[HUN] Helikopterbeszerzés

Kiszolgáló-eszközökkel összesen mintegy 105 milliárd forintba került a H145M helikopterek beszerzése és 60 magyar pilótát képeztek ki erre a típusra 2021 decemberéig.
Én a 8 db H225M-et is beleszámoltam, mint túlvállalást ;)
 
Röviden:
nagyon gatya lehet a helyzet pilóta és műszaki fronton, ha már RSzR-nek kell személyesen kiszállnia és tanácsért rimánkodnia.
Egyértelműen túlvállalta magát a HM a helikopterekkel, ahogy azt én számtalanszor megjósoltam, a fele is bőven elég lett volna.
Most pedig próbálják a valóságot az elképzelésekhez alakítani, holott ezt fordítva kellene.

A túlvállalás egyértelműen a haderőtervezők/fejlesztők felelőssége.
ezzel kb. 530 M Euró kárt okoztak az országnak (=10*17 + 8*45), ez 360-as árfolyamon számolva 190 milliárd forint, amelyet egyébként rakétatüzérségre, robotrepülőgépekre vagy SRBM-ekre költhettünk volna.

Ideje levonni a személyi konzekvenciákat...
Mit jósoltál te meg, te szerencsétlen? o_O
Nézd ilyeneket lehet tőled olvasni:
Én inkább adnék 10 H225M-et 20 Mi-171E-ért. A maradék 6 SOF-verziót csak a nagyobb hatótávolság és az utántöltés lehetősége miatt tartanám meg. Ki tudja, mikor lesz rá szükség.
Nyilván az összesen 26db Mi-17E + H225M együtt kevesebb pilótát és kiszolgáló személyzetet igényel, mint a 16db H225M. o_O

Általában szórakoztat a marhaságod, de inkább fájdalmas. Amikor meg elkezdesz hazudni, azt nem bírom.
Egyből személyes revansot akarsz a haderőtervezésen, mert nem neked szimpatikus flotta lett beszerezve.
Hja azt elfelejtettem írni, hogy nálad a szimpatikus flotta ott kezdődik, hogy a sebesült szállító helikopternek is minimum kettő darab nyolcas inditón kell vinnie minimum 16db ATGM-et, meg kell rá egy minimum (!) 90mm-es ágyú, hogy jó legyen a hangja.
Hja és az S3 Vikingről ne felejtkezzünk el! Az tudna vinni mindent is!
Természetesen ezek az eszközök nem igényelnek sem pilótát, sem földi személyzetet. Tehát ha ezek lennének (sokkal nagyobb számban!) akkor azonnal meg lennének oldva a személyzeti kérdések.
OMFG
 
Kikérte a gépeket üzemeltető személyi állomány véleményét arra vonatkozóan, hogy miként lehetne fokozni a repülőműszaki és hajózó állomány utánpótlásának hatékonyságát.
Ha tényleg személyzeti probléma az oka mint ahogy mondják, akkor senki nem fog ujjal mutogatni egy állománygyűlésen, hogy "azt meg azt kéne innen eltávolítani de gyorsan".
Röviden:
nagyon gatya lehet a helyzet pilóta és műszaki fronton, ha már RSzR-nek kell személyesen kiszállnia és tanácsért rimánkodnia.
Egyértelműen túlvállalta magát a HM a helikopterekkel, ahogy azt én számtalanszor megjósoltam, a fele is bőven elég lett volna.
Most pedig próbálják a valóságot az elképzelésekhez alakítani, holott ezt fordítva kellene.

A túlvállalás egyértelműen a haderőtervezők/fejlesztők felelőssége.
ezzel kb. 530 M Euró kárt okoztak az országnak (=10*17 + 8*45), ez 360-as árfolyamon számolva 190 milliárd forint, amelyet egyébként rakétatüzérségre, robotrepülőgépekre vagy SRBM-ekre költhettünk volna.

Ideje levonni a személyi konzekvenciákat...
Elvileg a fluktuáció magas, lenne elég pilóta ha lecsökkenne a kiáramlás.
Nem okoztak kárt, akkor okoznának ha a flotta fejlesztése itt megállna. "Nem szar ez, csak másra lesz jó." Még költeni is kell rájuk, bőven:
-H-145M felfegyverzése (kiv. medic gépek), Spike NLOS (nem elég az ER2) és lézeres rakéták mindenképp kellenek rövid időn belül. Minigun is fontos lenne, de erre nem sok esélyt látok (hallottam érdekes vélekedéseket, hogy miért nem vesznek a KM-nek sem...). Ha a politika nagyon sír a VIP gépért akkor ahhoz csak annyira kell nyúlni, hogy szükség esetén medic feladatra mehessen pár órán belül. Ha nem akkor arra is fegyver :D
-H-225M-re gyakorlatilag bármit lehet rakni amit elbír (még az Exocet is gyári opció), bár nem annyira fontos a tokától bokáig fegyverzése (ezzel már értelmesen lehet szállítani a harcolókat és ezt bizonyította is).
-Mi-17 és 24 további modernizálása (SuperHind program, SpikeNLOS "integráció", új fegyverpodok), élettartamuk kitolása. Még mindig csak a 17-esek tudnak járművet deszantolni tehát elkerülhetetlen, hogy maradjanak. Cserébe szinte bármit lehet rájuk venni amitől életképesek lesznek a modern harctéren is.

Szóval inkább kevés lesz az a túl sok.
 
  • Tetszik
Reactions: bel
-Mi-17 és 24 további modernizálása (SuperHind program, SpikeNLOS "integráció", új fegyverpodok)
Szia,

Hat, "tovabbi modernizalas" helyett mar az is hatalmas elorelepes lenne, ha kb. az 1980-as szintet elernek ismet a magyar Mi-24-esek:
-letezo geppuskaheveder
-mukodo iranyitatlan kisraketak
-mukodo iranyitott raketak

De ugy tunik, hogy ezek is elerhetetlenek. :-(
 
Szia,

Hat, "tovabbi modernizalas" helyett mar az is hatalmas elorelepes lenne, ha kb. az 1980-as szintet elernek ismet a magyar Mi-24-esek:
-letezo geppuskaheveder
-mukodo iranyitatlan kisraketak
-mukodo iranyitott raketak

De ugy tunik, hogy ezek is elerhetetlenek. :-(
nem véletlenül , a Hindek repülnek még egy picit aztán szépen nyugdíjazni kell őket ( vagy hát már vagy 5-6 éve nyugdíjazni kellett volna vagy ha nem is de költeni rájuk... )
 
Szia,

Hat, "tovabbi modernizalas" helyett mar az is hatalmas elorelepes lenne, ha kb. az 1980-as szintet elernek ismet a magyar Mi-24-esek:
-letezo geppuskaheveder
-mukodo iranyitatlan kisraketak
-mukodo iranyitott raketak

De ugy tunik, hogy ezek is elerhetetlenek. :-(
En ugy emlekszem volt video, hogy lottek a 24-el iranyitatlan raketat is.
 
Ha jól emlékszem voltak (vagy csak lettek volna?) Robinson R44 helikopterek kiképzési célra beszerezve.
Azokkal mi lett?
 
Ha jól emlékszem voltak (vagy csak lettek volna?) Robinson R44 helikopterek kiképzési célra beszerezve.
Azokkal mi lett?
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
Mi 24es. A 35ösnek nem lehet behúzni a kerekeit.

Az ilyen várható képek miatt --közeljövő konfliktusai-- írogatjuk páran, hogy a MiHu-knak --és a többinek is-- elsősorban az előreküldött drónok operátori "hordozójaként" látjuk a jövőjét --elsődlegesen--, amelyik terület most még elég képlékeny, kezdeti fázisban van és ha végre a magyar döntéshozatal tudna valami kreativitást és bátorságot is felmutatni, akkor 3-4-5 éven belül a törökök drónjaihoz hasonló tecnológiai, piaci és presztízs eredményeket lehetne felmutatni ezen a területen! ...amit indulási/kezdeti előnnyel jól gazdálkodva 1-2 évtizedig meg is lehetne őrizni.

Merni kellene már valóban nagynak --ömállónak-- lenni, nem csak "kicsit nagyobb kicsinek"!!!


:hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:


.
 
Az ilyen várható képek miatt --közeljövő konfliktusai-- írogatjuk páran, hogy a MiHu-knak --és a többinek is-- elsősorban az előreküldött drónok operátori "hordozójaként" látjuk a jövőjét --elsődlegesen--, amelyik terület most még elég képlékeny, kezdeti fázisban van és ha végre a magyar döntéshozatal tudna valami kreativitást és bátorságot is felmutatni, akkor 3-4-5 éven belül a törökök drónjaihoz hasonló tecnológiai, piaci és presztízs eredményeket lehetne felmutatni ezen a területen! ...amit indulási/kezdeti előnnyel jól gazdálkodva 1-2 évtizedig meg is lehetne őrizni.

Merni kellene már valóban nagynak --ömállónak-- lenni, nem csak "kicsit nagyobb kicsinek"!!!


:hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:


.
Amcsik és az izraeliek évek óta fejlesztik a helikopter fedélzetről inditható dronokat.És küzdenek vele.
 
Amcsik és az izraeliek évek óta fejlesztik a helikopter fedélzetről inditható dronokat.És küzdenek vele.

Mi meg 10+ és Csipkerózsika-álom után brutálisan rossz hatékonysággal égetjük a Zrínyi-milliárdokat!!!

A témához közelebbről: az az érdekes, hogy a civil vezeték-nélküli távirányításban jobb (rész-)eredményeket látok --pár perc Google-zás után-- mint a katonaiban!!! :oops:

Mi is akadályoz meg bennünket abban, hogy ezeket a fejlesztéseket a katonai terület speciális igényeinek figyelembevételével "összefésüljük"??? A motiváció és kreativitás teljes hiánya --részben a korábbihoz képest "brutális mennyiségű anyagiak" és a hiányzó követelmények --költséghatékonyság!!! -- amik miatt sajnos kezdem a Z2026-ot kirakat-projektnek érezni!!!

Váltani,változtatni kell az elveken!!! Alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez !!!

...de gyorsan!!!



.
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord
Mi meg 10+ és Csipkerózsika-álom után brutálisan rossz hatékonysággal égetjük a Zrínyi-milliárdokat!!!

A témához közelebbről: az az érdekes, hogy a civil vezeték-nélküli távirányításban jobb (rész-)eredményeket látok --pár perc Google-zás után-- mint a katonaiban!!! :oops:

Mi is akadályoz meg bennünket abban, hogy ezeket a fejlesztéseket a katonai terület speciális igényeinek figyelembevételével "összefésüljük"??? A motiváció és kreativitás teljes hiánya --részben a korábbihoz képest "brutális mennyiségű anyagiak" és a hiányzó követelmények --költséghatékonyság!!! -- amik miatt sajnos kezdem a Z2026-ot kirakat-projektnek érezni!!!

Váltani,változtatni kell az elveken!!! Alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez !!!

...de gyorsan!!!



.
Az,hogy a civil irányitási rendszereket nem katonai felhasználásra tervezték.
 
Az,hogy a civil irányitási rendszereket nem katonai felhasználásra tervezték.


Így van! ...és nem politikusok döntenek! ...nem civil életben nem tehetik meg hogy rosszul határozzák meg a követelményeket, nem alkalmazkodnak --időben-- a megváltozott körülményekhez, nem költség-hatékony megoldást választanak!!!

Nem véletlen, hogy egyre több katonai eszközt/fődarabot emelnek át a civil életből. Ennek egyik leglátványosabb példája --a sok közül-- a svédek önjáró tüzérségi eszköze: Archer

...de repülés-technikában is sok és nagyobb cég is van, amelyik civil repülők/helikopterek katonai alkalmazásra történő átépítéséből "tengődik"!


Gyors, költséghatékony, sajéterős is lehet: izraeliek ebben is tudtak nagyot alkotni, nekik meg van a politikai erők józan belátása!!!


.