Ezzel két probléma van:
- a Gripen E/F 90% ban más mint a C/D és marha költséges lenne két századod eltérő tipussal üzemeltetni
- az Gripen E/F beszerzési klts. nem sokkal marad el az F-35 beszrzési klts.től (lsd. HX tender eredmény).
Ha már mindenképp a meglévő Gripen C/D től eltérő tipusú második századot akarsz akkor miért nem inkább F-35 öst javasolsz a meglévő század mellé?
Mint fent...
Szerintem érdemes figyelembe venni hogy még vagy 20 évig hozzá vagyunk kötve a meglévő Gripen C/D gépeinkhez.
Megszabadulni - eladni - 99% hogy nem fogunk tudni tőlük (ez a következménye ha nem egy sok ország által nagy db. számban üzemeltetett tipust vásárolsz...)
Az egyetlen értelmes alternatíva korszerűsíteni és repülni őket addig amíg van bennük idő, ami még legalább 20 évet jelent.
A fenti tény sajnos azt is jelenti hogy amennyiben bővíteni akarjuk a gépeink számát, és el akarjuk kerülni a több tipus üzemeltetésével együtt járó plusz klts.eket, akkor, logikusan, csakis Gipen C/D gépeket tudunk venni (és azokat is felújítani)
Ez van...akinek nem teszik reklamáljon a vajdánál hogy miért döntött annak idején a Gripen mellett az F-16 ellenében...