánsabb megoldást fabrikáltak, mint a japánok, akik pár éve előálltak a saját 5gen prototípusukkal és azon a rég elfeledett deflektorlapos TVC éktelenkedett. Az ilyet legutoljára a NASA Dyden használt az X-31-esen és az F-18HARV-on és a legkevésbé hatékony megoldásnak bizonyult.
A japánok neha igencsak furcsák...
Az csak demonstrátor volt, nem proto. Az F-3-ba való hajtómű fejlesztése még javában zajlik, gondolom, ezért használhatták a régi deflektoros megoldást.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 895
67 680
113
Jól látszik ezen a képen, ahogy az előzőkön is, hogy a kínai TVC kitérítési tartománya kisebb, mint az amerikai, vagy orosz (netán spanyol) verzióké. A GSF redőnyöknek csak az utolsó egyharmadánál van szükség külön mözgó lamellákra, ami feltételezi, hogy a belső Laval fúvócső profil torzulása nem akkora, mint mondjuk az orosz KliVT-nél, vagy az amerikai GE MATV, P&W PYBBN megoldásoknál.

44956545_2467425109950675_2814703351394992128_n.jpg
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 690
19 022
113
Ez mennyire okozhat nagyobb terhelést a lamelláknak és a forgó pontoknak, mint az amerikai, orosz megoldás? Élettartamilag gondolom nagyon nehéz így legyártani, hogy csak a külső harmad mozog.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 771
113
Jól látszik ezen a képen, ahogy az előzőkön is, hogy a kínai TVC kitérítési tartománya kisebb, mint az amerikai, vagy orosz (netán spanyol) verzióké. A GSF redőnyöknek csak az utolsó egyharmadánál van szükség külön mözgó lamellákra, ami feltételezi, hogy a belső Laval fúvócső profil torzulása nem akkora, mint mondjuk az orosz KliVT-nél, vagy az amerikai GE MATV, P&W PYBBN megoldásoknál.

44956545_2467425109950675_2814703351394992128_n.jpg
Skkor meg mi lehet a gyakorlati haszna egy ilyen megoldásnak?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 895
67 680
113
Nekem úgy fest, a kínaiak egész egyszerűen kisebb szögtartományban dolgozó TVC-t terveztek, ami kevésbé téríti el a gázsugarat.

Gyártani semmivel se nehezebb, mint azt, ahol nagyobb lamellahosszt mozgatnak.
Ez a TVC talán kevésbé drasztikus, de kisebbek az oldalirányú erők is.

Habár azt fontos megjegyezni, hogy csak a külső áramvonalazó lamellák utolsó egyharmadáról beszélünk. Maguk, a fúvócső bevonatos belső lamellái egészben kitérnek, de talán nem akkora szögértékkel, mint külföldi társaik. Erről árulkodik a földi, leállás utáni állapot fotója is, ahol a hidraulikanyomás távozása után se lóg annyira a fúvócső, mint máshol.

Összehasonlításképp, itt van a KliVT, itt épp nem az RD-33-ason, hanem egy AL-31F-en:

maks2007d1212.jpg

4PG6-fypyuvc3422707.jpg


A Pratt&Whiney PYBBN:

file.php


És a GE MATV:

220px-Iris_vectoring_nozzle.jpg
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Én inkább arra lennék kíváncsi, hogy te miért erőlteted minden második hozzászólásodban ezt a rohadt HMD-t? o_O

Mert sokkal hatásosabb mint a pilótát nyúzni
Meg azért ugye az lejött az évek alatt ugye hogy már éjszakai is lehet alkalmazni őket?
És a még nagyobb bibi hogy az oroszoknak rohadtul nem megy még az első generációs sem(persze emiatt váltom ki a haragot az orosz fanokból )
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 961
10 908
113
Mert sokkal hatásosabb mint a pilótát nyúzni
Meg azért ugye az lejött az évek alatt ugye hogy már éjszakai is lehet alkalmazni őket?
És a még nagyobb bibi hogy az oroszoknak rohadtul nem megy még az első generációs sem(persze emiatt váltom ki a haragot az orosz fanokból )

Akit a téma kicsit is érdekel, az tisztában van ezzel anélkül is, hogy te minden második hozzászólásodban leírod.
Kicsit olyan vagy ezzel a HMD forszírozzással, mint a viccben a kis bika, aki azért fújtat meg kapar látványosan, hogy a nagy bika nehogy tehénnek nézze és meghágja.:D
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 895
67 680
113
Kíváncsi vagyok mennyire hatékony a kínaiak vektorálása. Idáig az MMPP Szaljut fúvócsövén láttam azt, hogy vektorálásnál a gázsugár enyhén szétesett.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A GE-nél nem látni ilyet:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az NPO Szaturn meg nem tökölt sokat, így nekik az egész fúvócső kompletten kitér:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ennek az az előnye, hogy nincs olyan probléma, mint a körszimmetrikusan torzított fúvócsöveknél, hogy a torzult fúvócsőkeresztmetszet (ovalitás) miatt a tolóerő valódi eredője nem abba az irányba mutat, ahová a torzult fúvócső geometriai középvonala.

A probléma leírása a 7. és 8. oldalon látható:

https://www.nasa.gov/centers/dryden/pdf/88591main_H-2267.pdf

Érdekes, hogy a kínaiak bár ugyanúgy az egész Laval profilt torzítják, teljes hosszában a bővülő keresztmetszetet adó lamelláknak, de a külső áramvonalazó lamelláknak csak az utolsó egyharmadát. Ezért is hittem azt, hogy a lehetséges vektorálási szög kisebb, mint másutt.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram and fishbed