A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

egy képzeletbeli ország amikor megszerez egy képzeletbeli országrészt.
és ott stabilizálja a helyzetet beindul egy természetes folyamat.
ami kicsit turisás kicsit üzleti kicsit ingatlanügylet stb...
ennek a körülbellüli éértékére lennék kiváncsi.
kb hányan lépnék át a jelenlegi határt valamilyen céllal?
éves szinten generálna millios ki be lépést (nem fő) esetleg jóval többet? vagy kevesebbet?
ha holnap visszacsatolnának valamit és biztonságos lenne én holnapután mennék megnézni pl.
 
egy képzeletbeli ország amikor megszerez egy képzeletbeli országrészt.
és ott stabilizálja a helyzetet beindul egy természetes folyamat.
ami kicsit turisás kicsit üzleti kicsit ingatlanügylet stb...
ennek a körülbellüli éértékére lennék kiváncsi.
kb hányan lépnék át a jelenlegi határt valamilyen céllal?
éves szinten generálna millios ki be lépést (nem fő) esetleg jóval többet? vagy kevesebbet?
Ez hogy jön ebbe a topikba és miért a btr kukázására válaszolsz vele?

Amúgy szerintem ezt nem tudod megbecsülni a rendelkezésre a nekünk rendelkezésre állló adatokból
 
trolkodok.
BTR kukázásáról mit mondjak énnekem semmi dolgom velük tudomásom szerint. legalábbis még senki nem szólt rólla semmit sem... még hallani sem hallottam semmi arra utalót hogy a btr ek megtartásra kerülnének hazai üzemeltetés céljával. (hogy néhány db marad az egész biztos ha más nem a muzeumba vagy civilbe.)

aknavetős változat ki lett fejlesztve ez tény. csak akkor nem vólt mit rátenni.
most van. és olyan egyszerű a fegyver beépítés hogy 90es évek. de egy jó aknavetővel. még exportképes termék lehet curusnak saját zseben afrikába.
ahol még 30 évig elgurul a btr 80 as... ott még a 60 asok is gurulnak.

btr80 as aknavettő ott egy zúzós erő. ha nem 120 as akkor is. ha kézitöltésű akkor is. egy tabletet meg a hülye is elkezel.
ha a véleményemre vagy kiváncsi nem a btr 80 qrvára nem koho. hanem a koho forróságú afrika
 
trolkodok.
BTR kukázásáról mit mondjak énnekem semmi dolgom velük tudomásom szerint. legalábbis még senki nem szólt rólla semmit sem... még hallani sem hallottam semmi arra utalót hogy a btr ek megtartásra kerülnének hazai üzemeltetés céljával. (hogy néhány db marad az egész biztos ha más nem a muzeumba vagy civilbe.)

aknavetős változat ki lett fejlesztve ez tény. csak akkor nem vólt mit rátenni.
most van. és olyan egyszerű a fegyver beépítés hogy 90es évek. de egy jó aknavetővel. még exportképes termék lehet curusnak saját zseben afrikába.
ahol még 30 évig elgurul a btr 80 as... ott még a 60 asok is gurulnak.

btr80 as aknavettő ott egy zúzós erő. ha nem 120 as akkor is.
A kínaiak kiszorítják az összes szovjet eredetű kendács eszközt előbb utóbb.
 
  • Tetszik
Reactions: honved
A kínaiak kiszorítják az összes szovjet eredetű kendács eszközt előbb utóbb.
afrikából soha ott még 2 vhs cuccok is ketyegnek. és még 20 év múlva is ketyegni fog közülük egy egy.
volt ott mindig modern fegyverzet is.


vesznek azok mindent csak feszenghessenek meg ölhessék egymást.
 
Ezt a képet 6 havonta teszem fel, amíg ez az autó ki nem fejlődik.

:mad::mad::mad:

nuy4kw8.jpg
 
Nem tudom eldönteni, hogy ez jó-e, vagy sem.
Ahogy érkeznek be az új eszközök minden feladatkörből kikopik.
A lövészszállítóval kezdve legkorábban. Aztán a speciális alváltozatok (vegyisugár felderítő, műszaki stb), majd tartalékba kerül aztán onnan is. Ezt prognosztizálnám a következő évtized elejére. De pl Gidrán meg NMS beszerzésről még mindig nincs menetrend az első 50 darabon túl, ha megy a gyártás itthon akkor okosabbak leszünk. Ugyan ez igaz a jövőbeli 8x8-asra. Egyelőre sajnos még mindig a BTR a legnagyobb mennyiségben meglévő általános többfeladatú harcjáművünk.
 

Ahogy érkeznek be az új eszközök minden feladatkörből kikopik.
A lövészszállítóval kezdve legkorábban. Aztán a speciális alváltozatok (vegyisugár felderítő, műszaki stb), majd tartalékba kerül aztán onnan is. Ezt prognosztizálnám a következő évtized elejére. De pl Gidrán meg NMS beszerzésről még mindig nincs menetrend az első 50 darabon túl, ha megy a gyártás itthon akkor okosabbak leszünk. Ugyan ez igaz a jövőbeli 8x8-asra. Egyelőre sajnos még mindig a BTR a legnagyobb mennyiségben meglévő általános többfeladatú harcjáművünk.
Ez nem hangzik jól. A VS-BTR-ek aligha bírják ki meg 8-10 évig, lévén hogy már most alig alig működnek...

Remélem kitalálnak rá valamit hamarabb. Mondjuk ki lehetne fejleszteni olyan felszerelést 2-3 év alatt hogy ne igényeljen spec járművet hanem bármely járműbe bepakolva vsf képes eszköz legyen.

Szép kihívás lenne. Meg eladható :-) világszerte
 
Ez nem hangzik jól. A VS-BTR-ek aligha bírják ki meg 8-10 évig, lévén hogy már most alig alig működnek...

Remélem kitalálnak rá valamit hamarabb. Mondjuk ki lehetne fejleszteni olyan felszerelést 2-3 év alatt hogy ne igényeljen spec járművet hanem bármely járműbe bepakolva vsf képes eszköz legyen.

Szép kihívás lenne. Meg eladható :) világszerte
Szerintem a nagyjavítást nem ússzuk meg a meglévő gépeknek... Legalábbis is egy részének.
 
Szerintem a nagyjavítást nem ússzuk meg a meglévő gépeknek... Legalábbis is egy részének.
és azt ki csinálná? Currus?

Én kicsit szkeptikus vagyok az új RM 8x8-cal kapcsolatban, annyira nem tudni semmit róla. Lehet hogy fejlesztés elhúzódó és drága lesz.
Inkább kellene egy bevált típust megvenni - akár licenc gyártásra. Pl. A Patria a kis Litvániának is ad gyártási jogot a 6x6-osára, de a törököknek is van 8x8-asa...
 
és azt ki csinálná? Currus?

Én kicsit szkeptikus vagyok az új RM 8x8-cal kapcsolatban, annyira nem tudni semmit róla. Lehet hogy fejlesztés elhúzódó és drága lesz.
Inkább kellene egy bevált típust megvenni - akár licenc gyártásra. Pl. A Patria a kis Litvániának is ad gyártási jogot a 6x6-osára, de a törököknek is van 8x8-asa...
Ez szerintem már eldöntött kérdés, aztán meglássuk mi lesz belőle. Én sem tartom annyira jó ötletnek pont ezért.

Más nemigen tudja nagyjavítani a régi gépeket sajnos....
 
Ez szerintem már eldöntött kérdés, aztán meglássuk mi lesz belőle. Én sem tartom annyira jó ötletnek pont ezért.

Más nemigen tudja nagyjavítani a régi gépeket sajnos....
Ha "tavasszal úgy alakul", akkor lehet hogy ebből az ötletből elfogy a "lendület"...ebben az esetben én csak a folyamatban lévő, már leszerződött cuccok érkezésével számolok.
2025 után meg akkor piacról vennének bevált 8x8-ast a bizonytalan hidrogén-hajtásos projekt helyett. A Patria AMV 8x8 jó ár-érték arányú megoldásnak tűnik.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya
Ha "tavasszal úgy alakul", akkor lehet hogy ebből az ötletből elfogy a "lendület"...ebben az esetben én csak a folyamatban lévő, már leszerződött cuccok érkezésével számolok.
2025 után meg akkor piacról vennének bevált 8x8-ast a bizonytalan hidrogén-hajtásos projekt helyett. A Patria AMV 8x8 jó ár-érték arányú megoldásnak tűnik.
horvát patria. atornyot mi is rárakjuk magunknak.
a horvát visszadobja az ajándék bredlyket és ő meg vesz helyettük lynxe töllünk.
 
az eddig megelőlegezett 6x6 8x8 és gidrán fejlesztés maradékát összegyurva kijönne belölle a gidrán 6x6 kifejlesztése nem uszóképes változatban. hátso tengely alternatív hajtással.
 
és a patria tarol eggyet finntőladriáig... V4 is egységesedik valamiben.
Túl ráfüggtünk amúgy is RM-re, diverzifikációnak nem ártana egy kerekes Patria-üzem: mind a 8x8 AMV mind a kis 6x6 járművük szerintem nagyon jó cucc. A 6x6-os asszem 1millió euró körül van, "szinte ingyen" sok feladat körben jól jönne - pláne tartalékosoknak, területvédelmiseknek.
A 8x8-as AMV még úszik is - ami itt sokaknak a "dilije". :)