1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Zhuhai repülőnapok

Diskurzus a(z) 'Repülőnapok, haditechnikával kapcsolatos rendezvén' témában - Mackensen által indítva @ 2014. november 2..

  1. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Jönnek a képek:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    therob, fishbed and arbalest like this.
  2. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ehhez a dizájnhoz már csak annyi kellene, hogy a két negatív V pótvezérsík is mozgatható legyen, meg a kacsaszárnyak tövétől húzódjon egy él egészen az orrig.
    Amolyan csónak forma, mint a Raptornál, vagy az F-35-ösnél.
    Ja és a GSF redőnyök vektorálás miatt kitéríthető külső harmada vegyen részt a nagy magasságú repüléskenél a gázsugár összetartásában, mint amilyen extra vezérlések a 60-as, 70-es években még voltak egyes harmadik generáció típusok hajtóművein, vagy a MiG-29-es legelső proto példányán.
     
    fishbed likes this.
  3. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Mik lehetnek azok az akármik a hajtómű előtt a gép törzsén?
     
  4. sequadon

    sequadon Active Member

    Spin recovery parachute bekötési pontjai?

    Mint itt:

    [​IMG]
     
    fishbed and Mackensen like this.
  5. Roni

    Roni Well-Known Member

    Azt megtudnátok mondani hogy Kína miért erőlteti a vektorlást HMD+ aim-9x féle rakéták korában? o_O
     
  6. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Erőlteti, vagy sem, sokkal elegánsabb megoldást fabrikáltak, mint a japánok, akik pár éve előálltak a saját 5gen prototípusukkal és azon a rég elfeledett deflektorlapos TVC éktelenkedett. Az ilyet legutoljára a NASA Dyden használt az X-31-esen és az F-18HARV-on és a legkevésbé hatékony megoldásnak bizonyult.
    A japánok neha igencsak furcsák...
     
    fishbed and Roni like this.
  7. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Az csak demonstrátor volt, nem proto. Az F-3-ba való hajtómű fejlesztése még javában zajlik, gondolom, ezért használhatták a régi deflektoros megoldást.
     
  8. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Jól látszik ezen a képen, ahogy az előzőkön is, hogy a kínai TVC kitérítési tartománya kisebb, mint az amerikai, vagy orosz (netán spanyol) verzióké. A GSF redőnyöknek csak az utolsó egyharmadánál van szükség külön mözgó lamellákra, ami feltételezi, hogy a belső Laval fúvócső profil torzulása nem akkora, mint mondjuk az orosz KliVT-nél, vagy az amerikai GE MATV, P&W PYBBN megoldásoknál.

    [​IMG]
     
  9. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Ez mennyire okozhat nagyobb terhelést a lamelláknak és a forgó pontoknak, mint az amerikai, orosz megoldás? Élettartamilag gondolom nagyon nehéz így legyártani, hogy csak a külső harmad mozog.
     
  10. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Skkor meg mi lehet a gyakorlati haszna egy ilyen megoldásnak?
     
  11. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Nekem úgy fest, a kínaiak egész egyszerűen kisebb szögtartományban dolgozó TVC-t terveztek, ami kevésbé téríti el a gázsugarat.

    Gyártani semmivel se nehezebb, mint azt, ahol nagyobb lamellahosszt mozgatnak.
    Ez a TVC talán kevésbé drasztikus, de kisebbek az oldalirányú erők is.

    Habár azt fontos megjegyezni, hogy csak a külső áramvonalazó lamellák utolsó egyharmadáról beszélünk. Maguk, a fúvócső bevonatos belső lamellái egészben kitérnek, de talán nem akkora szögértékkel, mint külföldi társaik. Erről árulkodik a földi, leállás utáni állapot fotója is, ahol a hidraulikanyomás távozása után se lóg annyira a fúvócső, mint máshol.

    Összehasonlításképp, itt van a KliVT, itt épp nem az RD-33-ason, hanem egy AL-31F-en:

    [​IMG]
    [​IMG]

    A Pratt&Whiney PYBBN:

    [​IMG]

    És a GE MATV:

    [​IMG]
     
    fishbed and arbalest like this.
  12. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Lehet, hogy intenzív, helyben megperdítésekre annyira nem alkalmas, de finomabb korrekciókra nagy állásszögön annál inkább. Ott, ahol a sárkány még ad felhajtóerőt, de a kormányok már kevésbé hatékonyak.
     
    fishbed likes this.
  13. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Ezeken a képeken be lehet látni a hajtóművekbe
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    fishbed and ghostface like this.
  14. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    Én inkább arra lennék kíváncsi, hogy te miért erőlteted minden második hozzászólásodban ezt a rohadt HMD-t? o_O
     
    misinator likes this.
  15. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Na ezeken a képeken meg tisztán látszik az, hogy tévedtem. Bocs.
     
  16. Roni

    Roni Well-Known Member

    Mert sokkal hatásosabb mint a pilótát nyúzni
    Meg azért ugye az lejött az évek alatt ugye hogy már éjszakai is lehet alkalmazni őket?
    És a még nagyobb bibi hogy az oroszoknak rohadtul nem megy még az első generációs sem(persze emiatt váltom ki a haragot az orosz fanokból )
     
  17. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    Akit a téma kicsit is érdekel, az tisztában van ezzel anélkül is, hogy te minden második hozzászólásodban leírod.
    Kicsit olyan vagy ezzel a HMD forszírozzással, mint a viccben a kis bika, aki azért fújtat meg kapar látványosan, hogy a nagy bika nehogy tehénnek nézze és meghágja.:D
     
  18. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Kíváncsi vagyok mennyire hatékony a kínaiak vektorálása. Idáig az MMPP Szaljut fúvócsövén láttam azt, hogy vektorálásnál a gázsugár enyhén szétesett.



    A GE-nél nem látni ilyet:



    Az NPO Szaturn meg nem tökölt sokat, így nekik az egész fúvócső kompletten kitér:



    Ennek az az előnye, hogy nincs olyan probléma, mint a körszimmetrikusan torzított fúvócsöveknél, hogy a torzult fúvócsőkeresztmetszet (ovalitás) miatt a tolóerő valódi eredője nem abba az irányba mutat, ahová a torzult fúvócső geometriai középvonala.

    A probléma leírása a 7. és 8. oldalon látható:

    https://www.nasa.gov/centers/dryden/pdf/88591main_H-2267.pdf

    Érdekes, hogy a kínaiak bár ugyanúgy az egész Laval profilt torzítják, teljes hosszában a bővülő keresztmetszetet adó lamelláknak, de a külső áramvonalazó lamelláknak csak az utolsó egyharmadát. Ezért is hittem azt, hogy a lehetséges vektorálási szög kisebb, mint másutt.
     
    wolfram and fishbed like this.
  19. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  20. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

Ezen oldal megosztása