M
molnibalage
Guest
Meg az acél sem...+ miből fogjuk mindezt megépíteni, mert a cement nem karbonsemleges...
Meg sok minden más sem...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Meg az acél sem...+ miből fogjuk mindezt megépíteni, mert a cement nem karbonsemleges...
Nem kell, Elon ezért dolgoztat CO megkötési eljárásokon, van egy szép kitűzött díja, aki megoldja a sok CO megkötést a levegőből gazdaságosan. Carbon Capture Prize vagy vmi ilyesmi.Szerényen gondolkodta egyet. Mi kell a karbonsemlegességhez?
1. le kell cserélni az összes járművet.
2. le kell cserélni az összes gázkazánt
3. le kell cserélni minden olyan ipari cucost, ami foszilis anyagokat használ.
4. le kell cserélni szinte az összes erőművet és megoldani az energiatárolást borús, szélcsendes időre.
5. le kell cserélni egy csomó egyéb dolgot
6. le kell gyártani mindennek a "karbonsemleges" megfelelőjét "karbonsemlegesen"
7, valahogy semlegesíteni/újrahasználni kell ezt az irgalmatlan mennyiségű hulladékot/veszélyeshulladékot
Ennek vajon mennyi lesz a széndioxid-lábnyoma?
Bakker, mennyi levegőt is kell áthajtani a CO2 megkötőn, hogy 1 kg szenet kivonjunk belőle mondjuk 100% hatásfoknál?Nem kell, Elon ezért dolgoztat CO megkötési eljárásokon, van egy szép kitűzött díja, aki megoldja a sok CO megkötést a levegőből gazdaságosan. Carbon Capture Prize vagy vmi ilyesmi.
Az osszes muanyag...+ miből fogjuk mindezt megépíteni, mert a cement nem karbonsemleges...
itt a lényegSzerényen gondolkodta egyet. Mi kell a karbonsemlegességhez?
1. le kell cserélni az összes járművet.
2. le kell cserélni az összes gázkazánt
3. le kell cserélni minden olyan ipari cucost, ami foszilis anyagokat használ.
4. le kell cserélni szinte az összes erőművet és megoldani az energiatárolást borús, szélcsendes időre.
5. le kell cserélni egy csomó egyéb dolgot
6. le kell gyártani mindennek a "karbonsemleges" megfelelőjét "karbonsemlegesen"
7, valahogy semlegesíteni/újrahasználni kell ezt az irgalmatlan mennyiségű hulladékot/veszélyeshulladékot
Ennek vajon mennyi lesz a széndioxid-lábnyoma?
Egy talicska hülyeségért nem kell Chilléig menni:Chile wants to export solar energy to Asia via 15,000km submarine cable – pv magazine International (pv-magazine.com)
Chile wants to export solar energy to Asia via 15,000km submarine cable
Nem azért, de ahelyett, hogy kimondanák, hogy ez baromság... inkább dicsérik, meg keresnek valamit aminél rosszabb. (És a Hidrogén tárolása még mindig jobban megoldható, mint a delejé) Az, hogy esetleg atomerőművet kéne építeni? Áááá... inkább megoldjuk hogy éjjel nem süt a nap -> megprojekttel hozunk napfényt a világ túloldaláról!
a gumiabroncsokat száz év alatt se sikerült megoldani. mert nem lehet. így lessz ez a napelemekkel és a szélkerekekkel is.Ezek nagyon szép alapelvek, de szeretnék már nagyon látni egy igazán nagy, méretes, Európában működő gyárat, ami napelemeket bont. Nem olyat, ami beszél róla, vagy kísérleti jelleggel támogatva bont, hanem olyat amiben nap mint nap tonnákat dolgoznak fel.
Jelenleg a sima ablaküveget is veszélyes hulladékként kezelik sokszor, pedig már vannak cégek akik azt feldolgoznák.
akkor fázzanak.Egy talicska hülyeségért nem kell Chilléig menni:
Németország ideiglenesen felfüggesztette az Északi Áramlat 2 jóváhagyási folyamatát, mert "az üzemeltető leányvállalat nem felel meg a német törvényeknek". Ha jól értem a cég svájcban van bejegyezve és létre kellene hozzon egy német leányvállalatot, aminek a tulajdonában kell legyenek a fő vállalati eszközök és az alkalmazottak is oda kell tartozzanak.
Germania a suspendat temporar procesul de certificare a gazoductului Nord Stream 2, pe motiv că subsidiara care va opera segmentul german nu respectă legislația țării. Rusia face presiuni permanente pentru deschiderea acestuia, Putin sugerând că ar p
Autoritatea de reglementare în domeniul energiei din Germania a transmis că procesul de certificare a companiei, care are sediul în Elveția, a fostwww.biziday.ro
500 m3tBakker, mennyi levegőt is kell áthajtani a CO2 megkötőn, hogy 1 kg szenet kivonjunk belőle mondjuk 100% hatásfoknál?
És ezt a töméntelen mennyiségű, újabb, felesleges szart természetesen Kínában kell legyártatni, és diszkréten nem venni tudomásul, hogy ennek így mekkora is a karbonlábnyoma.Szerényen gondolkodta egyet. Mi kell a karbonsemlegességhez?
1. le kell cserélni az összes járművet.
2. le kell cserélni az összes gázkazánt
3. le kell cserélni minden olyan ipari cucost, ami foszilis anyagokat használ.
4. le kell cserélni szinte az összes erőművet és megoldani az energiatárolást borús, szélcsendes időre.
5. le kell cserélni egy csomó egyéb dolgot
6. le kell gyártani mindennek a "karbonsemleges" megfelelőjét "karbonsemlegesen"
7, valahogy semlegesíteni/újrahasználni kell ezt az irgalmatlan mennyiségű hulladékot/veszélyeshulladékot
Ennek vajon mennyi lesz a széndioxid-lábnyoma?
Nálam 3250körül jött ki, de lehet, tévedek.500 m3t
Kb, ha szénre számolsz. Én szén-dioxidra saccoltam.Nálam 3250körül jött ki, de lehet, tévedek.
Nálunk a cementgyártó lobbi megoldotta. A használt gumikat átveszik, és aki odaviszi még az kell fizessen az átvételért, utána meg elégetik.a gumiabroncsokat száz év alatt se sikerült megoldani. mert nem lehet. így lessz ez a napelemekkel és a szélkerekekkel is.
Bakker, mennyi levegőt is kell áthajtani a CO2 megkötőn, hogy 1 kg szenet kivonjunk belőle mondjuk 100% hatásfoknál?
To win the prize teams must demonstrate CO2 removal at the 1000 tonne per year scale, model costs at the million ton per year (megatonne) scale, and present a plan to sustainably reach gigatonne per year scale in future. In the first phase of the competition, teams must demonstrate the key component of their carbon removal solution, at a minimum.
Nem kell, Elon ezért dolgoztat CO megkötési eljárásokon, van egy szép kitűzött díja, aki megoldja a sok CO megkötést a levegőből gazdaságosan. Carbon Capture Prize vagy vmi ilyesmi.
Akkora levegőmennyiséget átfújni valamin elég sok energiát felemészthet.Bakker, mennyi levegőt is kell áthajtani a CO2 megkötőn, hogy 1 kg szenet kivonjunk belőle mondjuk 100% hatásfoknál?
Ezt lehet vele csinálni. Csakhogy ez nem megoldás. Az amerikaiak megcsinálták a gyárat, ami szétszedi a gumiabroncsot hasznos alapanyagokra. Egy gumi árának soxorosából.Nálunk a cementgyártó lobbi megoldotta. A használt gumikat átveszik, és aki odaviszi még az kell fizessen az átvételért, utána meg elégetik.
Úgy tudom aszfaltba is keverik jobb helyeken, épp kellenének akkora autópálya-projektek meg útépítések, amik fel tudnak emészteni ebből egy számottevő mennyiséget, és kellene alkalmazzák is ezt a módszert.Ezt lehet vele csinálni. Csakhogy ez nem megoldás. Az amerikaiak megcsinálták a gyárat, ami szétszedi a gumiabroncsot hasznos alapanyagokra. Egy gumi árának soxorosából.
Az annyira nem gáz ha stringenként és KIF szektoronként vezérelhető -már pedig illene lennie - ! Így jobban elnyújtható a leadott teljesítmény és nincs akkora csúcs ! Nem ideális de nem is ördögtől való ez az elhelyezés ! Amúgy a razteros geodéziai felmérés adataiból tized %-nyira pontos szimuláció végezhető ! Nagyon komoly softveres alappal nyomulnak a panel gyártók !Ha engem kérdezel ez az őrület kategóriája mert a domborzat csúnya árnyékokat vet...
Van rá módszer,Úgy tudom aszfaltba is keverik jobb helyeken, épp kellenének akkora autópálya-projektek meg útépítések, amik fel tudnak emészteni ebből egy számottevő mennyiséget, és kellene alkalmazzák is ezt a módszert.
Egyéb módszernél a drótról hogy hogy szeded le gazdaságosan égetés nélkül azt nem tudom. Valami kémiai megoldás kellene, ami oldja vagy lebontja a gumit, és ami csak katalizátorként működik, hogy ne kelljen belőle horribilis mennyiség, hanem újra felhasználható legyen. Amit még el tudnék képzelni az az üzemanyaggá alakításuk, kőolajszármazékok, megfelelően tgervezett finomítókban nem hiszem, hogy ne tudnák ezt is felhasználni kőolaj helyett.