A magyar hadiipar napjainkban

Te figyumá'! Minek jársz ebbe a topicba, ha nem figyelsz?
Az összes fejlesztés szándékosan olyan irányba történt, hogy az autoiparban látható exportra legyen kihegyezve.
Arsenal gyár:
UA, FN, DND elsősorban bérgyártás, de már a CZ is gyártat itthonról exportra.
Airbus gyár: elsősorban export, miközben azonnal, a gyárral együtt egyből készül a felületkezelő beszállító üzem.
A várpalotai gyárba lesz várhatóan a RM "problémásabb" európai gyártása áthozva. De a Hirtenberger gyártása is át lesz hozva.
A Pro Patria, bár nem állami vállalat, de az is elsősorban külföldre szállít.
Az egerszegi üzembe vajon minek lesz klímakabin, meg EW tester környezet, ha nem itt akarnak fejleszteni?

Szerk.: az Arzenalnál meg ugye már kinéz a hazai Gestamen gyartása is...
Értem, szóval nyitott szemmel álmodsz. Ez az egész cucc eddig nem éri el az Flextronics egyik zalaegerszegi gyárának éves bevételét. Összesen felüörögve meg az egerszegi sárvári üzemekét.
 
Értem, szóval nyitott szemmel álmodsz. Ez az egész cucc eddig nem éri el az Flextronics egyik zalaegerszegi gyárának éves bevételét. Összesen felüörögve meg az egerszegi sárvári üzemekét.
az lehet de hány ember állítja elő azt az összeget amit a flextronics ra számolsz és hány a hadiiparban. (flextronicsnál magyarországon 10.000+ an dolgoznak.
 
A hadiipar felpörgéséről, a Gidránok tervezett gyártásáról, 100db/év mennyiségben:


A Nomádról egyelőre nincs szó.
DND RGW viszont a célegyensbe futott.

A Gidrán darabszáma feliratozva volt. 280 hazai gyártás. Tehát a török 10+40db-os szállítással 330at kap a Honvédség.
 
aaz lehet de hány ember állítja elő azt az összeget amit a flextronics ra számolsz és hány a hadiiparban. (flextronicsnál magyarországon 10.000+ an dolgoznak.
az egerrszegi gyárakan aztr hiszem amikor még minden kézzel történt, folyamatos munkarendben. dolgotsak kb 3500-an, ez tizenéve a mobiltelefonkorszakban volt, Akkor ráálltak Blackberry két három típisára, az nyomatta egyedül a külső üzem. nagyon bele is álltak a földbe, most az egyik az autóiparnak tolja, legalábbis ott a Ford zászló az üzem előtt, A másik napelemes rendszerek elemeit, radarokat, bizt tech cuccokat rak össze, talánn 750-800 emberrel... belérte a mérnököt és takarítót.
 
De ki mondta hogy egy szintre akarják hozni a hadi és az autóipart?
Nem mondta senki ezt csak azért mondtam, hogy szerintem, azért ne essünk át a ló másik oldalára amikor a magyar hadiipar gazdasági jelentőségét taglaljuk.
Ugyanakkor szerintem a bármilyen szinten is önálló magyar hadiiparnak a kétségkívül fontos pénzügyi mutatók mellett, vannak más ugyanilyen fontos szempontjai is....
 
  • Tetszik
Reactions: Catles
Nézd Zsoltnak abban szerintem igaza van, hogy a magyar hadiipar sohasem lesz olyan jelentős mit az autóipar, az persze más kérdés, hogy vannak más szempontok is a magyar hadiipar kapcsán....
Sosemondtasenkise. Akkor mit kell ezzel ennyit foglalkozni.

Vannak alkalmas hazai beszállítók, az RM már tárgyal pár céggel, de természetesen ahogy autóiparban itt is évtizedes távlatban tud egy normális hálózat létrejönni.
Van, amiben igen, van amiben nem. Nyilván vannak olyan részegységek, amik nem ég és föld különbség a hadi és civil felhasználás között, illetve már kialakult az a vállalati kultúra (vagy legalábbis jelentősen változott), mint mikor az autógyártás nyert nagyobb teret, harmadrészt pedig vannak olyan tőkeerős vállalatok, akiknek már nem olyan nagy gond saját maguknak megfinanszírozni a mintadarab gyártást.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
az egerrszegi gyárakan aztr hiszem amikor még minden kézzel történt, folyamatos munkarendben. dolgotsak kb 3500-an, ez tizenéve a mobiltelefonkorszakban volt, Akkor ráálltak Blackberry két három típisára, az nyomatta egyedül a külső üzem. nagyon bele is álltak a földbe, most az egyik az autóiparnak tolja, legalábbis ott a Ford zászló az üzem előtt, A másik napelemes rendszerek elemeit, radarokat, bizt tech cuccokat rak össze, talánn 750-800 emberrel... belérte a mérnököt és takarítót.
az lehet hogy az általad emlitett gyáregység annyi fővel üzemel. de az sem önmagában áll a levegőben a többi gyáregység a hasznához ugyan úgy hozzátartozik az orszgágban 10.000 en dolgoznak nekik...
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
autóipari beszállítók egy csomó részegység gyártásánál bőven megfelelhetnek hadiipari gyártásra..
ipari eszközök gyártásával foglalkozó cégekre ez fokozottan igaz.
 
DND RGW viszont a célegyensbe futott.

A Gidrán darabszáma feliratozva volt. 280 hazai gyártás. Tehát a török 10+40db-os szállítással 330at kap a Honvédség.
Ha már itthon egyelőre "csak" a Gidrán gyártásáról van csak szó, lehet jobb lenne, ha a 40db. inkább a Nomádból kerülne ki!
Bár erről remélem az érintetteket is megkérdezték! Mondjuk hogy azok mik lesznek, hamarosan kiderül!
 
Értem, szóval nyitott szemmel álmodsz. Ez az egész cucc eddig nem éri el az Flextronics egyik zalaegerszegi gyárának éves bevételét. Összesen felüörögve meg az egerszegi sárvári üzemekét.
Most akkor döntsd már el, hogy mibe akarsz belekötni!
Először az volt a bajod, hogy nem hasznos a Magyar Államnak, mert a sok támogatás és nem marad itthon belőle pénz.
Hogyne maradna
Aztan: Nem lesz exportképes, meg nem tudni fejleszteni.
Leírom, hogy pont az ellenkezője az igaz.
Aztán végül magába a volumenbe kötsz bele. És felhozod azt a Flextronicsot, amelyik most kapott gigatámogatást, miközben 2010-ben még kapacitást helyezett át Kínába.
A magyar Honvédség elsősorban az újáélesztett hadiipar termékeit fogja felvenni. Miért venne mást? A RM idetelepülése minimum 20 éves biztos hátteret fog adni ennek az újjáéledő hadiiparnak. Mert egyrészt biztosított lesz az export, de a hazai haditechnikát valakinek támogatnia is kell. Tehát nem csak gyártás, de a karbanzartás is innen lesz megoldva.
A hazai hadiiparnak pedig megvan az az előnye is, hogy nem csak bevételi oldalon jelent pénzt, de kiadási oldalon is "spórolást".
 
Most akkor döntsd már el, hogy mibe akarsz belekötni!
Először az volt a bajod, hogy nem hasznos a Magyar Államnak, mert a sok támogatás és nem marad itthon belőle pénz.
Hogyne maradna
Aztan: Nem lesz exportképes, meg nem tudni fejleszteni.
Leírom, hogy pont az ellenkezője az igaz.
Aztán végül magába a volumenbe kötsz bele. És felhozod azt a Flextronicsot, amelyik most kapott gigatámogatást, miközben 2010-ben még kapacitást helyezett át Kínába.
A magyar Honvédség elsősorban az újáélesztett hadiipar termékeit fogja felvenni. Miért venne mást? A RM idetelepülése minimum 20 éves biztos hátteret fog adni ennek az újjáéledő hadiiparnak. Mert egyrészt biztosított lesz az export, de a hazai haditechnikát valakinek támogatnia is kell. Tehát nem csak gyártás, de a karbanzartás is innen lesz megoldva.
A hazai hadiiparnak pedig megvan az az előnye is, hogy nem csak bevételi oldalon jelent pénzt, de kiadási oldalon is "spórolást".
Ismered a sose birkózz disznóval a sárban örök igazságot ;)
 
Ami az autóipari beruházasokkal itthon gond, hogy a hazai beszállítok aránya nem túl magas.
Még a Suzukinál sem, ott pár éve 40-50%-ról olvastam, pedig jó rég itt vannak és nem ők gyártják a legbonyolultabb és legdrágább konstrukciókat.
Remélem, sikerül ezen javítani, illetve a védelmi ipar sikeresebb lesz.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
Ami az autóipari beruházasokkal itthon gond, hogy a hazai beszállítok aránya nem túl magas.
Még a Suzukinál sem, ott pár éve 40-50%-ról olvastam, pedig jó rég itt vannak és nem ők gyártják a legbonyolultabb és legdrágább konstrukciókat.
Remélem, sikerül ezen javítani, illetve a védelmi ipar sikeresebb lesz.
Hazai hazai tulajdonú nem magas, de itthon gyártott külföldi multié sok van, egyre több. És ezek nemcsak a hazai gyárakhoz, hanem külföldre is sokat beszállítanak.

Csakazért, hogy magyar legyen nem kell hazai tulajdonú, ha csak gagyit tud. Mivel a hazai hadiipari cégekben van jelentős magyar tulajdon, így sztem jobb sansszal indulnak hazai cégek.
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely
Ami az autóipari beruházasokkal itthon gond, hogy a hazai beszállítok aránya nem túl magas.
Még a Suzukinál sem, ott pár éve 40-50%-ról olvastam, pedig jó rég itt vannak és nem ők gyártják a legbonyolultabb és legdrágább konstrukciókat.
Remélem, sikerül ezen javítani, illetve a védelmi ipar sikeresebb lesz.
Minden ellendrukkerség nélkül mondom; sajnos ez nem túl valószínű (mármint hogy a beszállítási arány nagyobb lenne). Ami speckós (pl. torony) azt kapjuk. De valahol el kell kezdeni.
 
Ami az autóipari beruházasokkal itthon gond, hogy a hazai beszállítok aránya nem túl magas.
Még a Suzukinál sem, ott pár éve 40-50%-ról olvastam, pedig jó rég itt vannak és nem ők gyártják a legbonyolultabb és legdrágább konstrukciókat.
Remélem, sikerül ezen javítani, illetve a védelmi ipar sikeresebb lesz.
suzukinál jóval magasabb az arány szerintem. ott központ vagyunk. a swift ből a korai verziók 100% ban magyar vólt. (alapanyag nem egésszen).
a suzuki pénzeli is a magyar beszállítóit fejlesztésre ösztönözve elég nagy mrtékben.
 
  • Tetszik
Reactions: sisimoto

Mellékszáll, de a cég szerint 65-70% a magyar beszállítók aránya. Akkor szerintem hadiipar terén megvan a célszám.