Hát az függ néhány dologtól. Pl. attól is, hogy ha az a 4. gen. gép csak ugyanannyit repült éles COIN bevetéseken pl. Afgánban, amennyit otthon repült volna gyakorló repüléseken, akkor nagyságrendileg nem került semmibe. Vagyis ha rotálják a gépeket és pilótákat, akkor élesben repülnek külföldön az otthoni gyakorló repülések helyett, ezekkel viszont megspórolják a plusz COIN-gépeket és azok bevetéseit. Csak az a kérdés, hogy az otthoni gyakorló repülések óraszámából fedezhetők-e az éles COIN-bevetések? Ha nem fogyasztanak el túl sok plusz repórát az úgyis kötelező min. gyakorló repülésekhez képest, akkor szerintem elfogadhatóan teszik a dolgukat.Tudod mibe fáj 10+ éven keresztül 4.gen. gépekkel CAS-t adni COIN környezetben?Hát kurva sokba...Főleg azzal összehasonlítva,hogy rendszerbe állítok 4-6 ezred dedikált COIN gépet és azzal csinálom!Tudod mibe fáj egy 3 hajós osztályt rendszerben tartani?Hány Ticonderogát lehetett volna abból gyártani(ami szerinted potensebb is)?Tudod mennyibe fáj egy 187 darabos egyfeladatos 5.gen. gépet rendszerben tartani,kifejleszteni?
Hidd el ott akár az 5millió doláros AHR-s légvédelmi rakéta is is apró pénz lenne!
A Raptor meg a hidegháború eredménye, a hidegháborús igények alapján fejlesztették ki, viszont a hh. vége már kihatott a "takarékos" és lassított gyártásra/darabszámra. Vagyis amit az USAF csinál abban hosszabb távon sokkal több rációt találok, mint abban amit a NAVY csinál akár a Zumwalt, akár a "kirándulóyacht" kategóriás új hajói ügyében, ezek az igazi pénzügyi katasztrófák szerintem a Pentagon szemszögéből, emellett meg már alig van üzemképes fedélzeti harcigép-állományuk, meg pénzük se a repültetésre és a nagyjavításokra.