A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Tévedés.
Sok alegység (a legtöbb) nem képes szállítani saját magát....
O:

2021-ben, a nagy gépesítés után 70 évvel....

Szorozd már fel a kb 250 (a többi felepitmenyes) platós Rába platót 16-tal....
És akkor csak arvizre megyünk lapát meg zsák nélkül.
;)
Ugye, hogy ugye.
árvízre sem a század 5 tgk ja megy csak hanem késszenléti járművek (minimum 3 egy ember egy lőszer egy egyéb anyag + a konténer szállító) ez egy szakasznak a jármű igénye. plussz a logisztika adja a járműveket és a sofőröket már elörre összepakolt készletekke...

személyszállításra meg már ott vannak a buszok amik addig viszik az embert ameddig lehet mmajd az utolsó km ek platózósok
 
Ne haragudj, ezt a világ 179 másik országában nem így tudják.
Van zászlóalj szintű logidztika, van dandár szintű és van magasabb szintű....
Még Mozambikban is...
persze hogy van de épp azért van valami magasabb egységbe szervezve hogy ne keljen önálló szászlóalj módjára a zászlóaljnak minden logisztikát magára vállalnia.
 
nem hülyék de ezért van magasabb egység ezért van logisztikai alegység egység meg törzstámogaó egy magasabb egységben.
hogy ne önálló zászlóalj formájára tömd ele logisztikával a harcolókat. elengedhetetlen a saját kapacitás egy zl nél ez nállunk sincs máshogy. de nem önállóan kell ellátnia magát mindennel ha egy dandár része ép ezért része a dandárnak többek között.

müöhelyesek müszakik sem a zl részei és ők is szállítanak tgk znak... nem a hkz nek kell ellátní őket szállító kapacitással.
a lőszerre is megvan ez a képesség vannak lőszeresek. ugyan ez igaz egyéb anyagra is.
 
zászlóal tgk tizen km r eket futnának egy konflliktusban a dandár lerakataiból megerősített ellátó pontjaitól a csapatokig... nem kell 100 km eket vezetnie egy fordulóért tehát foroghat mint a motolla az anyaggal. a pakolás a szűk keresztmetszet nem az út.
 
Kaposvár mehet 100 km eket vagy majd az új gbázisról a gépek. de oda a nyergesek is nagy szolgálatot tesznek hisz nem a frontra kell vinni a cuccot teszem azt veszprémből vagy tápioszecsőről hanem központi tárollókba ahonnan a továbbosztás megtörténik. ahol megint tovább oszthatnak. ezzel lerövídítve a csapatoknál levő tgk k futástávólságát. tehát a relatíve kis távolságmiatt 5 tgk annyit ér (csak egy szám) mintha 2X olyan távólról kellene szállítani 10 tgk val az anyagot... a rakodás idő a szűk keresztmetszet. a kkonténerek ezen fognak segíteni mert az akár veszprémben összeállítható)
 
persze hogy van de épp azért van valami magasabb egységbe szervezve hogy ne keljen önálló szászlóalj módjára a zászlóaljnak minden logisztikát magára vállalnia.
A saját logisztikai feladatait végzi maga. Ez adja az önállóságát.
A katonának is van egy+két napi kajája, lőszere, IFAK-ka , csere fehérneműje.
Mert kell az önállóság, autonómia, akkor is ha kiváló az elöljáró logisztika, és mindig van mindenből friss és elegendő.
 
Annyira van hiány tgk ból hogy még a tartalékosoknak is jut.
persze kell fog is kelleni még tgk. de nem kell többet fizetni csak azért mert sürgős mert annyira nem sürgős.
De ahogy érkezik be az új technika, azok hordozására, kiszolgálására több kell! Ne felejtsük el, hogy még hiányzik pár képesség, részben vagy teljesen, amik csak ezután lesznek pótolva! (tüzérség, harckocsi, páncélozott harcjárművek, légvédelem, radar...)
Gondolom a Németországból beszerzett használt technika is le lesz cserélve, ill. át lesz adva a tarcsisoknak, területvédelemnek.
 
De ahogy érkezik be az új technika, azok hordozására, kiszolgálására több kell! Ne felejtsük el, hogy még hiányzik pár képesség, részben vagy teljesen, amik csak ezután lesznek pótolva! (tüzérség, harckocsi, páncélozott harcjárművek, légvédelem, radar...)
Csak a NASAMS-hez kell 50-60 teherautó legalább...
 
A saját logisztikai feladatait végzi maga. Ez adja az önállóságát.
A katonának is van egy+két napi kajája, lőszere, IFAK-ka , csere fehérneműje.
Mert kell az önállóság, autonómia, akkor is ha kiváló az elöljáró logisztika, és mindig van mindenből friss és elegendő.
és azt gondolod hogy 5 teherautó teszem azt nem képes ellátni egy század igényét? ha tizen km erekről kell hordania az árút?
akkora depót csinál neked hogy hk kell az örzéséhez 1-2 nap alatt.
 
számold ki 1 század 5 jármű . legyen mind h14 vagy ural és 3t ra pakolva.
1 óra alatt tegyenek meg egy kört. az 15 t anyag. 1 óra alatt 10 óra alatt 150t
ez egy hk századnak. nincs benne műhely.
váltás egyebek miatt számoljunk napi 20 óra eláttási menetet.
300 t anyag egy nap. ezzel hamar beraktározol 5 napra valót.
és nem akasztottak más vontatványt vagy pakolták meg a hk szállítókat.
ammik eggyütt egy fordulóval is majdhogynem leszállítanak 300 t át.
na ugye hogy ennyi árunál inkább a rakodás a szűk kkeresztetszet. tehát kell egy targonca a dd től amit tgk vontat ufon. ami +1 tgk kapásból. tehát a 300 t már több is.
 
ennyi áruhoz már tartalékos is kell aki őrizze akik szintén rendelkeznek TGK kkal. akik miután lepakoltak a tgk munkárafoghatókká vállnak.

ha ez a szakasz késszenlétiszakasz mintájára van építve (ami csak döntés kérdése) máris 5+ tgk val érkezik a helyszinre.
 
nem akkora kapacitás kell egy alegységnek saját logisztikából ami elvisz 5 napra való ellátmányt harchelyzetben. hanem olyan ami több fordulóval járműkieséssel is képes felhalmozni központi tárolóból több fordulóval. 5 napnyi anyagot (teszem azt 24 óra alatt úgy hogy közben fogy a hadianyag)
de kátható hogy nem 24 óra alatt halmozza fel ezt a készletet manem már 12 alatt intenzitástól függően akár 4-6 óra alatt.
 
fontos persze a konténerszállító és az üzemanyagos kocsi is alegységnél. de üzemanyagosból elég kisebb kapacitású is alegységnek. akár ibc tartállyal vagy hordókkal is megoldható üzemanyag felhalmozás depokban. a konténerszállító képesség hasznosabb lehet és fontosabb. de alegységnek az 5 ből 1 is sokat állna békébn.
egy h 14 es 3 ibc 1000 L es tartályt simán elvisz. az 3 hk üzemanyag ellátásához elebendő vagy IFV jé hez... apc hez pláne.
ha 2 szállít üzemanyagot az 5 ből akkor minden második órába tölthető színte az összes gép. minden 3.4. forduló biztos tartalékba megy. (4-5 óra alatt) már tartalék kéoződik ha szárazak a tankok akkor is. és ehhez jöhet még a dd nagy teljesítményű tartályautói +kaposvár egyéb arb üzemanyagraktár. (ott már zsákos medencékbe töltik erre az időre az anyagot.) úgy hogy a gödrök is kivannak már ásva a medencéknek)
 
nem várják meg míg mindenki megtankol a kocsirol simán leengedik ilyen nagy földbeásott zsákokba aztán onnan mehet telepített szivattyúval akinek kell.)
4-5 óra alatt már lefedve is levann néhány zsák a gödörben.
a lőszert meg ládástól rugdossák vagy raklapostól borítják le a platókról. az a pár méter zuhanás nem probléma a lőszernek.)
lőszert még billenőplatóssal is le lehet pakolni (lebillenteni) ha ládában van.
 
kupacba rakni katonásan kéöbb is ráér.
többek között ezért a faláda.
ne hidje senki hogy macera van belőlle csinálva ha lőnek a közelbe... nem kényes anyagok ezek bírják a strapát. és 1 ládának átlagba 1 puffanást kell kibbírnia. de többet is kibír. egyéb anyag épp úgy mehet halomba... ahol lőnek oda törékeny dolog nemigen megy) ahova törékeny anyag megy ott meg van idő lepakolni.
 
üzemanyagot még vízufóba is lehet tárolni leengedni... ibc tartályba medencébe hordókba kannákba...
nem kell a kocsiról mindenkit megtankolni mire 2 oldalt 2 járművet megtankolnak addig leengedik az anyag nagyját. mire a 2. pár harcjármű is végezne már állhat be újabb 2 a leengedett üzemanyagokhoz tőltésre és szabadul is fel azüzemanyag kocsi a következő körre. ami akárhol máshol is lehet... de épp ugyaan ott is. lényegtelen...
az üzemanyagos kocsi sem szarkszik szükséghelyzetben tankolgatással az ráér ott ahol nem lőnek ahol lőnek vagy a közelbe lőnek. ott simán leengedik az anyagot minél hamarabb fordulhasson... az az anyag ami leeresztésre kerül meg elfér helyben. ha ügyeset a 3. körből már tartalék képződik.