[HUN] Rába Magyar Vagon- és Gépgyár / Rába Járműipari Holding Nyrt.

vagy 61% rm+tarton és 39% magyar? akkor buknánk a rába katonai üzltágát kb a 2 német céggel szemben. elég ha az anya rábából a piacról bevásáról és már 2/3 al teljhatalmúk lenne...
 
  • Szomorú
Reactions: LMzek 2.0
Így van: csak a jármű készülne nálunk, a felépítmény (löveg) a németektől jönne, azt már ott gyártják. Abban igazad van, hogy a tgk-n nyilván kisebb a profit mint a lövegen, de pont ezért érné meg a tgkgyártást hozzánk telepíteni a németeknek: nálunk alacsonyabbak a termelési költségek. Alacsonyabb bérek, alacsonyabb adók, járulékok + és ez a lényeg a bécsi üzem biztos, hogy nem jogosult EU támogatásra, mert Bécsben van az egész EU-ban az egyik legmagasabb GDP, míg Győrben még sokáig jogosult lenne az EU támogatásokra is, arról nem beszélve, hogy a RM pontosan tudja, hogy ezres nagyságrendben kell nálunk cserélni a régi tgk-kat.
de nem éri meg mert mi többet vennénk ki a TGK ból arányisan mint amit megspórólna. (úgy érné meg ha minket kihagyva jönne ide) mit fogna az RM egy TGK n 3-5% ot se... ha bankba teszi a pénzét jobb üzlet...

nem vagyok a MAN ellen csak nemlátom benne az RM üzletét... úgy elaprózódna a nyeresége az aprózódó részesedés miatt....
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
ha erre a 3-5% nyereségre ra bejönne akkor ott valami átverés van szerintem (de még a 3-5% ot is kétlem ha már egy bank be van vónva örülhetnének az 1-3%! nak) ez nem üzlet nekik szerintem... és 1-3 nál sincs tartalék képzés vagy vagyon halmoás a cégbe... tehát nem lessz válságálló...

az én meglátásom szerint az RM Man TGK val kizárt hogy idejöjjön. max licenset adna el nekünk... vagy vinné a rába katonai ágát a 2német cég.
ami ha elakarjuk adni a rábát nem lenne gond de akkor mivel a kamazzal? vagy bárkivel késöbb? újra megcsonkolni a rába holdingot?
 
de nem éri meg mert mi többet vennénk ki a TGK ból arányisan mint amit megspórólna. (úgy érné meg ha minket kihagyva jönne ide) mit fogna az RM egy TGK n 3-5% ot se... ha bankba teszi a pénzét jobb üzlet...

nem vagyok a MAN ellen csak nemlátom benne az RM üzletét... úgy elaprózódna a nyeresége az aprózódó részesedés miatt....
Szerintem elszámolod magad. A katonai tgk biztos, hogy sokkal drágább, mint egy civil tgk. ergo biztos, hogy nagyobb rajta a nyereség is, arról nem beszélve, hogy - akárcsak a civil gépjárműkereskedelemben - a nagyobb profit nem a jármű eladásán hanem a folyamatos üzembentartáson, a kötelező szervízen van.
 
úgy lenne értelme hogy bevenni egy 4. vagy 5. partnert. de nem akkora zlet hogy azt elbírja
 
mert ha egy 2 tulajjal rendelkező céggel üzletelünk és közel felesbe menne az üzlet a 2tulajos cég 1-1 tulajának csak 1/4-1/4 ed részesedés lenne...
ebbe belemenne az RM? úgy hogy a német piacot bukta ráadásúl? 25% ért? legyen 26
A MAN az tulajdonképpen VW konszern, ahogy az Audi is. Te írtad, hogy rosszul megy most az MAN-nek, akkor még jó is lenne neki hogy kevesebbel kellene beszállni az új gyárba. (De annyira rosszul azért nem állnak. ) A VW/MAN-nek kis (25%) befektetéssel lenne 25% megbízható bevétele hosszútávra, mert a hadipari megrendelések erősen felfutóban vannak. RM 51% - MAN 25% - RÁBA 25%. Hosszútávon mennyi teherautót rendelne a Honvédség, 1000 db-ot?
 
Szerintem elszámolod magad. A katonai tgk biztos, hogy sokkal drágább, mint egy civil tgk. ergo biztos, hogy nagyobb rajta a nyereség is, arról nem beszélve, hogy - akárcsak a civil gépjárműkereskedelemben - a nagyobb profit nem a jármű eladásán hanem a folyamatos üzembentartáson, a kötelező szervízen van.
s azt mi garantálná hogy a szervízt üzemeltetést a rába alkatrészekből hazai beszállítóktól származva ezzel kihuzva a pénzt az RM és a Tarton zsebéből németorszgból??? ha meg nem mi szálítjuk a pótalkatrészt mi értelme?
 
A MAN az tulajdonképpen VW konszern, ahogy az Audi is. Te írtad, hogy rosszul megy most az MAN-nek, akkor még jó is lenne neki hogy kevesebbel kellene beszállni az új gyárba. (De annyira rosszul azért nem állnak. ) A VW/MAN-nek kis (25%) befektetéssel lenne 25% megbízható bevétele hosszútávra, mert a hadipari megrendelések erősen felfutóban vannak. RM 51% - MAN 25% - RÁBA 25%. Hosszútávon mennyi teherautót rendelne a Honvédség, 1000 db-ot?
na máris csak 25% egy magyar NYRT kezébe ami mégha állami is nyrt... hol itt az üzlet? mert a pótalkatrész németből jönne ilyen feltételek mellett az fix.
én eggyik oldalon sem látom. pont olyan üzlet ami senkinek sem éri meg igazán. ha csak nem akarnánk az egész RM et bekebelezni elöbb utobb...de az azért lásuk be elég nagy falat lenne ... már a leányvállalatok leválasztása sem lenne könnyű. (de gazdasági helyzet hozhatja azt legalább de 25% al ez a leválasztás is drága lenne) 25% egy ny rt kezébe szava nncs kategória 75 el szmmmbe de még 51 is. semmi beleszólás csendestárs kb
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
na máris csak 25% egy magyar NYRT kezébe ami mégha állami is nyrt... hol itt az üzlet? mert a pótalkatrész németből jönne ilyen feltételek mellett az fix.
én eggyik oldalon sem látom.
A közös cég Mo-n adózna. Munkahelyeket hozna létre, növelné a GDP-t, a sereg hazai gyártásból kapná a tgk-t (remélhetőleg ezúttan nem magyaros minőségben) így egyszerűbb lenne a szervíz.
 
A közös cég Mo-n adózna. Munkahelyeket hozna létre, növelné a GDP-t, a sereg hazai gyártásból kapná a tgk-t (remélhetőleg ezúttan nem magyaros minőségben) így egyszerűbb lenne a szervíz.
meddig üzemelne 1000 db -3000 ? az hány év hány munkás? csak azért hogy idecsábítsunk egy kis üzemet? ennyi gépre normális beszállítói hálozat sem épülne ki itthon vagy drágán mint a license esetében. ? cserébe megcsonkolnánk a rába holdingot. eladnánk kvázi a katonai ágát a németeknek. mert csendestársak maradnánk a cégbe. ha a rába eladása a cél akkor jó üzlet. de akkor ne várjunk olcsó alkatrészt. ki kell akor mondani hogy feldarabolni és eladni a rába egy részét hogy a többinek jól menjen... nincs ezzel baj csak akkor nem kell másképp beállítani. ez így korrekt. inkorekt cégeket partnereket nem szeretik az üzletbe sem. mert átlátnak a szitán hamar.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
meddig üzemelne 1000 db -3000 ? az hány év hány munkás? csak azért hogy idecsábítsunk egy kis üzemet? ennyi gépre normális beszállítói hálozat sem épülne ki itthon vagy drágán mint a license esetében.
Maróth már többször elmondta, hogy csak a MH megrendeléseinek teljesítésére nem alapoznak gyárat. A cél az export. A katonai tgk könnyen eladható. Aránylag (pl. APC árakhoz képest) olcsó, alapfeladatot ellátó jármű, minden hadsereg nagyszámban üzemelteti. Még csóró afrikai országoknak is el lehet adni.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
vannak akik anno csak azért nyitottak benzinkutat és üzemeltették veszteségesen egy nagy üzemanyag töltő állomás melett hogy az megvegye... nincs itt új a nap alatt. csak a késöbbi üzleteket nehezíti meg.
 
Maróth már többször elmondta, hogy csak a MH megrendeléseinek teljesítésére nem alapoznak gyárat. A cél az export. A katonai tgk könnyen eladható. Aránylag (pl. APC árakhoz képest) olcsó, alapfeladatot ellátó jármű, minden hadsereg nagyszámban üzemelteti. Még csóró afrikai országoknak is el lehet adni.
azért kérdem mennyi lenne a mennyiség ? mert a németek nem mant rendszeresítenek a jövőbe. de van man gyár már németbe. ahol eddig menők vóltak... csökkenő piacra nagyobb kapacitást? és hiába olcsóbb a gyártás magyarországon ha kisebb a részesedés jóval... érted ? ha a mi rézünk 25 % lenne csupán (csenddestárs) akkor 26% al kellene olcsobban gyártanunk hogy 1%+ haszna legyen az rm nek és a tartonnak eggyütt (vagy még annyi sem mert mi is játszunk)
+a beruházás gyár fejlesztés betanítás felpörgés stb... tartalék képzés... hogy legyen tőkeerős a cég ha gebasz van.

nem látom az üzletet. se a németeknek se nekünk. miből menne a fejlesztés? vagy projekt cég? fut amég fut amég nem kell rá költeni?
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
meddig üzemelne 1000 db -3000 ? az hány év hány munkás? csak azért hogy idecsábítsunk egy kis üzemet? ennyi gépre normális beszállítói hálozat sem épülne ki itthon vagy drágán mint a license esetében. ? cserébe megcsonkolnánk a rába holdingot. eladnánk kvázi a katonai ágát a németeknek. mert csendestársak maradnánk a cégbe. ha a rába eladása a cél akkor jó üzlet. de akkor ne várjunk olcsó alkatrészt. ki kell akor mondani hogy feldarabolni és eladni a rába egy részét hogy a többinek jól menjen... nincs ezzel baj csak akkor nem kell másképp beállítani. ez így korrekt. inkorekt cégeket partnereket nem szeretik az üzletbe sem. mert átlátnak a szitán hamar.
azért kérdem mennyi lenne a mennyiség ? mert a németek nem mant rendszeresítenek a jövőbe. de van man gyár már németbe. ahol eddig menők vóltak... csökkenő piacra nagyobb kapacitást? és hiába olcsóbb a gyártás magyarországon ha kisebb a részesedés jóval... érted ? ha a mi rézünk 25 % lenne csupán (csenddestárs) akkor 26% al kellene olcsobban gyártanunk hogy 1%+ haszna legyen az rm nek és a tartonnak eggyütt (vagy még annyi sem mert mi is játszunk)
+a beruházás gyár fejlesztés betanítás felpörgés stb... tartalék képzés... hogy legyen tőkeerős a cég ha gebasz van.

nem látom az üzletet. se a németeknek se nekünk. miből menne a fejlesztés? vagy projekt cég? fut amég fut amég nem kell rá költeni?
Nyilván az export egy része is innen menne. 1 évvel ezelőtt is ez volt a téma.

De ez mind csak gondolatkísérlet. Állítólag nem valami "tankgyártás" lesz Győrben is?
 
Nyilván az export is innen menne. 1 évvel ezelőtt is ez volt a téma. A németek pl. 2300 katonai teherautót rendeltek 900 millió euró értékben.
2300 jármű lenne 3 milliárd ft adózás elötti nyereség az rm nek ha 1 évbe gyártanák a rábába mind a 2300 ás tételt...
nagyon maximum és akor tőkegyenge a cég és kicsi a banki hányad. plusz a váltás és az egyéb kiadások.
ez egy kkv szint. az RM foglalkozik ilyennel vagy a felsöbb bürokrácia és irodista lefoglalás macerásabb csak?
ennél 100x jobb helyre is tudnák szerintem tenni a pénüket.
mikor térülne meg nekik?
nekünk ennek a fele 1.5 mlliárd per év évi2300 jármű gyártása esetén. és eladnánk a rába katonai részlegét kb. és szintén tökegyenge lenne a cég nem lenne fejlesztési pénz.
és még kifizetnénk a drága járműveket mert hát üzlet részévé tennék és németből jönne az alkatrész... mert ezért semmi komoly nem jönne... és mi lenne ha minket nem kéne kifizetni a németnek és új gyár befektetés sem lenne? egyértelmű hogy jobb üzlet lenne nekik....

jolvan részemről ennyi szerintem ebből semmi nem lessz. aztán majd meglátjuk... én is évedhetek pláne elég infó nélkül.
 
2300 jármű lenne 3 milliárd ft adózás elötti nyereség az rm nek ha 1 évbe gyártanák a rábába mind a 2300 ás tételt...
nagyon maximum és akor tőkegyenge a cég és kicsi a banki hányad. plusz a váltás és az egyéb kiadások.
ez egy kkv szint. az RM foglalkozik ilyennel vagy a felsöbb bürokrácia és irodista lefoglalás macerásabb csak?
ennél 100x jobb helyre is tudnák szerintem tenni a pénüket.
mikor térülne meg nekik?
nekünk ennek a fele 1.5 mlliárd per év évi2300 jármű gyártása esetén. és eladnánk a rába katonai részlegét kb. és szintén tökegyenge lenne a cég nem lenne fejlesztési pénz.
és még kifizetnénk a drága járműveket mert hát üzlet részévé tennék és németből jönne az alkatrész... mert ezért semmi komoly nem jönne... és mi lenne ha minket nem kéne kifizetni a németnek és új gyár befektetés sem lenne? egyértelmű hogy jobb üzlet lenne nekik....

jolvan részemről ennyi szerintem ebből semmi nem lessz. aztán majd meglátjuk...
Én meg arra jutottam, hogy te valószínűleg már tudod hogy mi lesz ott és nem ez lesz. Ezért látod át ennyire, hogy nem érné meg.

A legutóbbi RM prezentációban az van hogy a Trucks (HX-Family, Future trucks) üzletágban 7-8 milliárd € megrendelést várnak a következő 10 évben.
 
Én meg arra jutottam, hogy te valószínűleg már tudod hogy mi lesz ott és nem ez lesz. Ezért látod át ennyire, hogy nem érné meg.

A legutóbbi RM prezentációban az van hogy a Trucks (HX-Family, Future trucks) üzletágban 7-8 milliárd € megrendelést várnak a következő 10 évben.
A Rábával kapcsolatban orosz vonalon már én is régóta gondolkodom, mivel magam is elég szeptikus vagyok abban ahogy RM-nek vagy VW-nek érdekében állna bevenni ebbe a Rábát. Ha akarnak itt Magyarországon egy teherautó gyárat a németek simán nyitnak egyet és kapnak rá egy valag állami támogatást. Ha a motorokat itt akarják gyártani, fogják és elviszik Győrbe a gyártást konszernen belül. Nekik nem kell a Rába. Magam is sokat gondolkodtam emiatt az orosz vonalon és egy ideje már olvasgatok utánna. Azt tudom, hogy még 2017-ben a szerbek nagyon akartak maguknak egy kamaz gyárat, legalább is az oroszok szerint.


Szerbek sok mindenüket felpakolják Kamazra. Ki tudja lehet ez a régóta találgatott hadiipari együttműködés a szerbekkel? Nem tudom akarnak-e oroszok EU területen Kamaz gyárat, van-e ebben ráció.. ha akarnak mi elég kézenfekvőek vagyunk. És még valami amin sokat gondolkodom. Mikor OV kiment Minszkbe nagyon beszéltek hazai traktor gyártásról. Ez a téma azóta is többször feljött.


“A világ egyik legnagyobb mezőgazdasági gépgyára traktorgyár létrehozását tervezi Magyarországon, és az elektromos buszokat gyártó fehérorosz cégek is európai gyártási bázisként számolnak Magyarországgal – mondta a külgazdasági és külügyminiszter.”

Ez már jó ideje téma. A Rábánál pedig régóta beszélnek a mezőgazdasági szegmens megerősítéséről. Ki tudja lehet a fehéroroszok helyett bejöttek a képbe az oroszok? Nem lenne rossz dolog EU-ban Kamaz traktort meg teherautót gyártani? Nem tudom. Mindesetre a Rába kézenfekvő partner lenne. Présüzem nem kell, préselt elemeket küldik az oroszok, itt csak összeszerelés lenne. Kérdés ki adja a motort. Talán pont MAN?
 
A Rábával kapcsolatban orosz vonalon már én is régóta gondolkodom, mivel magam is elég szeptikus vagyok abban ahogy RM-nek vagy VW-nek érdekében állna bevenni ebbe a Rábát. Ha akarnak itt Magyarországon egy teherautó gyárat a németek simán nyitnak egyet és kapnak rá egy valag állami támogatást. Ha a motorokat itt akarják gyártani, fogják és elviszik Győrbe a gyártást konszernen belül. Nekik nem kell a Rába. Magam is sokat gondolkodtam emiatt az orosz vonalon és egy ideje már olvasgatok utánna. Azt tudom, hogy még 2017-ben a szerbek nagyon akartak maguknak egy kamaz gyárat, legalább is az oroszok szerint.


Szerbek sok mindenüket felpakolják Kamazra. Ki tudja lehet ez a régóta találgatott hadiipari együttműködés a szerbekkel? Nem tudom akarnak-e oroszok EU területen Kamaz gyárat, van-e ebben ráció.. ha akarnak mi elég kézenfekvőek vagyunk. És még valami amin sokat gondolkodom. Mikor OV kiment Minszkbe nagyon beszéltek hazai traktor gyártásról. Ez a téma azóta is többször feljött.


“A világ egyik legnagyobb mezőgazdasági gépgyára traktorgyár létrehozását tervezi Magyarországon, és az elektromos buszokat gyártó fehérorosz cégek is európai gyártási bázisként számolnak Magyarországgal – mondta a külgazdasági és külügyminiszter.”

Ez már jó ideje téma. A Rábánál pedig régóta beszélnek a mezőgazdasági szegmens megerősítéséről. Ki tudja lehet a fehéroroszok helyett bejöttek a képbe az oroszok? Nem lenne rossz dolog EU-ban Kamaz traktort meg teherautót gyártani? Nem tudom. Mindesetre a Rába kézenfekvő partner lenne. Présüzem nem kell, préselt elemeket küldik az oroszok, itt csak összeszerelés lenne. Kérdés ki adja a motort. Talán pont MAN?
A KAMAZ jön Magyarorszagra.
Magyarország aláírja a mod-ot a KAMAZ K + F-ről, gyártási bázisokról
https://bbj.hu/business/industry/automotive/hungary-signs-mou-on-kamaz-randd-production-bases