A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

K

kamm

Guest
"A miniszter legkomolyabb problémaként az ukrán helyzetet emelte ki, és beszélt róla bővebben. “A dolog sem politikailag, sem jogilag nem haladt a megoldás irányába az elmúlt egy esztendőben, a megtett erőfeszítések dacára sem. Egyre inkább kezd kirajzolódni az a tendencia, nem is kirajzolódni, hanem most már megerősödni, hogy minden egyes magas szintű kontaktust követően, amikor remek hangulat van és sok ígéret hangzik el, másnap általában egy újabb negatív intézkedés történik.

Mint elmondta, “természetesen az az érdekünk, hogy a kétoldalú kapcsolatok ne romoljanak tovább, annál is inkább, merthogy a tapasztalat a többi szomszédos országgal kapcsolatban azt diktálja, hogy minél jobbak a kétoldalú kapcsolatok, annál jobb az adott ország területén élő magyar nemzeti közösségnek.” Egyértelmű azonban az elvárásunk a szövetségeseinkkel szemben, hogy ismerjék el azt, hogy a nemzeti közösségek jogainak megsértése korlátot jelent a mi értékközöségeinkbe történő integráció szempontjából.

Véleménye szerint, ami a belorusz határon vagy belorusz-lengyel határon zajlik, nyilvánvalóan teljesen elfogadhatatlan, és pontosan ugyanarra a kottára íródik, mint ami 2015-ben történt Magyarország déli határán. “Biztosan emlékeznek arra a jelenetre, amikor Horvátországból egy vonat tele migránsokkal és, ha jól emlékszem, talán a horvát felfegyverzett rendőrökkel is megérkezett Magyarország területére, mert a mozdonyvezető azt hitte, hogy még Horvátországban rakja ki a migránsokat a határnak azon az oldalán.

Nem sikerült, átjöttek, és itt akarták lerakni őket. Tehát pontosan tudjuk, hogy milyen az, amikor egy szomszédos ország hatóságai mutatják, hogy merre van a határ, merre kell menni. És ez nyilvánvalóan elfogadhatatlan.” –
jelentette ki a kérdésekre adott válaszában."
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 867
35 254
113
aköltségvetés több szálon fut ezt kell érteni van ft van euro van dollár és még sok más.
ez azt eredményezi ha külföldről akarsz vásárolni euroba em kell ft ot eurora váltani. mert jön be annyi euró ami fedezi az euró igényünket. amikor ez sinen van akkor jó. de ebbe benyulni is be lehet ha szükséges euron ft ot venni ezzel pénzt vonni ki a piacokról ft formájába és euróval helyettesíteni (ez károsabb) vagy épp ft ot venni euroért.
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 632
8 283
113
Tematizáljuk a topikot.
Szeretném, ha ez itt elférne, nincs még önálló topicja, asszem.

images


Lassan aktuális lenne már az MH teherautó problémáinak megoldása...
Hátha kapcsol valaki....
Az értékesebb cuccokhoz RM teherautó kéne.
Aztán ha az RM nem nálunk gyártat, kooperál, akkor elgondolkodnék egy TATRA-RÁBA együttműködésen.
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül
K

kamm

Guest
Tematizáljuk a topikot.
Szeretném, ha ez itt elférne, nincs még önálló topicja, asszem.

images


Lassan aktuális lenne már az MH teherautó problémáinak megoldása...
Hátha kapcsol valaki....
A tüzérségnél is csak fél munkát végzett eddig a csapat.

arj5ipy64fz61.jpg
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 867
35 254
113
Tematizáljuk a topikot.
Szeretném, ha ez itt elférne, nincs még önálló topicja, asszem.

images


Lassan aktuális lenne már az MH teherautó problémáinak megoldása...
Hátha kapcsol valaki....
Nincs elfeledkezve rólla a rába futőmű programja (hajtáslánc) fejlesztése is kapcsolatban áll.

de a Man új kategóriájának bevezetése nem a Honvédségen mullik.
amint a MAN okézik megoldódik a tehergépjármű eggyes szegmenseiben a probléma.
nem vagyunk elkésve. nem azt mondom hogy ideális az uralozás. de a rábákkal még bírják... bőven bírják...

nincs tgk hiány... persze arról gondoskodni kell hogy ne is legyen. de van számos kisebb program ami nem csak enyhíti de ésszerüsíti is a tgk igényeket. kisteher autok pl....

ami kérdésesebb az az UNIMOG kategória... Én ivecot is szivesen látnák ezen a téren de a Merci is tudna jó ajánlatot tenni sőt A Man is ahogy kisteher terén is...

Ha beindul az új man gyártás akkor arra számolni kell hogy civil piacot is ki kell szolgálni bizonyos részegységekkel alkatrészekkel...
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 867
35 254
113
valakik szerint felesleges az unimog kategoria de kisebb alegységeknek vagy tartalékosoknak az is bőven megfelelő kategoria... gerincet építeni rá nem lehet de jó vázizomzat. Unimogból egy fél év alatt százas nagyságrendet lehet rendszeresíteni. elég népszerű kategoria a civil ipari szférának köszönhetően.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

Busho3301

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2021. április 26.
2 547
10 844
113
Egyébként ami szerintem most nagy üzlet lenne és hatalmas fejlesztés haditechnika terén az az aknavető gránátok orrészének radarsugárzás elnyelő anyaggal történő borítása lenne (nem kellene a teljes gránát testet elég lenne csak az első 1/3 át) amikor átfordul a röppályán ugyis azt mutatja bizonyos irányba.
Ha valami ilyet beújít az ország, nagyon nagyon remélem, hogy titokban tartjuk de minimum nem adjuk el sehova.
De ha már álmo...akarom mondani gondolkozunk, és amúgy is gépágyúlőszer gyártásán zajlik a munka, sőt még egy Hirtenbergerünk akad kéznél, a javaslatom a következő:
-csővégi programozott univerzális gyújtók (u.a. a tech. mint a gá.) (RM Várpalota, vagy ahol a gá. lőszereket készíteni akarják)
-automata aknavető (2B9 mintára) 4 kaliberben (60, 81, 82, 120) (Hirtenberger)
-mindezt toronyba (RM vagy Cockerill), a 3 kisebb kalibernél küzdőtérbe be nem lógó kialakításban, amelynél a torony földre vagy kerekes alapra (Arzenál) telepítve is csak áramforrást és laptopról irányítást (Arzenál) igényel
-ha működik az ötleted, akkor csökkentett radarkeresztmetszetű gránátokkal
-tűzvezetésnek (ezt nem tudom kivel csináltatnám meg, de volt itt Árpád tűzvezető rendszer is anno, úh. optimista vagyok) adatokat szolgáltató drónnal irányított kisugárzású adatkapcsolatra (BHE) képes árbócos kivitelben (egy kibővített/átalakított) Pro Patria radaros-EO árbóc is ígéretes kiindulási pont lehet)
-keringetett vizes csőhűtés (Arzenál) opcióval
-röppályát helyesbítő radarral (BHE)

Ami ebben nehéz lehet, az a vetőtöltetek töltés előtti automatikus beállítása (ugye kézzel szokás levenni a felesleget a gránát stabilizátoráról) és a 120mm adogatása.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 867
35 254
113
tehát nem vagyunk elvesszve. Ha hirtelen kellene tgk. Egy vagy két unimog csomag rendelésével bőven orvosólható lene a probléma...
cirka 10 mrd ből közel 200 unimog beszerezhető egy éven bellül... ez azér jelentős tehermentesítés lenne. és aprópénz ha azt vesszük. persze nem vált ki minden kategóriát de ahol nehezebb tgkt váltana ki az a nehezebb tgk mehetne a maga nehezebb kategóriájába dolgozni....
nagy vészben nem vagyunk (mondhatni szerencsénkre nyitott az unimog kategoriánk) így konnyen ballansztolható vele.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 867
35 254
113
Ha valami ilyet beújít az ország, nagyon nagyon remélem, hogy titokban tartjuk de minimum nem adjuk el sehova.
De ha már álmo...akarom mondani gondolkozunk, és amúgy is gépágyúlőszer gyártásán zajlik a munka, sőt még egy Hirtenbergerünk akad kéznél, a javaslatom a következő:
-csővégi programozott univerzális gyújtók (u.a. a tech. mint a gá.) (RM Várpalota, vagy ahol a gá. lőszereket készíteni akarják)
-automata aknavető (2B9 mintára) 4 kaliberben (60, 81, 82, 120) (Hirtenberger)
-mindezt toronyba (RM vagy Cockerill), a 3 kisebb kalibernél küzdőtérbe be nem lógó kialakításban, amelynél a torony földre vagy kerekes alapra (Arzenál) telepítve is csak áramforrást és laptopról irányítást (Arzenál) igényel
-ha működik az ötleted, akkor csökkentett radarkeresztmetszetű gránátokkal
-tűzvezetésnek (ezt nem tudom kivel csináltatnám meg, de volt itt Árpád tűzvezető rendszer is anno, úh. optimista vagyok) adatokat szolgáltató drónnal irányított kisugárzású adatkapcsolatra (BHE) képes árbócos kivitelben (egy kibővített/átalakított) Pro Patria radaros-EO árbóc is ígéretes kiindulási pont lehet)
-keringetett vizes csőhűtés (Arzenál) opcióval
-röppályát helyesbítő radarral (BHE)

Ami ebben nehéz lehet, az a vetőtöltetek töltés előtti automatikus beállítása (ugye kézzel szokás levenni a felesleget a gránát stabilizátoráról) és a 120mm adogatása.
3-4 gyürű szokott lenni aknavetőkön ez akkor 3-4 rekesz (ha 1 gyűrűs nincs használatban akkor az 2 gyűrűsről levehető ahogy ha 4 gyűrűs lenne abbol is egy levehető.) így elég 2 rekesz 2 vető töltet gyűrű leszedővel felszerelve.)
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 494
18 521
113
Nincs elfeledkezve rólla a rába futőmű programja (hajtáslánc) fejlesztése is kapcsolatban áll.

de a Man új kategóriájának bevezetése nem a Honvédségen mullik.
amint a MAN okézik megoldódik a tehergépjármű eggyes szegmenseiben a probléma.
nem vagyunk elkésve. nem azt mondom hogy ideális az uralozás. de a rábákkal még bírják... bőven bírják...

nincs tgk hiány... persze arról gondoskodni kell hogy ne is legyen. de van számos kisebb program ami nem csak enyhíti de ésszerüsíti is a tgk igényeket. kisteher autok pl....

ami kérdésesebb az az UNIMOG kategória... Én ivecot is szivesen látnák ezen a téren de a Merci is tudna jó ajánlatot tenni sőt A Man is ahogy kisteher terén is...

Ha beindul az új man gyártás akkor arra számolni kell hogy civil piacot is ki kell szolgálni bizonyos részegységekkel alkatrészekkel...
Nincs köze az MAN-nek a témához, az RMMV a HX 3, meg minden katonai MAN gyártója.
Ami a HX 3-ban MAN, az már több éve gyártásban van a polgári kamionok területén (új műszerfal, új fülke, új motorok).

Az MH komoly teherautó gondokkal küzd:
  • kevés a kb. 400 darab Rába;
  • azok is rosszul vannak elosztva: sok autó 0 km-t megy, sok helyen még nincs, minden feladatra kéregetnek;
  • a haderő sorvasztása eltorzult szervezeteket eredményezett: emiatt nincs önálló Z. feladat, minden zászlóalj kitelepülés, megmozdulás MH szintű logisztikai probléma. (Konténeres autók, trélerek, teherautók, kismetcik, stb.)

A probléma az, ha nincs terv, vagy ötlet.
Ugyanis, ha csak most kezdenénk piackutatást, akkor is több év, mire teherautó érkezik. De ehhez fel kellene ismerni a problémát....

Csak tájékoztató jelleggel:
  • Az elsorvasztott hkz., tüzér osztály szerintetek kapott teherautókat, műhely kocsikat, mikor a hírhedt HTZ nevű szervezet megszűnt, és üteg/század szintről vissza álltak osztály/zászlóalj szintre?
  • Szerintetek, ha bejönnek a PZH-k, Leopardok, kell-e valamilyen képesség felmérésén átesniük? Ha nincs szervezetszerű logisztika mögöttük, milyen képesség felmérésre engedjük őket?
;)
Kell a teherautó, rohadtul, mert mindjárt közepesen, még nehezen is bukik a dandár képesség....
:)
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85 and krisss

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 867
35 254
113
Nincs köze az MAN-nek a témához, az RMMV a HX 3, meg minden katonai MAN gyártója.
Ami a HX 3-ban MAN, az már több éve gyártásban van a polgári kamionok területén (új műszerfal, új fülke, új motorok).

Az MH komoly teherautó gondokkal küzd:
  • kevés a kb. 400 darab Rába;
  • azok is rosszul vannak elosztva: sok autó 0 km-t megy, sok helyen még nincs, minden feladatra kéregetnek;
  • a haderő sorvasztása eltorzult szervezeteket eredményezett: emiatt nincs önálló Z. feladat, minden zászlóalj kitelepülés, megmozdulás MH szintű logisztikai probléma. (Konténeres autók, trélerek, teherautók, kismetcik, stb.)

A probléma az, ha nincs terv, vagy ötlet.
Ugyanis, ha csak most kezdenénk piackutatást, akkor is több év, mire teherautó érkezik. De ehhez fel kellene ismerni a problémát....

Csak tájékoztató jelleggel:
  • Az elsorvasztott hkz., tüzér osztály szerintetek kapott teherautókat, mikor a hírhedt HTZ nevű szervezet megszűnt, és üteg/század szintről vissza álltak osztály/zászlóalj szintre?
  • Szerintetek, ha bejönnek a PZH-k, Leopardok, kell-e valamilyen képesség felmérésén átesniük? Ha nincs szervezetszerű logisztika mögöttük, milyen képességgel mérésre engedjük őket?
;)
Kell a teherautó, rohadtul, mert mindjárt közepesen, még nehezen is bukik a dandár képesség....
:)
HKZ akkor kapott rábát igaz ural is fit még de lőszerhez pl az ural nem gond.

konténer szállítok és egyéb spec felépítményesre nagy szükség lessz de miután beindul a logisztikai központ. (nem kell félni a log központ fog rendelkezni a kellő teherautó mennyiséggel nyergesekkel is ami a közuti szállítást nagyban leegyszerűsíti könnyíti gazdaságosítja.)

Soha nem vólt olyan hogy kellett vólna tgk és ne lett vólna olyan többször fordul elő hogy kisebb jármű is elég lenne de csak tgk van.
5 embert vagy egy raklap ásványvizet h14 vigyen mert az van vagy ural.

jelenleg nem tgk ból van hiány hanem kisebb járművekből békeidősekből. persze ez a helyzet is javúlt az utobbi években és tovább fog javúlni hála égnek nem nagy összeget igénylő járművek. de az egységes flttára törekedni érdemes.

sok olyan eset vólt hogy egy hilux méretű platós is elég lett vólna de h14 vagy ural ment mert nem vólt más....
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 867
35 254
113
és nem a tgk hiány miatt van ez hanem mert már vannak hiluxok... a hilux ok is sok sok km ert elvettek a tgk tól.
ahogy a kisdobozosok vagy a platósok is.
még a buszok is tehermentesítettek igen sokat a tgk hiányon.
vólt hogy tatáról szentendrére platóztunk (egyébként jó vólt) mert tgk t könnyebb volt szerezni mint buszt vagy kisbuszokat.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 494
18 521
113
HKZ akkor kapott rábát igaz ural is fit még de lőszerhez pl az ural nem gond.

konténer szállítok és egyéb spec felépítményesre nagy szükség lessz de miután beindul a logisztikai központ. (nem kell félni a log központ fog rendelkezni a kellő teherautó mennyiséggel nyergesekkel is ami a közuti szállítást nagyban leegyszerűsíti könnyíti gazdaságosítja.)

Soha nem vólt olyan hogy kellett vólna tgk és ne lett vólna olyan többször fordul elő hogy kisebb jármű is elég lenne de csak tgk van.
A zászlóaljnak képesnek kell lenni 5 (öt) napig harcolni.
Ez azt jelenti hogy:
  • öt napi lőszer, üzemanyag, élelmezés, egyéb harcanyag nála van, képes szállítani, elosztani, előkészíteni.
  • Ez a feladat a zászlóalj logisztikai szervezeteink feladata, nem a dandár vagy más elöljáró logisztikai erőké.

Fentiek miatt kell egy csomó:
  • üzemanyagos, konténeres, platós, műhely, stb. felepitmenyes teherautó;
  • valamint speciális vontató, emelogepek, egészségügyi járművek, vezetési pont járművek, stb, stb.

Ha ezek nincsenek a zászlóaljnál szervezetszerűen, akkor nincs képesség, nincs zászlóalj feladat!

Minden más szöveg ( modul elemek, stb.) csak fingfestés.
;)
 
  • Tetszik
Reactions: szzsolt81

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 867
35 254
113
Annyira van hiány tgk ból hogy még a tartalékosoknak is jut.
persze kell fog is kelleni még tgk. de nem kell többet fizetni csak azért mert sürgős mert annyira nem sürgős.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 867
35 254
113
A zászlóaljnak képesnek kell lenni 5 (öt) napig harcolni.
Ez azt jelenti hogy:
  • öt napi lőszer, üzemanyag, élelmezés, egyéb harcanyag nála van, képes szállítani, elosztani, előkészíteni.
  • Ez a feladat a zászlóalj logisztikai szervezeteink feladata, nem a dandár vagy más elöljáró logisztikai erőké.

Fentiek miatt kell egy csomó:
  • üzemanyagos, konténeres, platós, műhely, stb. felepitmenyes teherautó;
  • valamint speciális vontató, emelogepek, egészségügyi járművek, vezetési pont járművek, stb, stb.

Ha ezek nincsenek a zászlóaljnál szervezetszerűen, akkor nincs képesség, nincs zászlóalj feladat!

Minden más szöveg ( modul elemek, stb.) csak fingfestés.
;)
De részben dd feladat is legalábbis a dd nek ehhez hozzá kell járulnia.
5 napos feltöltést meg tud oldani a hkz. egy teherautót megpakolni gránáttal nem hosszú idő ahogy lerugdosni a platóról se idő. Az üzemanyag szállítás meg DD feladat a körletek kialakításával hisz abbol az üzemanyagból nem csak a hk k kapnak hanem a lövészek is és ahol az üzemanyag oda települ a javítóbázis ahol ezek oda települ az étkeztetési rendszer a higéniális rendszerek parancsnokság és az ezeket őrző biztosító alegységek.

biztosítás nélkül nem igen málházol hk t. és azt a biztosítást nem csak a hkz adja.
 
  • Tetszik
Reactions: tong djagbu

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 494
18 521
113
Annyira van hiány tgk ból hogy még a tartalékosoknak is jut.
persze kell fog is kelleni még tgk. de nem kell többet fizetni csak azért mert sürgős mert annyira nem sürgős.
Tévedés.
Sok alegység (a legtöbb) nem képes szállítani saját magát....
O:

2021-ben, a nagy gépesítés után 70 évvel....

Szorozd már fel a kb 250 (a többi felepitmenyes) platós Rába platót 16-tal....
És akkor csak arvizre megyünk lapát meg zsák nélkül.
;)
Ugye, hogy ugye.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 867
35 254
113
nincs az az üzemanyag szállító amit biztosítás nélkül be lehetne küldeni olyan körletbe ahol lőnek... (annak elég egy gyujtó sorozat valami karabélynál nagyobb kaliberből)
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 494
18 521
113
De részben dd feladat is legalábbis a dd nek ehhez hozzá kell járulnia.
5 napos feltöltést meg tud oldani a hkz. egy teherautót megpakolni gránáttal nem hosszú idő ahogy lerugdosni a platóról se idő. Az üzemanyag szállítás meg DD feladat a körletek kialakításával hisz abbol az üzemanyagból nem csak a hk k kapnak hanem a lövészek is és ahol az üzemanyag oda települ a javítóbázis ahol ezek oda települ az étkeztetési rendszer a higéniális rendszerek parancsnokság és az ezeket őrző biztosító alegységek.

biztosítás nélkül nem igen málházol hk t. és azt a biztosítást nem csak a hkz adja.
Ne haragudj, ezt a világ 179 másik országában nem így tudják.
Van zászlóalj szintű logidztika, van dandár szintű és van magasabb szintű....
Még Mozambikban is...
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 867
35 254
113
Tévedés.
Sok alegység (a legtöbb) nem képes szállítani saját magát....
O:

2021-ben, a nagy gépesítés után 70 évvel....

Szorozd már fel a kb 250 (a többi felepitmenyes) platós Rába platót 16-tal....
És akkor csak arvizre megyünk lapát meg zsák nélkül.
;)
Ugye, hogy ugye.
árvízre sem a század 5 tgk ja megy csak hanem késszenléti járművek (minimum 3 egy ember egy lőszer egy egyéb anyag + a konténer szállító) ez egy szakasznak a jármű igénye. plussz a logisztika adja a járműveket és a sofőröket már elörre összepakolt készletekke...

személyszállításra meg már ott vannak a buszok amik addig viszik az embert ameddig lehet mmajd az utolsó km ek platózósok