[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Képes?Mert ebben eléggé eltér az amcsik és a svédek véleménye.....Plusz azon az utolsó 5 km-en már olyan sokra nem megy vele.
Miért ne menne vele sokra. Pont, hogy ott kell a leginkább, ha a rakéta Mach 2 alatt van, simán van esély a kimanőverezésre.
Amit megesz a nagyobb légellenállás és az aszimmetrikus beömlőnyilás manőverkorlátjai.Plusz a mai AMRAAM és Derby már két üzemmódú hajtóművekkel vannak ellátva és tisztább az aerodinamikájuk-szóval,háááát-nem vagyok meggyőzve olyan nagyon....És az amcsi meg a zsidó már gyakorlatban bizonyitottak,kiforrottak.Meteor meg 30 éves fejlesztés után is még mindig egy kiforratlan rakéta.
Szóval mitől is olyan over kill a Meteor?
Az AMRAAM C7 és C8 nem két üzemmódú. A D az igen. Ezt múltkor a másik topikban kibogozták. A D-t meg nem exportálják egyelőre, tehát az USA kiváltság marad.
 
Amit megesz a nagyobb légellenállás és az aszimmetrikus beömlőnyilás manőverkorlátjai.Plusz a mai AMRAAM és Derby már két üzemmódú hajtóművekkel vannak ellátva és tisztább az aerodinamikájuk-szóval,háááát-nem vagyok meggyőzve olyan nagyon....És az amcsi meg a zsidó már gyakorlatban bizonyitottak,kiforrottak.Meteor meg 30 éves fejlesztés után is még mindig egy kiforratlan rakéta.
Szóval mitől is olyan over kill a Meteor?
Mondjuk a két üzemmóduaknál nem tudom jobb-e a Meteor. Elvileg az bármikor ki-be kapcsolhatja a hajtóművét. Nem csak kétszer van tolóereje, de nem is végig ha nagy a távolság. Bár simán lehehet, ezek minősített információk és mindenki csak találgat.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Gripen + Meteor vs. F-15 + AMRAAM

Ha ezt a videót megnézed megérted. A nyilvánosan rendelkező álló adatok alapján modellezték, de azért alapjaiban elég élethű. A harcban nem használja ki a Meteor távolsági fölényét, viszont ahogy egyre közelebb ér fordulóról fordulóra a két gép, az F-15-nek egyre nehezebb kimanőverezni a Meteort. A végén a taktikai kiértékelőben bemutatja, hogy az ugyanabból a távolságból indított Meteor 3,1 Mach- nál van, az AMRAAM valami 1,1 körül, amikor kilövi az F-15-öt. Az AMRAAM hasztalan, a Meteor kimanőverezhetetlen ilyen sebességnél.
Hááát,ez igy elég marketinghónaljszagú videónak tűnik....
És a légiháború ennél sokkal összetettebb dolog.
 
Mondjuk a két üzemmóduaknál nem tudom jobb-e a Meteor. Elvileg az bármikor ki-be kapcsolhatja a hajtóművét. Nem csak kétszer van tolóereje, de nem is végig ha nagy a távolság. Bár simán lehehet, ezek minősített információk és mindenki csak találgat.
A légellenállása sokkal nagyobb a Meteornak,mint az AMRAAMnak.Szóval a fene tudja.Amcsik is vizsgálták a torlósugaras kialakitás lehetőségét,de elvetették az AMRAAMnál,mert az előnyöket megeszik a hátrányok,plusz drágább,hibaérzékenyebb és kisebb élettartamú.
 
  • Vicces
Reactions: vasszekely
Hááát,ez igy elég marketinghónaljszagú videónak tűnik....
Már miért lenne az? Az embernek van vagy száz videója, mindenféle géppel minden ellen. BVR, WVR csak gá., minden. Miért marketingolna? Ennyi erővel minden amiben talál pozitívumot az marketing. Mert akkor az F-16 és F-22 nagy marketingosa is az ember.
És a légiháború ennél sokkal összetettebb dolog.
Nyilván ez 1 az 1 ellen steril környezetben, de az ennél semmivel nem összetettebb a valóságban. Sőt, a hadgyakorlatokon csak az első indításig csinálják. Itt végig játszák a „fordulókat”. Szerintem pont, hogy jól mutatja a BVR légiharc összetettségét. Főleg a kiértékelés az érdekes a végén!
 
Rendezzünk gyüjtést @molnibalage nak hogy megvehesse a Command Modern Operation Professional Editiont és kérjük meg hogy modelleze le a különböző scenariokat (csináljon belőle videókat...)
Ennél közelebb szerintem nem kerülhetünk a helyes válaszhoz.


Na ilyen nem lesz...;)

Egyformák...
Hát, a BMS4-gyel repülés is talán kb. ezt a pontosságot érné el.
Az EW rész minden játékban elkent...
De a repcsik kinematikáját és hatósugárat elég frankón modellezi a repszim.
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85
Már miért lenne az? Az embernek van vagy száz videója, mindenféle géppel minden ellen. BVR, WVR csak gá., minden. Miért marketingolna? Ennyi erővel minden amiben talál pozitívumot az marketing. Mert akkor az F-16 és F-22 nagy marketingosa is az ember.

Nyilván ez 1 az 1 ellen steril környezetben, de az ennél semmivel nem összetettebb a valóságban. Sőt, a hadgyakorlatokon csak az első indításig csinálják. Itt végig játszák a „fordulókat”. Szerintem pont, hogy jól mutatja a BVR légiharc összetettségét. Főleg a kiértékelés az érdekes a végén!
Csakhogy a légi háború ennél sokkal összetettebb.
 
Mordorban a cikk alatti hozzászólásokban azon morfondíroznak, hogy mire mennének a 35-40 éves volt portugal - norvég F-16osok a magyar Gripenekkel.

Ott is bajok vannak ahogy látom! :D Ezeknek mindig ilyen rejtett félelmeik voltak velünk szemben! Remélem valóban olvassák ezt a fórumot mert üzenem nekik néhány év és egy egész thadosztájnyi Csillagromboló flottánk lesz!
 
Ott is bajok vannak ahogy látom! :D Ezeknek mindig ilyen rejtett félelmeik voltak velünk szemben! Remélem valóban olvassák ezt a fórumot mert üzenem nekik néhány év és egy egész thadosztájnyi Csillagromboló flottánk lesz!
Miért,nekünk nincsennek?Mert itt a fórumon szinte állandó téma,hogy jönnek az oláhok.....
 
  • Tetszik
Reactions: Chima3ra and krisss
Egyetértek, kivéve az elektronikai résszel. A Gripen képes zavarni az AMRAAM radarját, az F-16 MLU nem. Nagyobb az esélye, hogy adott távolságból indított rakétát kimanőverez.
Erről volt valami cikk vagy honnan vannak ezek az infók hogy a Gripen mindent képes zavarni már 20 éve zavaró konténer nélkül is? Nekem két cikk rémlik, egy magyar KUB gyakorlat és hogy az egyik magyarországi gyakorlaton a nemzeti gárdás F-16-osok azt hitték hogy a Gripen zavarást alkalmazott, pedig nem, de órákig tartana visszakeresni ezeket az írásokat és az sem biztos hogy jól emlékszem.
 
Erről volt valami cikk vagy honnan vannak ezek az infók hogy a Gripen mindent képes zavarni már 20 éve zavaró konténer nélkül is? Nekem két cikk rémlik, egy magyar KUB gyakorlat és hogy az egyik magyarországi gyakorlaton a nemzeti gárdás F-16-osok azt hitték hogy a Gripen zavarást alkalmazott, pedig nem, de órákig tartana visszakeresni ezeket az írásokat és az sem biztos hogy jól emlékszem.
A Gripennek van beépitett EW rendszere,mig az alap F16A/B/C/D gépeknek csak önvédelmi rendszere.Vagyis besugárzásjelzője annak is van,meg dipolszóroja is.F16V-nek meg már beépitet EWje is,és a régebbi gépekhez is rendelhető az LM-től meg a zsidóktol is upgradeval.Plusz az oláhok zavarókonténereket is vettek hozzá,meg a régebbi(kb a Gripenjeinkel egyidős) Elta konténereket is függeszthetik rájuk,mert kompatibilisek.
Vagyis a Gripennek ténylegesen van egy beépitett EW rendszere,ami egy csupasz F16MLU géphez képest előny,de ez a gyakorlatban korántsem akkora légi harcban,mint a hivei gondolják.Az EW konténereket is számitásba véve meg már egyértelmű hátrányban vagyunk.
És érdemes volna a tisztelt közönségnek újraolvasni @Hpasp cikksorozatát a Beaka völgyi harcokrol.A zsidó gépek valójában nem a jobb radarjaik révén,hanem a hosszabb repidejük és a jobb vadászirányitás révén győztek olyan könnyedén.REH hátteret meg külön zavarógépek meg földi zavaróberendezések biztositották.
 
Románoknak van. Szlovák F-16-osokon lesz. Horvát Rafale-okon lesz. Ha jól emlékszem az osztrák Eurofightereken is van.
Szerb MiG-29-eseken, az ukrán MiG-29-eseken és Szu-27-eseken van sisakcélzó.

De nem AIM-9X -el, és nem most.

A Mordor elnevezést kicsit bántónak találják.

Hívjuk Kleptomániának? :D
 
Bocs, de ezt a hülyeséget nem tudom honnan szedted:

Ezzel most megleptél.
A wikipédiáról:
https://en.wikipedia.org/wiki/KEPD_350