Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

Szerényen gondolkodta egyet. Mi kell a karbonsemlegességhez?
1. le kell cserélni az összes járművet.
2. le kell cserélni az összes gázkazánt
3. le kell cserélni minden olyan ipari cucost, ami foszilis anyagokat használ.
4. le kell cserélni szinte az összes erőművet és megoldani az energiatárolást borús, szélcsendes időre.
5. le kell cserélni egy csomó egyéb dolgot
6. le kell gyártani mindennek a "karbonsemleges" megfelelőjét "karbonsemlegesen"
7, valahogy semlegesíteni/újrahasználni kell ezt az irgalmatlan mennyiségű hulladékot/veszélyeshulladékot
Ennek vajon mennyi lesz a széndioxid-lábnyoma?
Nem kell, Elon ezért dolgoztat CO megkötési eljárásokon, van egy szép kitűzött díja, aki megoldja a sok CO megkötést a levegőből gazdaságosan. Carbon Capture Prize vagy vmi ilyesmi.
 
  • Vicces
Reactions: csakb
Nem kell, Elon ezért dolgoztat CO megkötési eljárásokon, van egy szép kitűzött díja, aki megoldja a sok CO megkötést a levegőből gazdaságosan. Carbon Capture Prize vagy vmi ilyesmi.
Bakker, mennyi levegőt is kell áthajtani a CO2 megkötőn, hogy 1 kg szenet kivonjunk belőle mondjuk 100% hatásfoknál?
 
Szerényen gondolkodta egyet. Mi kell a karbonsemlegességhez?
1. le kell cserélni az összes járművet.
2. le kell cserélni az összes gázkazánt
3. le kell cserélni minden olyan ipari cucost, ami foszilis anyagokat használ.
4. le kell cserélni szinte az összes erőművet és megoldani az energiatárolást borús, szélcsendes időre.
5. le kell cserélni egy csomó egyéb dolgot
6. le kell gyártani mindennek a "karbonsemleges" megfelelőjét "karbonsemlegesen"
7, valahogy semlegesíteni/újrahasználni kell ezt az irgalmatlan mennyiségű hulladékot/veszélyeshulladékot
Ennek vajon mennyi lesz a széndioxid-lábnyoma?
itt a lényeg
 
  • Tetszik
Reactions: gergo55
Chile wants to export solar energy to Asia via 15,000km submarine cable – pv magazine International (pv-magazine.com)

Chile wants to export solar energy to Asia via 15,000km submarine cable​


Nem azért, de ahelyett, hogy kimondanák, hogy ez baromság... inkább dicsérik, meg keresnek valamit aminél rosszabb. (És a Hidrogén tárolása még mindig jobban megoldható, mint a delejé) Az, hogy esetleg atomerőművet kéne építeni? Áááá... inkább megoldjuk hogy éjjel nem süt a nap -> megprojekttel hozunk napfényt a világ túloldaláról!
Egy talicska hülyeségért nem kell Chilléig menni:
Németország ideiglenesen felfüggesztette az Északi Áramlat 2 jóváhagyási folyamatát, mert "az üzemeltető leányvállalat nem felel meg a német törvényeknek". Ha jól értem a cég svájcban van bejegyezve és létre kellene hozzon egy német leányvállalatot, aminek a tulajdonában kell legyenek a fő vállalati eszközök és az alkalmazottak is oda kell tartozzanak.

 
Ezek nagyon szép alapelvek, de szeretnék már nagyon látni egy igazán nagy, méretes, Európában működő gyárat, ami napelemeket bont. Nem olyat, ami beszél róla, vagy kísérleti jelleggel támogatva bont, hanem olyat amiben nap mint nap tonnákat dolgoznak fel.
Jelenleg a sima ablaküveget is veszélyes hulladékként kezelik sokszor, pedig már vannak cégek akik azt feldolgoznák.
a gumiabroncsokat száz év alatt se sikerült megoldani. mert nem lehet. így lessz ez a napelemekkel és a szélkerekekkel is.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Egy talicska hülyeségért nem kell Chilléig menni:
Németország ideiglenesen felfüggesztette az Északi Áramlat 2 jóváhagyási folyamatát, mert "az üzemeltető leányvállalat nem felel meg a német törvényeknek". Ha jól értem a cég svájcban van bejegyezve és létre kellene hozzon egy német leányvállalatot, aminek a tulajdonában kell legyenek a fő vállalati eszközök és az alkalmazottak is oda kell tartozzanak.

akkor fázzanak.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and Nber
Szerényen gondolkodta egyet. Mi kell a karbonsemlegességhez?
1. le kell cserélni az összes járművet.
2. le kell cserélni az összes gázkazánt
3. le kell cserélni minden olyan ipari cucost, ami foszilis anyagokat használ.
4. le kell cserélni szinte az összes erőművet és megoldani az energiatárolást borús, szélcsendes időre.
5. le kell cserélni egy csomó egyéb dolgot
6. le kell gyártani mindennek a "karbonsemleges" megfelelőjét "karbonsemlegesen"
7, valahogy semlegesíteni/újrahasználni kell ezt az irgalmatlan mennyiségű hulladékot/veszélyeshulladékot
Ennek vajon mennyi lesz a széndioxid-lábnyoma?
És ezt a töméntelen mennyiségű, újabb, felesleges szart természetesen Kínában kell legyártatni, és diszkréten nem venni tudomásul, hogy ennek így mekkora is a karbonlábnyoma.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Bakker, mennyi levegőt is kell áthajtani a CO2 megkötőn, hogy 1 kg szenet kivonjunk belőle mondjuk 100% hatásfoknál?

To win the prize teams must demonstrate CO2 removal at the 1000 tonne per year scale, model costs at the million ton per year (megatonne) scale, and present a plan to sustainably reach gigatonne per year scale in future. In the first phase of the competition, teams must demonstrate the key component of their carbon removal solution, at a minimum.
 
Nem kell, Elon ezért dolgoztat CO megkötési eljárásokon, van egy szép kitűzött díja, aki megoldja a sok CO megkötést a levegőből gazdaságosan. Carbon Capture Prize vagy vmi ilyesmi.

Bakker, mennyi levegőt is kell áthajtani a CO2 megkötőn, hogy 1 kg szenet kivonjunk belőle mondjuk 100% hatásfoknál?
Akkora levegőmennyiséget átfújni valamin elég sok energiát felemészthet.
Elon meg nem kell semmit kitaláljon. Nálunk ha tarkónlőnének havonta egy tucat illegális fakitermelőt, és nekiállnának az erdőket visszatelepíteni rabokkal vagy munkanélküliekkel vagy segélyesekkel vagy akárhogy, akkor hamar lehetne javítani a helyzeten. Viszont az első pont a lényegesebb, a tarkónlövés, mert évente 20-30 milliárd m3 fa az amit illegálisan kitermelnek és talán 10 amit legálisan.
 
Nálunk a cementgyártó lobbi megoldotta. A használt gumikat átveszik, és aki odaviszi még az kell fizessen az átvételért, utána meg elégetik.
Ezt lehet vele csinálni. Csakhogy ez nem megoldás. Az amerikaiak megcsinálták a gyárat, ami szétszedi a gumiabroncsot hasznos alapanyagokra. Egy gumi árának soxorosából.
 
  • Imádom
Reactions: Kim Philby
Ezt lehet vele csinálni. Csakhogy ez nem megoldás. Az amerikaiak megcsinálták a gyárat, ami szétszedi a gumiabroncsot hasznos alapanyagokra. Egy gumi árának soxorosából.
Úgy tudom aszfaltba is keverik jobb helyeken, épp kellenének akkora autópálya-projektek meg útépítések, amik fel tudnak emészteni ebből egy számottevő mennyiséget, és kellene alkalmazzák is ezt a módszert.
Egyéb módszernél a drótról hogy hogy szeded le gazdaságosan égetés nélkül azt nem tudom. Valami kémiai megoldás kellene, ami oldja vagy lebontja a gumit, és ami csak katalizátorként működik, hogy ne kelljen belőle horribilis mennyiség, hanem újra felhasználható legyen. Amit még el tudnék képzelni az az üzemanyaggá alakításuk, kőolajszármazékok, megfelelően tgervezett finomítókban nem hiszem, hogy ne tudnák ezt is felhasználni kőolaj helyett.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Ha engem kérdezel ez az őrület kategóriája mert a domborzat csúnya árnyékokat vet...
Az annyira nem gáz ha stringenként és KIF szektoronként vezérelhető -már pedig illene lennie - ! Így jobban elnyújtható a leadott teljesítmény és nincs akkora csúcs ! Nem ideális de nem is ördögtől való ez az elhelyezés ! Amúgy a razteros geodéziai felmérés adataiból tized %-nyira pontos szimuláció végezhető ! Nagyon komoly softveres alappal nyomulnak a panel gyártók !
 
Úgy tudom aszfaltba is keverik jobb helyeken, épp kellenének akkora autópálya-projektek meg útépítések, amik fel tudnak emészteni ebből egy számottevő mennyiséget, és kellene alkalmazzák is ezt a módszert.
Egyéb módszernél a drótról hogy hogy szeded le gazdaságosan égetés nélkül azt nem tudom. Valami kémiai megoldás kellene, ami oldja vagy lebontja a gumit, és ami csak katalizátorként működik, hogy ne kelljen belőle horribilis mennyiség, hanem újra felhasználható legyen. Amit még el tudnék képzelni az az üzemanyaggá alakításuk, kőolajszármazékok, megfelelően tgervezett finomítókban nem hiszem, hogy ne tudnák ezt is felhasználni kőolaj helyett.
Van rá módszer,
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Csak hát ugye ebből nem lehet milliárdokat lehúzni zöld címszó alatt.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán