A magyar hadiipar napjainkban

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 707
4 260
113
Te figyumá'! Minek jársz ebbe a topicba, ha nem figyelsz?
Az összes fejlesztés szándékosan olyan irányba történt, hogy az autoiparban látható exportra legyen kihegyezve.
Arsenal gyár:
UA, FN, DND elsősorban bérgyártás, de már a CZ is gyártat itthonról exportra.
Airbus gyár: elsősorban export, miközben azonnal, a gyárral együtt egyből készül a felületkezelő beszállító üzem.
A várpalotai gyárba lesz várhatóan a RM "problémásabb" európai gyártása áthozva. De a Hirtenberger gyártása is át lesz hozva.
A Pro Patria, bár nem állami vállalat, de az is elsősorban külföldre szállít.
Az egerszegi üzembe vajon minek lesz klímakabin, meg EW tester környezet, ha nem itt akarnak fejleszteni?

Szerk.: az Arzenalnál meg ugye már kinéz a hazai Gestamen gyartása is...
Értem, szóval nyitott szemmel álmodsz. Ez az egész cucc eddig nem éri el az Flextronics egyik zalaegerszegi gyárának éves bevételét. Összesen felüörögve meg az egerszegi sárvári üzemekét.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 444
34 360
113
Értem, szóval nyitott szemmel álmodsz. Ez az egész cucc eddig nem éri el az Flextronics egyik zalaegerszegi gyárának éves bevételét. Összesen felüörögve meg az egerszegi sárvári üzemekét.
az lehet de hány ember állítja elő azt az összeget amit a flextronics ra számolsz és hány a hadiiparban. (flextronicsnál magyarországon 10.000+ an dolgoznak.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 074
92 152
113
A hadiipar felpörgéséről, a Gidránok tervezett gyártásáról, 100db/év mennyiségben:


A Nomádról egyelőre nincs szó.
DND RGW viszont a célegyensbe futott.

A Gidrán darabszáma feliratozva volt. 280 hazai gyártás. Tehát a török 10+40db-os szállítással 330at kap a Honvédség.
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 707
4 260
113
aaz lehet de hány ember állítja elő azt az összeget amit a flextronics ra számolsz és hány a hadiiparban. (flextronicsnál magyarországon 10.000+ an dolgoznak.
az egerrszegi gyárakan aztr hiszem amikor még minden kézzel történt, folyamatos munkarendben. dolgotsak kb 3500-an, ez tizenéve a mobiltelefonkorszakban volt, Akkor ráálltak Blackberry két három típisára, az nyomatta egyedül a külső üzem. nagyon bele is álltak a földbe, most az egyik az autóiparnak tolja, legalábbis ott a Ford zászló az üzem előtt, A másik napelemes rendszerek elemeit, radarokat, bizt tech cuccokat rak össze, talánn 750-800 emberrel... belérte a mérnököt és takarítót.
 
W

Wilson

Guest
De ki mondta hogy egy szintre akarják hozni a hadi és az autóipart?
Nem mondta senki ezt csak azért mondtam, hogy szerintem, azért ne essünk át a ló másik oldalára amikor a magyar hadiipar gazdasági jelentőségét taglaljuk.
Ugyanakkor szerintem a bármilyen szinten is önálló magyar hadiiparnak a kétségkívül fontos pénzügyi mutatók mellett, vannak más ugyanilyen fontos szempontjai is....
 
  • Tetszik
Reactions: Catles

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 265
113
Nézd Zsoltnak abban szerintem igaza van, hogy a magyar hadiipar sohasem lesz olyan jelentős mit az autóipar, az persze más kérdés, hogy vannak más szempontok is a magyar hadiipar kapcsán....
Sosemondtasenkise. Akkor mit kell ezzel ennyit foglalkozni.

Vannak alkalmas hazai beszállítók, az RM már tárgyal pár céggel, de természetesen ahogy autóiparban itt is évtizedes távlatban tud egy normális hálózat létrejönni.
Van, amiben igen, van amiben nem. Nyilván vannak olyan részegységek, amik nem ég és föld különbség a hadi és civil felhasználás között, illetve már kialakult az a vállalati kultúra (vagy legalábbis jelentősen változott), mint mikor az autógyártás nyert nagyobb teret, harmadrészt pedig vannak olyan tőkeerős vállalatok, akiknek már nem olyan nagy gond saját maguknak megfinanszírozni a mintadarab gyártást.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 444
34 360
113
az egerrszegi gyárakan aztr hiszem amikor még minden kézzel történt, folyamatos munkarendben. dolgotsak kb 3500-an, ez tizenéve a mobiltelefonkorszakban volt, Akkor ráálltak Blackberry két három típisára, az nyomatta egyedül a külső üzem. nagyon bele is álltak a földbe, most az egyik az autóiparnak tolja, legalábbis ott a Ford zászló az üzem előtt, A másik napelemes rendszerek elemeit, radarokat, bizt tech cuccokat rak össze, talánn 750-800 emberrel... belérte a mérnököt és takarítót.
az lehet hogy az általad emlitett gyáregység annyi fővel üzemel. de az sem önmagában áll a levegőben a többi gyáregység a hasznához ugyan úgy hozzátartozik az orszgágban 10.000 en dolgoznak nekik...
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 444
34 360
113
autóipari beszállítók egy csomó részegység gyártásánál bőven megfelelhetnek hadiipari gyártásra..
ipari eszközök gyártásával foglalkozó cégekre ez fokozottan igaz.
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 094
4 063
113
DND RGW viszont a célegyensbe futott.

A Gidrán darabszáma feliratozva volt. 280 hazai gyártás. Tehát a török 10+40db-os szállítással 330at kap a Honvédség.
Ha már itthon egyelőre "csak" a Gidrán gyártásáról van csak szó, lehet jobb lenne, ha a 40db. inkább a Nomádból kerülne ki!
Bár erről remélem az érintetteket is megkérdezték! Mondjuk hogy azok mik lesznek, hamarosan kiderül!
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 671
46 683
113
Értem, szóval nyitott szemmel álmodsz. Ez az egész cucc eddig nem éri el az Flextronics egyik zalaegerszegi gyárának éves bevételét. Összesen felüörögve meg az egerszegi sárvári üzemekét.
Most akkor döntsd már el, hogy mibe akarsz belekötni!
Először az volt a bajod, hogy nem hasznos a Magyar Államnak, mert a sok támogatás és nem marad itthon belőle pénz.
Hogyne maradna
Aztan: Nem lesz exportképes, meg nem tudni fejleszteni.
Leírom, hogy pont az ellenkezője az igaz.
Aztán végül magába a volumenbe kötsz bele. És felhozod azt a Flextronicsot, amelyik most kapott gigatámogatást, miközben 2010-ben még kapacitást helyezett át Kínába.
A magyar Honvédség elsősorban az újáélesztett hadiipar termékeit fogja felvenni. Miért venne mást? A RM idetelepülése minimum 20 éves biztos hátteret fog adni ennek az újjáéledő hadiiparnak. Mert egyrészt biztosított lesz az export, de a hazai haditechnikát valakinek támogatnia is kell. Tehát nem csak gyártás, de a karbanzartás is innen lesz megoldva.
A hazai hadiiparnak pedig megvan az az előnye is, hogy nem csak bevételi oldalon jelent pénzt, de kiadási oldalon is "spórolást".
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 405
14 478
113
Most akkor döntsd már el, hogy mibe akarsz belekötni!
Először az volt a bajod, hogy nem hasznos a Magyar Államnak, mert a sok támogatás és nem marad itthon belőle pénz.
Hogyne maradna
Aztan: Nem lesz exportképes, meg nem tudni fejleszteni.
Leírom, hogy pont az ellenkezője az igaz.
Aztán végül magába a volumenbe kötsz bele. És felhozod azt a Flextronicsot, amelyik most kapott gigatámogatást, miközben 2010-ben még kapacitást helyezett át Kínába.
A magyar Honvédség elsősorban az újáélesztett hadiipar termékeit fogja felvenni. Miért venne mást? A RM idetelepülése minimum 20 éves biztos hátteret fog adni ennek az újjáéledő hadiiparnak. Mert egyrészt biztosított lesz az export, de a hazai haditechnikát valakinek támogatnia is kell. Tehát nem csak gyártás, de a karbanzartás is innen lesz megoldva.
A hazai hadiiparnak pedig megvan az az előnye is, hogy nem csak bevételi oldalon jelent pénzt, de kiadási oldalon is "spórolást".
Ismered a sose birkózz disznóval a sárban örök igazságot ;)
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 598
8 204
113
Ami az autóipari beruházasokkal itthon gond, hogy a hazai beszállítok aránya nem túl magas.
Még a Suzukinál sem, ott pár éve 40-50%-ról olvastam, pedig jó rég itt vannak és nem ők gyártják a legbonyolultabb és legdrágább konstrukciókat.
Remélem, sikerül ezen javítani, illetve a védelmi ipar sikeresebb lesz.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 074
92 152
113
Ami az autóipari beruházasokkal itthon gond, hogy a hazai beszállítok aránya nem túl magas.
Még a Suzukinál sem, ott pár éve 40-50%-ról olvastam, pedig jó rég itt vannak és nem ők gyártják a legbonyolultabb és legdrágább konstrukciókat.
Remélem, sikerül ezen javítani, illetve a védelmi ipar sikeresebb lesz.
Hazai hazai tulajdonú nem magas, de itthon gyártott külföldi multié sok van, egyre több. És ezek nemcsak a hazai gyárakhoz, hanem külföldre is sokat beszállítanak.

Csakazért, hogy magyar legyen nem kell hazai tulajdonú, ha csak gagyit tud. Mivel a hazai hadiipari cégekben van jelentős magyar tulajdon, így sztem jobb sansszal indulnak hazai cégek.
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely

Catles

Well-Known Member
2021. február 5.
520
1 737
93
Ami az autóipari beruházasokkal itthon gond, hogy a hazai beszállítok aránya nem túl magas.
Még a Suzukinál sem, ott pár éve 40-50%-ról olvastam, pedig jó rég itt vannak és nem ők gyártják a legbonyolultabb és legdrágább konstrukciókat.
Remélem, sikerül ezen javítani, illetve a védelmi ipar sikeresebb lesz.
Minden ellendrukkerség nélkül mondom; sajnos ez nem túl valószínű (mármint hogy a beszállítási arány nagyobb lenne). Ami speckós (pl. torony) azt kapjuk. De valahol el kell kezdeni.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 444
34 360
113
Ami az autóipari beruházasokkal itthon gond, hogy a hazai beszállítok aránya nem túl magas.
Még a Suzukinál sem, ott pár éve 40-50%-ról olvastam, pedig jó rég itt vannak és nem ők gyártják a legbonyolultabb és legdrágább konstrukciókat.
Remélem, sikerül ezen javítani, illetve a védelmi ipar sikeresebb lesz.
suzukinál jóval magasabb az arány szerintem. ott központ vagyunk. a swift ből a korai verziók 100% ban magyar vólt. (alapanyag nem egésszen).
a suzuki pénzeli is a magyar beszállítóit fejlesztésre ösztönözve elég nagy mrtékben.
 
  • Tetszik
Reactions: sisimoto

Catles

Well-Known Member
2021. február 5.
520
1 737
93

Mellékszáll, de a cég szerint 65-70% a magyar beszállítók aránya. Akkor szerintem hadiipar terén megvan a célszám.