A lopakodó képesség döntő része abból fakad egy ilyen hatalmas fémtárgynál, hogy a radar által kisugárzott energiát a fém tökéletesen visszaveri, de a hajó kialakítása miatt teljesen más irányba, mint amerről az energia érkezett (lsd. F-117). Olyan ez,mintha sötétben tükörlapokból összerakott tárgyat keresel fényszóróval! Csak akkor veszed észre, ha a fényt pont a szemedbe tükrözi vissza. Ez a hajó ezt a szivességet nem teszi meg, a fém oldalfal messzire elpasszolja a radarenergiát. Arra meg igen kicsi matematikai esély van, hogy a radar pont merőlegesen néz a hajó oldalára. Na, akkor valószínűleg egy végtelenül rövid időpillanatra meg "megvakul" a radar a visszavert jel bődületes erejétől. Azokon a részeken meg ahol törvényszerűen áthajlanak a lapok egymásba , nincs lekerekítés, hanem élek vannak amelyek alig adnak visszavert jelet. Az orr víz feletti kialakítása is ezt szolgálhatja,mert ahogy Kuruc is írta, a tengerállóságot,hasznáhatóságot ez nem igazán segíti. Az orr víz alatti részében van elásva a döglött kanveréb,mert felszíni hullámokat alig gerjeszt, és ha a hajótest már "radarproof", akkor nehogy már a felszíni, hajó mögötti V-hullámok radarjele árulja el a hajót. (A II.vh-s tengerészeti pilóták leírásaiban is azt lehet olvasni, hogy nem a hajókat vették észre először, hanem a mögöttük fodrozódó és habzó vizet) Gondolom én... Amúgy izgalmas lehet-és főleg költséghatékony- egy ilyen 703 milliárd forintba kerülő hajót küldeni pár szomáli kalóz ladikja ellen. Oda már az Auróra cirkáló is túlzás...